Ik zou nog een JBL woofertje refoamen, maar heb een vraag waar ik toch even uitsluitsel over wil?
Daar waar de spider de conus raakt net boven de spoel, moet de conus daar verbonden/gelijmd zijn met de spider?
Ik vermoed van wel, ik kan nl de conus een klein stukje draaien dat lijkt me verdacht.
Indien ja, hoe en met welke lijm?
spider vraagje herstelling woofer
Moderator: Beheerdersteam
Re: spider vraagje herstelling woofer
Ja de spider en spreekspoelhouder moeten met elkaar verbonden zijn. Weet je zeker dat het draaien niet mogelijk is doordat de spider nu vervormt?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: spider vraagje herstelling woofer
Ik heb dit laatst nog succesvol gedaan met Pattex 2k lijm, wel gepruts met een stokje om het daar tussen de conus/spreekspoel/spider te krijgen. Was een 8" eminence woofer, uit een EV ZX1. Maar wel goed afgelopen.
Re: spider vraagje herstelling woofer
Ja ben er nu wel achter dat die los zit, ik denk dat de eigenaar die deze boxen van mij overnam de oude randen nogal ruw verwijderd heeft.
En refoamen was geen echt success en zo kwam die terug naar mij, de vorige had ik al eerder gedaan, was helemaal geen probleem, maar deze loopt ook aan.
Zou best de dust cap er af halen en shimmen, lijkt me wel nodig?
Is ook eens een goede oefening.
Dus 2K lijm voldoet.
OK bedankt al!
En refoamen was geen echt success en zo kwam die terug naar mij, de vorige had ik al eerder gedaan, was helemaal geen probleem, maar deze loopt ook aan.
Zou best de dust cap er af halen en shimmen, lijkt me wel nodig?
Is ook eens een goede oefening.
Dus 2K lijm voldoet.
OK bedankt al!
