Probleem met WDM (Windows Audio)

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Probleem met WDM (Windows Audio)

Bericht door Digidoo »

Weet niet of ik hier goed zit, maar er lopen hier volgens mij een paar whizkids rond en ik snap er even geen kont van.

Werk hier met een home-studiotje waar twee firepods aan hangen. Echter, sommige programma's (computerspellen e.d.) zien die dingen niet als geluidskaart. Vreemd genoeg herkent windows nu ook de andere geluidskaart niet (realtek onboard) en zodoende kan ik de windows mixer niet gebruiken (verschijnt niet rechtsonderin).

Beter kan ik het probleem even niet schetsen.

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door KILLorBE »

Al gekeken bij apparaatbeheer of de realtek daar wel gezien word? of bedoelde je dat juist? -> in de BIOS gekeken of hij 'aan' staat?

Firepods worden (naar mijn weten) sowieso meestal/vaak niet (h)erkent door spelletjes (zal waarschijnlijk wel veranderen in de toekomst), wat soms ook aan de drivers kan liggen, maar dat is een beetje hetzelfde dat mijn PS2 padje door sommige spelletjes niet (h)erkent word (support evt. icm drivers).

Mijn advies is om diverse drivers te proberen, soms zorgen nieuwere drivers alleen maar voor meer problemen en bieden ze slechts op enkele vlakken een verbetering....ten koste van compatabiliteit.
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

ik vond onlangs op een laptop ook de geïnstalleerde geluidskaart niet. Dit heb ik zo opgelost:

ga naar configuratiescherm => systeem => hardware => apparaatbeheer
dan onder 'Actie' op 'zoeken naar gewijzigde apparaten' klikken. Zo vond ik het apparaat terug en het installeerde zichzelf...

misschien heb je er wat aan.

Grtz
Laatst gewijzigd door fredze op za 11 okt 2008, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Heb intussen gevonden waar het aan lag. Zat iets verkeerd in het opstarten van de services van Windows. Windows Audio stond sowieso uit, terwijl het automatisch moet opstarten. Nu werkt ie weer! Dankjulliewel....

Alleen nou is mijn versterker opgeblazen :cry: :cry: :cry:
Plaats reactie