Er zijn 78 resultaten gevonden

door S3R
vr 30 aug 2013, 9:51
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Aether in Dayton behuizing, vervolgd
Reacties: 12
Weergaves: 472

Re: Aether in Dayton behuizing, vervolgd

Bedankt Sark, en niet eens sarcastisch....
door S3R
do 29 aug 2013, 22:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Aether in Dayton behuizing, vervolgd
Reacties: 12
Weergaves: 472

Re: Aether in Dayton behuizing, vervolgd

Kan iemand me raad geven bij het filter, ik kom er op deze afbeelding niet uit wat de plus en de min zijn.
Mijn eletrolekenbrein maakt van de bovenste draad de plus en van de onderste de min, de middelste is dan voor de ribbon de - en voor de 146 de +. Gaat dat goed komen ?
door S3R
do 29 aug 2013, 22:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Aether in Dayton behuizing, vervolgd
Reacties: 12
Weergaves: 472

Re: Aether in Dayton behuizing, vervolgd

Aftekenen fronten.
door S3R
do 29 aug 2013, 13:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Aether in Dayton behuizing, vervolgd
Reacties: 12
Weergaves: 472

Re: Aether in Dayton behuizing, vervolgd

Binnenkanten zijn bekleed, op ruimte na voor het filter, achter/onder.

Achterkanten afgetekend, de mini-teminal valt over de voorgeboorde gaten heen, zodat nergens "lekkage" kan ontstaan.


In plaats van de telefoon, toch maar overstappen op de echte camera, kwaliteit valt tegen....
door S3R
wo 28 aug 2013, 16:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Aether in Dayton behuizing, vervolgd
Reacties: 12
Weergaves: 472

Aether in Dayton behuizing, vervolgd

Na de fourageer en rampenfase is het nu eindelijk tijd om daadwerkelijk aan de slag te gaan. Met veel mazzel voor relatief weinig een setje 11L Daytona "curved" kastjes in hoogglans zwart opgepikt. Mijn weerspiegeling in de flanken doet me bijna de desastreuse waterschade aan mijn zelfbouw...
door S3R
za 05 mei 2012, 19:36
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Zichtbare naden bij constructies van mdf?
Reacties: 40
Weergaves: 9782

Re: Zichtbare naden bij constructies van mdf?

Bedankt voor de info Arno, ik ben zelf ook wel in dat verhaal getuind, maar met fineer er overheen zie je er nix meer van ;-)
door S3R
vr 13 apr 2012, 8:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project Amelie
Reacties: 63
Weergaves: 4213

Re: project Amelie

Tip van een ervaringsdeskundige, maak eerst een proefstukje voordat je die nieuwe frees in je frontpanelen zet.....

Filters zien er netjes uit, typisch zba detail, de basis voor je filter verven ;-)
door S3R
vr 06 apr 2012, 21:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Eerste project- Vifa Filigrans (Klaar!!)
Reacties: 27
Weergaves: 3286

Re: Eerste project- Vifa Filigrans

Het openstaande lijmnaadje is inherent aan de contactlijm methode, deze blijft altijd als een laagje tussen het paneel en het fineer liggen. Daarom heb o.a. ikzelf voor de houtlijm en pers methode gekozen.
door S3R
vr 06 apr 2012, 21:27
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Markstart (de laatste?)
Reacties: 14
Weergaves: 526

Re: Markstart (de laatste?)

:goeie: Toight like a toiger!
door S3R
vr 06 apr 2012, 12:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Project #2: Vloerstaander
Reacties: 834
Weergaves: 25637

Re: Project #2: Vloerstaander

Je vorderingen worden gretig gevolgd.
door S3R
do 05 apr 2012, 9:01
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Eerste project- Vifa Filigrans (Klaar!!)
Reacties: 27
Weergaves: 3286

Re: Eerste project- Vifa Filigrans

Netjes gedaan. Heb je geen "last" van zichtbare lijm bij de aansluiting op de bovenkant?
door S3R
zo 01 apr 2012, 12:35
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Reacties: 10024
Weergaves: 217601

Re: 2-weg met C-Quenze 18H52 en AMT 25-7

Hard PVC lijm?
door S3R
za 31 mar 2012, 10:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Scimitar, klaar!
Reacties: 71
Weergaves: 4853

Re: Scimitar, klaar!

@ Rho, staan nu als test op een stapel boeken om het grondeffect op te heffen.

@ Vinculem en Cobeltjeh, pb!
Wel jammer dat de prijzen inmiddels zijn gestegen, maar volgens mij nog steeds acceptabel.
door S3R
do 29 mar 2012, 21:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: K+T CT250 lage versie
Reacties: 119
Weergaves: 3533

Re: K+T CT250 lage versie

Ziet er goed uit en zeer strak in de lak!
door S3R
do 29 mar 2012, 20:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Scimitar, klaar!
Reacties: 71
Weergaves: 4853

Re: Scimitar, klaar!

Dank voor de lovende woorden! Vandaag weer meer geluisterd, de W5's hebben nu zo'n 6 uur gespeeld. Speakers verplaatst, dikkere en betere kabels aangesloten en betere connectors aan de versterkerzijde gemonteerd. Resulaat, meer rust en de bas lijkt wat minder omfloerst. Ik heb er lol mee, Like Boom ...
door S3R
wo 28 mar 2012, 19:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Scimitar, klaar!
Reacties: 71
Weergaves: 4853

Re: Scimitar, klaar!

Eerst bouwen en dan luisteren. Eerste indruk, bijna net zo transparant als de Lancettas. Voorspelbaar veel meer bas, naar mijn smaak zelfs te veel. Het (sub)laag overheerst en klinkt niet strak. Morgen maar eens wat watten achter de drivers aanbrengen en eventueel ook in de baspoort. Vrouwenstemmen ...
door S3R
wo 28 mar 2012, 19:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Scimitar, klaar!
Reacties: 71
Weergaves: 4853

Re: Scimitar, klaar!

@ Tigra, dankje. Ben nog niet helemaal tevreden, maar voor een eerste fineerklus valt het met niet tegen.
door S3R
wo 28 mar 2012, 18:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Scimitar, klaar!
Reacties: 71
Weergaves: 4853

Re: Scimitar, behuizing #3

Ze spelen!

Met voorlopige schroeven en voorlopig nog geen extra baf/sonofil/bondum in de baskamer, dat komt na inspelen en inluisteren.
door S3R
wo 28 mar 2012, 18:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Scimitar, klaar!
Reacties: 71
Weergaves: 4853

Re: Scimitar, behuizing #3

@ Walter, het zijn Mundorf Claritycap PWA's afkomstig van Rumoh.
door S3R
di 27 mar 2012, 12:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Scimitar, klaar!
Reacties: 71
Weergaves: 4853

Re: Scimitar, behuizing #3

Naast studie en het ontdoen van mijn motor van diens wintervacht, toch nog tijd voor de hobby.
Kastjes zijn klaar, 10 dunne lagen glitsa eiglans diamanthard.
Na elke twee lagen geschuurd met een korrel 400 schuurplankje.

Verder met de filters.
W3 delen zijn klaar, nu de W5's :
door S3R
di 27 mar 2012, 7:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: FAST: Alpair 7.3 met L26ROY en AS2.100
Reacties: 137
Weergaves: 4515

Re: FAST: Alpair 7.3 met L26ROY en AS2.100

Mooi ontwerp en goed idee met het strakke hpl!
door S3R
ma 26 mar 2012, 6:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: DBm (Dicke Bertha monitor) met Beyma, BMS en CSS
Reacties: 155
Weergaves: 4717

Re: Stalen zuiltjes

Hij gaat netjes!
door S3R
di 20 mar 2012, 7:46
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: DD8 MkII ála L'orfeo
Reacties: 107
Weergaves: 6424

Re: DD8 MkII ála L'orfeo

Ziet er goed uit en het maken van teststukken is altijd goed.
Eerst in de vingers en daarna in het mdf.

En ik buig voor jouw CAD skills! :rock:
door S3R
ma 19 mar 2012, 9:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: vloerstaande scan speak referance monitor
Reacties: 7
Weergaves: 445

Re: vloerstaande scan speak referance monitor

@ Arno, en ik maar denken dat het aan het zuigen lag. Mooi dat ik dit weet, ben een zaagplan voor de Aethers aan het maken.
door S3R
zo 18 mar 2012, 10:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: vloerstaande scan speak referance monitor
Reacties: 7
Weergaves: 445

Re: vloerstaande scan speak referance monitor

Hallo Minko, Persoonlijk zou ik voor de vloerstaander gaan! MDF kan in verstek, maar dat doet niet zomaar elke bouwmarkt voor je. Met kops-hout sealen kom je ook heel ver. Kodrin WV 480 of Induline SW 910, zijn de meest bekende producten. Zeker als je met dik mdf werk is het anders nagenoeg onmogeli...