Wulps luidsprekertje, maar de taille zou iets slanker mogen.GeertM2 schreef:Wat vinden jullie er zo van?

Moderator: Beheerdersteam
V.l.n.r.: holle taille, rechte taille, bolle taille. Het zijn maar subtiele verschillen, maar die kunnen optisch best een effect hebben. Ben er niet zo heel bedreven in merk ik, ben gewend in een zuiver technische omgeving te ontwerpen, esthetica is daar niet van belang. Hier op het forum zitten zeker mensen met meer kijk daarop. Wat vind u?richard schreef:Wulps luidsprekertje, maar de taille zou iets slanker mogen.GeertM2 schreef:Wat vinden jullie er zo van?
Niemand heeft meer kijk op wat jij mooi vind dan jij zelf.GeertM2 schreef:V.l.n.r.: holle taille, rechte taille, bolle taille. Het zijn maar subtiele verschillen, maar die kunnen optisch best een effect hebben. Ben er niet zo heel bedreven in merk ik, ben gewend in een zuiver technische omgeving te ontwerpen, esthetica is daar niet van belang. Hier op het forum zitten zeker mensen met meer kijk daarop. Wat vind u?
Denk dan ook aan de zeeg van een klassiek zeiljacht. Dat heeft zijn diepste(bol) punt op ongeveer 1/3e van de lengte van het schip. Het is alleen een beetje lastig om het dan bij de Fostex mooi aan te laten sluiten. kwestie van heel veel schetsen..GeertM2 schreef:De curve aan de zijkant???Montana schreef:rara, waar heeft Martijn zoveel tijd aan besteed tijdens het ontwerpen!
Ik denk dat dat een goed idee is. Ik zal het eens in het model zetten.JeroenKV schreef:Erg tof ontwerp! Ik zou alleen de steunen achter de Fostex aan de binnenkant wel afronden. Anders ga je dat zien in je metingen.
Bedoel je een soort ring om schroefjes op verschillende steek te kunnen bevestigen? Dat doe ik in eerste instantie niet. De breedbanders die ik op het oog heb voor eventuele upgrade (o.a. Supravox) hebben 4 gaten. Mocht er ooit eentje met een andere steek in moeten maak ik gewoon een tussenring.JeroenKV schreef:Daarnaast is het misschiem handig om toch een dun frame te maken achter de Fostex. Zoals ik via PM al zei handig als je een keer van unit wil veranderen (b.v. Visaton B200, Fostex F200A, Nieuwe FE-er).
Dat kan. Vind het zelf wel een voordeel hebben om de versterker los te houden van de speaker. Dan ben je lekker flexibel. Bovendien, dan kun je ze als losse componenten upgraden. Ik draai nu met een NAD 916, maar die wordt nog wel een keer vervangen.JeroenKV schreef:Als je hem actief gaat aansturen, kun je de versterkers mooi in de voet bouwen.
Het wordt steeds bevalliger. Misschien de overgang van het horizontale deel van de kuiprand naar het schot van de kajuit nog afronden? Dat past ook bij de dubbel afgeronde vormen bij de Fostex.GeertM2 schreef:Dit weekend was ik op het water en heb wat inspiratie opgedaan in de zeilwereld.De onder-achterkant vind ik nu wat lijken op de spiegel van een snel zeilschip. Dat vind ik wel mooi zo!
Dat ziet er eigenlijk best leuk uit, als het is wat je bedoeld.richard schreef:Het wordt steeds bevalliger. Misschien de overgang van het horizontale deel van de kuiprand naar het schot van de kajuit nog afronden? Dat past ook bij de dubbel afgeronde vormen bij de Fostex.
Ik maak hem zeker wel van hout, ik hou zelf namelijk ook van houten boten! Maar het thema is een tof idee. Op de spiegel kan nog de naam van de thuis-haven!richard schreef:Misschien is het leuk om de luidspreker af te werken met een zeilboot als thema; mooi glanzend polyester met spiegelende roestvaststalen accenten.
De luidsprekerkabels omwikkel je met een kleurige kous van een landvast en de illusie dat je iets nautisch in de kamer hebt staan is helemaal compleet.
Hebben helaas niet met de maxfun gevaren, maar deze lag wel aan dezelfde steiger. Seinvlag 1 wordt ook wel eens gebruikt als klassevlag bij andere evenementen!richard schreef:Zo te zien was het een leuk tochtje met die MaxFun, maar dat solovlaggetje moet er eigenlijk wel uit.
Thanks. Ik wou het ongeveer zo doen, maar dan met meerdere lagen 4-6mm (buig) triplex i.p.v. met stomen.Wowly schreef:De baffle voor de woofers uit een aantal platen maken, en de zijkanten ervan bekleden met één plank die van de voet naar de top van de midhoog loopt. Kwestie van hout stomen en buigen (nog nooit gedaan, maar áls je een mal hebt die werkt kun je er makkelijk meerdere van maken. Ik vind dit het mooiste ontwerp met dipolen wat ik tot nu toe heb gezien!
De linker versie dus.GeertM2 schreef:Dat ziet er eigenlijk best leuk uit, als het is wat je bedoeld.richard schreef:Misschien de overgang van het horizontale deel van de kuiprand naar het schot van de kajuit nog afronden? Dat past ook bij de dubbel afgeronde vormen bij de Fostex.
Ik heb "de curve" van de zijkant nog wat verder geoptimaliseerd naar aanleiding van de bovenstaande opmerking.lepain schreef:....Als de radius constant is of constant toe- of afneemt geeft dat meer een gevoel van richting. Dat is beter dan zo'n discontinue verandering.
Dat maakt het wel wat ingewikkelder, maar jij bent goed in rekenen.