accuphase P300 stopt er mee
Moderator: Beheerdersteam
-
Salamander
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22
accuphase P300 stopt er mee
Mijn accuphase is er net mee gestopt, ...
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Digidoo
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 927
- Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Zo eentje: 
Tja, voor je 'm meeneemt naar Jan en Alleman. Post even wat pics van de binnenkant. Meet meteen even alles na, je zekeringen, etc... Kijk meteen of er niets op het oog al kapot lijkt.
Zo op het eerste gezicht is het een nogal "vaag" beschreven probleem, sorry, tenminste ik kan er nog niet zoveel mee. Als we je kunnen helpen, graag natuurlijk!

Tja, voor je 'm meeneemt naar Jan en Alleman. Post even wat pics van de binnenkant. Meet meteen even alles na, je zekeringen, etc... Kijk meteen of er niets op het oog al kapot lijkt.
Zo op het eerste gezicht is het een nogal "vaag" beschreven probleem, sorry, tenminste ik kan er nog niet zoveel mee. Als we je kunnen helpen, graag natuurlijk!
-
Salamander
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22
De zekeringen zijn goed.
ik heb er 5 gevonden 1 hoofdzekering en 4 andere.
ik heb er 5 gevonden 1 hoofdzekering en 4 andere.
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Salamander
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22
Hij tikt ook bij het uitzetten.
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Salamander
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22
Ik denk dat het een kleinigheid is.
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Salamander
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22
Je bedoeld die 4 aan de onderkant, ... ja die heb ik gemeten.audioot schreef:heb je de zekeringen al nagemeten?
mvg
audioot
en die zijn allemaal goed.
Laatst gewijzigd door Salamander op za 02 jun 2012, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Salamander
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22
Oke, hij schakelt je boxen niet in. Dit kan oa komen door:
- DC op de uitgang
- ontbreken voedingsspanning
- kortsluiting op uitgang
Door dat geknetter zal je vast met kortsluiting te maken hebben.
- Eerst je speakers eraf halen! Je kunt ze opblazen met een kapotte versterker.
- Stekker uit stopcontact en meet eens de weerstand van de uitgang en dan voor het relais want die is niet ingeschakelt en anders meet je niets.
Piep de transistoren (zilveren grote dingen op koelplaat, let op behuizing is ook 1 van de 3 aansluitingen) eens door met je multimeter op diodestand. Je mag hier geen sluitingen krijgen en Vbe moet zo'n 0.6V zijn.
- DC op de uitgang
- ontbreken voedingsspanning
- kortsluiting op uitgang
Door dat geknetter zal je vast met kortsluiting te maken hebben.
- Eerst je speakers eraf halen! Je kunt ze opblazen met een kapotte versterker.
- Stekker uit stopcontact en meet eens de weerstand van de uitgang en dan voor het relais want die is niet ingeschakelt en anders meet je niets.
Piep de transistoren (zilveren grote dingen op koelplaat, let op behuizing is ook 1 van de 3 aansluitingen) eens door met je multimeter op diodestand. Je mag hier geen sluitingen krijgen en Vbe moet zo'n 0.6V zijn.
