Er zijn 45 resultaten gevonden
- di 27 jul 2021, 21:24
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Even voorstellen!
- Reacties: 11
- Weergaves: 473
Re: Even voorstellen!
Welkom, wij zien graag plaatjes van ieders hobby! Helaas kunnen we nog geen geluid toevoegen aan het forum.
- di 27 jul 2021, 21:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Impulse 34 vraagt om liefde
- Reacties: 42
- Weergaves: 4171
Re: Impulse 34 vraagt om liefde
Ik heb vorige week mijn Denon terug gekregen van Audio Service. De versterker was binnen 3 dagen weer terug, gerepareerd en wel, top service van Denon/Audio Service! Er bleek meer aan te mankeren dan alleen de rechterspeakeruitgang. Er zijn 2 speakeruitgangen en een voeding vervangen bleek op de pak...
- za 17 jul 2021, 10:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Impulse 34 vraagt om liefde
- Reacties: 42
- Weergaves: 4171
Re: Impulse 34 vraagt om liefde
Even een update van mijn Impulse project. Door een (gelukkig) toeval heeft de rechteruitgang van mijn Denon Heos AVR het begeven. Gelukkig valt deze nog in de garantie, dus ik kan de versterker opsturen ter reparatie. Nu zal de reparatie enkele weken gaan duren en heb ik via Marktplaats een tijdelij...
- za 17 jul 2021, 10:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
- Reacties: 19
- Weergaves: 1009
Re: Compacte (2 weg ?) monitor speakers voor studiootje
Je kan ook op Marktplaats kijken. Daar worden veel speakers aangeboden, meestal voor weinig. Soms zijn ze defect, maar dan kan je ook nog de onderdelen vervangen. Vaak geeft mij dat een hoop voldoening. Hieronder wat voorbeelden: https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1727768162...
- za 17 jul 2021, 10:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: 2-way to bring me to HiFi-heaven....and having fun on the way
- Reacties: 112
- Weergaves: 3690
Re: 2-way to bring me to HiFi-heaven....or hell, but having fun on the way
Leuk project! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Zelf luidsprekers bouwen is hartstikke leuk, maar kan ook een heel frustrerend proces zijn. Zeker als je dagen bezig bent geweest met bouwen, verf droog, drivers erin, kabels aansluiten, stekkers erin, met bonzend hart de muziek opstarten en ver...
- ma 03 mei 2021, 15:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Koningsdagcampeerprojectje
- Reacties: 45
- Weergaves: 1081
Re: Koningsdagcampeerprojectje
Jemig, ik log een week niet in en er wordt een luidspreker vanaf de grond opgebouwd tot een werkend exemplaar inclusief afwerking.
Ik neem aan dat ray5150 dan ook depressief wordt omdat het zo snel gaat, niet omdat hij het tempo en de kwaliteit laag vind.
Ik neem aan dat ray5150 dan ook depressief wordt omdat het zo snel gaat, niet omdat hij het tempo en de kwaliteit laag vind.
- wo 07 apr 2021, 16:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Impulse 34 vraagt om liefde
- Reacties: 42
- Weergaves: 4171
Re: Impulse 34 vraagt om liefde
Ik heb een spoel van 1,5 mH ingebouwd en er lijkt inderdaad wat meer laag in te zitten. Maar het overtuigt me niet. Ik heb Keith Marshall ook benaderd. Hij heeft nog wat Vifa woofers liggen (de Focals die erin horen heeft hij niet meer). Een vervangende Audax is op internet te vinden. Aangezien de V...
- wo 07 apr 2021, 16:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste keer, platte muurspeaker
- Reacties: 69
- Weergaves: 1867
Re: Eerste keer, platte muurspeaker
Wat dacht je van een set elektrostaten aan de muur?
https://image.coolblue.nl/max/2048x1536 ... ts/1200026
Voor het laag heb je nog wel ondersteuning nodig, maar die kan je wellicht vrouwvriendelijk achter de bank verstoppen?
https://image.coolblue.nl/max/2048x1536 ... ts/1200026
Voor het laag heb je nog wel ondersteuning nodig, maar die kan je wellicht vrouwvriendelijk achter de bank verstoppen?
- wo 07 apr 2021, 16:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwverslag Scamo 15 van beton
- Reacties: 27
- Weergaves: 1524
Re: Bouwverslag Scamo 15 van beton
Geweldig resultaat! Hoe klinkt het? 
- za 13 mar 2021, 11:32
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Driade 65/GM - opknappen
- Reacties: 22
- Weergaves: 1268
Re: Driade 65/GM - opknappen
In dat geval zijn ze zelf te repareren. Maar daar moet je wel zin in hebben/durven.toetertje schreef:Misschien verouderde ferrofluid in de tweeters?
- za 13 mar 2021, 11:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Voor en na, wat eenvoudig restauratiewerk
- Reacties: 6
- Weergaves: 481
Re: Voor en na, wat eenvoudig restauratiewerk
Dat ziet er nog best netjes uit. Is het niet mogelijk om een nieuwe woofer te vinden?
- do 11 mar 2021, 15:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: 2 weg scheidingsfilter?
- Reacties: 12
- Weergaves: 325
Re: 2 weg scheidingsfilter?
Hopmand, heb je de datasheets van de drivers zodat wij ernaar kunnen kijken?
- di 09 mar 2021, 19:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Impulse 34 vraagt om liefde
- Reacties: 42
- Weergaves: 4171
Re: Impulse 34 vraagt om liefde
Sorry Henkjan, het gaat mij een beetje boven de pet. 
- di 09 mar 2021, 19:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Impulse 34 vraagt om liefde
- Reacties: 42
- Weergaves: 4171
Re: Impulse 34 vraagt om liefde
Ik ben benieuwd wanneer ik nu een spoel van 1,5 mH toepas op mijn woofer en de tweeter wordt afgesteld op een kantelfrequentie van 2500 Hz, mis ik dan geen frequenties tussen de tweeter en de woofer? Als ik nu ongeveer 1,5 mH invoer, kom ik op een overgang van 1900 Hz uit. Wordt het bereik van 1900-...
- ma 08 mar 2021, 12:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
- Reacties: 387
- Weergaves: 10516
Re: 3 weg systeem bouwen
Dag mensen, meestal ben ik te vinden op het versterker deel van het forum, en heb inmiddels mijn 3e versterker gebouwd en ben van plan deze laatste de 4e te optimaliseren tot high end klasse A met KT150. Nu was ik bij Hans(ringkerntrafo)aan het luisteren naar mijn huidige KT120 en merkte dat mijn B...
- ma 08 mar 2021, 11:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Kleine subjes bouwen (2xSDX12)
- Reacties: 143
- Weergaves: 4778
Re: Kleine subjes bouwen (2xSDX12)
Ik ben benieuwd wat de buren ervan vinden. 
- do 04 mar 2021, 11:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
- Reacties: 106
- Weergaves: 2713
Re: De afhaalchinees. (lii audio)
Ik vind het er mooi uitzien, het is net of de gehele speaker van hout is, óók de conussen.wouter schreef:Even een model studie... hoe lijkt dit te gaan worden, hm.... nog niet overtuigd van deze wings/wig-wanden (of wigwammen- tipi's)
IMG-20210303-WA0036.jpeg
- do 04 mar 2021, 11:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
- Reacties: 106
- Weergaves: 2713
Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
Even je conus schoon rammelen, zie dit filmpjetoetertje schreef:Ik ben je ff kwijt, hoe bedoel je?Shadow schreef:FF die conus schoon rammelen met 50Hz?
https://www.youtube.com/watch?v=VzbIouRkRtw
- wo 03 mar 2021, 14:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Impulse 34 vraagt om liefde
- Reacties: 42
- Weergaves: 4171
Re: Impulse 34 vraagt om liefde
Is het niet mogelijk de frequentie en impedantie response van de drivers even apart te meten. Met die gegevens zijn er simulatie tools om met je filter te spelen. Je zit dan eerder denk ik op een goede basis als uitgangspunt. Daar heb ik de spullen niet voor. Zou iemand bij mij in de buurt dat kunn...
- wo 03 mar 2021, 14:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Impulse 34 vraagt om liefde
- Reacties: 42
- Weergaves: 4171
Re: Impulse 34 vraagt om liefde
Gisteren ben ik wezen solderen en heb de spoelen in serie gezet. Tweemaal de 0,72 mH en eenmaal de spoel met onbekende waarde (vermoedelijk 0,24 mH zoals het schema aangeeft in mijn eerste post) die er al in zat. Het laag lijkt al beter te worden, maar het benaderd nog steeds niet het de lage plof d...
- di 02 mar 2021, 9:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Monacor Little yellow cab
- Reacties: 31
- Weergaves: 1710
Re: Monacor Little yellow cab
Dat ziet er al mooi uit. Waar wil je de speakers voor gebruiken?
- ma 01 mar 2021, 16:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Impulse 34 vraagt om liefde
- Reacties: 42
- Weergaves: 4171
Re: Impulse 34 vraagt om liefde
Een 3e orde filter voor de tweeter kom je wel vaker tegen. Een 1e orde voor de woofer ook. Als inspiratie kun je hier eens kijken . Bedankt voor de inspiratie! In jouw link zie ik dat de filterconfiguratie van de tweeter redelijk overeenkomt met het oorspronkelijke Impulse filter. Wat ik ga probere...
- ma 01 mar 2021, 14:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Impulse 34 vraagt om liefde
- Reacties: 42
- Weergaves: 4171
Re: Impulse 34 vraagt om liefde
Alleen is dan mijn vraag, waar kan ik een betrouwbare filtercalculator vinden? Op MH Audio vind je betrouwbare calculators. Het probleem is dat je luidsprekerunits "niet betrouwbaar" zijn. Ze geven niet alle frequenties even hard weer, daarbij komt ook nog dat de luidsprekerkast zelf nog ...
- ma 01 mar 2021, 12:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Impulse 34 vraagt om liefde
- Reacties: 42
- Weergaves: 4171
Re: Impulse 34 vraagt om liefde
Ik heb net de polariteit van de tweeter omgedraaid. Hij lijkt nu wat minder aanwezig te zijn, wat mij in dit geval goed lijkt. Ik ga het vanavond nog eens proberen met het originele filter.
- ma 01 mar 2021, 11:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Impulse 34 vraagt om liefde
- Reacties: 42
- Weergaves: 4171
Re: Impulse 34 vraagt om liefde
Bedankt voor de informatie Wouter. Ik ga proberen het oorspronkelijke filter terug te zetten en te kijken wat deze doet op de Scanspeak woofer. Daarnaast zie ik op https://www.diyaudioandvideo.com/Calculator/SpeakerCrossover/Help/ dat er ook nog een faseverschuiving van 180 graden kan zijn. Ik kan d...
