No wings, no glorie dus nog even geduld...
De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: De afhaalchinees. (lii audio)
Vandaag 1 zaagsnede gedaan 
No wings, no glorie dus nog even geduld...
No wings, no glorie dus nog even geduld...
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: De afhaalchinees. (lii audio)
Hahaha, ik ga nu weer de garage in, eens kijken hoe ver ik kom....
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: De afhaalchinees. (lii audio)
Even een model studie... hoe lijkt dit te gaan worden, hm.... nog niet overtuigd van deze wings/wig-wanden (of wigwammen- tipi's)
Re: De afhaalchinees. (lii audio)
Best weinig reacties, terwijl het toch wel een leuk project is.
Ik heb nu een high shelf erop zitten waardoor de F8 iets beter aansluit op mijn subs.
Ook heb ik nog 2 notches erop zitten. Ik wil nog wat gaan spelen met de waardes, om
de juiste plekken op te zoeken. Maar, het luistert wel zeer lekker weg.
Ik vind de versie van Wouter wel om te smullen zo mooi. Ik wil eerst nog wat verder
kennis maken met het concept, voordat ik echt veel aandacht ga besteden aan de afwerking.
Ik heb nu een high shelf erop zitten waardoor de F8 iets beter aansluit op mijn subs.
Ook heb ik nog 2 notches erop zitten. Ik wil nog wat gaan spelen met de waardes, om
de juiste plekken op te zoeken. Maar, het luistert wel zeer lekker weg.
Ik vind de versie van Wouter wel om te smullen zo mooi. Ik wil eerst nog wat verder
kennis maken met het concept, voordat ik echt veel aandacht ga besteden aan de afwerking.
Laatst gewijzigd door toetertje op do 04 mar 2021, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
Ik wil mijn OB met F8 binnenkort ook weer gebruiken, welke notches gebruik je nu? Misschien kan ik die ook eens proberen 
Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
Ik heb er 1 op 8.5 kHz, bestaande uit een 6,8 µf en 0,06mH,floeper schreef:Ik wil mijn OB met F8 binnenkort ook weer gebruiken, welke notches gebruik je nu? Misschien kan ik die ook eens proberen
en 1 op 3,2 kHz, bestaande uit 10 µf en 0,22 mH.
Die op 8.5 kHz, geeft ook nog wat extra top hoog.
Dan heb ik nog een high shelf met 0,47 mH en een weerstand parallel van 4 ohm.
Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
En een speelgoedje om op de luisterplek, de verschillende ingrepen te kunnen bypassen. 
Re: De afhaalchinees. (lii audio)
wouter schreef:Even een model studie... hoe lijkt dit te gaan worden, hm.... nog niet overtuigd van deze wings/wig-wanden (of wigwammen- tipi's)
IMG-20210303-WA0036.jpeg
Ziet er keurig uit Wouter!
Ze zijn wel een stuk minder diep dan het Liionidas ontwerp of zie ik dat verkeerd?
Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
Ik ben je ff kwijt, hoe bedoel je?Shadow schreef:FF die conus schoon rammelen met 50Hz?
Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
Met relais, zodat ik op afstand de notches kan bypassen.Shadow schreef:Ik zie stekkers en een klik-aan-klik-uit?
Dan kan ik op de luisterplek heel makkelijk en snel het verschil horen.
Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
Ah daarom dus voorzichtig met netspanning en audio signalen dicht bij elkaar - door elkaar - boem - rook - tranen 
Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
Het zal toch best heel even een dikke 50hz toon door de kamer laten galmen? 
Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
Even je conus schoon rammelen, zie dit filmpjetoetertje schreef:Ik ben je ff kwijt, hoe bedoel je?Shadow schreef:FF die conus schoon rammelen met 50Hz?
https://www.youtube.com/watch?v=VzbIouRkRtw
Re: De afhaalchinees. (lii audio)
Ik vind het er mooi uitzien, het is net of de gehele speaker van hout is, óók de conussen.wouter schreef:Even een model studie... hoe lijkt dit te gaan worden, hm.... nog niet overtuigd van deze wings/wig-wanden (of wigwammen- tipi's)
IMG-20210303-WA0036.jpeg
Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
Er gaat maar 5 volt naar de relais bordjes.Shadow schreef:Ah daarom dus voorzichtig met netspanning en audio signalen dicht bij elkaar - door elkaar - boem - rook - tranen
Had ik over nagedacht.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: De afhaalchinees. (lii audio)
Op de vorige pagina staat deze tekening ook, er komen wandjes bij, maar ik wilde de 44x44 staanders vervangen en meer symmetrie in het ontwerp.hardbats schreef:wouter schreef:Even een model studie... hoe lijkt dit te gaan worden, hm.... nog niet overtuigd van deze wings/wig-wanden (of wigwammen- tipi's)
IMG-20210303-WA0036.jpeg
Ziet er keurig uit Wouter!
Ze zijn wel een stuk minder diep dan het Liionidas ontwerp of zie ik dat verkeerd?
Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
Na uren en uren luisteren en testen, ben ik er wel uit, dat ik zonder de notches niet naar deze speaker kan luisteren.
Ik heb met heel veel soorten muziek steeds de verschillende ingrepen aan en uit gezet. Soms heb je het idee dat je
een deken over de speaker gooit, maar als je daar even doorheen luistert, hoor je dat de balans veel beter klopt, en
dus ook het plaatje wat het neerzet. Hierbij dan ook echt even een dikke pluim voor Wouter!
Wanneer ga jij met weer met de F8 bezig floeper? Ik ben echt zeer benieuwd of jij mijn mening deelt.
Ik heb met heel veel soorten muziek steeds de verschillende ingrepen aan en uit gezet. Soms heb je het idee dat je
een deken over de speaker gooit, maar als je daar even doorheen luistert, hoor je dat de balans veel beter klopt, en
dus ook het plaatje wat het neerzet. Hierbij dan ook echt even een dikke pluim voor Wouter!
Wanneer ga jij met weer met de F8 bezig floeper? Ik ben echt zeer benieuwd of jij mijn mening deelt.
Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
De set die ik heb was een prototype en ik weet dus niet of die exact hetzelfde meet. Maar ik heb mijn F8 1,5 jaar dagelijks draaiende gehad zonder notches, maar misschien dat de plaatsing en ruimte me daar onbewust geholpen heeft
ik had een omnimimic v2 besteld. Maar die ga ik nu toch cancellen om de 24bit/96khz meetset van rumoh te kopen, als ik die heb ga ik eens experimenteren met meten.
Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
Mocht je ooit in de buurt zijn van den bosch mag je ook tijdelijk eens mijnsetje F8 testen, kijken of er verschillen zijn 
Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
Eventueel heb ik hier nog een setje Fast-8 Die tussen de prototypes en de uiteindelijke drivers in zit. Ze liggen toch maar in de doos te wachten
Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)
Omdat de meningen toch verschillen over het gebruik van de notches, ben ik ook wel erg benieuwd naar
metingen van andere F8 speakers. Die van mij lieten in de meting toch 2 forse pieken zien, waar je eigenlijk
niet omheen kunt.
metingen van andere F8 speakers. Die van mij lieten in de meting toch 2 forse pieken zien, waar je eigenlijk
niet omheen kunt.
