Auster Largo (3-weg met Peerless HDS Exclusive)
Moderator: Beheerdersteam
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
inderdaad, die halve mm wordt zeker nog verholpen met foam, een pakking of iets dergelijk
de vijzen zijn inderdaad iets te hoog, de diameter kan ik niet veranderen en aan de kleur wil ik niets veranderen, maar heb al oog op torx schroeven via deze http://online-schraubenhandel.de/
het kamertje achter in de baskast en deze boven de reflex-pijp heeft niet echt nut in dusdanige zin dat er iets inkomt, buiten het feit dat ze een ongelijkmatige verdeling van de kast geven en zo dus lange staande golven (enigzins) te voorkomen, samen met de bracings en de BAF, en een extra versteviging vormen
vind ze er zelf inderdaad ook fraai uitzien, nu nog even fraai laten klinken
nu eerst de units wat inspelen en dan maar eens beginnen meten ...
de vijzen zijn inderdaad iets te hoog, de diameter kan ik niet veranderen en aan de kleur wil ik niets veranderen, maar heb al oog op torx schroeven via deze http://online-schraubenhandel.de/
het kamertje achter in de baskast en deze boven de reflex-pijp heeft niet echt nut in dusdanige zin dat er iets inkomt, buiten het feit dat ze een ongelijkmatige verdeling van de kast geven en zo dus lange staande golven (enigzins) te voorkomen, samen met de bracings en de BAF, en een extra versteviging vormen
vind ze er zelf inderdaad ook fraai uitzien, nu nog even fraai laten klinken
Ben blij dat jullie het zo geslaagd vinden. De baskast was een proef
Heb eerst geprobeerd met echt houtfineer, maar dat viel tegen om een oppervlak van 75 x 48 cm (zijwanden) en 75 op 25 cm (achterwand) perfect te krijgen met platen van 20 cm breed. Ik vond de tekening nooit mooi uitkomen, de randen recht snijden en naden te voorkomen bleek voor mijn handen bijna ondoenbaar en ik had veel te veel verlies aan de platen (en kostenplaatje).
Daarom is de getoonde versie in zelfklevend decorvinyl (van Venilia). Te koop in de Brico voor een prikje (rollen van 45 en 60 cm breed). Op de getoonde kast zitten nog wat foutjes, deze wordt dus nog opnieuw gedaan na deze eerste lessen ...
De eerste metingen en luistersessies zullen pas volgen tegen begin september, nadat er minstens 1 zijde (2 baskasten en 1 midconsole) volledig af is kwa hout- en schilderafwerking. En nadat ik enige ervaring heb opgedaan met mijn ATB PC Pro software
Alvast bedankt voor de lovende reacties
Heb eerst geprobeerd met echt houtfineer, maar dat viel tegen om een oppervlak van 75 x 48 cm (zijwanden) en 75 op 25 cm (achterwand) perfect te krijgen met platen van 20 cm breed. Ik vond de tekening nooit mooi uitkomen, de randen recht snijden en naden te voorkomen bleek voor mijn handen bijna ondoenbaar en ik had veel te veel verlies aan de platen (en kostenplaatje).
Daarom is de getoonde versie in zelfklevend decorvinyl (van Venilia). Te koop in de Brico voor een prikje (rollen van 45 en 60 cm breed). Op de getoonde kast zitten nog wat foutjes, deze wordt dus nog opnieuw gedaan na deze eerste lessen ...
De eerste metingen en luistersessies zullen pas volgen tegen begin september, nadat er minstens 1 zijde (2 baskasten en 1 midconsole) volledig af is kwa hout- en schilderafwerking. En nadat ik enige ervaring heb opgedaan met mijn ATB PC Pro software
Alvast bedankt voor de lovende reacties
ik denk het niet, dan ga je meer een echte langwerpige (hoge) zuil vormen (vergeet niet dat er nog een baskast bovenop komt), nu breekt de midconsole dat gevoel en lijkt ie minder hoog en lijkt ie nu ondanks de bijna 190 cm totale hoogte nog relatief klein, en op deze manier komen ook de hoogte - diepte verhoudingen beter uitCarloPJB schreef:Heeel erg mooi!
Maar zou het niet mooier zijn om de baskast dezelfde kleuren als de topkast te maken![]()
Aquilon schreef:ik denk het niet, dan ga je meer een echte langwerpige (hoge) zuil vormen (vergeet niet dat er nog een baskast bovenop komt), nu breekt de midconsole dat gevoel en lijkt ie minder hoog en lijkt ie nu ondanks de bijna 190 cm totale hoogte nog relatief klein, en op deze manier komen ook de hoogte - diepte verhoudingen beter uitCarloPJB schreef:Heeel erg mooi!
Maar zou het niet mooier zijn om de baskast dezelfde kleuren als de topkast te maken![]()
Dat van die top baskast was ik ff vergeten
