Voor en na, wat eenvoudig restauratiewerk

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ralph
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 23:10
Locatie: Gouda

Voor en na, wat eenvoudig restauratiewerk

Bericht door ralph »

Wat gebeurt er in een huishouden met wat enthousiaste honden in 20 jaar tijd met een paar Linn Keilidh, niets goeds....

Stofkappen, kaduuk. 1 conus had een 6 cm lange scheur en dan klagen dat het laag weg was. Tjaa, de linn is een gesloten systeem die aan alle kanten geperforeerd was.

Gelukkig zijn stofkapjes voor dit model (luchtdicht) te koop en een glasvezelmatje doet wonderen. Klinkt weer als zgan :D . Mooi stukje jaren 90 nostalgie.
6EE18119-E377-46C9-8EB6-756F52B1BE33.jpeg
4C66DAC2-6B40-4AA6-86C3-675661A550E1.jpeg
B3D27F12-E8EB-4446-8ED0-EB4378409968.jpeg
blissard
Berichten: 31
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 17:17

Re: Voor en na, wat eenvoudig restauratiewerk

Bericht door blissard »

Mooi stukje huisvlijt en fijn dat ze weer spelen. Ik heb die van mij actief gemaakt en voorzien van Hiquphon tweeters. Als je het geld er voor over hebt is dat een wereld van verschil.
Gebruikersavatar
ralph
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 23:10
Locatie: Gouda

Re: Voor en na, wat eenvoudig restauratiewerk

Bericht door ralph »

Ik zal eens bij hiquphon informeren wat de tweetertjes kosten. Actief gaat m niet worden, er hangen normaal gesproken gedateerde lk100’s aan en daar zijn de kaarten alleen maar met veel gedoe in te zetten en om nou een DSP ertussen te hangen lijkt me ook wat overdreven.
Da Freeze
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 25 jan 2021, 22:41
Locatie: Mijdrecht

Re: Voor en na, wat eenvoudig restauratiewerk

Bericht door Da Freeze »

Dat ziet er nog best netjes uit. Is het niet mogelijk om een nieuwe woofer te vinden?
Gebruikersavatar
ralph
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 23:10
Locatie: Gouda

Re: Voor en na, wat eenvoudig restauratiewerk

Bericht door ralph »

Kosten/baten. Een woofertje kost al snel richting de 100 euro, dit kosten in totaal met alle stofkapjes nog geen €20. Omdat de driver verder prima was en de rolrand onbeschadigd was dit meer dan het proberen waard. Uiteindelijk is dit een redelijke midfi speaker dus al teveel geld erin steken is het ook niet echt waard, dan kan je beter vanaf marktplaats een paar nieuw gebruikte afhalen, en om ze nu in de prullenbak te kiepen...
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Voor en na, wat eenvoudig restauratiewerk

Bericht door John P »

Als er nog doekjes voor de woofer komen is de zichtbare reparatie sowieso geen probleem.
Gebruikersavatar
ralph
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 23:10
Locatie: Gouda

Re: Voor en na, wat eenvoudig restauratiewerk

Bericht door ralph »

Hmm, paar hupiqon tweeter, €325, beetje teveel van het goede. Speakerdoek is onderweg om het af te maken inderdaad
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”