Er zijn 151 resultaten gevonden
- ma 23 mei 2016, 9:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Dual Mono Versterker
- Reacties: 8
- Weergaves: 577
Re: Dual Mono Versterker
Gewoon voor t idee is voor mij drie verschillende 4700uF/35V op een rijtje een beetje te chinees, ziet er verder netjes uit.
- wo 13 apr 2016, 19:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Composite versterker "De brainstorm"
- Reacties: 657
- Weergaves: 29306
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Ik had zelf een bestelling waar ze 50 pottertjes die bc8xx heetten vergeten waren, heb ik later bij andere bestelling weer besteld, zat week of langer na bestelling tussen, dan vind ik manco melden beetje laat, zelf. Maar keek raar toen bleek dat t gecrediteerd was op mn bankrekening, blijkbaar laat...
- di 12 apr 2016, 13:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Composite versterker "De brainstorm"
- Reacties: 657
- Weergaves: 29306
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Als je er 10 ofzo nodig hebt kan ik die wel gratis toesturen. Is wel de herfst tint (zijn bruinig niet zo fruitig als Draloric of afbeelding), deze:
http://nl.mouser.com/ProductDetail/Vish ... aMBg%3D%3D
http://nl.mouser.com/ProductDetail/Vish ... aMBg%3D%3D
- ma 11 apr 2016, 17:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Composite versterker "De brainstorm"
- Reacties: 657
- Weergaves: 29306
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Die zwarte pottertjes zijn allemaal t zelfde en die diodes trouwens ook volgens mij. Op voedingpcb moesten ook wat van die pottertjes, dus wel leuk aantal zakjes met t schijnt heel verschillende onderdelen, onzichtbaar gemarkeerd misschien, gewoon omdat t handig is haha.
- zo 10 apr 2016, 23:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Composite versterker "De brainstorm"
- Reacties: 657
- Weergaves: 29306
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Dacht ik ook nog effe aan, als ze bij Mouser verkeerde stickertje op verkeerde zakje torren plakken of weerstandjes, ik zie gewoon niks aan die snoepjes, ja alleen dat sommige die ik heb uit de herfstcollectie komen en anderen uit de voorjaarscollectie.
- zo 10 apr 2016, 19:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Composite versterker "De brainstorm"
- Reacties: 657
- Weergaves: 29306
Re: Composite versterker "De brainstorm"
Oh toch niet helemaal ok dus haha, zit wel in geaard stopkontakt denk ik, ach op foto kan je zien aan welke kant t oplichtte, verste kant hihi, bout omhoog weggetrokken :D Gelukkig niet veel onderdelen in zilveren zakjes :D schots en...ja daarom hier gepost, in die andere bouwdraad ben ik meteen als...
- zo 10 apr 2016, 19:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Composite versterker "De brainstorm"
- Reacties: 657
- Weergaves: 29306
Re: Composite versterker "De brainstorm"
t Leuke werk zit erop helaas 
Als de leds oplichten tijdens solderen, volgens mij zag ik dat, maar kijk inmiddels wat scheel, zijn ze dan kapot of bestaat er nog een kans dat ze mijn soldeerkunst overleeft hebben ?
Als de leds oplichten tijdens solderen, volgens mij zag ik dat, maar kijk inmiddels wat scheel, zijn ze dan kapot of bestaat er nog een kans dat ze mijn soldeerkunst overleeft hebben ?
- di 29 mar 2016, 10:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: buizenversterkers en luidspreker impedantie-verloop
- Reacties: 26
- Weergaves: 1796
Re: buizenversterkers en luidspreker impedantie-verloop
:) geen specialist maar wel paar keer naar gekeken laatste tijd :) Afhankelijk van dempingsfactor/uitgangsimpedantie volgt de frekwentie weergave de impedantie van de luidspreker. Voorbeeld Stereophile PrimaLuna: http://www.stereophile.com/content/primaluna-dialogue-premium-power-amplifier-measureme...
- ma 21 mar 2016, 19:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Compactere CTA.
- Reacties: 19
- Weergaves: 878
Re: Compactere CTA.
Geloof dat t vanochtend vroeg was dat ik weer even fluit had, frequentie daarvan kon ik toen op en neer laten gaan met meer of minder bias (P2), sterkte blijft gelijk alleen toonhoogte varieert met bias dan, rond 180mV is t brom edit: op 1 kanaal bias veranderen veranderde toonhoogte op beide kanale...
- ma 21 mar 2016, 10:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
- Reacties: 765
- Weergaves: 27406
- zo 20 mar 2016, 22:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Compactere CTA.
- Reacties: 19
- Weergaves: 878
Re: Compactere CTA.
Ja gaat goed, houd spanning aardig vast. Had m nu op 270V gezet en bias op 300mV, tijdens instellen kreeg ik die "fluit" nu, misschien raakte ik iets anders dan bias:) Maar geloof dat die zachte toon op lager voltage eerder komt, had m nu ook na twee cd's op normaal volume. Maar goed zie n...
- zo 20 mar 2016, 15:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Compactere CTA.
- Reacties: 19
- Weergaves: 878
Re: Compactere CTA.
Staat nu paar uur te spelen met muziek. Geen enkele tegenkoppeling op UL na. Ik heb even opgelet, koud gaat ie van 302V naar 295V warm (uur), bias loopt op tijdens starten naar 295mV en na warm worden stabiliseerd t rond 255mV (vanaf ca 15 minuten), triodes warm (1uur) ingesteld op 150V, 1 dus nog s...
- zo 20 mar 2016, 7:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Compactere CTA.
- Reacties: 19
- Weergaves: 878
Re: Compactere CTA.
Goed printjes aangesloten met Ebay step up en 19V SMPS blokje. Na vervangen van R10 van 1K voor 470R kan ik triodes op 150V zetten, met 1K was minimum 157V. Heb drie triodes op 150V en 1 op 155V, als ik die buis ergens anders zet blijft ie zo, dus die buis is altijd hoger in voltage voor triode dan ...
- za 19 mar 2016, 16:02
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het algemene transformator & co praat/discussie topic
- Reacties: 207
- Weergaves: 5033
Re: Het algemene transformator & co praat/discussie topic
Apparaat in kwestie is een AC-AC voeding die van netspanning een ander AC voltage boven de 6 volt maakt, AC-AC voeding basic voltage voor deze tabel. Voor gehele producten/apparaten die boven de 250Watt kunnen trekken gaan zelfde minimum efficientie gelden als die voor AC-DC voeding (en ook AC-AC) v...
- za 19 mar 2016, 10:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het algemene transformator & co praat/discussie topic
- Reacties: 207
- Weergaves: 5033
Re: Het algemene transformator & co praat/discussie topic
Idd veel van die printtrafo's zullen verdwijnen of ze moeten een heel stuk efficienter, voor een 10VA blokje wordt minimum efficiency 0.727, niet 0.30 zoals je bij Block ook wel ziet en zonder belasting voor die kleintjes niet 1.2W maar < 0.21W. Het ac-ac, trafo gedeelte van Digikey website als bijl...
- vr 18 mar 2016, 23:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenvoeding met goedkope schakelende voedingen(SMPS).
- Reacties: 36
- Weergaves: 1781
Re: Buizenvoeding met goedkope schakelende voedingen(SMPS).
Ik zou graag willen begrijpen hoe zo'n smps step-up of smps voeding gebouwd moet worden, maar ben bang dat t te/erg complex is, al vind ik de links die je plaatste heel goed leesbaar en door spelen met class D weet ik heel heeel klein beetje van schakelende transistoren, maar oei denk dat t lang duu...
- vr 18 mar 2016, 22:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Compactere CTA.
- Reacties: 19
- Weergaves: 878
Re: Compactere CTA.
Ik denk dat mn printje wel klopt qua pin layout:) Maar test t binnenkort, te weinig tijd. Ja nu met slok op heb ik tijd haha, is die bf256b beetje vergelijkbaar? Printje op foto andere draadje is 5x7 dus wel kleiner dan bankpas, maar niet heel veel kleiner, en alleen through hole onderdelen, geen smd.
- vr 18 mar 2016, 22:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Compactere CTA.
- Reacties: 19
- Weergaves: 878
Re: Compactere CTA.
Tja allereerste class D die ever ooit bestond was een buizenversterker, patent op class d was een buizenversterker, als jij een print maakt deel ik in de kosten 
- vr 18 mar 2016, 14:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het algemene transformator & co praat/discussie topic
- Reacties: 207
- Weergaves: 5033
Re: Het algemene transformator & co praat/discussie topic
Volgens mij geldt nu max 0.7 watt no load, maar misschien al wel 0.3 watt no load als maximum. Ringkern schijnt bij die waarden in de buurt te kunnen zitten en ook kwa rendement binnen de normen te kunnen blijven. Als ik wat datasheets bekijk zitten problemen bij ringkern qua rendement bij de kleine...
- vr 18 mar 2016, 10:57
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het algemene transformator & co praat/discussie topic
- Reacties: 207
- Weergaves: 5033
Re: Het algemene transformator & co praat/discussie topic
Persoonlijk vind ik dit fascinerend, doos met idd trafo's met UPS ALMERE, NL 18/03/2016 9:38 Delivered Utrecht, Netherlands 18/03/2016 7:18 Out for Delivery 18/03/2016 7:18 Import Scan 18/03/2016 6:55 Out for Delivery 18/03/2016 6:45 Arrival Scan Herne-Boernig, Germany 18/03/2016 3:54 Departure Scan...
- vr 18 mar 2016, 10:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het algemene transformator & co praat/discussie topic
- Reacties: 207
- Weergaves: 5033
Re: Het algemene transformator & co praat/discussie topic
@Chris_T, mail die eigenaar eens het CE logo dan kan ie als ie nieuwe stickers bestelt dat China Export vervangen.
- do 17 mar 2016, 23:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenvoeding met goedkope schakelende voedingen(SMPS).
- Reacties: 36
- Weergaves: 1781
Re: Buizenvoeding met goedkope schakelende voedingen(SMPS).
Overigens heeft Conrad nu ook die BF245B niet meer, ik heb de BF256B, gaat dat werken?
Dan gaat t testen binnenkort misschien lukken:)
Dan gaat t testen binnenkort misschien lukken:)
- wo 16 mar 2016, 17:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenvoeding met goedkope schakelende voedingen(SMPS).
- Reacties: 36
- Weergaves: 1781
Re: Buizenvoeding met goedkope schakelende voedingen(SMPS).
Of dat met t ebay ding gaat werken weet ik eerlijk gezegd pas als ik t helemaal probeer en daarvoor ontbreken nog steeds wat onderdelen, ebay levert betrouwbaarder en sneller uit china dan zuidduitsers bij mij bezorgen wat besteld is, zeg ik wel netjes genoeg hoop ik :) Pffffff kost wel moeite om ne...
- di 15 mar 2016, 10:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenvoeding met goedkope schakelende voedingen(SMPS).
- Reacties: 36
- Weergaves: 1781
Re: Buizenvoeding met goedkope schakelende voedingen(SMPS).
Als ik Digikey overzicht lees, niet alleen EU regelgeving, dan is het nu dus al zo voor vrijwel alle externe voedingen en voor producten die meer dan 250W kunnen verbruiken. Daarnaast melden ze dat regelgeving laatste jaren steeds sneller strenger wordt en wij hebben allemaal staan klappen bij klima...
- di 15 mar 2016, 0:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenvoeding met goedkope schakelende voedingen(SMPS).
- Reacties: 36
- Weergaves: 1781
Re: Buizenvoeding met goedkope schakelende voedingen(SMPS).
Kijk, op papier lijkt het in nieuwe EU regelgeving al zo dat uitsluitend SMPS nog kan voldoen, een AC-AC trafo heeft al teveel verlies. Nu zijn de reacties nog van ach, dat kunnen ze toch niet handhaven, maar.... http://www.diyaudio.com/forums/power-supplies/287140-external-psu-eu-regulations-need-h...
