Er zijn 245 resultaten gevonden
- ma 02 jan 2023, 13:56
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 248357
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Tangband W8-740P zeer krachtige 8” subwoofer €60 https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1913944059-tangband-w8-740p-zeer-krachtige-8-subwoofer Ik had niet gezien dat deze hier ook voorbij gekomen was maar ik had hem rechtstreeks op marktplaats gevonden. Inmiddels heb ik hem aan...
- do 02 jun 2022, 13:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boombox deluxe, aka v2.0
- Reacties: 34
- Weergaves: 914
Re: Boombox deluxe, aka v2.0
Als breedbander kan ik de Faital Pro 3FE22 adviseren. Erg leuke driver voor het geld met neodymium magneet en een mooi rendement. Deze zijn er ook met 4ohm impedantie.
- di 17 mei 2022, 10:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Beyma 3FR30V2 mini array met Faital 10RS350 laag
- Reacties: 121
- Weergaves: 2826
Re: Beyma 3FR30V2 mini array met Faital 10RS350 laag
Eigenlijk had ik gehoopt op een net iets spannender ontwerp
Zou het nadelig zijn om de 10" achter de breedbanders te plaatsen zoals te zien in bijgevoegde afbeelding?
Zou het nadelig zijn om de 10" achter de breedbanders te plaatsen zoals te zien in bijgevoegde afbeelding?
- vr 26 okt 2018, 14:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Flipse "New Age" (AD10100/W8+AD5061/M8+AD0160)
- Reacties: 18
- Weergaves: 1613
Re: Flipse "New Age" (AD10100/W8+AD5061/M8+AD0160)
Deze ga ik volgen! zelf heb ik ook wel eens met het idee rond gelopen een FAST te bouwen op basis van oude Philips componenten. Dat zou dan een AD5061M8 zijn met een tapped horn of tapped pipe voor het laag. Dat zou mooi in een slanke vloerstaander passen. Welke versie van de AD5061M8 heb je? Er zi...
- vr 26 okt 2018, 8:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Flipse "New Age" (AD10100/W8+AD5061/M8+AD0160)
- Reacties: 18
- Weergaves: 1613
Re: Flipse "New Age" (AD10100/W8+AD5061/M8+AD0160)
Deze ga ik volgen! zelf heb ik ook wel eens met het idee rond gelopen een FAST te bouwen op basis van oude Philips componenten.
Dat zou dan een AD5061M8 zijn met een tapped horn of tapped pipe voor het laag. Dat zou mooi in een slanke vloerstaander passen.
Dat zou dan een AD5061M8 zijn met een tapped horn of tapped pipe voor het laag. Dat zou mooi in een slanke vloerstaander passen.
- wo 25 okt 2017, 13:36
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Filter schema's Philips 22rh426 en 22rh427
- Reacties: 6
- Weergaves: 1286
Re: Filter schema's Philips 22rh426 en 22rh427
Het is indederdaad de AD0160/T4. Deze heb ik op een flinke hoorn geplaatst en ben nieuwsgierig geworden hoe het klinkt na het lezen van het volgende topic van Arjank: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=77&t=9557&hilit=tractrix . Ik lees net dat hij het overnamepunt op 1300hz heeft...
- wo 25 okt 2017, 11:36
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Filter schema's Philips 22rh426 en 22rh427
- Reacties: 6
- Weergaves: 1286
Re: Filter schema's Philips 22rh426 en 22rh427
Dat is wel heel erg snel, bedankt! ik wil het overnamepunt van het mid en hoog naar beneden tot ongeveer 1200hz.
Ik ben absoluut niet thuis in de filtertechniek, is er iemand die me een zetje in de goede richting kan geven?
Ik ben absoluut niet thuis in de filtertechniek, is er iemand die me een zetje in de goede richting kan geven?
- wo 25 okt 2017, 9:32
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Filter schema's Philips 22rh426 en 22rh427
- Reacties: 6
- Weergaves: 1286
Filter schema's Philips 22rh426 en 22rh427
Wie kan mij helpen aan de filter schema's van de Philips 22rh426 en 22rh427? een tijd geleden waren de manuals de vinden op de site van docs.mfbfreaks.com maar deze kan ik helaas niet meer openen. Alvast bedankt.
- vr 07 jul 2017, 13:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Visaton FRS 8-4 mini
- Reacties: 30
- Weergaves: 3418
Re: Visaton FRS 8-4 mini
In het volgende topic heb ik ook alles uit de kast gehaald om wat laag uit een frs8m te halen : http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=9970&p=1448179#p1448179 helaas viel dat tegen waardoor ik gewoon voor een br heb gekozen en er een tapped horn bij heb gebouw voor het laag. Ik de...
- do 09 feb 2017, 16:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: DIY TV-meubel met ingebouwde speakers
- Reacties: 17
- Weergaves: 1664
Re: DIY TV-meubel met ingebouwde speakers
7l is het maximale, als je het mij vraagt ga je het met de helft ook al redden omdat je niet zo laag hoeft. Dat kan de 12inch mooi op zich nemen. Weet je ook hoe je het aan gaat sturen?
- di 07 feb 2017, 16:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: DIY TV-meubel met ingebouwde speakers
- Reacties: 17
- Weergaves: 1664
Re: DIY TV-meubel met ingebouwde speakers
Op het originele datablad adviseert Philips zelf maximaal 7 liter. Die 7 liter is nodig om de 75hz te halen. Zelf denk ik dat je niet zo laag hoeft. Die informatie heb ik uit het volgende datablad: http://docs.mfbfreaks.com/ds/AD5061M1977.pdf Je bent niet de eerste op dit forum die met deze componen...
- di 24 jan 2017, 8:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: DIY TV-meubel met ingebouwde speakers
- Reacties: 17
- Weergaves: 1664
Re: DIY TV-meubel met ingebouwde speakers
Daar kan je hele mooie dingen mee maken. Ik denk zelf dat je het beste afscheid kan nemen van de AD70620/m8 breedbanders. Je kan de AD5061's voor het mid- en hoog gebruiken, de AD12102 kan je hoog genoeg door laten lopen zodat je een mooie overgang krijgt. Wat volumes betreft, kijk eens of je oude P...
- wo 18 jan 2017, 13:12
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: [vintage projext #4] "Philips Gouw" (AD12100/M8 + AD0160/T4 met tractrix hoorn)
- Reacties: 317
- Weergaves: 32751
Re: [vintage projext #4] Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)
Het blijft een mooi project. fraai uiterlijk ook met die ronde bovenkant en daar een hoorn bovenop.
Over die hoorn gesproken, heb je enig idee wat voor rendement je haalt met deze tweeter gekoppeld aan de hoorn?
Over die hoorn gesproken, heb je enig idee wat voor rendement je haalt met deze tweeter gekoppeld aan de hoorn?
- wo 04 jan 2017, 10:35
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: 18 inch PA sub
- Reacties: 92
- Weergaves: 9315
Re: 18 inch PA sub
Volgens mij heb je een verrassend leuk ontwerp gemaakt. Klopt het dat die 10l in het midden loze ruimte is of ga je hier nog iets mee doen? De ontwerpen van Danley zijn inderdaad erg mooi en presteren geweldig naar horen zeggen. Ze zijn allemaal wel stukken groter. Op dit moment is iemand op het new...
- ma 02 jan 2017, 15:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Wall-mounted luidspreker - akoestische koppeling?
- Reacties: 35
- Weergaves: 1097
Re: Wall-mounted luidspreker - akoestische koppeling?
Voor mijn beeldvorming, wat zou het benodigde oppervlak van de hoornmond zijn voor een dergelijke cut off frequency?
- ma 02 jan 2017, 8:46
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Wall-mounted luidspreker - akoestische koppeling?
- Reacties: 35
- Weergaves: 1097
Re: Wall-mounted luidspreker - akoestische koppeling?
Het lijkt mij dat het een back loaded horn is met achterkamer. Een beetje net als een spiral horn maar dan zonder de spiralen en met een achterkamer. Ik denk zelfs dat het vrij eenvoudig met hornresp te simuleren is. De inhoud van de behuizing is de inhoud van de achterkamer, het oppervlak van de po...
- zo 03 aug 2014, 11:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Tapped horn
- Reacties: 9
- Weergaves: 573
Re: Tapped horn
Een tijdje geleden heb ik de 38hz volvotreter tapped horn gebouwd. Ook met de w6-1139 van tangband. Heerlijk diep geluid dat bij veel muziekstijlen goed tot zijn recht komt. Mijn tapped horn krijgt maximaal 40 Watt voor zijn kiezen en dat is ruim voldoende om de deuren te laten klapperen! Eerder heb...
- vr 18 okt 2013, 9:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ander soort kistje voor in de auto
- Reacties: 39
- Weergaves: 1076
Re: Ander soort kistje voor in de auto
Een paar weken geleden heb ik een 38hz tapped horn volgens het volvotreter ontwerp achter in mijn auto gelegd. Deze had ik aangesloten op de twee ongebruikte uitgangskanalen van mijn radio. Dit klonk op zijn zachtst gezegd enorm indrukwekkend. Een mooi warm laag voor het formaat.
- do 22 aug 2013, 23:25
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Philips 00 11401 T4 + Monacor Waveguide
- Reacties: 13
- Weergaves: 619
Re: Philips 00 11401 T4 + Monacor Waveguide
Heb je enig idee wat het rendement is van de tweeter op deze waveguide? en is hij nog een beetje belastbaar?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of deze ook bruikbaar is voor mijn unity horn project.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of deze ook bruikbaar is voor mijn unity horn project.
- za 22 jun 2013, 16:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Verschil tussen PA en hifi
- Reacties: 148
- Weergaves: 6880
Re: Verschil tussen PA en hifi
PA sets kunnen wel degelijk goed klinken: http://www.funktion-one.com/ Tony Andrews, de man achter Funktion One is de heer en meester op het gebied van hoorns en fasepluggen. Voor Ray zou hun volgende systeem wel geschikt zijn voor een buurt feestje: http://www.funktion-one.com/products/dance-stack...
- za 22 jun 2013, 11:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Verschil tussen PA en hifi
- Reacties: 148
- Weergaves: 6880
Re: Verschil tussen PA en hifi
Misschien dat dit daar verandering in gaat brengen?jeroen_d schreef:bovendien is er de laatste 50 jaar niks wezenlijks veranderd.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=48-JUX-P4bg[/youtube]
- vr 21 jun 2013, 11:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Unity horn met vintage Philips componenten
- Reacties: 39
- Weergaves: 2001
Re: Unity horn met vintage Philips componenten
Gevonden ! K*lere ! :lol: En laat de Jericho horn uit het filmpje nou net volgens de zelfde techniek ontwikkeld zijn als de Unity/synergy horn uit dit topic. Twee van deze Danley Jericho horns zijn geschikt om een vol stadion van geluid te voorzien. Een enkele hoorn bevat: zes 18" woofers zes ...
- vr 21 jun 2013, 11:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Verschil tussen PA en hifi
- Reacties: 148
- Weergaves: 6880
Re: Verschil tussen PA en hifi
Persoonlijk denk ik dat het grootste verschil zit in de belastbaarheid van de systemen. In componentenkeuze zit een zekere overlap. Op dit forum heb ik al meer dan eens merken als PHL Audio, BMS, Beyma, 18Sound, Eminence en bijvoorbeeld JBL voorbij zien komen. Stuk voor stuk merken die met name bedo...
- wo 19 jun 2013, 10:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
- Reacties: 67
- Weergaves: 2519
Re: Grote schoonmaak van een Dynacord P550
Veel merken hebben goede en minder goede producten. Dynacord draait al heel wat jaartjes mee en mijn ervaring is dat het juist een zeer geaccepteerd merk is. Behringer in het zelfde rijtje plaatsen (tenminste zo vat ik het op) is ook niet helemaal op zijn plaats. Hier in de buurt heb ik een regelmat...
- di 18 jun 2013, 23:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Unity horn met vintage Philips componenten
- Reacties: 39
- Weergaves: 2001
Re: Unity horn met vintage Philips componenten
Er is een youtube filmpje van een kerel met een hele grote hoornluidspreker. Die staat op een parkeerplaats en hij loopt al filmend achteruit terwijl het geluid amper afneemt, op een gegeven moment zie je alleen nog maar een stipje in de verte maar nog steeds een hoop pokkeherrie :rofl: [youtube]ht...
