Het is me destijds gelukt om hem te repareren, en met spullen die ik kocht op de rommelmarkt in Rotterdam heb ik er nóg een gebouwd om mijn eerste stereo-set te krijgen
Nu, vele jaren later (50 jaar later, ja, ik ben 63
De 6P15 is (volgens sommigen) een iets betere versie van de EL84, en de 6N2 zou een 6,3V-versie van de ECC83/12AX7 moeten zijn, de gelijkricht buizen zijn Chinese 6Z4's. (2 stuks parallel)
Ik heb hem eerst gebouwd zoals de kit voorschreef, en toen het werkte, besloot ik een paar dingen te veranderen.
Ik heb de eerste HV-filtercondensator verkleind omdat de twee gelijkrichtbuizen de piek laadstroom om de originele 220uF te laden niet lang kunnen volhouden, ook heb ik wat filtering toegevoegd aan het pin 9-rooster van de 6P15's (er zat nog 1Vpp rimpel op de HV), ik heb een 'bleeder' weerstand aan de HV-voeding toegevoegd en een gelijkstroom blokkeer condensator aan de ingangen toegevoegd.
Dat laatste om twee redenen: ik hou niet van het idee dat wanneer er een DC component aan de ingang wordt aangesloten dit de instelling van de ingangstriode kan veranderen, en omdat -hoewel klein- de roosterstroom door de potmeter er op termijn voor zou zorgen dat hij sneller gaat kraken?
Ik hou echt van het geluid van deze kleine versterker, ik speel nu al dagen achter elkaar weer allerlei cd's
Wat denken jullie ervan?
Groeten vanuit een warm Spanje,
Leo