Er zijn 1730 resultaten gevonden

door VintageHarry
zo 24 mei 2026, 10:48
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Scheidingsfilter aanpassen naar vervangen woofer
Reacties: 12
Weergaves: 211

Re: Scheidingsfilter aanpassen naar vervangen woofer

Vermoedelijk gaat het om deze, nu te koop staande set?
door VintageHarry
za 23 mei 2026, 8:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Minimum-Maximum: Beijert
Reacties: 15
Weergaves: 697

Re: Minimum-Maximum: Beijert

Enige kans dat die volgend jaar ook in Hengelo te beluisteren zijn? Vind het een interessante opzet :)
door VintageHarry
za 02 mei 2026, 9:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Meningen Karlsonkast
Reacties: 244
Weergaves: 14103

Re: Meningen Karlsonkast

Dat zou zeker leuk zijn :)
door VintageHarry
wo 29 apr 2026, 15:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Topaz Neo aanpassen?
Reacties: 16
Weergaves: 560

Re: Topaz Neo aanpassen?

Ok, excuses voor de verwarring! Het ging me er slechts om dat adviezen nu niet zo nuttig meer zijn.
door VintageHarry
wo 29 apr 2026, 15:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Topaz Neo aanpassen?
Reacties: 16
Weergaves: 560

Re: Topaz Neo aanpassen?

Inmiddels zijn deze boxen niet meer in mijn bezit, topic mag daarom gesloten. Vreemd genoeg kan ik dit niet zelf doen?
door VintageHarry
za 04 apr 2026, 16:15
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Dali Grand speakers: rechts klinkt zwakker dan links
Reacties: 90
Weergaves: 1372

Re: Dali Grand speakers: rechts klinkt zwakker dan links

Hier slechts een simpele Uni-T UT603 LCR-meter, die meet geen ESR. Maar komt het vaak voor dat de ESR van zo’n bipolaire elco te hoog wordt terwijl de capaciteit nog wel binnen de specs is? Sowieso vervang ik die dingen liefst in wat oudere speakers (en bij voorkeur door MKT/MKP maar dat is hier nie...
door VintageHarry
do 02 apr 2026, 17:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: De bouw van een 3-weg basreflex systeem
Reacties: 2
Weergaves: 164

Re: De bouw van een 3-weg basreflex systeem

Ziet er mooi uit zo! :)
door VintageHarry
di 24 mar 2026, 19:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)
Reacties: 32
Weergaves: 1232

Re: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)

Kan allemaal, ik weet het niet. De huidige eigenaar heeft ook een nieuw gekochte set Trapeze 3 staan (die van Zweitse is de 4) waarbij de randen verhard waren. Die set had de Intertechnik versie, net als mijn 4. Welke exemplaren er in de set van Zweitse zitten moet echter nog bekeken worden, dus kan...
door VintageHarry
di 24 mar 2026, 14:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)
Reacties: 32
Weergaves: 1232

Re: Speaker&Co trapezium 3 (prijsbepaling)

Vanmorgen heb ik bij de nieuwe eigenaar deze boxen mogen bekijken. De blauwe kleur is in werkelijkheid (gelukkig) veel mooier en minder fel dan op mijn telefoonscherm. En de randen van de laag/middentoner zijn inderdaad niet verhard. De nieuwe eigenaar suggereerde dat het verschil zou kunnen maken o...
door VintageHarry
do 19 mar 2026, 23:13
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Kringloop verrassing...
Reacties: 136
Weergaves: 5543

Re: Kringloop verrassing...

Da’s een vlotte reparatie, mooi! :). Enig idee welk merk loopwerk er in zit?
door VintageHarry
do 19 mar 2026, 20:43
Forum: Archief
Onderwerp: [Gevonden] Audax HD12x9 D25 tweeters in 4-5 Ω(!) en/of de faceplates
Reacties: 1
Weergaves: 109

Re: Gevraagd: Audax HD12x9 D25 tweeters in 4-5 Ω(!) en/of de faceplates

Van een MFBfreaks forumlid heb ik inmiddels twee Audax tweeters mogen overnemen, weliswaar met de (gebruikelijke) 8 Ω impedantie maar wél met de juiste faceplates. Bij Speaker&Co de laatste twee nog in voorraad liggende Audax TW025A2 (4 Ω) gekocht en de faceplates verwisseld. Erg mooi dat dat bi...
door VintageHarry
di 10 mar 2026, 12:09
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Driade 22.2 driver vervangen
Reacties: 3
Weergaves: 280

Re: Driade 22.2 driver vervangen

Voor € 75,- is er een complete 22.2 set te koop op Marktplaats, is dat misschien wat?
https://link.marktplaats.nl/m2369656892
door VintageHarry
wo 04 mar 2026, 21:23
Forum: Archief
Onderwerp: [Gevonden] Audax HD12x9 D25 tweeters in 4-5 Ω(!) en/of de faceplates
Reacties: 1
Weergaves: 109

[Gevonden] Audax HD12x9 D25 tweeters in 4-5 Ω(!) en/of de faceplates

Van de twee sets klassieke B&O M75 die hier staan heb ik inmiddels eentje weten te repareren. Eigenlijk is het toch wel aardig om ook de tweede set een nieuw leven te geven, daarvoor zij. echter in ieder geval twee Audax HD 12 x 9 D25 tweeters nodig in de nogal zeldzame 4/5 Ohm uitvoering. Welli...
door VintageHarry
wo 04 mar 2026, 21:05
Forum: Archief
Onderwerp: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter
Reacties: 31
Weergaves: 702

Re: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter

Het wordt tijd om dit topic af te sluiten. Inmiddels zijn de units uit de boxen van de zoon van Cool gehaald. De vier woofers gaan op de plank, en de tweeters gaan via Audiolab t.z.t. een nieuw randje krijgen. De kasten zijn gratis opgehaald door iemand die wel eens wat met een TL opzet wilde experi...
door VintageHarry
wo 25 feb 2026, 12:27
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248183

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

Ja, van die tekst wordt je niet blij natuurlijk. En verder heb ik dan vanmorgen (was nog voor de eerste koffie) niet goed gekeken, sorry :oops:
door VintageHarry
wo 25 feb 2026, 9:32
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248183

Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

https://link.marktplaats.nl/m2345171086
Mogelijk een interessant Focal project? Geen filters aanwezig.
door VintageHarry
zo 15 feb 2026, 19:25
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Allerlei luidspreker drivers
Reacties: 17
Weergaves: 793

Re: Allerlei luidspreker drivers

Wat goed van je dat je dit nog wist! Maar helaas zijn deze boxen in het kader van een noodzakelijke opruiming eind vorig jaar naar een andere hobbyist gegaan :(
door VintageHarry
za 14 feb 2026, 10:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Lii silver 6 in vreemd ontwerp
Reacties: 69
Weergaves: 1741

Re: Lii silver 6 in vreemd ontwerp

:mrgreen: Duidelijk, bedankt!
door VintageHarry
za 14 feb 2026, 9:01
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Lii silver 6 in vreemd ontwerp
Reacties: 69
Weergaves: 1741

Re: Lii silver 6 in vreemd ontwerp

Interessant om dit te lezen! Toch levert Lii zelf ook complete speakers met kasten in diverse configuraties. Daar zullen ze toch wel over hebben nagedacht?
door VintageHarry
zo 08 feb 2026, 17:41
Forum: Archief
Onderwerp: 2 x VIFA HT-300D Tweeter (nieuw in doos) 40 de paar (gereserveerd)
Reacties: 5
Weergaves: 201

Re: 2 x VIFA HT-300D Tweeter (nieuw in doos) 40 de paar (gereserveerd)

IMG_3911.jpeg
De tweeters gemonteerd in de Speaker & Co Trapezium 4. Die zien er weer prima uit!
Deze advertentie kan gesloten en gearchiveerd worden :)
door VintageHarry
za 07 feb 2026, 19:05
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Reacties: 218
Weergaves: 9121

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

+1, was weer prima geregeld allemaal!
door VintageHarry
wo 04 feb 2026, 19:04
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026
Reacties: 218
Weergaves: 9121

Re: 13e luisterdag Oost Nederland zaterdag 7 februari 2026

Dat was toch in 2019 ? Op 2 februari door de natte sneeuw met een gehuurde Skoda volgens mijn agenda. Maar dit jaar ziet het er gelukkig beter uit :)
door VintageHarry
za 31 jan 2026, 9:52
Forum: Archief
Onderwerp: 2 x VIFA HT-300D Tweeter (nieuw in doos) 40 de paar (gereserveerd)
Reacties: 5
Weergaves: 201

Re: 2 x VIFA HT-300D Tweeter (nieuw in doos) 40 de paar

Geen zorgen, ik spreek je aan tijdens de meeting! :)
door VintageHarry
za 31 jan 2026, 9:03
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Dayton RS180P-8 Oaudio versie!
Reacties: 6
Weergaves: 323

Re: Dayton RS180P-8 Oaudio versie!

Gisteravond zitten rekenen en vannacht over nagedacht. Het is best een mooi aanbod maar ik laat het toch maar aan mij voorbijgaan, sorry!