[Gevonden] Audax HD12x9 D25 tweeters in 4-5 Ω(!) en/of de faceplates

Verouderde en afgehandelde advertenties van afgelopen jaar.
Gesloten
VintageHarry

[Gevonden] Audax HD12x9 D25 tweeters in 4-5 Ω(!) en/of de faceplates

Bericht door VintageHarry »

Van de twee sets klassieke B&O M75 die hier staan heb ik inmiddels eentje weten te repareren. Eigenlijk is het toch wel aardig om ook de tweede set een nieuw leven te geven, daarvoor zij. echter in ieder geval twee Audax HD 12 x 9 D25 tweeters nodig in de nogal zeldzame 4/5 Ohm uitvoering. Wellicht heeft iemand deze toch nog op de plank liggen en er geen plannen mee?
IMG_4104.jpeg
Als alternatief kan ik proberen een set Audax TW025A2 (4 Ω ) te pakken te krijgen, die lijkt niet meer geproduceerd te worden maar is hier en daar nog te koop (niet meer bij Rudy jammer genoeg). Dan zit ik echter nog met een gebrek aan faceplates, daarvan heb ik er maar eentje van een defecte tweeter. De andere tweeter ontbrak volledig.
Mocht er iemand nog zo’n faceplate over hebben dan houd ik me ook daarvoor aanbevolen. Voor de duidelijkheid, het gaat om deze uitvoering:
IMG_4103.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door VintageHarry op do 19 mar 2026, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
VintageHarry

Re: Gevraagd: Audax HD12x9 D25 tweeters in 4-5 Ω(!) en/of de faceplates

Bericht door VintageHarry »

Van een MFBfreaks forumlid heb ik inmiddels twee Audax tweeters mogen overnemen, weliswaar met de (gebruikelijke) 8 Ω impedantie maar wél met de juiste faceplates.
Bij Speaker&Co de laatste twee nog in voorraad liggende Audax TW025A2 (4 Ω) gekocht en de faceplates verwisseld. Erg mooi dat dat bij Audax tweeters nog steeds mogelijk is, ondanks het grote leeftijdsverschil tussen deze twee types :). Vooraf de oude exemplaren wel even afgeschuurd en opnieuw matzwart gespoten.
IMG_4256.jpeg
Kan ik nu weer verder met het project :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gesloten