Er zijn 245 resultaten gevonden

door Heatside
ma 02 jan 2023, 13:56
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248357

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

Tangband W8-740P zeer krachtige 8” subwoofer €60 https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1913944059-tangband-w8-740p-zeer-krachtige-8-subwoofer Ik had niet gezien dat deze hier ook voorbij gekomen was maar ik had hem rechtstreeks op marktplaats gevonden. Inmiddels heb ik hem aan...
door Heatside
do 02 jun 2022, 13:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boombox deluxe, aka v2.0
Reacties: 34
Weergaves: 914

Re: Boombox deluxe, aka v2.0

Als breedbander kan ik de Faital Pro 3FE22 adviseren. Erg leuke driver voor het geld met neodymium magneet en een mooi rendement. Deze zijn er ook met 4ohm impedantie.
door Heatside
di 17 mei 2022, 10:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Beyma 3FR30V2 mini array met Faital 10RS350 laag
Reacties: 121
Weergaves: 2826

Re: Beyma 3FR30V2 mini array met Faital 10RS350 laag

Eigenlijk had ik gehoopt op een net iets spannender ontwerp :wink:

Zou het nadelig zijn om de 10" achter de breedbanders te plaatsen zoals te zien in bijgevoegde afbeelding?
3FR30V2.png
3FR30V2.png (47.04 KiB) 281 keer bekeken
door Heatside
vr 26 okt 2018, 14:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Flipse "New Age" (AD10100/W8+AD5061/M8+AD0160)
Reacties: 18
Weergaves: 1613

Re: Flipse "New Age" (AD10100/W8+AD5061/M8+AD0160)

Deze ga ik volgen! zelf heb ik ook wel eens met het idee rond gelopen een FAST te bouwen op basis van oude Philips componenten. Dat zou dan een AD5061M8 zijn met een tapped horn of tapped pipe voor het laag. Dat zou mooi in een slanke vloerstaander passen. Welke versie van de AD5061M8 heb je? Er zi...
door Heatside
vr 26 okt 2018, 8:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Flipse "New Age" (AD10100/W8+AD5061/M8+AD0160)
Reacties: 18
Weergaves: 1613

Re: Flipse "New Age" (AD10100/W8+AD5061/M8+AD0160)

Deze ga ik volgen! zelf heb ik ook wel eens met het idee rond gelopen een FAST te bouwen op basis van oude Philips componenten.
Dat zou dan een AD5061M8 zijn met een tapped horn of tapped pipe voor het laag. Dat zou mooi in een slanke vloerstaander passen.
door Heatside
wo 25 okt 2017, 13:36
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Filter schema's Philips 22rh426 en 22rh427
Reacties: 6
Weergaves: 1286

Re: Filter schema's Philips 22rh426 en 22rh427

Het is indederdaad de AD0160/T4. Deze heb ik op een flinke hoorn geplaatst en ben nieuwsgierig geworden hoe het klinkt na het lezen van het volgende topic van Arjank: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=77&t=9557&hilit=tractrix . Ik lees net dat hij het overnamepunt op 1300hz heeft...
door Heatside
wo 25 okt 2017, 11:36
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Filter schema's Philips 22rh426 en 22rh427
Reacties: 6
Weergaves: 1286

Re: Filter schema's Philips 22rh426 en 22rh427

Dat is wel heel erg snel, bedankt! ik wil het overnamepunt van het mid en hoog naar beneden tot ongeveer 1200hz.
Ik ben absoluut niet thuis in de filtertechniek, is er iemand die me een zetje in de goede richting kan geven?
door Heatside
wo 25 okt 2017, 9:32
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Filter schema's Philips 22rh426 en 22rh427
Reacties: 6
Weergaves: 1286

Filter schema's Philips 22rh426 en 22rh427

Wie kan mij helpen aan de filter schema's van de Philips 22rh426 en 22rh427? een tijd geleden waren de manuals de vinden op de site van docs.mfbfreaks.com maar deze kan ik helaas niet meer openen. Alvast bedankt.
door Heatside
vr 07 jul 2017, 13:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Visaton FRS 8-4 mini
Reacties: 30
Weergaves: 3418

Re: Visaton FRS 8-4 mini

In het volgende topic heb ik ook alles uit de kast gehaald om wat laag uit een frs8m te halen : http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=9970&p=1448179#p1448179 helaas viel dat tegen waardoor ik gewoon voor een br heb gekozen en er een tapped horn bij heb gebouw voor het laag. Ik de...
door Heatside
do 09 feb 2017, 16:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: DIY TV-meubel met ingebouwde speakers
Reacties: 17
Weergaves: 1664

Re: DIY TV-meubel met ingebouwde speakers

7l is het maximale, als je het mij vraagt ga je het met de helft ook al redden omdat je niet zo laag hoeft. Dat kan de 12inch mooi op zich nemen. Weet je ook hoe je het aan gaat sturen?
door Heatside
di 07 feb 2017, 16:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: DIY TV-meubel met ingebouwde speakers
Reacties: 17
Weergaves: 1664

Re: DIY TV-meubel met ingebouwde speakers

Op het originele datablad adviseert Philips zelf maximaal 7 liter. Die 7 liter is nodig om de 75hz te halen. Zelf denk ik dat je niet zo laag hoeft. Die informatie heb ik uit het volgende datablad: http://docs.mfbfreaks.com/ds/AD5061M1977.pdf Je bent niet de eerste op dit forum die met deze componen...
door Heatside
di 24 jan 2017, 8:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: DIY TV-meubel met ingebouwde speakers
Reacties: 17
Weergaves: 1664

Re: DIY TV-meubel met ingebouwde speakers

Daar kan je hele mooie dingen mee maken. Ik denk zelf dat je het beste afscheid kan nemen van de AD70620/m8 breedbanders. Je kan de AD5061's voor het mid- en hoog gebruiken, de AD12102 kan je hoog genoeg door laten lopen zodat je een mooie overgang krijgt. Wat volumes betreft, kijk eens of je oude P...
door Heatside
wo 18 jan 2017, 13:12
Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
Onderwerp: [vintage projext #4] "Philips Gouw" (AD12100/M8 + AD0160/T4 met tractrix hoorn)
Reacties: 317
Weergaves: 32751

Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Het blijft een mooi project. fraai uiterlijk ook met die ronde bovenkant en daar een hoorn bovenop.
Over die hoorn gesproken, heb je enig idee wat voor rendement je haalt met deze tweeter gekoppeld aan de hoorn?
door Heatside
wo 04 jan 2017, 10:35
Forum: Pro Audio specifiek
Onderwerp: 18 inch PA sub
Reacties: 92
Weergaves: 9315

Re: 18 inch PA sub

Volgens mij heb je een verrassend leuk ontwerp gemaakt. Klopt het dat die 10l in het midden loze ruimte is of ga je hier nog iets mee doen? De ontwerpen van Danley zijn inderdaad erg mooi en presteren geweldig naar horen zeggen. Ze zijn allemaal wel stukken groter. Op dit moment is iemand op het new...
door Heatside
ma 02 jan 2017, 15:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Wall-mounted luidspreker - akoestische koppeling?
Reacties: 35
Weergaves: 1097

Re: Wall-mounted luidspreker - akoestische koppeling?

Voor mijn beeldvorming, wat zou het benodigde oppervlak van de hoornmond zijn voor een dergelijke cut off frequency?
door Heatside
ma 02 jan 2017, 8:46
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Wall-mounted luidspreker - akoestische koppeling?
Reacties: 35
Weergaves: 1097

Re: Wall-mounted luidspreker - akoestische koppeling?

Het lijkt mij dat het een back loaded horn is met achterkamer. Een beetje net als een spiral horn maar dan zonder de spiralen en met een achterkamer. Ik denk zelfs dat het vrij eenvoudig met hornresp te simuleren is. De inhoud van de behuizing is de inhoud van de achterkamer, het oppervlak van de po...
door Heatside
zo 03 aug 2014, 11:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tapped horn
Reacties: 9
Weergaves: 573

Re: Tapped horn

Een tijdje geleden heb ik de 38hz volvotreter tapped horn gebouwd. Ook met de w6-1139 van tangband. Heerlijk diep geluid dat bij veel muziekstijlen goed tot zijn recht komt. Mijn tapped horn krijgt maximaal 40 Watt voor zijn kiezen en dat is ruim voldoende om de deuren te laten klapperen! Eerder heb...
door Heatside
vr 18 okt 2013, 9:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ander soort kistje voor in de auto
Reacties: 39
Weergaves: 1076

Re: Ander soort kistje voor in de auto

Een paar weken geleden heb ik een 38hz tapped horn volgens het volvotreter ontwerp achter in mijn auto gelegd. Deze had ik aangesloten op de twee ongebruikte uitgangskanalen van mijn radio. Dit klonk op zijn zachtst gezegd enorm indrukwekkend. Een mooi warm laag voor het formaat.
door Heatside
do 22 aug 2013, 23:25
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Philips 00 11401 T4 + Monacor Waveguide
Reacties: 13
Weergaves: 619

Re: Philips 00 11401 T4 + Monacor Waveguide

Heb je enig idee wat het rendement is van de tweeter op deze waveguide? en is hij nog een beetje belastbaar?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of deze ook bruikbaar is voor mijn unity horn project.
door Heatside
za 22 jun 2013, 16:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Verschil tussen PA en hifi
Reacties: 148
Weergaves: 6880

Re: Verschil tussen PA en hifi

PA sets kunnen wel degelijk goed klinken: http://www.funktion-one.com/ Tony Andrews, de man achter Funktion One is de heer en meester op het gebied van hoorns en fasepluggen. Voor Ray zou hun volgende systeem wel geschikt zijn voor een buurt feestje: http://www.funktion-one.com/products/dance-stack...
door Heatside
za 22 jun 2013, 11:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Verschil tussen PA en hifi
Reacties: 148
Weergaves: 6880

Re: Verschil tussen PA en hifi

jeroen_d schreef:
bovendien is er de laatste 50 jaar niks wezenlijks veranderd.
Misschien dat dit daar verandering in gaat brengen?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=48-JUX-P4bg[/youtube]
door Heatside
vr 21 jun 2013, 11:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Unity horn met vintage Philips componenten
Reacties: 39
Weergaves: 2001

Re: Unity horn met vintage Philips componenten

Gevonden ! K*lere ! :lol: En laat de Jericho horn uit het filmpje nou net volgens de zelfde techniek ontwikkeld zijn als de Unity/synergy horn uit dit topic. Twee van deze Danley Jericho horns zijn geschikt om een vol stadion van geluid te voorzien. Een enkele hoorn bevat: zes 18" woofers zes ...
door Heatside
vr 21 jun 2013, 11:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Verschil tussen PA en hifi
Reacties: 148
Weergaves: 6880

Re: Verschil tussen PA en hifi

Persoonlijk denk ik dat het grootste verschil zit in de belastbaarheid van de systemen. In componentenkeuze zit een zekere overlap. Op dit forum heb ik al meer dan eens merken als PHL Audio, BMS, Beyma, 18Sound, Eminence en bijvoorbeeld JBL voorbij zien komen. Stuk voor stuk merken die met name bedo...
door Heatside
wo 19 jun 2013, 10:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Reacties: 67
Weergaves: 2519

Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550

Veel merken hebben goede en minder goede producten. Dynacord draait al heel wat jaartjes mee en mijn ervaring is dat het juist een zeer geaccepteerd merk is. Behringer in het zelfde rijtje plaatsen (tenminste zo vat ik het op) is ook niet helemaal op zijn plaats. Hier in de buurt heb ik een regelmat...
door Heatside
di 18 jun 2013, 23:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Unity horn met vintage Philips componenten
Reacties: 39
Weergaves: 2001

Re: Unity horn met vintage Philips componenten

Er is een youtube filmpje van een kerel met een hele grote hoornluidspreker. Die staat op een parkeerplaats en hij loopt al filmend achteruit terwijl het geluid amper afneemt, op een gegeven moment zie je alleen nog maar een stipje in de verte maar nog steeds een hoop pokkeherrie :rofl: [youtube]ht...