Auster Largo (3-weg met Peerless HDS Exclusive)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Waar dient het kamertje in de laag kast voor? (aan de achterkant)
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Normaal vind ik die peerless driver niet echt mooi, maar in deze kast zien ze er super uit.
Héél fraai.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

heel mooi Bart.
Optisch vind ik die dikke vijzen er wel wat teveel uitsteken.
Verder een heel knap geheel zo.
Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Bericht door Aquilon »

inderdaad, die halve mm wordt zeker nog verholpen met foam, een pakking of iets dergelijk

de vijzen zijn inderdaad iets te hoog, de diameter kan ik niet veranderen en aan de kleur wil ik niets veranderen, maar heb al oog op torx schroeven via deze http://online-schraubenhandel.de/

het kamertje achter in de baskast en deze boven de reflex-pijp heeft niet echt nut in dusdanige zin dat er iets inkomt, buiten het feit dat ze een ongelijkmatige verdeling van de kast geven en zo dus lange staande golven (enigzins) te voorkomen, samen met de bracings en de BAF, en een extra versteviging vormen

vind ze er zelf inderdaad ook fraai uitzien, nu nog even fraai laten klinken :| nu eerst de units wat inspelen en dan maar eens beginnen meten ...
Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Bericht door Aquilon »

en een volgende preview :D
Bijlagen
hetzelfde maar andere hoek
hetzelfde maar andere hoek
1 bas- en 1 midconsole
1 bas- en 1 midconsole
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

:shock: RESPECT en een dikke chapeau :!:
Gebruikersavatar
lepain
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 19:15
Locatie: driehuis nh
Contacteer:

Bericht door lepain »

wow! :shock: :o
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

lepain schreef:
wow! :shock: :o
Je neemt me ...het woord... uit de mond. :D
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Inderdaad geweldig. Ben erg benieuwd naar je eerste (test)metingresultaten en natuurlijk of je ze een beetje vind klinken... 8) :)
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

F*cking Gribus!! Dit vind ik mooi ééh! :shock:
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

jawaade maane joengne
mvg
audioot
Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Bericht door Aquilon »

Ben blij dat jullie het zo geslaagd vinden. De baskast was een proef :)

Heb eerst geprobeerd met echt houtfineer, maar dat viel tegen om een oppervlak van 75 x 48 cm (zijwanden) en 75 op 25 cm (achterwand) perfect te krijgen met platen van 20 cm breed. Ik vond de tekening nooit mooi uitkomen, de randen recht snijden en naden te voorkomen bleek voor mijn handen bijna ondoenbaar en ik had veel te veel verlies aan de platen (en kostenplaatje).
Daarom is de getoonde versie in zelfklevend decorvinyl (van Venilia). Te koop in de Brico voor een prikje (rollen van 45 en 60 cm breed). Op de getoonde kast zitten nog wat foutjes, deze wordt dus nog opnieuw gedaan na deze eerste lessen ...

De eerste metingen en luistersessies zullen pas volgen tegen begin september, nadat er minstens 1 zijde (2 baskasten en 1 midconsole) volledig af is kwa hout- en schilderafwerking. En nadat ik enige ervaring heb opgedaan met mijn ATB PC Pro software :?

Alvast bedankt voor de lovende reacties
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Heeel erg mooi!


Maar zou het niet mooier zijn om de baskast dezelfde kleuren als de topkast te maken :oops: :wink:
Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Bericht door Aquilon »

CarloPJB schreef:
Heeel erg mooi!


Maar zou het niet mooier zijn om de baskast dezelfde kleuren als de topkast te maken :oops: :wink:
ik denk het niet, dan ga je meer een echte langwerpige (hoge) zuil vormen (vergeet niet dat er nog een baskast bovenop komt), nu breekt de midconsole dat gevoel en lijkt ie minder hoog en lijkt ie nu ondanks de bijna 190 cm totale hoogte nog relatief klein, en op deze manier komen ook de hoogte - diepte verhoudingen beter uit
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Aquilon schreef:
CarloPJB schreef:
Heeel erg mooi!


Maar zou het niet mooier zijn om de baskast dezelfde kleuren als de topkast te maken :oops: :wink:
ik denk het niet, dan ga je meer een echte langwerpige (hoge) zuil vormen (vergeet niet dat er nog een baskast bovenop komt), nu breekt de midconsole dat gevoel en lijkt ie minder hoog en lijkt ie nu ondanks de bijna 190 cm totale hoogte nog relatief klein, en op deze manier komen ook de hoogte - diepte verhoudingen beter uit

Dat van die top baskast was ik ff vergeten :oops:
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

als je platen fineer 2,6*1,3 gevoegd wilt kan ik mss helpen
mvg
audioot
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”