Via Good Hifi had ik de juiste foamrings geselecteerd en met goede moed begonnen aan het werkje.
Nu sloot de rubber niet echt goed aan met de helling van de woofer, daarom opteerde ik om de foamring onder de woofer rand te plakken.
Al met al was het plakwerk goed gelukt, echter constateerde ik dat de woofer ongeveer 2mm naar boven stond.
Nu kan ik de randen wel herdoen, maar na communicatie met Good Hifi is de vraag wat is de staat van de spider?
Ik zie geen breuken, de spider lijkt nog mooi en vlak maar heeft die nog genoeg veerkracht?
Kunnen jullie input geven hoe ik kan nagaan of deze nog goed is en of het de moeie loont om die te vervangen?
Ik las hier al eens om de spider nat te maken...
Refoam Altec 31063 en spider vraagje
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Refoam Altec 31063 en spider vraagje
Het spijt me, maar ik heb zo vaak gezegd dat Audiofriends de plek is voor foamranden dat ik dit voltooien met deze rand niet zou willen steunen. Zonde van de driver. Ik heb echt heel veel slechte ervaringen met foam van goodhifi. Lijkt me sterk dat deze unit goed gerestaureerd wordt hiermee. De spider hercoaten oid wordt voor zo ver ik weet niet standaard gedaan. Ik heb wel eens een gescheurde spider gelijmd. Ik denk dat de conus goed vlot naar de rustpositie terug mag komen. En de veerkracht is voor de Vas van belang, maar dat is ook moeilijk meetbaar/voelbaar.
Voelt de spider rondom overal even stijf?
Voelt de spider rondom overal even stijf?
Re: Refoam Altec 31063 en spider vraagje
Ik vond al dat de nieuwe foamring heel stug aanvoelde...
Ik heb de speaker niet kunnen doormeten toen ze nog een rand hadden, heb de kasten 891A gedemonteerd overgenomen.
En na refoamen zat er geen resonantie meer in, ik hoor als ik er muziek mee speel en de foamrand met de vingers een beetje terugdruk, dat er mooi laag inzit.
Ik ga het zeker nog een keer proberen met de randen van repairyourspeakers.com, ik ben overtuigd dat de spider niet ingezakt is en voelt inderdaad overal even stijf.
Ik hou jullie op de hoogte;-)
Ik heb de speaker niet kunnen doormeten toen ze nog een rand hadden, heb de kasten 891A gedemonteerd overgenomen.
En na refoamen zat er geen resonantie meer in, ik hoor als ik er muziek mee speel en de foamrand met de vingers een beetje terugdruk, dat er mooi laag inzit.
Ik ga het zeker nog een keer proberen met de randen van repairyourspeakers.com, ik ben overtuigd dat de spider niet ingezakt is en voelt inderdaad overal even stijf.
Ik hou jullie op de hoogte;-)
