Er zijn 215 resultaten gevonden

door m_cruiser
za 07 okt 2023, 8:57
Forum: DIY-gereedschap
Onderwerp: kleine spuitkabine
Reacties: 115
Weergaves: 11609

Re: kleine spuitkabine

Haidie, Even geleden en ook audio een beetje aan de kant moeten schuiven voor andere dingen. Ik hoop ooit nog eens terug aan te pikken met jullie luisterdagen, hopelijk ook dat iedereen het nog goed stelt ondertussen. Ter info na veel overnames van jullie bouwsels en proberen ben ik gestrand met een...
door m_cruiser
za 04 jan 2020, 12:11
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: nog hoop voor PEAVEY Scorpion 15825?
Reacties: 3
Weergaves: 304

nog hoop voor PEAVEY Scorpion 15825?

Heeft iemand tips om deze driver PEAVEY Scorpion 15825 nog te redden, om de aanloopvlakken uit te deuken? Er zijn 3 kleine spots elk op 120graden van elkaar en ongeveer 8mm van de bovenkant van de spoel. Ik wil er geen extra geld meer insteken, maar het is zonde van de kasten. Of een goedkoop altern...
door m_cruiser
wo 01 jan 2020, 21:30
Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
Onderwerp: Het grote Hypex Filter Design Topic
Reacties: 290
Weergaves: 12828

Re: Het grote Hypex Filter Design Topic

Ik heb al 2 jaar alle onderdelen (nieuw) van een DLCP in een doos zitten en nu is die eigenlijk verkocht omdat ik er geen tijd voor vind om die af te bouwen. Maar ik twijfel nog steeds of ik er goed aan doe om de Hypex weg te doen (volgende week) en nog een DCX bij te kopen voor 90€ Nu met verlof to...
door m_cruiser
zo 24 nov 2019, 0:59
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019
Reacties: 181
Weergaves: 8194

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Vandaag wat laat toegekomen en (te) veel gekletst, iets te weinig geluisterd, maar toch weer wat opgestoken. Die Owatrol was ik volledig vergeten, moet ik ook dringend een keer proberen lijkt een superproduct. Nog een goeie tip gehoord van Jeroen, lijmen met verschillende viscositeit en versnellers;...
door m_cruiser
vr 08 nov 2019, 7:34
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019
Reacties: 181
Weergaves: 8194

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - startpost upgedate

Ik heb wat aankopen gedaan in Nederland oa in Leiden, daarna kom ik graag nog wat gezelligheid opsnuiven in Alphen.
door m_cruiser
di 22 okt 2019, 0:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Verschil tussen PA en hifi
Reacties: 148
Weergaves: 6864

Re: Verschil tussen PA en hifi

Vandaag de combinatie baskasten MarkIII SP1 met 22A hoog drivers een keer getest en dat klinkt niet mis.
1 woofer, PEAVEY Scorpion 15825 loopt aan, iemand toevallig nog zo iets liggen?
ScreenHunter_05 Oct. 22 00.04.jpg
door m_cruiser
di 01 okt 2019, 21:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: spider vraagje herstelling woofer
Reacties: 3
Weergaves: 202

Re: spider vraagje herstelling woofer

Ja ben er nu wel achter dat die los zit, ik denk dat de eigenaar die deze boxen van mij overnam de oude randen nogal ruw verwijderd heeft. En refoamen was geen echt success en zo kwam die terug naar mij, de vorige had ik al eerder gedaan, was helemaal geen probleem, maar deze loopt ook aan. Zou best...
door m_cruiser
ma 30 sep 2019, 21:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: spider vraagje herstelling woofer
Reacties: 3
Weergaves: 202

spider vraagje herstelling woofer

Ik zou nog een JBL woofertje refoamen, maar heb een vraag waar ik toch even uitsluitsel over wil? LP_43.jpg Daar waar de spider de conus raakt net boven de spoel, moet de conus daar verbonden/gelijmd zijn met de spider? Ik vermoed van wel, ik kan nl de conus een klein stukje draaien dat lijkt me ver...
door m_cruiser
do 15 aug 2019, 21:40
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: LMS radio's verdwenen?
Reacties: 8
Weergaves: 549

Re: LMS radio's verdwenen?

wonderen bestaan, stations terug beschikbaar :think:
LP_20.jpg
LP_19.jpg
door m_cruiser
do 15 aug 2019, 19:16
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: LMS radio's verdwenen?
Reacties: 8
Weergaves: 549

Re: LMS radio's verdwenen?

op een andere PC draai ik nog lekker Rock Antenne... Snap het niet goed waarom het daar nog wel lukt, die stond uiteraard in mijn favorieten. Ik heb geprobeerd dezelfde URL toe te voegen op mijn andere PC maar zo simpel was het niet. http://opml.radiotime.com/Tune.ashx?id=s125938&formats=aac,ogg...
door m_cruiser
do 15 aug 2019, 12:47
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: LMS radio's verdwenen?
Reacties: 8
Weergaves: 549

LMS radio's verdwenen?

Vroeger kreeg ik onder Radio Lokaal een hele lijst, nu alleen Geen stations of laat beschikbaar..
Kan iemand helpen?
ScreenHunter_01 Aug. 15 12.41.jpg
ScreenHunter_01 Aug. 15 12.41.jpg (7.02 KiB) 549 keer bekeken
door m_cruiser
za 14 jul 2018, 10:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Refoam Altec 31063 en spider vraagje
Reacties: 2
Weergaves: 177

Re: Refoam Altec 31063 en spider vraagje

Ik vond al dat de nieuwe foamring heel stug aanvoelde... Ik heb de speaker niet kunnen doormeten toen ze nog een rand hadden, heb de kasten 891A gedemonteerd overgenomen. En na refoamen zat er geen resonantie meer in, ik hoor als ik er muziek mee speel en de foamrand met de vingers een beetje terugd...
door m_cruiser
vr 13 jul 2018, 22:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Refoam Altec 31063 en spider vraagje
Reacties: 2
Weergaves: 177

Refoam Altec 31063 en spider vraagje

Via Good Hifi had ik de juiste foamrings geselecteerd en met goede moed begonnen aan het werkje. Nu sloot de rubber niet echt goed aan met de helling van de woofer, daarom opteerde ik om de foamring onder de woofer rand te plakken. Al met al was het plakwerk goed gelukt, echter constateerde ik dat d...
door m_cruiser
wo 04 jul 2018, 14:36
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: het grote squeezebox vragen topic
Reacties: 1031
Weergaves: 36047

handige App streamer met oude smartphone

Met het goede weer had ik graag wat muziek buiten. Kan je natuurlijk je smartphone gebruiken op een oude MFB speaker bv. Maar dan ligt je smartphone ergens fysisch verbonden en kan je die niet remote bedienen... Vond ik de SqueezePlayer App Do you want to stream all your Logitech Squeezebox content ...
door m_cruiser
za 30 jun 2018, 16:12
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: suggesties voor een zelfbouw DAC
Reacties: 16
Weergaves: 1134

Re: suggesties voor een zelfbouw DAC

is een koopje
door m_cruiser
do 21 jun 2018, 0:25
Forum: DIY-gereedschap
Onderwerp: Zelfbouw CNC 1 , 2, en de huidige NR 3 :)
Reacties: 26
Weergaves: 1939

Re: Zelfbouw CNC 1 , 2, en de huidige NR 3 :)

Iemand ervaring met deze CNC's? Rechtstreeks te importeren uit de States of is er reeds een tussenstation? Voor degene die voor relatief weinig geld in de CNC willen stappen is er dit weekend een mooie actie bij Openbuilds: OpenBuildsCNC.png OpenBuilds New Arrivals (AVAILABLE THIS WEEKEND) 5 new ama...
door m_cruiser
zo 10 jun 2018, 22:23
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni
Reacties: 174
Weergaves: 8017

Re: Luisterdag Breda 2018 Zondag 10 Juni

LP516.jpg
LP517.jpg
LP518.jpg
LP519.jpg
LP512.jpg
LP513.jpg
LP515.jpg
geen statief gezien bij het opruimen...
topdag, lekkere dingen gehoord, super uitleg van Jeroen!
magnetodinges, super geluid, graag meer uitleg.
Tony super geluid en prachtige muziekvariatie.
Thx organisatie
door m_cruiser
ma 04 jun 2018, 22:02
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Inschrijving Luisterdag Breda 2018
Reacties: 243
Weergaves: 9296

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

"ik kom ook"
sorry had het codewoord niet gebruikt...
Wat is het nieuwe adres ook al weer?
door m_cruiser
di 22 mei 2018, 22:43
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Inschrijving Luisterdag Breda 2018
Reacties: 243
Weergaves: 9296

Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2018

Mooi dat de datum herzet is, nu kan ik ook nog eens binnenfietsen.
Aanstaande zaterdag haal ik 7 gereviseerde MFB's op bij Thomas Baur – MFBfreaks.com :kwijl:
Dus zeker interesse in MFB en natuurlijk ook voor het andere mooie spul
door m_cruiser
wo 07 feb 2018, 12:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Reacties: 301
Weergaves: 30145

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

LP476.jpg
The Ugly krijgt een ugly MDF kastje van 12 EUR, gelasercut op Fablab... was een test van makeabox
Buzz11 wordt lekker warm rondom 50 graden
Meer info
LP477.jpg
LP481.jpg
LP482.jpg
LP483.jpg
LP479.jpg
LP479.jpg (287 Bytes) 1777 keer bekeken
LP480.jpg
LP478.jpg
LP484.jpg
door m_cruiser
di 30 jan 2018, 7:42
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: in de ban van RPi bordjes
Reacties: 9
Weergaves: 695

Re: in de ban van RPi bordjes

Zo ervaar ik het ook. Ik moet er wel eerlijkheidshalve bij vertellen dat ik ook de voeding veranderd heb op hetzelfde moment.
En ik ook terug Qobuz gebruik. Hoewel ik niet altijd heel veel verschil hoor tussen 320kbs en +750kbs.
Doen jullie nog iets in de extra settings bij de DAC?
door m_cruiser
ma 29 jan 2018, 17:03
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: in de ban van RPi bordjes
Reacties: 9
Weergaves: 695

Re: in de ban van RPi bordjes

Hoe schatten jullie de kwaliteit in van de verschillende Sabres tov elkaar en tov Allo Kali+Piano2.1+Volt Set?
lijstje van Hannesie
9023
9016
9018
9018S
9028
9038, enz. ....

Als er dan een DAC chip word genoemd als
Twin ESS SABRE® Reference 32bit ES9028Q2M 768kHz DSD512 22.5/24.5MHz DACs
door m_cruiser
za 27 jan 2018, 10:59
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: in de ban van RPi bordjes
Reacties: 9
Weergaves: 695

in de ban van RPi bordjes

Na lang overwegen heb ik onderstaande geïnstalleerd: AUDIOPHONICS I-Sabre V2.1 DAC ES9023 TCXO Raspberry Pi 3 / Pi 2 A+ B+ / I2S AUDIOPHONICS Linear Regulated Low Noise Power Supply USB 5V 3.5A 25VA Wat een verschil met de HiFIBerry DAC+ Pro! Nu ben ik helemaal in de ban van (Audiophonics) bordjes, ...
door m_cruiser
zo 03 dec 2017, 15:30
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: audio meubel
Reacties: 10
Weergaves: 1280

Re: audio meubel

Nog even het resultaat laten zien na veel uren noeste arbeid. ...van de vet sporen is geen spoor meer :lol: Afwerking is met Woca werkbladolie wat als afwerking voor de kers fineer reuze meeviel. Wel de procedure volgen en nat schuren met 400 korrel. De 5mm spatie rondom de deuren zijn zo gekozen om...
door m_cruiser
ma 27 nov 2017, 21:28
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B
Reacties: 59
Weergaves: 2025

Re: Geen geluid SB Touch, spotty & RPI model B

controleer toch even de setting, spotify loopt wel, maar er is inderdaad geen geluid