accuphase P300 stopt er mee

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

accuphase P300 stopt er mee

Bericht door Salamander »

Mijn accuphase is er net mee gestopt, ...
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Zo eentje: Afbeelding

Tja, voor je 'm meeneemt naar Jan en Alleman. Post even wat pics van de binnenkant. Meet meteen even alles na, je zekeringen, etc... Kijk meteen of er niets op het oog al kapot lijkt.

Zo op het eerste gezicht is het een nogal "vaag" beschreven probleem, sorry, tenminste ik kan er nog niet zoveel mee. Als we je kunnen helpen, graag natuurlijk!
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Bericht door Salamander »

De zekeringen zijn goed.
ik heb er 5 gevonden 1 hoofdzekering en 4 andere.
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Bericht door Salamander »

Hij tikt ook bij het uitzetten.
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Bericht door Salamander »

Ik denk dat het een kleinigheid is.
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

WOW. :shock:
Die plaatjes zijn zo groot dat ik me moet inhouden om niet meteen m'n soldeerbout op te starten.
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

heb je de zekeringen al nagemeten?
mvg
audioot
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Bericht door Salamander »

audioot schreef:
heb je de zekeringen al nagemeten?
mvg
audioot
Je bedoeld die 4 aan de onderkant, ... ja die heb ik gemeten.
en die zijn allemaal goed.
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Bericht door Salamander »

?
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Oke, hij schakelt je boxen niet in. Dit kan oa komen door:
- DC op de uitgang
- ontbreken voedingsspanning
- kortsluiting op uitgang

Door dat geknetter zal je vast met kortsluiting te maken hebben.

- Eerst je speakers eraf halen! Je kunt ze opblazen met een kapotte versterker.
- Stekker uit stopcontact en meet eens de weerstand van de uitgang en dan voor het relais want die is niet ingeschakelt en anders meet je niets.
Piep de transistoren (zilveren grote dingen op koelplaat, let op behuizing is ook 1 van de 3 aansluitingen) eens door met je multimeter op diodestand. Je mag hier geen sluitingen krijgen en Vbe moet zo'n 0.6V zijn.
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Toch niet zo'n haast?
Plaats reactie