Een goede dag,
Ik ben bezig met het in elkaar solderen van een 41Hz Amp5. Nu is deze bijna klaar. Alleen ik kom er niet uit met het afstellen van de offset. Er staat verder ook niet echt beschreven in de handleiding hoe ik dat moet doen. Slechts dat ik de trimmers moet gebruiken.
Als ik de DC meet op de uitgangsterminals dan zit ik op een ruime 18 volt. Als ik AC meet dan zit ik er slechts enkele mili-volts naast.
Mijn vraag is dus hoe ik de offset het beste af kan stellen. Ik ben in het bezit van een goede fluke multimeter.
Ik stel deze vraag hier en niet op het forum van 41Hz omdat ik het idee heb dat daar nooit activiteit is.
Alvast bedankt,
41Hz Amp-5 Offset afstellen
Moderator: Beheerdersteam
-
Digidoo
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 927
- Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Ruim 18 volt DC? en zoiets ook AC?
Ik denk dat er dan wat anders aan de hand is, check je solderingen maar even. Ik heb nog nooit meer dan 0,1V meegemaakt bij het afstellen van de DC-offset.
Om de DC-offset te meten sluit je je ingang kort en meet je aan de uitgang met een multimeter. Vervolgens draai je aan de desbetreffende instelpot en dan kan je 'm zo precies mogelijk instellen (lees: zo dicht mogelijk bij de 0)...
Edit: mijn ervaring is overigens dat het 41hz forum juist wel goed wordt bezocht! Probeer het vooral daar ook eens, maar dan in het Engels
Ik denk dat er dan wat anders aan de hand is, check je solderingen maar even. Ik heb nog nooit meer dan 0,1V meegemaakt bij het afstellen van de DC-offset.
Om de DC-offset te meten sluit je je ingang kort en meet je aan de uitgang met een multimeter. Vervolgens draai je aan de desbetreffende instelpot en dan kan je 'm zo precies mogelijk instellen (lees: zo dicht mogelijk bij de 0)...
Edit: mijn ervaring is overigens dat het 41hz forum juist wel goed wordt bezocht! Probeer het vooral daar ook eens, maar dan in het Engels
Hallo Digidoo,
Bedankt voor je antwoord. Het kortsluiten van de ingangen heb ik nu toegepast en nu heb ik 1 kaneel keurig op de 0v. Teminsten, hij schomelt tussen de 0,003 en de -0,003. Alleen het andere kanaal zit nogsteeds een ruime 18 volt op. Dit is bijna de voedingsspanning van 21 volt. Zal zometeen nog even alle verbindingen langslopen.
Als ik zometeen de versterker brug. Moet ik hem dan ook opnieuw afstellen ?
Bedankt voor je antwoord. Het kortsluiten van de ingangen heb ik nu toegepast en nu heb ik 1 kaneel keurig op de 0v. Teminsten, hij schomelt tussen de 0,003 en de -0,003. Alleen het andere kanaal zit nogsteeds een ruime 18 volt op. Dit is bijna de voedingsspanning van 21 volt. Zal zometeen nog even alle verbindingen langslopen.
Als ik zometeen de versterker brug. Moet ik hem dan ook opnieuw afstellen ?
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
