Er zijn 1730 resultaten gevonden
- zo 24 mei 2026, 10:48
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Scheidingsfilter aanpassen naar vervangen woofer
- Reacties: 12
- Weergaves: 211
Re: Scheidingsfilter aanpassen naar vervangen woofer
Vermoedelijk gaat het om deze, nu te koop staande set?
- za 23 mei 2026, 8:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Minimum-Maximum: Beijert
- Reacties: 15
- Weergaves: 697
Re: Minimum-Maximum: Beijert
Enige kans dat die volgend jaar ook in Hengelo te beluisteren zijn? Vind het een interessante opzet 
- za 02 mei 2026, 9:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Meningen Karlsonkast
- Reacties: 244
- Weergaves: 14103
Re: Meningen Karlsonkast
Dat zou zeker leuk zijn 
- wo 29 apr 2026, 15:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Topaz Neo aanpassen?
- Reacties: 16
- Weergaves: 560
Re: Topaz Neo aanpassen?
Ok, excuses voor de verwarring! Het ging me er slechts om dat adviezen nu niet zo nuttig meer zijn.
- wo 29 apr 2026, 15:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Topaz Neo aanpassen?
- Reacties: 16
- Weergaves: 560
Re: Topaz Neo aanpassen?
Inmiddels zijn deze boxen niet meer in mijn bezit, topic mag daarom gesloten. Vreemd genoeg kan ik dit niet zelf doen?
- zo 26 apr 2026, 12:25
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Dali Grand speakers: rechts klinkt zwakker dan links
- Reacties: 90
- Weergaves: 1372
Re: Dali Grand speakers: rechts klinkt zwakker dan links
Goed werk zo! 
- za 04 apr 2026, 16:15
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Dali Grand speakers: rechts klinkt zwakker dan links
- Reacties: 90
- Weergaves: 1372
Re: Dali Grand speakers: rechts klinkt zwakker dan links
Hier slechts een simpele Uni-T UT603 LCR-meter, die meet geen ESR. Maar komt het vaak voor dat de ESR van zo’n bipolaire elco te hoog wordt terwijl de capaciteit nog wel binnen de specs is? Sowieso vervang ik die dingen liefst in wat oudere speakers (en bij voorkeur door MKT/MKP maar dat is hier nie...
- do 02 apr 2026, 17:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: De bouw van een 3-weg basreflex systeem
- Reacties: 2
- Weergaves: 164
Re: De bouw van een 3-weg basreflex systeem
Ziet er mooi uit zo! 
- di 24 mar 2026, 19:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)
- Reacties: 32
- Weergaves: 1232
Re: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)
Kan allemaal, ik weet het niet. De huidige eigenaar heeft ook een nieuw gekochte set Trapeze 3 staan (die van Zweitse is de 4) waarbij de randen verhard waren. Die set had de Intertechnik versie, net als mijn 4. Welke exemplaren er in de set van Zweitse zitten moet echter nog bekeken worden, dus kan...
- di 24 mar 2026, 14:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)
- Reacties: 32
- Weergaves: 1232
Re: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)
Vanmorgen heb ik bij de nieuwe eigenaar deze boxen mogen bekijken. De blauwe kleur is in werkelijkheid (gelukkig) veel mooier en minder fel dan op mijn telefoonscherm. En de randen van de laag/middentoner zijn inderdaad niet verhard. De nieuwe eigenaar suggereerde dat het verschil zou kunnen maken o...
- do 19 mar 2026, 23:13
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Kringloop verrassing...
- Reacties: 136
- Weergaves: 5543
Re: Kringloop verrassing...
Da’s een vlotte reparatie, mooi!
. Enig idee welk merk loopwerk er in zit?
- do 19 mar 2026, 20:43
- Forum: Archief
- Onderwerp: [Gevonden] Audax HD12x9 D25 tweeters in 4-5 Ω(!) en/of de faceplates
- Reacties: 1
- Weergaves: 109
Re: Gevraagd: Audax HD12x9 D25 tweeters in 4-5 Ω(!) en/of de faceplates
Van een MFBfreaks forumlid heb ik inmiddels twee Audax tweeters mogen overnemen, weliswaar met de (gebruikelijke) 8 Ω impedantie maar wél met de juiste faceplates. Bij Speaker&Co de laatste twee nog in voorraad liggende Audax TW025A2 (4 Ω) gekocht en de faceplates verwisseld. Erg mooi dat dat bi...
- di 10 mar 2026, 12:09
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Driade 22.2 driver vervangen
- Reacties: 3
- Weergaves: 280
Re: Driade 22.2 driver vervangen
Voor € 75,- is er een complete 22.2 set te koop op Marktplaats, is dat misschien wat?
https://link.marktplaats.nl/m2369656892
https://link.marktplaats.nl/m2369656892
- wo 04 mar 2026, 21:23
- Forum: Archief
- Onderwerp: [Gevonden] Audax HD12x9 D25 tweeters in 4-5 Ω(!) en/of de faceplates
- Reacties: 1
- Weergaves: 109
[Gevonden] Audax HD12x9 D25 tweeters in 4-5 Ω(!) en/of de faceplates
Van de twee sets klassieke B&O M75 die hier staan heb ik inmiddels eentje weten te repareren. Eigenlijk is het toch wel aardig om ook de tweede set een nieuw leven te geven, daarvoor zij. echter in ieder geval twee Audax HD 12 x 9 D25 tweeters nodig in de nogal zeldzame 4/5 Ohm uitvoering. Welli...
- wo 04 mar 2026, 21:05
- Forum: Archief
- Onderwerp: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter
- Reacties: 31
- Weergaves: 702
Re: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter
Het wordt tijd om dit topic af te sluiten. Inmiddels zijn de units uit de boxen van de zoon van Cool gehaald. De vier woofers gaan op de plank, en de tweeters gaan via Audiolab t.z.t. een nieuw randje krijgen. De kasten zijn gratis opgehaald door iemand die wel eens wat met een TL opzet wilde experi...
- wo 25 feb 2026, 12:27
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 248183
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ja, van die tekst wordt je niet blij natuurlijk. En verder heb ik dan vanmorgen (was nog voor de eerste koffie) niet goed gekeken, sorry 
- wo 25 feb 2026, 9:32
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 248183
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
https://link.marktplaats.nl/m2345171086
Mogelijk een interessant Focal project? Geen filters aanwezig.
Mogelijk een interessant Focal project? Geen filters aanwezig.
- zo 15 feb 2026, 19:25
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Allerlei luidspreker drivers
- Reacties: 17
- Weergaves: 793
Re: Allerlei luidspreker drivers
Wat goed van je dat je dit nog wist! Maar helaas zijn deze boxen in het kader van een noodzakelijke opruiming eind vorig jaar naar een andere hobbyist gegaan 
- za 14 feb 2026, 10:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Lii silver 6 in vreemd ontwerp
- Reacties: 69
- Weergaves: 1741
Re: Lii silver 6 in vreemd ontwerp
- za 14 feb 2026, 9:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Lii silver 6 in vreemd ontwerp
- Reacties: 69
- Weergaves: 1741
Re: Lii silver 6 in vreemd ontwerp
Interessant om dit te lezen! Toch levert Lii zelf ook complete speakers met kasten in diverse configuraties. Daar zullen ze toch wel over hebben nagedacht?
- zo 08 feb 2026, 17:41
- Forum: Archief
- Onderwerp: 2 x VIFA HT-300D Tweeter (nieuw in doos) 40 de paar (gereserveerd)
- Reacties: 5
- Weergaves: 201
Re: 2 x VIFA HT-300D Tweeter (nieuw in doos) 40 de paar (gereserveerd)
De tweeters gemonteerd in de Speaker & Co Trapezium 4. Die zien er weer prima uit!
Deze advertentie kan gesloten en gearchiveerd worden
Deze advertentie kan gesloten en gearchiveerd worden
- za 07 feb 2026, 19:05
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
- Reacties: 218
- Weergaves: 9121
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
+1, was weer prima geregeld allemaal!
- wo 04 feb 2026, 19:04
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
- Reacties: 218
- Weergaves: 9121
Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Dat was toch in 2019 ? Op 2 februari door de natte sneeuw met een gehuurde Skoda volgens mijn agenda. Maar dit jaar ziet het er gelukkig beter uit 
- za 31 jan 2026, 9:52
- Forum: Archief
- Onderwerp: 2 x VIFA HT-300D Tweeter (nieuw in doos) 40 de paar (gereserveerd)
- Reacties: 5
- Weergaves: 201
Re: 2 x VIFA HT-300D Tweeter (nieuw in doos) 40 de paar
Geen zorgen, ik spreek je aan tijdens de meeting! 
- za 31 jan 2026, 9:03
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Dayton RS180P-8 Oaudio versie!
- Reacties: 6
- Weergaves: 323
Re: Dayton RS180P-8 Oaudio versie!
Gisteravond zitten rekenen en vannacht over nagedacht. Het is best een mooi aanbod maar ik laat het toch maar aan mij voorbijgaan, sorry!
