Er zijn 31 resultaten gevonden
- di 16 mar 2021, 21:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: markaudio liefhebbers
- Reacties: 17
- Weergaves: 1126
Re: markaudio liefhebbers
Ik heb een stel transmission lines gemaakt van het budget model CHR70A derde generatie. Ik heb ze uitgerust met een twee X 30 watt versterkertje met bluetooth 5.0 en ik was verbijsterd hoe goed dat klinkt, een heel open geluid geen bonkende bassen maar mooie definitie uiteraard beperkt qua te bereik...
- wo 25 nov 2020, 20:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Ik heb hele hoge ogen voor mijn oortjes die horen of ik het mooi vind, of naar mijn idee de stemmen en instrumenten klinken zoals ik ze ken, dat de dynamiek klopt in mijn luisterruimte en noem nog maar een paar zaken. De metingen meten maar een paar zaken ik ken luidsprekers die prima meten maar het...
- di 24 nov 2020, 18:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Wat ik er van begrijp is dat een meting niets zegt als je niet ook weet hoe de meetopstelling was. Dat de boenicke (kloon) fris klinkt was overigens niet aan mij voorbij gegaan gelukkig gaat mijn voorkeur daar ook naar uit. Ik luister er nu een paar maanden naar maar van luistermoeheid geen last hoo...
- di 27 okt 2020, 12:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Ik wil die van mij best beschikbaar stellen hiervoor laat maar weten als je dat wilt.
- ma 26 okt 2020, 23:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Wauw en nog eens wauw die zijn super gaaf geworden zeg, ik zou zeggen heel veel luistergenot de komende tijd. Ik ben er zelf ook heel erg blij mee zoals ze nu klinken, weliswaar met een ander filter dus ws een iets ander geluid. Bij mij heeft het heel lang geduurd voordat ze klonken zoals ze nu doen...
- di 13 okt 2020, 18:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Hallo Jan , dat ziet er allemaal erg mooi en strak uit hoor dan zijn die van mij maar amateuristisch zo'n cnc frees is wel super zeg. Wat het filter betreft heb ik geen idee tot hoe het zich tot mijn filter verhoudt Misschien moeten we het aan de heer Boenicke zelf vragen hij zal best weten dat er i...
- zo 09 aug 2020, 21:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Even voor de duidelijkheid mensen het was niet zozeer de kwantiteit van de bas maar meer een gebrek aan controle zo je wilt boomen op zo'n 80 tot ongeveer 200 hertz een grote smeerboel zeg maar. Ik vroeg me eerst af dat het was omdat ik ze een fractie groter heb gebouwd om meer in de buurt van de ge...
- za 08 aug 2020, 19:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Het is een beetje rare vorm van klasse A versterker nl een push pull met constante maximale bias dus eigenlijk een tussen vorm tussen AB en Klasse A. Wat telt is dat ie erg mooi klinkt
- za 08 aug 2020, 16:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Versterker voor Boenicke W5 kloon. Zoals ik al eerder had laten weten was ik niet zo erg onder de indruk van de basweergave .Nu moet ik bekennen dat het volledig te wijten was aan de versterker. Ik heb eindelijk een versterker die hem in de greep houd. Ik had hem al langer maar stond elders, het is ...
- vr 16 aug 2019, 13:46
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: fase bij samengestelde spoelen
- Reacties: 3
- Weergaves: 420
Re: fase bij samengestelde spoelen
Hartelijk dank voor deze snelle reactie de keuze voor een samengestelde spoel is hiermee wel gemaakt de iets verhoogde weerstand laat zich wel herberekenen van de baspoort denk ik, groot voordeel is wel dat ik zo een keuze creëer de tweede spoel al dan niet mee laten lopen. Het zijn vooral de slecht...
- vr 16 aug 2019, 1:20
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: fase bij samengestelde spoelen
- Reacties: 3
- Weergaves: 420
fase bij samengestelde spoelen
Ik heb momenteel een 6db filter voor het laag de toegepaste waarde is 0.68 mH de waarde hiervan zou ik graag verhogen tot ongeveer het dubbele, gezien de kosten dacht ik er een 0.68 mH spoel in serie te zetten. Mijn vraag is of de elektrische fase hierdoor wordt veranderd of blijft deze het zelfde a...
- do 15 aug 2019, 23:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Mooi mag ik vragen waar je het filter hebt gelaten, want zo te zien heb jij de originele maten aangehouden en dan wordt het toch krap, en welk filter heb jij uiteindelijk toegepast?
- vr 05 jul 2019, 22:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Ja fris is ie wel maar ook erg gevoelig voor de kwaliteit van het filter materiaal, pas met de claritycap MR verdween alle scherpte volledig. Overigens is het filter gereduceerd tot de max dwz 1 spoel voor de mw 16p satori,+1 cap voor de focal met een rendementsaanpassing het bandje achter kreeg een...
- do 04 jul 2019, 20:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Ik weet niet of dit toegestaan is omdat het off topic is maar ik ben erg benieuwd hoe jullie inschatten hoe een luidspreker met deze frequentie curve zal klinken.
,
het zijn deze luidsprekers
het zijn deze luidsprekers
- di 02 jul 2019, 21:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Ik denk dat dit filter eigenlijk prima is het doet eer aan een zo eenvoudig mogelijk 6 db filter, Sven heeft eens in een interview de wens voor een filter met top onderdelen geuit maar die zouden teveel ruimte innemen en zouden dus uitwendig geplaatst moeten worden, dat was volgens hem echter niet c...
- ma 01 jul 2019, 17:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Ben een dikke week offline geweest, vandaar de late reactie. Dit is het toegepaste filter Weiche.JPG De weerstand van 12.9 Ohm is bij mij 12 Ohm geworden. De condensator van 56 uf is samengesteld 6.8 clarity cap esa rest mundorf mcap evo aluminium oil. IMG_20190401_205511.jpg In de kast zelf zie je ...
- do 20 jun 2019, 19:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Ik heb nog een aantal metingen gedaan met roze ruis de vorige was een frequentie sweep. IMG_20190620_153755.jpg vergis ik mij of is deze curve vlakker dan die van het origineel in ieder geval niet meer zo'n bult in het laag. dit zijn metingen vanuit luisterpositie dus waarschijnlijk wel wat vervuild...
- vr 14 jun 2019, 22:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Eigenlijk zit ik een beetje met een vraag ik heb de maten van het ontwerp iets gewijzigd aangezien de filterelementen nogal groot waren uitgevallen, uiteindelijk is het filter buiten de kast terecht gekomen. Gevolg een kleine 400cc meer inhoud voor de woofer heeft iemand er een idee van wat dit bete...
- ma 27 mei 2019, 22:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Nee naar mijn idee wat minder badkuip dan de echte. Basweergave is ook steeds beter geworden nog wat schaap aan toegevoegd deed ook al wonderen. Het overal beeld klopt nu wel. Ze zetten in ieder geval een heel ruimtelijk beeld neer zelfs over dat super eenvoudige versterkertje. Hoe het zich pricewis...
- ma 27 mei 2019, 19:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Dit is wat mijn telefoon er van maakt op luisterplaats ik heb geen meet apparatuur.
- za 25 mei 2019, 21:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Afgelopen tijd niet stil gezeten, zie foto .Ze zijn verhuist naar Den Haag wat grotere ruimte en andere versterker, een klasse d 2x50 watt voor de lieve somma van 14 euri, gaat een stuk beter dan mijn nap 200 van ongeveer 3000 tja het kan verkeren. 
- vr 03 mei 2019, 21:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Materiaal kosten rond de 600 euri maar ik heb echt nergens op bezuinigd en oh ja dat is zonder die pijpleidingen die er van achter in steken dan komt er nog een 200 euri bij als je ze zelf maakt gemaakt mag je daar naar gissen, ik schat een veelvoud daarvan
- ma 29 apr 2019, 20:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Jij hebt me door Pjotr, had niet gedacht dat iemand het zou opmerken 
- ma 29 apr 2019, 15:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Ik ben zelfs het voodoo draadje niet vergeten dat het niet van zilver maar van koper is mag de pret niet drukken toch.
- ma 29 apr 2019, 15:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37207
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Mijn eerste poging foto's te versturen
