amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
niels
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 8:56
Locatie: Delft

amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen

Bericht door niels »

Zojuist heb ik de knoop doorgehakt en een amp 10 besteld bij 41 hz (net zoals rho zie ik net). Het in elkaar zetten van de amp zal spoedig beginnen. Ik sta natuurlijk nog voor enkele keuzes (transformator, behuizing, knoppen, aansluiting). Graag zou ik hierbij wat advies ontvangen van de deskundigheid die dit forum rijk is.
Ik ben nu bezig een geschikte travo te zoeken.
Ik tot nu toe twee kandidaten:
-amplimo +/-22 volt 225 VA, 55 euro
http://www.amplimo.nl/index.php/225VA-2 ... e.tpl.html

-velleman +/- 21 volt 225 VA, 33 euro
http://epowershop.nl/index.html?lang=nl ... 003.829167

mijn vragen hierbij zijn:
Zijn er verschillen behalve 22 euro prijsverschil en 1 volt?
Heeft iemand andere, betere opties?
Laatst gewijzigd door niels op ma 26 okt 2009, 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Of je wacht af en scoort een trafo via Marktplaats voor de helft van deze bedragen.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Develleman trafo's zijn soms erg hoog. Checkken dus voordat ie niet meer in de kast past. Voor de VA ratings krijg je bij beide vaak veel "reserve" (veel ijzer en koper, meer dan bij de goedkope chinese)
Gebruikersavatar
niels
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 8:56
Locatie: Delft

Bericht door niels »

Oke, de opgegeven hoogte is 54mm, dus dat moet geen probleem zijn. Is er iemand die een reden kan bedenken waarom de amplimo de meerprijs waard kan zijn?
Gebruikersavatar
niels
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 8:56
Locatie: Delft

Bericht door niels »

afgelopen weekend heb ik de amp 10 bijna geheel in elkaar gesoldeerd. Wat rest is de chip en de aansluit terminals. 41Hz adviseert namelijk om eerst de power supply te testen alvorens de chip te solderen. Echter, ik heb mn travo nog niet. Ik probeer die van epower te bestellen, er zit alleen nog geen shot in de betaling (beetje onduidelijk systeem).
Daarnaast heb ik rondgekeken voor behuizingen. Ik kwam uit bij hifi2000 (net als rho). Ik ben hierbij voor een zo klein mogelijke behuizing gegaan. Ook heb ik meteen naar een bijpassende behuizing gezocht voor mn jos van eindhoven passieve pre omdat deze nog in een gebeund pastic kastje zit.
Ik ben uitgekomen op een grondoppervlak van 17x 23 cm en een hoogte van 8 cm voor de power-amp en 4 cm voor de passieve pre.
Ik heb hifi gevraagd of ze me een offerte kunnen geven voor het benodigde freeswerk. Mocht het aan de dure kant zijn, zal ik binnen de TU-Delft even rondzoeken voor cnc-hulp.
Hieronder de sketchup tekeningen van hoe het ongeveer moet worden
Bijlagen
modu milling pre.jpg
modu milling power.jpg
modu 2.jpg
modu 1.jpg
Gebruikersavatar
niels
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 8:56
Locatie: Delft

Bericht door niels »

hier nog fotos van een voorbeeld galaxy model, een conrad schakelaar/zekering/stekker die ik wil gebruiken en neutrik cinch pluggen die ik al heb.

wat iig nog rest is:
speakerterinals
voetjes
volumeknop
heatsink
spacer voor de pcb's

iemand ideeen?
Bijlagen
neutrik cinch.jpg
schakelaar.jpg
galaxy_0000.gif
Gebruikersavatar
niels
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 8:56
Locatie: Delft

Re: amp 10 en jos van eindhoven pre in hifi2000 behuizingen

Bericht door niels »

Ik was dit project in februari gestart met idee de versterkers snel af te maken. Echter, vanwege drukke tijden en het feit dat ik nog niet de moeite had genomen iemand te vinden die voor me kon frezen hebben de pre en de versterker 9 maanden in/op een heineken/brand behuizing gezeten. zie fotos
Bijlagen
IMG_0022.jpg
IMG_0024.jpg
Gebruikersavatar
niels
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 8:56
Locatie: Delft

Re: amp 10 en jos van eindhoven pre in hifi2000 behuizingen

Bericht door niels »

Hoewel dit natuurlijk uiterst functioneel was en de rauwe electronica zeker zijn charme heeft, ben ik toch maar naar een frezert op zoek gegaan. Een vriend van me studeert industrieel ontwerpen en heeft dus toegang tot de werkplaats aldaar. Dus ik verkleed als industrieel ontwerper daar samen met hem de alu plaatjes bewerkt.
Vooral het vierkantje waar het display achter zit was belangrijk. Dit is dan ook uiterst strak geworden. Na het frezen was het nog een paar uur werk en een zoektocht naar de juiste formaat schroefjes/moertjes en het maken van spacers, en het was geklaard. Zie foto's voor het resultaat:
Bijlagen
IMG_0053.jpg
IMG_0049.jpg
IMG_0054.jpg
rickvdvalk
Berichten: 52
Lid geworden op: za 27 sep 2008, 18:34
Locatie: Delft

Re: amp 10 en jos van eindhoven pre in hifi2000 behuizingen

Bericht door rickvdvalk »

Ziet er strak uit. Maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar het front van de voorversterker....
Gebruikersavatar
niels
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 8:56
Locatie: Delft

Re: amp 10 en jos van eindhoven pre in hifi2000 behuizingen

Bericht door niels »

en de pre
Bijlagen
IMG_0059.jpg
IMG_0075.jpg
IMG_0097.jpg
IMG_0080.jpg
Gebruikersavatar
niels
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 8:56
Locatie: Delft

Re: amp 10 en jos van eindhoven pre in hifi2000 behuizingen

Bericht door niels »

en het duo tezamen
Bijlagen
IMG_0063.jpg
IMG_0065.jpg
IMG_0074.jpg
Gebruikersavatar
simon
Berichten: 122
Lid geworden op: do 05 jun 2008, 23:03
Locatie: Gouda

Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen

Bericht door simon »

nice!!!
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen

Bericht door mischa72 »

Heel mooi allemaal, maar als je nog even een donker glaasje voor de displays zet is het helemaal af.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen

Bericht door Boerenterprise »

superb, Ik zit ook al tijden te dubben om een amp van 41.hz te kopen. :-&

M.v.g.

Chris
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen

Bericht door Digidoo »

Mooi spul hoor Nelis... Ik kom donderdag luisteren! :)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen

Bericht door ray5150 »

mischa72 schreef:
Heel mooi allemaal, maar als je nog even een donker glaasje voor de displays zet is het helemaal af.
En ook nog een leuk venstertje erbij....
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen

Bericht door mischa72 »

ray5150 schreef:
mischa72 schreef:
Heel mooi allemaal, maar als je nog even een donker glaasje voor de displays zet is het helemaal af.
En ook nog een leuk venstertje erbij....
Als het glaasje strak in de frontplaat ligt is dat nog niet eens zo nodig :wink: .

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
niels
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 8:56
Locatie: Delft

Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen

Bericht door niels »

Ik ben eigenlijk erg tevreden over hoe de display er nu uitziet. Ik heb niet voor niks met uiterste precisie een vierkantje laten frezen. Beetje zonde om er dan een venstertje voor te hangen. Ik had eerst in gedachte om donker folie tussen het frontje en de display te hangen. @Mischa: wat bedoel je precies met een glaasje? Zijn er glaasjes te krijgen/maken die precies in het gat voor de display passen?
Ik heb overigens op aanraden van Jos van Eijndhoven een alps rotary switch besteld. Die is wat steviger dan de standaard. Als je namelijk licht aan de volumeknop trekt gaat de knop met het pookje en al los.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen

Bericht door mischa72 »

niels schreef:
@Mischa: wat bedoel je precies met een glaasje? Zijn er glaasjes te krijgen/maken die precies in het gat voor de display passen?
Hoi Niels,
Je zou je frezer eens kunnen vragen of hij een stukje donkerrood plexiglas kan frezen dat exact in het vierkantje past. Dit zal wel wat lastiger zijn om vast te zetten, maar daar zijn ook wel weer oplossingen voor. Zo zou je een stuk plexiglas van dubbele dikte als wat je nodig hebt kunnen voorzien van een lijmrand, waardoor je dit venster blind in de kast kunt lijmen.

Groeten,
Mischa
Plaats reactie