Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door nl3prc »

Voor ik het vergeet moet ik even wat melden er wordt niet gebruik gemaakt van de 12AU7 maar van de 12AH7GT
Omdat ik deze op dat moment niet in de buizen modellen tegen kwam heb ik even voor de simulatie gekozen voor de 12Au7
Bijlagen
12AH7GT.pdf
(59.99 KiB) 81 keer gedownload
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door Ah!buis »

Maakt nouwelijks wat uit,zo goed als hetzelfde.Ander voetje en de AH kan enkel op 12V branden.
Anne
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door nl3prc »

maar ja het scheelt dus wel een watt aan vermogen
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door AatV »

En.. is er nog voortgang? Ben eigenlijk wel benieuwd naar de stand van zaken!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door nl3prc »

Nee het ligt even stil hier
Moet inderdaad weer nodig aan de gang zat de afgelopen weken ( maanden) op onderdelen te wachten
Vooral die LT1083 bleek een probleem te zijn maar die heb ik vorige week binnen gekregen.
Het word wel weer volgend jaar dat ik ermee verder ga.
En dan ga ik eerst verder met de voeding testen 'Printje van Ray en trafo van AE heb ik al :D
Gebruikersavatar
tijger
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 15:55

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door tijger »

Gebeurt er hier nog wat
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door nl3prc »

Nee niet echt.
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door nl3prc »

Zoals je kunt zien ligt het werk al een tijdje stil
Bijlagen
16233289926821659779261811410277.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door Barry2001 »

De indruk wordt gewekt dat er gewerkt wordt.
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door nl3prc »

Zo ligt het er al een tijdje bij hart problemen ben nog steeds niet helemaal de oude
Gebruikersavatar
tijger
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 15:55

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door tijger »

Zo nu en dan kijk ik hier maar er gebeurt niet veel méér.
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door nl3prc »

Alles ligt nog steeds klaar om door te gaan
Bijlagen
16811418835923125948966836137027.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door hannesie »

Dat is in plaats van moed verzamelen........???
Spulletjes verzamelen. :bakkie:
Gebruikersavatar
tijger
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 15:55

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door tijger »

Even een vraagje over viewtopic.php?t=14815
Daar staat dat er ook een pcl 82 in kan wat moet er dan veranderen want die gloei spanning is toch anders
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door nl3prc »

Een extra transformator met een windingen van 16 Volt 3 ampère voor parallel geschakelde gloeidraden.
Of een trafo van 64 Volt 600 ma om de gloeidraden in serie te schakelen.
In serie is het altijd 300 ma maar voor de veiligheid neem je een trafo van 600 ma
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Voorversterker op basis van 12ah7gt / 6sl7gt / 6n2pev

Bericht door nl3prc »

Hier meer data
ECL82.pdf
(124 KiB) 103 keer gedownload
Plaats reactie