Composite versterker "De brainstorm"

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door knuisje »

Heb ik al lannnngggg gecorrigeerd, klik. :-"
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Pjotr »

:goedzo:

Niettemin met het plaatsen van componenten blijft het altijd check, check en dubbel check!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Altijd handig om bij de hand te hebben: http://www.michaels-electronics-lessons ... -code.html
is daar niet een app voor? component voor de camera van de foon en hoppa je ziet wat t is en een link naar t datasheet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
Pjotr schreef:
Altijd handig om bij de hand te hebben: http://www.michaels-electronics-lessons ... -code.html
is daar niet een app voor? component voor de camera van de foon en hoppa je ziet wat t is en een link naar t datasheet :mrgreen:
Ha ha, zal vast wel maar daar zou ik helemaal niet op vertrouwen :mrgreen:

Er zijn volgens mij wel appjes waarbij je zelf de kleuren in moet geven en wat dan de bijbehorende waarde geeft.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door knuisje »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Pjotr »

irribeo
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 10 jun 2013, 23:47

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door irribeo »

Die zwarte pottertjes zijn allemaal t zelfde en die diodes trouwens ook volgens mij. Op voedingpcb moesten ook wat van die pottertjes, dus wel leuk aantal zakjes met t schijnt heel verschillende onderdelen, onzichtbaar gemarkeerd misschien, gewoon omdat t handig is haha.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Pjotr »

Is je leesbril zoek? :lol: Op die kleine zwarte dingetjes staat wel degelijk een aanduiding. Alleen niet op de dioden. Goed oppassen dus dat je die niet verwisselt.
nanko
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 18:08

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door nanko »

Mouser heeft een foutje gemaakt, van R7 en R12 3K3 1% heb ik maar de helft gekregen.
Het aantal op de sticker klopte trouwens wel
Ik kijk morgen even op het werk of ze daar wat voorraad van hebben, mocht dat niet
zo zijn, waar kan ik dan 10 weerstandjes kopen zonder dat de prijs 100 keer over de kop gaat ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Pjotr »

Mouser in Eindhoven even bellen.
irribeo
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 10 jun 2013, 23:47

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door irribeo »

Als je er 10 ofzo nodig hebt kan ik die wel gratis toesturen. Is wel de herfst tint (zijn bruinig niet zo fruitig als Draloric of afbeelding), deze:
http://nl.mouser.com/ProductDetail/Vish ... aMBg%3D%3D
nanko
Berichten: 123
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 18:08

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door nanko »

Ik heb ze op mijn werk kunnen scoren, wel een andere uitvoering, dun en rechthoekig.
Maar ze hebben de zelfde specs en mechanisch passen ze.
irribeo, bedankt voor het aanbod !
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door Barry2001 »

Je bent voorzien nu, maar zoals Pjotr aangeeft een telefoontje met Mouser en het wordt geregeld.
irribeo
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 10 jun 2013, 23:47

Re: Composite versterker "De brainstorm"

Bericht door irribeo »

Ik had zelf een bestelling waar ze 50 pottertjes die bc8xx heetten vergeten waren, heb ik later bij andere bestelling weer besteld, zat week of langer na bestelling tussen, dan vind ik manco melden beetje laat, zelf. Maar keek raar toen bleek dat t gecrediteerd was op mn bankrekening, blijkbaar laatste scan voor verzending zaten ze al niet bij hadden ze gemerkt bij controle, alleen overwerkte medewerker ofzo die pakje toch verstuurd had. Anders is denk ik als zakje met sticker wel in doos zit, maar aantal niet klopt. Ach is toch wondertje dat tot nu toe eerste keer was dat niet klopte, met tig zakjes, tig keer.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic dat brainstorm werd

Bericht door dre »

Alles op 1 print betekent ook compacter mag ik aannemen?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic

Bericht door Pjotr »

in het bouw topic, ik schreef:
Verder kwam er nieuwe belangstelling voor de ZBA-CA naar voren. De printen van de vorige GB zijn op. Een nieuwe loont alleen bij minimaal 25 deelnemers, of 50 printen. Minder kan wel maar dan worden de printen wel duurder. Bij een hernieuwde GB denk ik er er over om de bruggelijkrichter en buffer elco's direct op de versterkerprint te zetten. Je hebt dat toch nodig. De bedrading is dan zo kort mogelijk. Je hoeft er dan alleen een trafo aan te hangenL: Scheelt in een extra print. Qua DC beveiliging, ik heb in de afgelopen 25 jaar dat ik deze chips nu gebruikt die nog nooit in actie gezien. Naar m.i. is die gewoon overbodig. Laat maar weten of hier belangstelling voor is.
en toen dre schreef:
Alles op 1 print betekent ook compacter mag ik aannemen?

In zijn totaliteit wel. De 1000uF op de huidige print kan vervallen. Daar komen dan de 10.000uF buffer elco's voor in de plaats. Met weglaten van de DC protectie zal de huidige print een fractie groter worden denk ik (ca.1 cm).
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic

Bericht door dre »

En makkelijker aansluiten.
Ik zie alleen maar voordelen!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic

Bericht door Pjotr »

En dan toch ook gebalanceerd in? Op e.o.a. manier blijft men dat ook vragen... Maar meer watten dan nu (80W in 4 ohm 56W in 8 ohm) ga ik er niet van maken. Dan wordt het teveel een ander ding. Met gebalanceerde ingangen kun je er dan wel 2 in brug zetten en heb je 160W in 8 ohm.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic

Bericht door dre »

Gebalanceerd is niet leuk,want dan moet ik ook weer nieuwe maken. :lol:

Kunnen bruggen maakt het concept wel weer helemaal compleet.
Dan maak je alle kanten op.

Geeft gebalanceerd nog betere prestaties eigenlijk?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic

Bericht door Pjotr »

Nee geeft kwalitatief geen betere resultaten, tenminste niet voor de afstanden thuis. Daarom heb ik het ook niet gedaan en om dat het ook weer meer componenten vraagt en het duurder maakt. Het maakt je wat flexibeler qua ground loops bij meer kanaals. Maar dan moet je ze ook wel gebalanceerd aansturen vanuit een gebalanceerde bron.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic

Bericht door hannesie »

Lekker :kwijl:
Koppeling met dlcp b.v.?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic

Bericht door Pjotr »

Is die wel gebalanceerd dan? Dan zou het wel de moeite lonen denk ik om er moeite in te steken.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic

Bericht door dre »

Die is wel gebalanceerd inderdaad.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic

Bericht door Leeuwarden »

Gebalanceerd is wel het toverwoord tegenwoordig. Zag je een aantal jaren terug nauwelijks XLR op audio apparatuur, tegenwoordig steeds meer.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic

Bericht door Pjotr »

Dan zou misschien een piggyback bordje van gebalanceerd --> ongebalanceerd een optie zijn. Kunnen de huidige print bezitters er ook van profiteren als uitbreiding.

@Leeuwarden, Is ook meer hype voor het consumerspul. Een beter geluid toveren doet dat toch niet, dat is een illusie.
Plaats reactie