Er zijn 1286 resultaten gevonden

door nl3prc
di 20 feb 2024, 16:24
Forum: Versterkers
Onderwerp: Transistoren voor Tandberg 3003
Reacties: 8
Weergaves: 263

Re: Transistoren voor Tandberg 3003

Probeer het eens bij conrad
door nl3prc
di 09 mei 2023, 21:40
Forum: Versterkers
Onderwerp: Uitgangstrafo's (UGT) voor buizenversterkers meten.
Reacties: 75
Weergaves: 12813

Re: Uitgangstrafo's (UGT) voor buizenversterkers meten.

die heb ik van een trafo dus die die weerstand van de spoelen kloppen wel aardig en ik nam aan dat als je een r van een bepaaldewaarde neem er precies de helft op de spoel staat als je aan de waarde komt van de weerstand en die kwam bij mij op 2 kb per helft dus een RAA van 4kb en het aantal henry h...
door nl3prc
di 09 mei 2023, 16:25
Forum: Versterkers
Onderwerp: Uitgangstrafo's (UGT) voor buizenversterkers meten.
Reacties: 75
Weergaves: 12813

Re: Uitgangstrafo's (UGT) voor buizenversterkers meten.

Hier mijn kijk erop
door nl3prc
zo 07 mei 2023, 21:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: Uitgangstrafo's (UGT) voor buizenversterkers meten.
Reacties: 75
Weergaves: 12813

Re: Uitgangstrafo's (UGT) voor buizenversterkers meten.

voor een ltspice model gebuikt ik Transformer Models Rev4
ik weet niet of er inmiddels alweer een nieuwe is
door nl3prc
wo 03 mei 2023, 15:20
Forum: Versterkers
Onderwerp: buizenbak kt120
Reacties: 23
Weergaves: 704

Re: buizenbak kt120

Nu nog even een schema posten met alle trafo condensator diodes weerstanden waardes :hide:
door nl3prc
di 02 mei 2023, 20:08
Forum: Versterkers
Onderwerp: Buizenboek EL34 schema Ua lager Ug2
Reacties: 14
Weergaves: 556

Re: Buizenboek EL34 schema Ua lager Ug2

Vind ik ook al te veel stress door de inflatie
door nl3prc
ma 01 mei 2023, 17:15
Forum: Versterkers
Onderwerp: 100W met 2x EL34, nu nog meer met EL51?
Reacties: 34
Weergaves: 1802

Re: 100W met 2x EL34, nu nog meer met EL51?

Nice
door nl3prc
zo 30 apr 2023, 20:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: voor/nadelen SE versterker parallel schakelen
Reacties: 56
Weergaves: 1391

Re: voor/nadelen SE versterker parallel schakelen

Mijns inzicht is twee buizen op één trafo winding niet hetzelfde als twee komplete single end eintrappen parallel geschakeld
door nl3prc
za 29 apr 2023, 17:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: voor/nadelen SE versterker parallel schakelen
Reacties: 56
Weergaves: 1391

Re: voor/nadelen SE versterker parallel schakelen

Ik heb met succes twee ecl82 buizen parallel gezet omdat ik kleine trafo,s had er komt ongeveer 6 watt uit.
viewtopic.php?t=14815
door nl3prc
do 27 apr 2023, 16:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: trio amp model WE-24
Reacties: 21
Weergaves: 1760

Re: trio amp model WE-24

Overigens staat er op mijn site ook nog wat info
http://www.nl3prc.nl/trio-amp/index.html
door nl3prc
do 27 apr 2023, 16:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: trio amp model WE-24
Reacties: 21
Weergaves: 1760

Re: trio amp model WE-24

This alweer bijna 9 jaar geleden maar hij werkt nog steeds ook het warm worden van de voedings trafo valt mee
door nl3prc
ma 24 apr 2023, 23:09
Forum: Versterkers
Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Reacties: 42
Weergaves: 1382

Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje

En zitten de Mundorfs er al in
door nl3prc
do 20 apr 2023, 10:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
Reacties: 65
Weergaves: 3612

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Hier meer data
ECL82.pdf
(124 KiB) 103 keer gedownload
door nl3prc
do 20 apr 2023, 10:03
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
Reacties: 65
Weergaves: 3612

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Een extra transformator met een windingen van 16 Volt 3 ampère voor parallel geschakelde gloeidraden.
Of een trafo van 64 Volt 600 ma om de gloeidraden in serie te schakelen.
In serie is het altijd 300 ma maar voor de veiligheid neem je een trafo van 600 ma
door nl3prc
vr 14 apr 2023, 10:22
Forum: Versterkers
Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Reacties: 42
Weergaves: 1382

Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje

Moet allen nog overleggen met de baas (vrouw) welke kleur dit gaat worden!! :lol: :lol: :lol:
Ik zou voor zwart gaan
door nl3prc
ma 10 apr 2023, 19:05
Forum: Versterkers
Onderwerp: 100W met 2x EL34, nu nog meer met EL51?
Reacties: 34
Weergaves: 1802

Re: 100W met 2x EL34, nu nog meer met EL51?

Op mijn werktafel ben ik begonnen met een versterker, gebaseerd op 2x EL34, en met Unitran trafo's. Indertijd had ik een 11U21 uitgangstrafo van Unitran, een flinke zware. Omdat er later nog eentje op mijn weg kwam, nu toch maar eens een schakeling opgezet met deze trafo. Inmiddels heb ik een werke...
door nl3prc
ma 10 apr 2023, 18:30
Forum: Versterkers
Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Reacties: 42
Weergaves: 1382

Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje

Een ECF is niet uit wisselbaar met een ECC de eerste heeft pentode en een triode de ander heeft twee triodes
door nl3prc
ma 10 apr 2023, 17:52
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
Reacties: 65
Weergaves: 3612

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Alles ligt nog steeds klaar om door te gaan
door nl3prc
ma 10 apr 2023, 16:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Reacties: 42
Weergaves: 1382

Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje

Wat je wel moet bedenken dat je signaal bedrading zo ver als mogelijk bij trafo,s en wissel stroom draden vandaan houd denk aan draden van je gloei spanning.
door nl3prc
za 08 apr 2023, 15:33
Forum: Versterkers
Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Reacties: 42
Weergaves: 1382

Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje

Ik hoop dat die brom van je bedrading af komt in mijn geval met de ecl82 amp kwam het door de gloei draad spanning op wisselstroom op de eerste buis
Dus op gelijkspanning gezet en weg brom
download/file.php?id=46291&mode=view
door nl3prc
za 08 apr 2023, 15:03
Forum: Versterkers
Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Reacties: 42
Weergaves: 1382

Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje

Welke buizen gebruik je en heb je ook een schema
door nl3prc
wo 07 sep 2022, 17:17
Forum: Versterkers
Onderwerp: Stereo 6N2 6P15 buizenversterker (tje)
Reacties: 5
Weergaves: 270

Re: Stereo 6N2 6P15 buizenversterker (tje)

Leuke single end opzet
door nl3prc
vr 11 jun 2021, 19:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
Reacties: 65
Weergaves: 3612

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Zo ligt het er al een tijdje bij hart problemen ben nog steeds niet helemaal de oude
door nl3prc
do 10 jun 2021, 22:41
Forum: Versterkers
Onderwerp: Klasse B2 versterker met 801A triodes
Reacties: 56
Weergaves: 1800

Re: Klasse B2 versterker met 801A triodes

Goed bezig