Is dat THD-cijfer niet sterk afhankelijk van hoe je binnen LTSpice de componentmodellen hebt gedimensioneerd?
Er zijn 34 resultaten gevonden
- wo 03 nov 2021, 16:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
- Reacties: 1398
- Weergaves: 35181
- zo 31 okt 2021, 21:18
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: RFS: Request for suggestions - Hoofdtelefoonversterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 937
Re: RFS: Request for suggestions - Hoofdtelefoonversterker
Nog steeds een net ontwerp, ondanks de ouderdom.
https://archive.org/details/Elektuur232 ... ew=theater
- di 26 okt 2021, 16:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
- Reacties: 1398
- Weergaves: 35181
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Goed, na wat overleg met mijzelf het besluit genomen om gewoon eens een klassieker te bouwen en dan gaandeweg hier verbeteringen op aan te brengen, dat maakt het interessant, informatief en bovenal zorgt het voor veel leesplezier en dat nostalgische gevoel dat ik zowieso krijg bij het gebruik van b...
- ma 18 okt 2021, 19:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw "dartzeel" versterker
- Reacties: 56
- Weergaves: 2861
Re: Bouw "dartzeel" versterker
Ga eens op zoek naar schema's van de auxiliaries. Het in post #1 afgebeelde kastje bevat meer dan het afgebeelde schema toont. Misschien wel een DC-servo. Voorgestelde mod; 22.000 uF van R9/R10 naar gnd, waarom? R9/R10 ligt al aan gnd.
- za 02 okt 2021, 21:59
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Pre-tubeamp ontwerp
- Reacties: 2
- Weergaves: 246
Re: Pre-tubeamp ontwerp
Dat is een asymmetrische SRPP. Drie stuks op rij. Peter Dieleman schrijft er in zijn boek Buizenversterker Schakelingen uitvoerig over. Met gebruikmaking van citaatrecht hieronder twee relevante pagina's. Hele boek kost 5 euro bij Elektor. For what it's worth. "Een asymmetrische SRPP werkt alle...
- za 02 okt 2021, 18:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker voor werkkamer
- Reacties: 14
- Weergaves: 632
Re: Voorversterker voor werkkamer
En tel daar chassisdelen en printen bij op, en ik denk dat je dan net zoveel (of meer) kwijt bent als het voorversterkertje waar Pjotr naar linkte... De tijd dat zelfbouw economisch gewin opleverde is voorbij. Het is een hobby die geld kost. Uitzondering zijn mogelijk eindversterkers en boxen uit h...
- za 02 okt 2021, 15:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker voor werkkamer
- Reacties: 14
- Weergaves: 632
Re: Voorversterker voor werkkamer
Opamp's aan in- en uitgang, bv. NE5532. Keuzeschakelaar, potmeters ervoor of ertussen. 78xx/79xx, trafo, etc. Kastje is het duurst.
- zo 26 sep 2021, 22:19
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Kathode condensator EL84
- Reacties: 8
- Weergaves: 585
Re: Kathode condensator EL84
Veel ontwerpers plaatsen deze condensatoren niet, ze staan effectief in de signaalweg. Bovendien, bij een niet ontkoppelde kathode beweegt de neg. biasspanning mee met het aangeboden signaal. Lokale tegenkoppeling, de vervorming daalt (de versterking ook).
- wo 15 sep 2021, 20:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klik-Aan-Klik-Uit module?
- Reacties: 30
- Weergaves: 985
Re: Klik-Aan-Klik-Uit module?
Een tweede LED over RY2 is ook wel fijn.Ah!buis schreef:Ledje er maar even bij getekend.
- di 24 aug 2021, 23:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
- Reacties: 655
- Weergaves: 11579
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern, naar KT170 SE final.
Fase secundaire kant, 275 en 50?
- za 14 aug 2021, 23:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Autoformer passief pré
- Reacties: 5
- Weergaves: 229
Re: Autoformer passief pré
Oh ja, de vraag... Ground is gemeenschappelijk.
- vr 13 aug 2021, 21:02
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Autoformer passief pré
- Reacties: 5
- Weergaves: 229
Re: Autoformer passief pré
Voor- en nadelen t.o.v. een ohmse spanningsdeler?
- vr 06 aug 2021, 22:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: pre transistor buizen auto radio versterker ?
- Reacties: 22
- Weergaves: 821
Re: pre transistor buizen auto radio versterker ?
Jaren 70' kon je via PTT een mobile installatie voor in de personenauto bekomen. Een flink grote bak vol elektronica ging dan in de kofferbak, ik meen dat daar ook nog buizen in zaten. Ook enige tijd operator-chauffeur geweest op 1 van de 9 nodes van de hoofdstructuur van de verbindingsdienst landma...
- do 01 jul 2021, 23:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Zba ca poging 2.
- Reacties: 83
- Weergaves: 2960
Re: Zba ca poging 2.
Mijn eerste PC, (na ping-pong, schaak, ZX Spectrum en Commodore Vic) had een 8086 CPU. Maar waarom heet warmtegeleidende pasta eigenlijk koelpasta?
- wo 16 jun 2021, 21:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
- Reacties: 141
- Weergaves: 4748
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Die sate / shaslick methodiek klinkt interessant, heb je een schetsje of plaatje hiervan? Ik vond deze, een deel van een 10 kanaalsversterker die ik ooit bouwde. Links 5 X crescendo op M3 geregen. De printen rechts, filters, beveiliging, softstart, netfilter etc staan op hoeklijntjes. In de industr...
- di 15 jun 2021, 19:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
- Reacties: 141
- Weergaves: 4748
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Schaschlik methode, rijgen op M3 tapeindjes? En dat frontje, ga je dat nu overtrekken met epoxy geïmpregneerd carbonweefsel, of maak je alleen de gaten dicht met epoxy? Ik volg het met veel belangstelling.
- ma 14 jun 2021, 8:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
- Reacties: 141
- Weergaves: 4748
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Inmiddels 644 uur later. Doet ze het al? Ben reuze benieuwd, vind het ontwerp van Anne interessant, misschien ook iets voor mij. 
- wo 02 jun 2021, 7:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Advies en tips bij bi-amping
- Reacties: 27
- Weergaves: 1342
Re: Advies en tips bij bi-amping
Het relevante deel van het Quad 44 schema. De uitgang vind je rechtsboven. De verschillende signaalniveaus zijn gerealiseerd met een spanningsdeler. Dit heeft als gevolg een verschil in uitgang-impedantie tussen deze uitgangen. Probeer maar twee Y-kabeltjes. Quad 44 1.png Quad 44 2.png Als bonus nog...
- zo 23 mei 2021, 20:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Advies en tips bij bi-amping
- Reacties: 27
- Weergaves: 1342
Re: Advies en tips bij bi-amping
Ik bouwde ooit een actief systeem met 10 eindtrappen en allemaal actieve 4e orde Bessel filters, klonk best mooi.
Maar van bi-amping zonder actieve filters heb ik nooit begrepen welk probleem het moet oplossen.
Maar van bi-amping zonder actieve filters heb ik nooit begrepen welk probleem het moet oplossen.
- ma 17 mei 2021, 7:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: MonoBill 3 met CFB
- Reacties: 1129
- Weergaves: 19183
Re: MonoBill 3 met CFB
Dag Ed, uit eerdere metingen van Bert blijk dat het aantal windingen voor de tegenkoppelwikkeling dezelfde zijn dan die van de 8 ohm wikkeling. Dank je Douwe, dat wijst i.i.g. de richting. Plaats is een schema van die Quad 2 benadering want ik heb geen idee wat dat is Het design wordt door liefhebb...
- zo 16 mei 2021, 20:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: MonoBill 3 met CFB
- Reacties: 1129
- Weergaves: 19183
Re: MonoBill 3 met CFB
. De specificaties van die UGT weet ik 5 K naar 4-8 Ω Met UL Aftakking en CFB wikkelingen Maar ook zonder te gebruiken. Die UL aftakking laat zich wel raden, maar de CFB is minder ingeburgerd, en daarom is het fijn om te weten wat wel en niet tot aangenaam klinkende resultaten leidt. Ik zie ook ont...
- zo 16 mei 2021, 17:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: MonoBill 3 met CFB
- Reacties: 1129
- Weergaves: 19183
Re: MonoBill 3 met CFB
Gefeliciteerd met het behaalde resultaat!
Welk schema is nu uiteindelijke gebouwd? En de specs van de UGT, staan die al ergens?
Groet, Ed.
Welk schema is nu uiteindelijke gebouwd? En de specs van de UGT, staan die al ergens?
Groet, Ed.
- di 20 apr 2021, 16:28
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Rigol DS1102Z-E
- Reacties: 13
- Weergaves: 1546
Re: Rigol DS1102Z-E
Zojuist bezorgd door UPS, deugdelijk verpakt. Alles lijkt naar behoren te functioneren. De fan is wel hoorbaar, maar maakt minder herrie dan mijn laptop.
Mooi speelgoed, ben er blij mee.
Mooi speelgoed, ben er blij mee.
- za 17 apr 2021, 21:25
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Benodigde primaire impedantie UGT berekenen. Hoe?
- Reacties: 5
- Weergaves: 432
Re: Benodigde primaire impedantie UGT berekenen. Hoe?
Heren, mijn dank voor alle goede raad. Het begrip is ontkiemt, maar moet nog wat groeien. Ik heb weer genoeg om te lezen, Laagfrequentie-Versterkingstechniek is 571 pagina's dik. Zal wel niet van kaft tot kaft worden...
Wordt vervolgd.
Ed
Wordt vervolgd.
Ed
- vr 16 apr 2021, 15:42
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Benodigde primaire impedantie UGT berekenen. Hoe?
- Reacties: 5
- Weergaves: 432
Benodigde primaire impedantie UGT berekenen. Hoe?
Benodigde primaire impedantie UGT berekenen.
Voor een EL34 PP heeft Toroidy het over 5kOhm, terwijl Amplimo het op 4kOhm houdt. Volgens VDV is het 3kOhm, 4kOhm of 5kOhm, afhankelijk van de B+ spanning.
Is er een formule?
Ed
Voor een EL34 PP heeft Toroidy het over 5kOhm, terwijl Amplimo het op 4kOhm houdt. Volgens VDV is het 3kOhm, 4kOhm of 5kOhm, afhankelijk van de B+ spanning.
Is er een formule?
Ed
