Er zijn 28 resultaten gevonden
- wo 18 apr 2018, 0:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: 4th order bandpass subwoofer voor inbouw
- Reacties: 21
- Weergaves: 1461
Re: 4th order bandpass subwoofer voor inbouw
Kleine tip van een oude meneer hier. Bandpass (4e, 6e orde etc) was destijds bedacht om zo met zo min mogelijk componenten een subwoofer te creeren. Dus goedkoop. Vandaag de dag zijn actieve filters goedkoop. Is het dus mogelijk om de subwoofer apart te filteren, zeker doen. In bijna alle gevallen v...
- di 17 apr 2018, 23:57
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: DIY passief membraan?
- Reacties: 27
- Weergaves: 1608
Re: DIY passief membraan?
Meet dat apparaat de PR in ingebouwde toestand? In dat geval hoef je nog niks door te geven, want het hout voor de behuizingen moet nog worden gezaagd... Ben wel benieuwd naar de resultaten. Groeten, Jan. Het apparaat meet T/S van PR. Zoals men tegen komt in datasheets (Peerless/Dayton etc). Dus Fs...
- di 10 apr 2018, 13:12
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: DIY passief membraan?
- Reacties: 27
- Weergaves: 1608
Re: DIY passief membraan?
Ik heb toevallig vorige week met kennis gesproken die aan een apparaat werkt die de specs van passive radiators kan meten.
(er is een groiende markt voor ivm bluetooth speakers)
Mocht er evt animo voor zijn kan ik doorgeven.
(er is een groiende markt voor ivm bluetooth speakers)
Mocht er evt animo voor zijn kan ik doorgeven.
- za 29 apr 2017, 14:40
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: middentoon driver voor openbafle systeem
- Reacties: 93
- Weergaves: 5526
Re: middentoon driver voor openbafle systeem
Wat u zegt vind ik nogal een vreemde manier van uitleg en bevat tevens onjuiste informatie. Het lijkt luidsprekers, audio en akoestiek enge vreemde magie is, enkel uit te voeren door begaafde tovenaren. Nee, het is geen magie, het is ervaring in het combineren van wat je meet en wat je vervolgens b...
- za 08 apr 2017, 14:11
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: middentoon driver voor openbafle systeem
- Reacties: 93
- Weergaves: 5526
Re: middentoon driver voor openbafle systeem
tja, voordat een product bij een voor de zelfbouwer toegankelijke winkel ligt, is het door 5 paar handen gegaan op z'n minst. en die moeten er ook allemaal aan verdienen.... en ja, de opslag ex-works en winkel is vaak niets anders dan absurd te noemen helaas. maar daar is een luidspreker niets bijz...
- za 08 apr 2017, 14:05
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: middentoon driver voor openbafle systeem
- Reacties: 93
- Weergaves: 5526
Re: middentoon driver voor openbafle systeem
Frequentieplotjes en HD metingen daarin doen ze niet voor elkaar onder, in ieder geval niet in die mate dat het er toe doet. Als die behoorlijk op elkaar lijken, dan kun je daar verder drivers niet onderling mee vergelijken. Wat in de plotjes van de diverse SBacoustics drivers vooral opvalt, in ver...
- za 08 apr 2017, 2:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bascabinet compact & diepgaand
- Reacties: 438
- Weergaves: 22564
Re: Bascabinet compact & diepgaand
Kast populieren maken en beplaten met stevig ander type multiplex (berken/meranti).
Bijvoorbeeld 18mm populieren + 3mm ander.
Zelfde kan met aluminium, maar aluminium is lastig bewerken.
Bijvoorbeeld 18mm populieren + 3mm ander.
Zelfde kan met aluminium, maar aluminium is lastig bewerken.
- za 08 apr 2017, 2:05
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: middentoon driver voor openbafle systeem
- Reacties: 93
- Weergaves: 5526
Re: middentoon driver voor openbafle systeem
Ook de tymphany sds serie is daarmee niet te vergelijken, die haalt dat niveau niet qua dynamiek en schoonheid van klank ook bij hoge volumes. Ik ken genoeg andere mensen (met dipool systemen) die het daar helemaal niet mee eens zijn. Ik zie ook niet zo goed waar het op gebaseerd is, ze presteren a...
- za 08 apr 2017, 1:54
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: middentoon driver voor openbafle systeem
- Reacties: 93
- Weergaves: 5526
Re: middentoon driver voor openbafle systeem
Moet zeggen dat ik de discussie aandoenlijk vind. Dat dipool nog ooit aandacht zou krijgen, het is een maffe wereld in audio (marketing)land Een dipool is niet zaligmakend, maar heeft een aantal zeer prettige eigenschappen. Waarom is het zo raar dat een dipool aandacht krijgt? Ik denk niet dat de s...
- vr 07 apr 2017, 13:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Kist-/kratradio voor bassist
- Reacties: 88
- Weergaves: 3728
Re: Kist-/kratradio voor bassist
Cirkelzaag/afkortzaag van iemand lenen?
Zou geen betonplex gebruiken.
Voor simpel populieren plus 3mm meranti gaan.
Zou geen betonplex gebruiken.
Voor simpel populieren plus 3mm meranti gaan.
- vr 07 apr 2017, 13:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Cardioide stereo sublaag
- Reacties: 48
- Weergaves: 2785
Re: Cardioide stereo sublaag
Chic!
Mijn hoofd snap enkel niet waarom te gaan voor cardioide, terwijl simpele monopool subwoofers ook prima soelaas bieden?
Mijn hoofd snap enkel niet waarom te gaan voor cardioide, terwijl simpele monopool subwoofers ook prima soelaas bieden?
- vr 07 apr 2017, 13:40
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: 18 inch PA sub
- Reacties: 92
- Weergaves: 9257
Re: 18 inch PA sub
Verwarrend verhaal?
Wat heeft importeur met eigen conclusies op een hobby forum?
Wat heeft importeur met eigen conclusies op een hobby forum?
- vr 07 apr 2017, 13:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Cardiode / waveguide tops en multisub, update: revisie v2
- Reacties: 282
- Weergaves: 18538
Re: Cardiode / waveguide tops en multisub, update: revisie v2
U moet een aardige vriendin hebben met zulke toeters (of een die ook gewoon van muziek, zoals mijn vrouw!)
Mooi werk geleverd, probeer punten te vinden, maar niets om op aan te merken.
Ik zou u in dienst nemen! (ik werk alleen niet meer
)
Mooi werk geleverd, probeer punten te vinden, maar niets om op aan te merken.
Ik zou u in dienst nemen! (ik werk alleen niet meer
- vr 07 apr 2017, 13:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Meetversterkertje
- Reacties: 54
- Weergaves: 1913
Re: Meetversterkertje
Is er inmiddels nieuwigheid?
- vr 07 apr 2017, 13:29
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: middentoon driver voor openbafle systeem
- Reacties: 93
- Weergaves: 5526
Re: middentoon driver voor openbafle systeem
M15? Je doelt dan op de M15CH002 denk ik. Of de W15CH001. Hippe speakers, qua specs en toleranties niet mega bijzonder. Zijn maar liefst 8 keer zo duur. Ik vind een woofer van 180 euro maar moeilijk te rechtvaardigen. Als je de SDS-160F25PR01-08 neemt, heb je ook nog eens flink wat xmax en een iets...
- za 11 mar 2017, 13:13
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Effect passief filter en dempingsfactor versterker op weergave break-up-vervorming is te simuleren
- Reacties: 24
- Weergaves: 1507
Re: Effect passief filter en dempingsfactor versterker op weergave break-up-vervorming is te simuleren
De woorden woofer, subwoofer, mid zijn subjectief. Hoe een speaker wordt gebruikt hangt af van de toepassing. De heren van Loudsoft hebben mooi programma om dit te simuleren. Via donkere wegen wel te krijgen. Resonantie wordt verminderd door te dempen, maar lost niet vervorming op. Als deze laag gen...
- za 11 mar 2017, 13:10
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: 18 inch PA sub
- Reacties: 92
- Weergaves: 9257
Re: 18 inch PA sub
De conclusies zijn zo goed als de aangeleverde cijfers.
Zonder verificatie mogen en kunnen geen conclusies worden getrokken.
T/S parameters kunnen genoeg verschillen om significant conclusies te doen veranderen.
Zonder verificatie mogen en kunnen geen conclusies worden getrokken.
T/S parameters kunnen genoeg verschillen om significant conclusies te doen veranderen.
- za 11 mar 2017, 12:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: SMPS als versterker-voeding
- Reacties: 16
- Weergaves: 864
Re: SMPS als versterker-voeding
Verwonderd mijzelf hoe bepaalde marketing mythes het zelfs hebben gebracht tot de kritische doe-het-zelver. In een lange (reeds professioneel afgelopen) carrière, nog nooit fundamenteel onderzoek en theorie kunnen vinden achter begrip 'snelle' voeding. Niet in de betreffende context. De voor-nadelen...
- zo 26 feb 2017, 21:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenversterker bouwen
- Reacties: 90
- Weergaves: 6920
Re: Buizenversterker bouwen
Nooit geweten dat u allen nog zo enthousiast is over de glazen gloeiers.
Voor mijn oude hoofd toch jaren terug.
De tijd dat men toch meerdere malen een opwindende opdonder kreeg.
Tegenwoordig heet dat 'dodelijk'.
Blijkbaar heb ik veel levens.
Voor mijn oude hoofd toch jaren terug.
De tijd dat men toch meerdere malen een opwindende opdonder kreeg.
Tegenwoordig heet dat 'dodelijk'.
Blijkbaar heb ik veel levens.
- wo 22 feb 2017, 3:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Meetversterkertje
- Reacties: 54
- Weergaves: 1913
Re: Meetversterkertje
Beste heren,
Dank voor uw moeite.
Ik was een aantal weken zonnen in het zuiden.
Ziet er belovend uit.
Het is vaak interessant te bekijken hoe veel deze overeenkomen.
Dank voor uw moeite.
Ik was een aantal weken zonnen in het zuiden.
Ziet er belovend uit.
Zou u dat veel moeite kosten?SSassen schreef:Moet ik nu de simulator gaan aanzwengelen?
Het is vaak interessant te bekijken hoe veel deze overeenkomen.
- di 31 jan 2017, 18:27
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Meetversterkertje
- Reacties: 54
- Weergaves: 1913
Re: Meetversterkertje
Uw verwijzing werkt niet bij mij...ray5150 schreef:De Extrema is een zware klasse A versterker, met zeer lage vervormings cijfers : http://www.hardwareanalysis.com/content ... -amplifier
Maar het klinkt grootst, niet klein.
- di 31 jan 2017, 18:09
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: SB Acoustics filter problemen (SB17NRX35C-4/SB26STC-C000-4)
- Reacties: 119
- Weergaves: 9175
Re: SB Acoustics filter problemen (SB17NRX35C-4/SB26STC-C000-4)
Mooie filters.
Let wel op de power responsie en de directivity.
Anders wordt Floyd boos
Let wel op de power responsie en de directivity.
Anders wordt Floyd boos
- di 31 jan 2017, 18:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Meetversterkertje
- Reacties: 54
- Weergaves: 1913
Re: Meetversterkertje
Hij wil dus eigenlijk een Composite amp van Pjotr : http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=22898 Dank u, ik wist niet wat een composiet versterker was. Wat is ExtremA? Ik heb het gelezen, indrukwekkend. Voor mij te groot. Ik heb maar 5 watten nodig. Zou het principe voldoende wer...
- di 31 jan 2017, 17:37
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Piet
- Reacties: 2
- Weergaves: 636
Piet
Ik ben Piet nieuw op dit forum. Achtergrond is 17 jaar ervaring in de akoestiek en design in professionele en consumer electronics in een groot internationaal research lab. Voornamelijk verantwoordelijkheid geweest voor haalbaarheid van ideeën in kaart brengen, uitbouwen van nieuwe ideeën. Haalbaarh...
- di 31 jan 2017, 17:16
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Meetversterkertje
- Reacties: 54
- Weergaves: 1913
Re: Meetversterkertje
Hallo iedereen. Wat een discussie voor een meetversterkertje. :-s Het versterkertje gaat niet alleen gebruikt worden voor luidsprekers, maar vooral ook voor andere metingen waar resolutie nodig is. De luidsprekers zijn niet het hoofddoel. Het versterkertje is ook bedoeld om eventueel vervorming bij ...
