Er zijn 78 resultaten gevonden
- vr 30 aug 2013, 9:51
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Aether in Dayton behuizing, vervolgd
- Reacties: 12
- Weergaves: 472
Re: Aether in Dayton behuizing, vervolgd
Bedankt Sark, en niet eens sarcastisch....
- do 29 aug 2013, 22:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Aether in Dayton behuizing, vervolgd
- Reacties: 12
- Weergaves: 472
Re: Aether in Dayton behuizing, vervolgd
Kan iemand me raad geven bij het filter, ik kom er op deze afbeelding niet uit wat de plus en de min zijn.
Mijn eletrolekenbrein maakt van de bovenste draad de plus en van de onderste de min, de middelste is dan voor de ribbon de - en voor de 146 de +. Gaat dat goed komen ?
Mijn eletrolekenbrein maakt van de bovenste draad de plus en van de onderste de min, de middelste is dan voor de ribbon de - en voor de 146 de +. Gaat dat goed komen ?
- do 29 aug 2013, 22:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Aether in Dayton behuizing, vervolgd
- Reacties: 12
- Weergaves: 472
Re: Aether in Dayton behuizing, vervolgd
Aftekenen fronten.
- do 29 aug 2013, 13:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Aether in Dayton behuizing, vervolgd
- Reacties: 12
- Weergaves: 472
Re: Aether in Dayton behuizing, vervolgd
Binnenkanten zijn bekleed, op ruimte na voor het filter, achter/onder.
Achterkanten afgetekend, de mini-teminal valt over de voorgeboorde gaten heen, zodat nergens "lekkage" kan ontstaan.
In plaats van de telefoon, toch maar overstappen op de echte camera, kwaliteit valt tegen....
Achterkanten afgetekend, de mini-teminal valt over de voorgeboorde gaten heen, zodat nergens "lekkage" kan ontstaan.
In plaats van de telefoon, toch maar overstappen op de echte camera, kwaliteit valt tegen....
- wo 28 aug 2013, 16:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Aether in Dayton behuizing, vervolgd
- Reacties: 12
- Weergaves: 472
Aether in Dayton behuizing, vervolgd
Na de fourageer en rampenfase is het nu eindelijk tijd om daadwerkelijk aan de slag te gaan. Met veel mazzel voor relatief weinig een setje 11L Daytona "curved" kastjes in hoogglans zwart opgepikt. Mijn weerspiegeling in de flanken doet me bijna de desastreuse waterschade aan mijn zelfbouw...
- za 05 mei 2012, 19:36
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Zichtbare naden bij constructies van mdf?
- Reacties: 40
- Weergaves: 9782
Re: Zichtbare naden bij constructies van mdf?
Bedankt voor de info Arno, ik ben zelf ook wel in dat verhaal getuind, maar met fineer er overheen zie je er nix meer van 
- vr 13 apr 2012, 8:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: project Amelie
- Reacties: 63
- Weergaves: 4213
Re: project Amelie
Tip van een ervaringsdeskundige, maak eerst een proefstukje voordat je die nieuwe frees in je frontpanelen zet.....
Filters zien er netjes uit, typisch zba detail, de basis voor je filter verven
Filters zien er netjes uit, typisch zba detail, de basis voor je filter verven
- vr 06 apr 2012, 21:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste project- Vifa Filigrans (Klaar!!)
- Reacties: 27
- Weergaves: 3286
Re: Eerste project- Vifa Filigrans
Het openstaande lijmnaadje is inherent aan de contactlijm methode, deze blijft altijd als een laagje tussen het paneel en het fineer liggen. Daarom heb o.a. ikzelf voor de houtlijm en pers methode gekozen.
- vr 06 apr 2012, 21:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Markstart (de laatste?)
- Reacties: 14
- Weergaves: 526
Re: Markstart (de laatste?)
- vr 06 apr 2012, 12:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project #2: Vloerstaander
- Reacties: 834
- Weergaves: 25637
Re: Project #2: Vloerstaander
Je vorderingen worden gretig gevolgd.
- do 05 apr 2012, 9:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste project- Vifa Filigrans (Klaar!!)
- Reacties: 27
- Weergaves: 3286
Re: Eerste project- Vifa Filigrans
Netjes gedaan. Heb je geen "last" van zichtbare lijm bij de aansluiting op de bovenkant?
- zo 01 apr 2012, 12:35
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
- Reacties: 10024
- Weergaves: 217601
Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7
Hard PVC lijm?
- za 31 mar 2012, 10:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Scimitar, klaar!
- Reacties: 71
- Weergaves: 4853
Re: Scimitar, klaar!
@ Rho, staan nu als test op een stapel boeken om het grondeffect op te heffen.
@ Vinculem en Cobeltjeh, pb!
Wel jammer dat de prijzen inmiddels zijn gestegen, maar volgens mij nog steeds acceptabel.
@ Vinculem en Cobeltjeh, pb!
Wel jammer dat de prijzen inmiddels zijn gestegen, maar volgens mij nog steeds acceptabel.
- do 29 mar 2012, 21:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: K+T CT250 lage versie
- Reacties: 119
- Weergaves: 3533
Re: K+T CT250 lage versie
Ziet er goed uit en zeer strak in de lak!
- do 29 mar 2012, 20:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Scimitar, klaar!
- Reacties: 71
- Weergaves: 4853
Re: Scimitar, klaar!
Dank voor de lovende woorden! Vandaag weer meer geluisterd, de W5's hebben nu zo'n 6 uur gespeeld. Speakers verplaatst, dikkere en betere kabels aangesloten en betere connectors aan de versterkerzijde gemonteerd. Resulaat, meer rust en de bas lijkt wat minder omfloerst. Ik heb er lol mee, Like Boom ...
- wo 28 mar 2012, 19:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Scimitar, klaar!
- Reacties: 71
- Weergaves: 4853
Re: Scimitar, klaar!
Eerst bouwen en dan luisteren. Eerste indruk, bijna net zo transparant als de Lancettas. Voorspelbaar veel meer bas, naar mijn smaak zelfs te veel. Het (sub)laag overheerst en klinkt niet strak. Morgen maar eens wat watten achter de drivers aanbrengen en eventueel ook in de baspoort. Vrouwenstemmen ...
- wo 28 mar 2012, 19:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Scimitar, klaar!
- Reacties: 71
- Weergaves: 4853
Re: Scimitar, klaar!
@ Tigra, dankje. Ben nog niet helemaal tevreden, maar voor een eerste fineerklus valt het met niet tegen.
- wo 28 mar 2012, 18:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Scimitar, klaar!
- Reacties: 71
- Weergaves: 4853
Re: Scimitar, behuizing #3
Ze spelen!
Met voorlopige schroeven en voorlopig nog geen extra baf/sonofil/bondum in de baskamer, dat komt na inspelen en inluisteren.
Met voorlopige schroeven en voorlopig nog geen extra baf/sonofil/bondum in de baskamer, dat komt na inspelen en inluisteren.
- wo 28 mar 2012, 18:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Scimitar, klaar!
- Reacties: 71
- Weergaves: 4853
Re: Scimitar, behuizing #3
@ Walter, het zijn Mundorf Claritycap PWA's afkomstig van Rumoh.
- di 27 mar 2012, 12:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Scimitar, klaar!
- Reacties: 71
- Weergaves: 4853
Re: Scimitar, behuizing #3
Naast studie en het ontdoen van mijn motor van diens wintervacht, toch nog tijd voor de hobby.
Kastjes zijn klaar, 10 dunne lagen glitsa eiglans diamanthard.
Na elke twee lagen geschuurd met een korrel 400 schuurplankje.
Verder met de filters.
W3 delen zijn klaar, nu de W5's :
Kastjes zijn klaar, 10 dunne lagen glitsa eiglans diamanthard.
Na elke twee lagen geschuurd met een korrel 400 schuurplankje.
Verder met de filters.
W3 delen zijn klaar, nu de W5's :
- di 27 mar 2012, 7:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: FAST: Alpair 7.3 met L26ROY en AS2.100
- Reacties: 137
- Weergaves: 4515
Re: FAST: Alpair 7.3 met L26ROY en AS2.100
Mooi ontwerp en goed idee met het strakke hpl!
- ma 26 mar 2012, 6:59
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: DBm (Dicke Bertha monitor) met Beyma, BMS en CSS
- Reacties: 155
- Weergaves: 4717
Re: Stalen zuiltjes
Hij gaat netjes!
- di 20 mar 2012, 7:46
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: DD8 MkII ála L'orfeo
- Reacties: 107
- Weergaves: 6424
Re: DD8 MkII ála L'orfeo
Ziet er goed uit en het maken van teststukken is altijd goed.
Eerst in de vingers en daarna in het mdf.
En ik buig voor jouw CAD skills!
Eerst in de vingers en daarna in het mdf.
En ik buig voor jouw CAD skills!
- ma 19 mar 2012, 9:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: vloerstaande scan speak referance monitor
- Reacties: 7
- Weergaves: 445
Re: vloerstaande scan speak referance monitor
@ Arno, en ik maar denken dat het aan het zuigen lag. Mooi dat ik dit weet, ben een zaagplan voor de Aethers aan het maken.
- zo 18 mar 2012, 10:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: vloerstaande scan speak referance monitor
- Reacties: 7
- Weergaves: 445
Re: vloerstaande scan speak referance monitor
Hallo Minko, Persoonlijk zou ik voor de vloerstaander gaan! MDF kan in verstek, maar dat doet niet zomaar elke bouwmarkt voor je. Met kops-hout sealen kom je ook heel ver. Kodrin WV 480 of Induline SW 910, zijn de meest bekende producten. Zeker als je met dik mdf werk is het anders nagenoeg onmogeli...
