Er zijn 1286 resultaten gevonden
- di 20 feb 2024, 16:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Transistoren voor Tandberg 3003
- Reacties: 8
- Weergaves: 263
Re: Transistoren voor Tandberg 3003
Probeer het eens bij conrad
- di 09 mei 2023, 21:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Uitgangstrafo's (UGT) voor buizenversterkers meten.
- Reacties: 75
- Weergaves: 12813
Re: Uitgangstrafo's (UGT) voor buizenversterkers meten.
die heb ik van een trafo dus die die weerstand van de spoelen kloppen wel aardig en ik nam aan dat als je een r van een bepaaldewaarde neem er precies de helft op de spoel staat als je aan de waarde komt van de weerstand en die kwam bij mij op 2 kb per helft dus een RAA van 4kb en het aantal henry h...
- di 09 mei 2023, 16:25
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Uitgangstrafo's (UGT) voor buizenversterkers meten.
- Reacties: 75
- Weergaves: 12813
Re: Uitgangstrafo's (UGT) voor buizenversterkers meten.
Hier mijn kijk erop
- zo 07 mei 2023, 21:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Uitgangstrafo's (UGT) voor buizenversterkers meten.
- Reacties: 75
- Weergaves: 12813
Re: Uitgangstrafo's (UGT) voor buizenversterkers meten.
voor een ltspice model gebuikt ik Transformer Models Rev4
ik weet niet of er inmiddels alweer een nieuwe is
ik weet niet of er inmiddels alweer een nieuwe is
- wo 03 mei 2023, 15:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: buizenbak kt120
- Reacties: 23
- Weergaves: 704
Re: buizenbak kt120
Nu nog even een schema posten met alle trafo condensator diodes weerstanden waardes 
- di 02 mei 2023, 20:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenboek EL34 schema Ua lager Ug2
- Reacties: 14
- Weergaves: 556
Re: Buizenboek EL34 schema Ua lager Ug2
Vind ik ook al te veel stress door de inflatie
- ma 01 mei 2023, 17:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 100W met 2x EL34, nu nog meer met EL51?
- Reacties: 34
- Weergaves: 1802
- zo 30 apr 2023, 20:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: voor/nadelen SE versterker parallel schakelen
- Reacties: 56
- Weergaves: 1391
Re: voor/nadelen SE versterker parallel schakelen
Mijns inzicht is twee buizen op één trafo winding niet hetzelfde als twee komplete single end eintrappen parallel geschakeld
- za 29 apr 2023, 17:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: voor/nadelen SE versterker parallel schakelen
- Reacties: 56
- Weergaves: 1391
Re: voor/nadelen SE versterker parallel schakelen
Ik heb met succes twee ecl82 buizen parallel gezet omdat ik kleine trafo,s had er komt ongeveer 6 watt uit.
viewtopic.php?t=14815
viewtopic.php?t=14815
- do 27 apr 2023, 16:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: trio amp model WE-24
- Reacties: 21
- Weergaves: 1760
Re: trio amp model WE-24
Overigens staat er op mijn site ook nog wat info
http://www.nl3prc.nl/trio-amp/index.html
http://www.nl3prc.nl/trio-amp/index.html
- do 27 apr 2023, 16:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: trio amp model WE-24
- Reacties: 21
- Weergaves: 1760
Re: trio amp model WE-24
This alweer bijna 9 jaar geleden maar hij werkt nog steeds ook het warm worden van de voedings trafo valt mee
- ma 24 apr 2023, 23:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
- Reacties: 42
- Weergaves: 1382
Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
En zitten de Mundorfs er al in
- do 20 apr 2023, 10:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
- Reacties: 65
- Weergaves: 3612
Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
Hier meer data
- do 20 apr 2023, 10:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
- Reacties: 65
- Weergaves: 3612
Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
Een extra transformator met een windingen van 16 Volt 3 ampère voor parallel geschakelde gloeidraden.
Of een trafo van 64 Volt 600 ma om de gloeidraden in serie te schakelen.
In serie is het altijd 300 ma maar voor de veiligheid neem je een trafo van 600 ma
Of een trafo van 64 Volt 600 ma om de gloeidraden in serie te schakelen.
In serie is het altijd 300 ma maar voor de veiligheid neem je een trafo van 600 ma
- vr 14 apr 2023, 19:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
- Reacties: 42
- Weergaves: 1382
- vr 14 apr 2023, 10:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
- Reacties: 42
- Weergaves: 1382
Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Ik zou voor zwart gaanMoet allen nog overleggen met de baas (vrouw) welke kleur dit gaat worden!!![]()
![]()
![]()
- ma 10 apr 2023, 19:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 100W met 2x EL34, nu nog meer met EL51?
- Reacties: 34
- Weergaves: 1802
Re: 100W met 2x EL34, nu nog meer met EL51?
Op mijn werktafel ben ik begonnen met een versterker, gebaseerd op 2x EL34, en met Unitran trafo's. Indertijd had ik een 11U21 uitgangstrafo van Unitran, een flinke zware. Omdat er later nog eentje op mijn weg kwam, nu toch maar eens een schakeling opgezet met deze trafo. Inmiddels heb ik een werke...
- ma 10 apr 2023, 18:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
- Reacties: 42
- Weergaves: 1382
Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Een ECF is niet uit wisselbaar met een ECC de eerste heeft pentode en een triode de ander heeft twee triodes
- ma 10 apr 2023, 17:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
- Reacties: 65
- Weergaves: 3612
Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
Alles ligt nog steeds klaar om door te gaan
- ma 10 apr 2023, 16:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
- Reacties: 42
- Weergaves: 1382
Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Wat je wel moet bedenken dat je signaal bedrading zo ver als mogelijk bij trafo,s en wissel stroom draden vandaan houd denk aan draden van je gloei spanning.
- za 08 apr 2023, 15:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
- Reacties: 42
- Weergaves: 1382
Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Ik hoop dat die brom van je bedrading af komt in mijn geval met de ecl82 amp kwam het door de gloei draad spanning op wisselstroom op de eerste buis
Dus op gelijkspanning gezet en weg brom
download/file.php?id=46291&mode=view
Dus op gelijkspanning gezet en weg brom
download/file.php?id=46291&mode=view
- za 08 apr 2023, 15:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
- Reacties: 42
- Weergaves: 1382
Re: Eerste buizen versterker met een klein brommetje
Welke buizen gebruik je en heb je ook een schema
- wo 07 sep 2022, 17:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Stereo 6N2 6P15 buizenversterker (tje)
- Reacties: 5
- Weergaves: 270
Re: Stereo 6N2 6P15 buizenversterker (tje)
Leuke single end opzet
- vr 11 jun 2021, 19:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
- Reacties: 65
- Weergaves: 3612
Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev
Zo ligt het er al een tijdje bij hart problemen ben nog steeds niet helemaal de oude
- do 10 jun 2021, 22:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klasse B2 versterker met 801A triodes
- Reacties: 56
- Weergaves: 1800
Re: Klasse B2 versterker met 801A triodes
Goed bezig
