Er zijn 771 resultaten gevonden

door Digidoo
di 27 okt 2009, 19:35
Forum: Versterkers
Onderwerp: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen
Reacties: 18
Weergaves: 1646

Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen

Mooi spul hoor Nelis... Ik kom donderdag luisteren! :)
door Digidoo
ma 21 sep 2009, 9:43
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: B&W DM6 - the pregnant pinguin - opwaarderen componenten
Reacties: 25
Weergaves: 9997

Ziet er mooi uit. Hou wel van deze stijl. Speel zelf ook graag met mijn DM310's :)
door Digidoo
ma 22 jun 2009, 21:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: 41Hz AMP10 in aanbouw, status: Klaar, met enkele vragen
Reacties: 50
Weergaves: 3261

Grappig, heb precies hetzelfde kastje, maar dan met een AMP10b. Best proppen, want ik heb nog claritycap inputcaps (aanrader overigens) 22v AC gebruiken. Met 25v AC gaat het fout. Dat kan ik beamen. Er ligt een stuk van ong. 1cm breed uit de chip. :lol: Ik moet nog steeds een nieuw kitje bestellen, ...
door Digidoo
di 13 jan 2009, 22:15
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: B&W Matrix 805 repair
Reacties: 3
Weergaves: 3920

Te gek. Heb mindere kwaliteit B&W's staan, maar ook voor een prikkie gekocht. Als ik ooit deze speakers tegenkom voor die prijs :roll::D

Ben benieuwd naar je vervolg!
door Digidoo
wo 24 dec 2008, 21:33
Forum: Versterkers
Onderwerp: defecte Tandberg 3003; schema's?
Reacties: 2
Weergaves: 632

Ja, ik heb op vintageaudiomanuals.com er al eentje gevonden voor $ 20,-. Het is niet voor mij, maar voor een vriend. Zelf geen tijd om er naar te kijken. Het zou echter handiger zijn als iemand toevallig ook zo'n ding ergens heeft en weet hoe/wat... (en een schema ergens heeft ;))
door Digidoo
wo 24 dec 2008, 17:41
Forum: Versterkers
Onderwerp: defecte Tandberg 3003; schema's?
Reacties: 2
Weergaves: 632

defecte Tandberg 3003; schema's?

Heb hier een defecte Tandberg 3003 waarvan 1 kanaal defect is. Geen ruis, helemaal niets dus waarschijnlijk een kapotte eindtrap. Kan er geen schema's van vinden, dus iemand?

Andere ideeen-opmerkingen zijn welkom! :)
door Digidoo
wo 03 dec 2008, 16:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: Buizen gitaarversterkertje
Reacties: 24
Weergaves: 2421

Gaaf! Ga ik ook *ooit* nog eens doen :):roll:
door Digidoo
do 27 nov 2008, 15:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: probleem met NAD
Reacties: 4
Weergaves: 783

Zo op het oog zie ik niets. Heb je al het e.e.a. doorgemeten?
door Digidoo
wo 12 nov 2008, 20:18
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: 41hz AMP10b
Reacties: 31
Weergaves: 4353

Soldeer station is niet het probleem. Maar e.e.a. is al een keer (door soundexcel) gerepareerd en onder de chip zitten nu een paar weerstandjes die normaliter elders zouden zijn geplaatst. Ik ben bang dat ik de boel alleen maar erger maak door er een nieuwe chip proberen in te zetten. Dan maar een p...
door Digidoo
di 11 nov 2008, 15:34
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: 41hz AMP10b
Reacties: 31
Weergaves: 4353

Hehe, ik dacht al dat je zoiets ging zeggen ;) Heb ik geluk dat ik nog een 22v trafo heb liggen met evenveel vermogen. Dus daarmee moettie 't gewoon doen. Alleen is er al eerder aan de onderkant van die PCB geklooit, dus vervangen van die chip zie ik niet zitten. Zodra ik tijd/geld/zin heb, dan koop...
door Digidoo
di 11 nov 2008, 15:21
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: 41hz AMP10b
Reacties: 31
Weergaves: 4353

Had ik al verteld dat ik onlangs mijn AMP10b heb opgeblazen? Die iets te grote trafo (25V AC, maakt net iets te veel DC voor het ampje). Iets te lang, iets te hard.

En er sprong een stuk uit de chip van ongeveer 1cm in diameter... :(
door Digidoo
ma 03 nov 2008, 16:15
Forum: Versterkers
Onderwerp: 41Hz Amp-5 Offset afstellen
Reacties: 5
Weergaves: 755

Ruim 18 volt DC? en zoiets ook AC? Ik denk dat er dan wat anders aan de hand is, check je solderingen maar even. Ik heb nog nooit meer dan 0,1V meegemaakt bij het afstellen van de DC-offset. Om de DC-offset te meten sluit je je ingang kort en meet je aan de uitgang met een multimeter. Vervolgens dra...
door Digidoo
ma 03 nov 2008, 16:13
Forum: Versterkers
Onderwerp: reckhorn F-1 modificaties
Reacties: 4
Weergaves: 1713

Als je de voeding nog iets netter wil maken kan je de diodes nog overbruggen met snubber condensatoren. :idea:
door Digidoo
za 11 okt 2008, 10:44
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Probleem met WDM (Windows Audio)
Reacties: 3
Weergaves: 912

Heb intussen gevonden waar het aan lag. Zat iets verkeerd in het opstarten van de services van Windows. Windows Audio stond sowieso uit, terwijl het automatisch moet opstarten. Nu werkt ie weer! Dankjulliewel....

Alleen nou is mijn versterker opgeblazen :cry: :cry: :cry:
door Digidoo
vr 10 okt 2008, 17:14
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Probleem met WDM (Windows Audio)
Reacties: 3
Weergaves: 912

Probleem met WDM (Windows Audio)

Weet niet of ik hier goed zit, maar er lopen hier volgens mij een paar whizkids rond en ik snap er even geen kont van. Werk hier met een home-studiotje waar twee firepods aan hangen. Echter, sommige programma's (computerspellen e.d.) zien die dingen niet als geluidskaart. Vreemd genoeg herkent windo...
door Digidoo
ma 15 sep 2008, 19:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: accuphase P300 stopt er mee
Reacties: 10
Weergaves: 1361

Zo eentje: http://img.2dehands.be/f/view/39985747-accuphase-p-300.jpg Tja, voor je 'm meeneemt naar Jan en Alleman. Post even wat pics van de binnenkant. Meet meteen even alles na, je zekeringen, etc... Kijk meteen of er niets op het oog al kapot lijkt. Zo op het eerste gezicht is het een nogal &quo...
door Digidoo
wo 03 sep 2008, 8:20
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Externe geluidskaart
Reacties: 8
Weergaves: 1864

Dat ziet er ff donders netjes uit... Soort zelfbouw ding, maar met alles erop en eraan. Welke software heb je nodig? Of heeft windows zelf alles al? In principe werkt het dan gewoon meteen, maar ja de windows media drivers zijn verschrikkelijk. Wat je dus doet is ASIO4ALL downloaden en ook de Asio ...
door Digidoo
di 02 sep 2008, 20:50
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Externe geluidskaart
Reacties: 8
Weergaves: 1864

Ik gebruik al geruime tijd tot volledige tevredenheid de Trends Audio USB Audio DAC UD-10. http://www.tnt-audio.com/sorgenti/trend ... d10_e.html

Gekocht voor € 40,-. Zit alles op wat je nodig hebt!
door Digidoo
di 05 aug 2008, 16:17
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto
Reacties: 191
Weergaves: 32467

Goed man! Ik vind je afwerking mooier dan die van het origineel. dat schreeuwerige brandgeel/oranje, bah 8)
door Digidoo
do 31 jul 2008, 13:57
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: compacte zuil: tangband coax met peerless sub
Reacties: 50
Weergaves: 6784

Tja, ik zou zeggen vraag een aantal forumgenoten hier of ze langs willen komen. Een man of drie en iemand met een mooi meetsysteempje!

Voelt iemand zich al geroepen? :lol:
door Digidoo
do 31 jul 2008, 10:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Visaton 3weg monitor
Reacties: 7
Weergaves: 959

Bedankt voor alle reacties! Ik ben hierdoor al veel wijzer geworden.

Ik ga gewoon een keer luisteren, zonder aankoopverplichting. :)
door Digidoo
wo 30 jul 2008, 22:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Visaton 3weg monitor
Reacties: 7
Weergaves: 959

Visaton 3weg monitor

Sorry als het hier niet op zijn plaats is, maar ik kan hierover geen informatie vinden. Mijn kennis over Visaton drivers is ook nihil, dus als iemand er iets over weet... Visaton monitor De verkoper kan me zo snel niets vertellen... Voor de mods: als dit niet op zijn plek is, sta dan vrij om dit ber...
door Digidoo
wo 30 jul 2008, 16:26
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248323

Is deze al eerder voorbijgekomen?

Zo nee, weet iemand wat dit precies is van Visaton. Ziet er goed uit, maar ik kan geen type nummers van de drivers of het ontwerp.
door Digidoo
di 29 jul 2008, 22:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Auster Largo (3-weg met Peerless HDS Exclusive)
Reacties: 65
Weergaves: 11871

Inderdaad geweldig. Ben erg benieuwd naar je eerste (test)metingresultaten en natuurlijk of je ze een beetje vind klinken... 8) :)
door Digidoo
vr 25 jul 2008, 23:13
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Verkrijgbaarheid LM4562
Reacties: 13
Weergaves: 2135

In dat geval doe ik ook graag mee... :)