Er zijn 31 resultaten gevonden

door smaudi
di 16 mar 2021, 21:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: markaudio liefhebbers
Reacties: 17
Weergaves: 1126

Re: markaudio liefhebbers

Ik heb een stel transmission lines gemaakt van het budget model CHR70A derde generatie. Ik heb ze uitgerust met een twee X 30 watt versterkertje met bluetooth 5.0 en ik was verbijsterd hoe goed dat klinkt, een heel open geluid geen bonkende bassen maar mooie definitie uiteraard beperkt qua te bereik...
door smaudi
wo 25 nov 2020, 20:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Ik heb hele hoge ogen voor mijn oortjes die horen of ik het mooi vind, of naar mijn idee de stemmen en instrumenten klinken zoals ik ze ken, dat de dynamiek klopt in mijn luisterruimte en noem nog maar een paar zaken. De metingen meten maar een paar zaken ik ken luidsprekers die prima meten maar het...
door smaudi
di 24 nov 2020, 18:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Wat ik er van begrijp is dat een meting niets zegt als je niet ook weet hoe de meetopstelling was. Dat de boenicke (kloon) fris klinkt was overigens niet aan mij voorbij gegaan gelukkig gaat mijn voorkeur daar ook naar uit. Ik luister er nu een paar maanden naar maar van luistermoeheid geen last hoo...
door smaudi
di 27 okt 2020, 12:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Ik wil die van mij best beschikbaar stellen hiervoor laat maar weten als je dat wilt.
door smaudi
ma 26 okt 2020, 23:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Wauw en nog eens wauw die zijn super gaaf geworden zeg, ik zou zeggen heel veel luistergenot de komende tijd. Ik ben er zelf ook heel erg blij mee zoals ze nu klinken, weliswaar met een ander filter dus ws een iets ander geluid. Bij mij heeft het heel lang geduurd voordat ze klonken zoals ze nu doen...
door smaudi
di 13 okt 2020, 18:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Hallo Jan , dat ziet er allemaal erg mooi en strak uit hoor dan zijn die van mij maar amateuristisch zo'n cnc frees is wel super zeg. Wat het filter betreft heb ik geen idee tot hoe het zich tot mijn filter verhoudt Misschien moeten we het aan de heer Boenicke zelf vragen hij zal best weten dat er i...
door smaudi
zo 09 aug 2020, 21:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Even voor de duidelijkheid mensen het was niet zozeer de kwantiteit van de bas maar meer een gebrek aan controle zo je wilt boomen op zo'n 80 tot ongeveer 200 hertz een grote smeerboel zeg maar. Ik vroeg me eerst af dat het was omdat ik ze een fractie groter heb gebouwd om meer in de buurt van de ge...
door smaudi
za 08 aug 2020, 19:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

20200808_1901212.jpg
Het is een beetje rare vorm van klasse A versterker nl een push pull met constante maximale bias dus eigenlijk een tussen vorm tussen AB en Klasse A. Wat telt is dat ie erg mooi klinkt
door smaudi
za 08 aug 2020, 16:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Versterker voor Boenicke W5 kloon. Zoals ik al eerder had laten weten was ik niet zo erg onder de indruk van de basweergave .Nu moet ik bekennen dat het volledig te wijten was aan de versterker. Ik heb eindelijk een versterker die hem in de greep houd. Ik had hem al langer maar stond elders, het is ...
door smaudi
vr 16 aug 2019, 13:46
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: fase bij samengestelde spoelen
Reacties: 3
Weergaves: 420

Re: fase bij samengestelde spoelen

Hartelijk dank voor deze snelle reactie de keuze voor een samengestelde spoel is hiermee wel gemaakt de iets verhoogde weerstand laat zich wel herberekenen van de baspoort denk ik, groot voordeel is wel dat ik zo een keuze creëer de tweede spoel al dan niet mee laten lopen. Het zijn vooral de slecht...
door smaudi
vr 16 aug 2019, 1:20
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: fase bij samengestelde spoelen
Reacties: 3
Weergaves: 420

fase bij samengestelde spoelen

Ik heb momenteel een 6db filter voor het laag de toegepaste waarde is 0.68 mH de waarde hiervan zou ik graag verhogen tot ongeveer het dubbele, gezien de kosten dacht ik er een 0.68 mH spoel in serie te zetten. Mijn vraag is of de elektrische fase hierdoor wordt veranderd of blijft deze het zelfde a...
door smaudi
do 15 aug 2019, 23:41
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Mooi mag ik vragen waar je het filter hebt gelaten, want zo te zien heb jij de originele maten aangehouden en dan wordt het toch krap, en welk filter heb jij uiteindelijk toegepast?
door smaudi
vr 05 jul 2019, 22:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Ja fris is ie wel maar ook erg gevoelig voor de kwaliteit van het filter materiaal, pas met de claritycap MR verdween alle scherpte volledig. Overigens is het filter gereduceerd tot de max dwz 1 spoel voor de mw 16p satori,+1 cap voor de focal met een rendementsaanpassing het bandje achter kreeg een...
door smaudi
do 04 jul 2019, 20:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Ik weet niet of dit toegestaan is omdat het off topic is maar ik ben erg benieuwd hoe jullie inschatten hoe een luidspreker met deze frequentie curve zal klinken.
DSC06123.JPG
,
het zijn deze luidsprekers
door smaudi
di 02 jul 2019, 21:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Ik denk dat dit filter eigenlijk prima is het doet eer aan een zo eenvoudig mogelijk 6 db filter, Sven heeft eens in een interview de wens voor een filter met top onderdelen geuit maar die zouden teveel ruimte innemen en zouden dus uitwendig geplaatst moeten worden, dat was volgens hem echter niet c...
door smaudi
ma 01 jul 2019, 17:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Ben een dikke week offline geweest, vandaar de late reactie. Dit is het toegepaste filter Weiche.JPG De weerstand van 12.9 Ohm is bij mij 12 Ohm geworden. De condensator van 56 uf is samengesteld 6.8 clarity cap esa rest mundorf mcap evo aluminium oil. IMG_20190401_205511.jpg In de kast zelf zie je ...
door smaudi
do 20 jun 2019, 19:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Ik heb nog een aantal metingen gedaan met roze ruis de vorige was een frequentie sweep. IMG_20190620_153755.jpg vergis ik mij of is deze curve vlakker dan die van het origineel in ieder geval niet meer zo'n bult in het laag. dit zijn metingen vanuit luisterpositie dus waarschijnlijk wel wat vervuild...
door smaudi
vr 14 jun 2019, 22:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Eigenlijk zit ik een beetje met een vraag ik heb de maten van het ontwerp iets gewijzigd aangezien de filterelementen nogal groot waren uitgevallen, uiteindelijk is het filter buiten de kast terecht gekomen. Gevolg een kleine 400cc meer inhoud voor de woofer heeft iemand er een idee van wat dit bete...
door smaudi
ma 27 mei 2019, 22:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Nee naar mijn idee wat minder badkuip dan de echte. Basweergave is ook steeds beter geworden nog wat schaap aan toegevoegd deed ook al wonderen. Het overal beeld klopt nu wel. Ze zetten in ieder geval een heel ruimtelijk beeld neer zelfs over dat super eenvoudige versterkertje. Hoe het zich pricewis...
door smaudi
ma 27 mei 2019, 19:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Dit is wat mijn telefoon er van maakt op luisterplaats ik heb geen meet apparatuur.
door smaudi
za 25 mei 2019, 21:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Afgelopen tijd niet stil gezeten, zie foto .Ze zijn verhuist naar Den Haag wat grotere ruimte en andere versterker, een klasse d 2x50 watt voor de lieve somma van 14 euri, gaat een stuk beter dan mijn nap 200 van ongeveer 3000 tja het kan verkeren. :think:
door smaudi
vr 03 mei 2019, 21:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Materiaal kosten rond de 600 euri maar ik heb echt nergens op bezuinigd en oh ja dat is zonder die pijpleidingen die er van achter in steken dan komt er nog een 200 euri bij als je ze zelf maakt gemaakt mag je daar naar gissen, ik schat een veelvoud daarvan
door smaudi
ma 29 apr 2019, 20:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Jij hebt me door Pjotr, had niet gedacht dat iemand het zou opmerken =D>
door smaudi
ma 29 apr 2019, 15:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Ik ben zelfs het voodoo draadje niet vergeten dat het niet van zilver maar van koper is mag de pret niet drukken toch. :lol:
IMG_20190402_155146.jpg
IMG_20190402_155146.jpg
door smaudi
ma 29 apr 2019, 15:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37207

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

Mijn eerste poging foto's te versturen
IMG_20190401_204826.jpg
IMG_20190401_204840.jpg