Er zijn 215 resultaten gevonden
- za 07 okt 2023, 8:57
- Forum: DIY-gereedschap
- Onderwerp: kleine spuitkabine
- Reacties: 115
- Weergaves: 11609
Re: kleine spuitkabine
Haidie, Even geleden en ook audio een beetje aan de kant moeten schuiven voor andere dingen. Ik hoop ooit nog eens terug aan te pikken met jullie luisterdagen, hopelijk ook dat iedereen het nog goed stelt ondertussen. Ter info na veel overnames van jullie bouwsels en proberen ben ik gestrand met een...
- za 04 jan 2020, 12:11
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: nog hoop voor PEAVEY Scorpion 15825?
- Reacties: 3
- Weergaves: 304
nog hoop voor PEAVEY Scorpion 15825?
Heeft iemand tips om deze driver PEAVEY Scorpion 15825 nog te redden, om de aanloopvlakken uit te deuken? Er zijn 3 kleine spots elk op 120graden van elkaar en ongeveer 8mm van de bovenkant van de spoel. Ik wil er geen extra geld meer insteken, maar het is zonde van de kasten. Of een goedkoop altern...
- wo 01 jan 2020, 21:30
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: Het grote Hypex Filter Design Topic
- Reacties: 290
- Weergaves: 12828
Re: Het grote Hypex Filter Design Topic
Ik heb al 2 jaar alle onderdelen (nieuw) van een DLCP in een doos zitten en nu is die eigenlijk verkocht omdat ik er geen tijd voor vind om die af te bouwen. Maar ik twijfel nog steeds of ik er goed aan doe om de Hypex weg te doen (volgende week) en nog een DCX bij te kopen voor 90€ Nu met verlof to...
- zo 24 nov 2019, 0:59
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019
- Reacties: 181
- Weergaves: 8194
Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!
Vandaag wat laat toegekomen en (te) veel gekletst, iets te weinig geluisterd, maar toch weer wat opgestoken. Die Owatrol was ik volledig vergeten, moet ik ook dringend een keer proberen lijkt een superproduct. Nog een goeie tip gehoord van Jeroen, lijmen met verschillende viscositeit en versnellers;...
- vr 08 nov 2019, 7:34
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019
- Reacties: 181
- Weergaves: 8194
Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - startpost upgedate
Ik heb wat aankopen gedaan in Nederland oa in Leiden, daarna kom ik graag nog wat gezelligheid opsnuiven in Alphen.
- di 22 okt 2019, 0:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Verschil tussen PA en hifi
- Reacties: 148
- Weergaves: 6864
Re: Verschil tussen PA en hifi
Vandaag de combinatie baskasten MarkIII SP1 met 22A hoog drivers een keer getest en dat klinkt niet mis.
1 woofer, PEAVEY Scorpion 15825 loopt aan, iemand toevallig nog zo iets liggen?
1 woofer, PEAVEY Scorpion 15825 loopt aan, iemand toevallig nog zo iets liggen?
- di 01 okt 2019, 21:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: spider vraagje herstelling woofer
- Reacties: 3
- Weergaves: 202
Re: spider vraagje herstelling woofer
Ja ben er nu wel achter dat die los zit, ik denk dat de eigenaar die deze boxen van mij overnam de oude randen nogal ruw verwijderd heeft. En refoamen was geen echt success en zo kwam die terug naar mij, de vorige had ik al eerder gedaan, was helemaal geen probleem, maar deze loopt ook aan. Zou best...
- ma 30 sep 2019, 21:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: spider vraagje herstelling woofer
- Reacties: 3
- Weergaves: 202
spider vraagje herstelling woofer
Ik zou nog een JBL woofertje refoamen, maar heb een vraag waar ik toch even uitsluitsel over wil? LP_43.jpg Daar waar de spider de conus raakt net boven de spoel, moet de conus daar verbonden/gelijmd zijn met de spider? Ik vermoed van wel, ik kan nl de conus een klein stukje draaien dat lijkt me ver...
- do 15 aug 2019, 21:40
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: LMS radio's verdwenen?
- Reacties: 8
- Weergaves: 549
Re: LMS radio's verdwenen?
wonderen bestaan, stations terug beschikbaar
- do 15 aug 2019, 19:16
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: LMS radio's verdwenen?
- Reacties: 8
- Weergaves: 549
Re: LMS radio's verdwenen?
op een andere PC draai ik nog lekker Rock Antenne... Snap het niet goed waarom het daar nog wel lukt, die stond uiteraard in mijn favorieten. Ik heb geprobeerd dezelfde URL toe te voegen op mijn andere PC maar zo simpel was het niet. http://opml.radiotime.com/Tune.ashx?id=s125938&formats=aac,ogg...
- do 15 aug 2019, 12:47
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: LMS radio's verdwenen?
- Reacties: 8
- Weergaves: 549
LMS radio's verdwenen?
Vroeger kreeg ik onder Radio Lokaal een hele lijst, nu alleen Geen stations of laat beschikbaar..
Kan iemand helpen?
Kan iemand helpen?
- za 14 jul 2018, 10:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Refoam Altec 31063 en spider vraagje
- Reacties: 2
- Weergaves: 177
Re: Refoam Altec 31063 en spider vraagje
Ik vond al dat de nieuwe foamring heel stug aanvoelde... Ik heb de speaker niet kunnen doormeten toen ze nog een rand hadden, heb de kasten 891A gedemonteerd overgenomen. En na refoamen zat er geen resonantie meer in, ik hoor als ik er muziek mee speel en de foamrand met de vingers een beetje terugd...
- vr 13 jul 2018, 22:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Refoam Altec 31063 en spider vraagje
- Reacties: 2
- Weergaves: 177
Refoam Altec 31063 en spider vraagje
Via Good Hifi had ik de juiste foamrings geselecteerd en met goede moed begonnen aan het werkje. Nu sloot de rubber niet echt goed aan met de helling van de woofer, daarom opteerde ik om de foamring onder de woofer rand te plakken. Al met al was het plakwerk goed gelukt, echter constateerde ik dat d...
- wo 04 jul 2018, 14:36
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: het grote squeezebox vragen topic
- Reacties: 1031
- Weergaves: 36047
handige App streamer met oude smartphone
Met het goede weer had ik graag wat muziek buiten. Kan je natuurlijk je smartphone gebruiken op een oude MFB speaker bv. Maar dan ligt je smartphone ergens fysisch verbonden en kan je die niet remote bedienen... Vond ik de SqueezePlayer App Do you want to stream all your Logitech Squeezebox content ...
- za 30 jun 2018, 16:12
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: suggesties voor een zelfbouw DAC
- Reacties: 16
- Weergaves: 1134
- do 21 jun 2018, 0:25
- Forum: DIY-gereedschap
- Onderwerp: Zelfbouw CNC 1 , 2, en de huidige NR 3 :)
- Reacties: 26
- Weergaves: 1939
Re: Zelfbouw CNC 1 , 2, en de huidige NR 3 :)
Iemand ervaring met deze CNC's? Rechtstreeks te importeren uit de States of is er reeds een tussenstation? Voor degene die voor relatief weinig geld in de CNC willen stappen is er dit weekend een mooie actie bij Openbuilds: OpenBuildsCNC.png OpenBuilds New Arrivals (AVAILABLE THIS WEEKEND) 5 new ama...
- zo 10 jun 2018, 22:23
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni
- Reacties: 174
- Weergaves: 8017
Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni
geen statief gezien bij het opruimen...
topdag, lekkere dingen gehoord, super uitleg van Jeroen!
magnetodinges, super geluid, graag meer uitleg.
Tony super geluid en prachtige muziekvariatie.
Thx organisatie
topdag, lekkere dingen gehoord, super uitleg van Jeroen!
magnetodinges, super geluid, graag meer uitleg.
Tony super geluid en prachtige muziekvariatie.
Thx organisatie
- ma 04 jun 2018, 22:02
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Inschrijving Luisterdag Breda 2018
- Reacties: 243
- Weergaves: 9296
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018
"ik kom ook"
sorry had het codewoord niet gebruikt...
Wat is het nieuwe adres ook al weer?
sorry had het codewoord niet gebruikt...
Wat is het nieuwe adres ook al weer?
- di 22 mei 2018, 22:43
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Inschrijving Luisterdag Breda 2018
- Reacties: 243
- Weergaves: 9296
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018
Mooi dat de datum herzet is, nu kan ik ook nog eens binnenfietsen.
Aanstaande zaterdag haal ik 7 gereviseerde MFB's op bij Thomas Baur – MFBfreaks.com
Dus zeker interesse in MFB en natuurlijk ook voor het andere mooie spul
Aanstaande zaterdag haal ik 7 gereviseerde MFB's op bij Thomas Baur – MFBfreaks.com
Dus zeker interesse in MFB en natuurlijk ook voor het andere mooie spul
- wo 07 feb 2018, 12:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Toon je Plankjesversterker - Showcase
- Reacties: 301
- Weergaves: 30145
- di 30 jan 2018, 7:42
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: in de ban van RPi bordjes
- Reacties: 9
- Weergaves: 695
Re: in de ban van RPi bordjes
Zo ervaar ik het ook. Ik moet er wel eerlijkheidshalve bij vertellen dat ik ook de voeding veranderd heb op hetzelfde moment.
En ik ook terug Qobuz gebruik. Hoewel ik niet altijd heel veel verschil hoor tussen 320kbs en +750kbs.
Doen jullie nog iets in de extra settings bij de DAC?
En ik ook terug Qobuz gebruik. Hoewel ik niet altijd heel veel verschil hoor tussen 320kbs en +750kbs.
Doen jullie nog iets in de extra settings bij de DAC?
- ma 29 jan 2018, 17:03
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: in de ban van RPi bordjes
- Reacties: 9
- Weergaves: 695
Re: in de ban van RPi bordjes
Hoe schatten jullie de kwaliteit in van de verschillende Sabres tov elkaar en tov Allo Kali+Piano2.1+Volt Set?
lijstje van Hannesie
9023
9016
9018
9018S
9028
9038, enz. ....
Als er dan een DAC chip word genoemd als
Twin ESS SABRE® Reference 32bit ES9028Q2M 768kHz DSD512 22.5/24.5MHz DACs
lijstje van Hannesie
9023
9016
9018
9018S
9028
9038, enz. ....
Als er dan een DAC chip word genoemd als
Twin ESS SABRE® Reference 32bit ES9028Q2M 768kHz DSD512 22.5/24.5MHz DACs
- za 27 jan 2018, 10:59
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: in de ban van RPi bordjes
- Reacties: 9
- Weergaves: 695
in de ban van RPi bordjes
Na lang overwegen heb ik onderstaande geïnstalleerd: AUDIOPHONICS I-Sabre V2.1 DAC ES9023 TCXO Raspberry Pi 3 / Pi 2 A+ B+ / I2S AUDIOPHONICS Linear Regulated Low Noise Power Supply USB 5V 3.5A 25VA Wat een verschil met de HiFIBerry DAC+ Pro! Nu ben ik helemaal in de ban van (Audiophonics) bordjes, ...
- zo 03 dec 2017, 15:30
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: audio meubel
- Reacties: 10
- Weergaves: 1280
Re: audio meubel
Nog even het resultaat laten zien na veel uren noeste arbeid. ...van de vet sporen is geen spoor meer :lol: Afwerking is met Woca werkbladolie wat als afwerking voor de kers fineer reuze meeviel. Wel de procedure volgen en nat schuren met 400 korrel. De 5mm spatie rondom de deuren zijn zo gekozen om...
- ma 27 nov 2017, 21:28
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
- Reacties: 59
- Weergaves: 2025
Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
controleer toch even de setting, spotify loopt wel, maar er is inderdaad geen geluid
