De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: De afhaalchinees. (lii audio)

Bericht door wouter »

Vandaag 1 zaagsnede gedaan ;-)

No wings, no glorie dus nog even geduld...
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: De afhaalchinees. (lii audio)

Bericht door toetertje »

Ah, Always met vleugels. :mrgreen:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: De afhaalchinees. (lii audio)

Bericht door wouter »

Hahaha, ik ga nu weer de garage in, eens kijken hoe ver ik kom....
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: De afhaalchinees. (lii audio)

Bericht door wouter »

Even een model studie... hoe lijkt dit te gaan worden, hm.... nog niet overtuigd van deze wings/wig-wanden (of wigwammen- tipi's)
IMG-20210303-WA0036.jpeg
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: De afhaalchinees. (lii audio)

Bericht door toetertje »

Best weinig reacties, terwijl het toch wel een leuk project is. :|
Ik heb nu een high shelf erop zitten waardoor de F8 iets beter aansluit op mijn subs.
Ook heb ik nog 2 notches erop zitten. Ik wil nog wat gaan spelen met de waardes, om
de juiste plekken op te zoeken. Maar, het luistert wel zeer lekker weg. :-({|=

Ik vind de versie van Wouter wel om te smullen zo mooi. Ik wil eerst nog wat verder
kennis maken met het concept, voordat ik echt veel aandacht ga besteden aan de afwerking.
Laatst gewijzigd door toetertje op do 04 mar 2021, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door floeper »

Ik wil mijn OB met F8 binnenkort ook weer gebruiken, welke notches gebruik je nu? Misschien kan ik die ook eens proberen :)
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door toetertje »

floeper schreef:
Ik wil mijn OB met F8 binnenkort ook weer gebruiken, welke notches gebruik je nu? Misschien kan ik die ook eens proberen :)
Ik heb er 1 op 8.5 kHz, bestaande uit een 6,8 µf en 0,06mH,
en 1 op 3,2 kHz, bestaande uit 10 µf en 0,22 mH.
Die op 8.5 kHz, geeft ook nog wat extra top hoog.

Dan heb ik nog een high shelf met 0,47 mH en een weerstand parallel van 4 ohm.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door toetertje »

En een speelgoedje om op de luisterplek, de verschillende ingrepen te kunnen bypassen. :mrgreen:
Bijlagen
IMG-20210224-WA0017.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door Shadow »

FF die conus schoon rammelen met 50Hz?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: De afhaalchinees. (lii audio)

Bericht door hardbats »

wouter schreef:
Even een model studie... hoe lijkt dit te gaan worden, hm.... nog niet overtuigd van deze wings/wig-wanden (of wigwammen- tipi's)

IMG-20210303-WA0036.jpeg

Ziet er keurig uit Wouter!
Ze zijn wel een stuk minder diep dan het Liionidas ontwerp of zie ik dat verkeerd?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door toetertje »

Shadow schreef:
FF die conus schoon rammelen met 50Hz?
Ik ben je ff kwijt, hoe bedoel je? :oops:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door Shadow »

Ik zie stekkers en een klik-aan-klik-uit?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door toetertje »

Shadow schreef:
Ik zie stekkers en een klik-aan-klik-uit?
Met relais, zodat ik op afstand de notches kan bypassen.
Dan kan ik op de luisterplek heel makkelijk en snel het verschil horen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door Shadow »

Ah daarom dus voorzichtig met netspanning en audio signalen dicht bij elkaar - door elkaar - boem - rook - tranen :lol:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door hardbats »

Het zal toch best heel even een dikke 50hz toon door de kamer laten galmen? :lol:
Da Freeze
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 25 jan 2021, 22:41
Locatie: Mijdrecht

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door Da Freeze »

toetertje schreef:
Shadow schreef:
FF die conus schoon rammelen met 50Hz?
Ik ben je ff kwijt, hoe bedoel je? :oops:
Even je conus schoon rammelen, zie dit filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=VzbIouRkRtw
Da Freeze
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 25 jan 2021, 22:41
Locatie: Mijdrecht

Re: De afhaalchinees. (lii audio)

Bericht door Da Freeze »

wouter schreef:
Even een model studie... hoe lijkt dit te gaan worden, hm.... nog niet overtuigd van deze wings/wig-wanden (of wigwammen- tipi's)

IMG-20210303-WA0036.jpeg
Ik vind het er mooi uitzien, het is net of de gehele speaker van hout is, óók de conussen.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door toetertje »

Shadow schreef:
Ah daarom dus voorzichtig met netspanning en audio signalen dicht bij elkaar - door elkaar - boem - rook - tranen :lol:
Er gaat maar 5 volt naar de relais bordjes.
Had ik over nagedacht. :^o
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door Shadow »

Top :goedzo:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: De afhaalchinees. (lii audio)

Bericht door wouter »

hardbats schreef:
wouter schreef:
Even een model studie... hoe lijkt dit te gaan worden, hm.... nog niet overtuigd van deze wings/wig-wanden (of wigwammen- tipi's)

IMG-20210303-WA0036.jpeg

Ziet er keurig uit Wouter!
Ze zijn wel een stuk minder diep dan het Liionidas ontwerp of zie ik dat verkeerd?
Screenshot_20210304-144855_WhatsApp.jpg
Screenshot_20210304-144735_WhatsApp.jpg
Op de vorige pagina staat deze tekening ook, er komen wandjes bij, maar ik wilde de 44x44 staanders vervangen en meer symmetrie in het ontwerp.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door toetertje »

Na uren en uren luisteren en testen, ben ik er wel uit, dat ik zonder de notches niet naar deze speaker kan luisteren. 8-[
Ik heb met heel veel soorten muziek steeds de verschillende ingrepen aan en uit gezet. Soms heb je het idee dat je
een deken over de speaker gooit, maar als je daar even doorheen luistert, hoor je dat de balans veel beter klopt, en
dus ook het plaatje wat het neerzet. Hierbij dan ook echt even een dikke pluim voor Wouter! :goeie:

Wanneer ga jij met weer met de F8 bezig floeper? Ik ben echt zeer benieuwd of jij mijn mening deelt. :-k
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door floeper »

De set die ik heb was een prototype en ik weet dus niet of die exact hetzelfde meet. Maar ik heb mijn F8 1,5 jaar dagelijks draaiende gehad zonder notches, maar misschien dat de plaatsing en ruimte me daar onbewust geholpen heeft ;) ik had een omnimimic v2 besteld. Maar die ga ik nu toch cancellen om de 24bit/96khz meetset van rumoh te kopen, als ik die heb ga ik eens experimenteren met meten.
Gebruikersavatar
floeper
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 11 jan 2015, 8:27
Locatie: Den Bosch

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door floeper »

Mocht je ooit in de buurt zijn van den bosch mag je ook tijdelijk eens mijnsetje F8 testen, kijken of er verschillen zijn ;)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door hardbats »

Eventueel heb ik hier nog een setje Fast-8 Die tussen de prototypes en de uiteindelijke drivers in zit. Ze liggen toch maar in de doos te wachten
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: De afhaalchinees. (lii audio open baffle)

Bericht door toetertje »

Omdat de meningen toch verschillen over het gebruik van de notches, ben ik ook wel erg benieuwd naar
metingen van andere F8 speakers. Die van mij lieten in de meting toch 2 forse pieken zien, waar je eigenlijk
niet omheen kunt. :-k
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”