Aether in Dayton behuizing, vervolgd

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
S3R
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 23 mei 2011, 12:05
Locatie: Woerden

Aether in Dayton behuizing, vervolgd

Bericht door S3R »

Zoekend naar een alternatief voor de Scimitar's die hier al een tijdje staan te spelen, ben ik uitgekomen op de Aethers van Edo.
Het waterdrama met de Scimitar's heb ik opgelost door nieuwe kasten te maken, die uiteindelijk met bamboefineer zijn afgewerkt.

Uiteindelijk heb ik voor een setje behuizingen van Dayton gekozen, deze hebben de vorm die ik zocht en ik kan ze voor de prijs waarschijnlijk zelf niet bouwen.
Laatst gewijzigd door S3R op do 29 aug 2013, 22:28, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Aether, alternatieve behuizing ?

Bericht door Zweitse »

Schade opgeven aan de verzekering. Wie weet :sure:
Gebruikersavatar
S3R
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 23 mei 2011, 12:05
Locatie: Woerden

Re: Aether, alternatieve behuizing ?

Bericht door S3R »

@ Zweitse, zonder bonnen van de gekregen drivers en zonder factuur voor de gemaakte uren, gaat dat niks worden.
Heb het wel overwogen, maar een tientje mdf en en een paar euro houtlijm gaat het eigen risico niet overschrijden :D
Laatst gewijzigd door S3R op ma 27 feb 2012, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Aether, alternatieve behuizing ?

Bericht door dre »

je hebt toch plaatjes......
er is altijd wel wat te halen,of je moet een beetje te vaak aankloppen bij je verzekering.....
laat je agent maar een langskomen! :wink:
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Aether, alternatieve behuizing ?

Bericht door meiborg »

Yep, maar al te vaak doet men niet eens moeite schade op te geven aan de verzekering.

Nou kan een verzekeringsbedrijf ook moeilijk doen (het blijft commercie dus ze cashen liever in dan dat ze uitkeren) maar bij voorbaat niets opgeven is natuurlijk ook zonde. Zelf al enkele keren toch iets uitgekeerd gekregen terwijl ik het eigenlijk niet verwachte, oa met een mountainbike die uit de algemene fietsenstalling van ons appartementen complex gestolen was. Geen bon van, alleen plaatjes en fietssleutels en toch nog 300 euro terug gekregen (ok het was een fiets van ~ 3000 euro maar goed, beter iets dan niets).

Verder jammer van de scimitars, geen derde poging dus? Ik vond het een zeer geslaagde luidspreker ook al had de mijne een iets andere hoogsectie met de w3-1285SG titanium breedbander. Klonk ongelooflijk lekker!

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
S3R
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 23 mei 2011, 12:05
Locatie: Woerden

Re: Aether, alternatieve behuizing ?

Bericht door S3R »

@ Reinder, poging naar de verzekering is wel onderweg, ik heb alles bewaard, ook om de Scimitar weer eens beet te pakken, maar
voorlopig staat het verdriet in een hoekje..
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Aether, alternatieve behuizing ?

Bericht door wouter »

Mooie offerte van een meubelmaker erbij om de herbouw kosten in kaart te brengen...
Gebruikersavatar
S3R
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 23 mei 2011, 12:05
Locatie: Woerden

Aether in Dayton behuizing, vervolgd

Bericht door S3R »

Na de fourageer en rampenfase is het nu eindelijk tijd om daadwerkelijk aan de slag te gaan.

Met veel mazzel voor relatief weinig een setje 11L Daytona "curved" kastjes in hoogglans zwart opgepikt.
Mijn weerspiegeling in de flanken doet me bijna de desastreuse waterschade aan mijn zelfbouw exemplaren vergeten.

Kastjes zaten supergoed verpakt, in zak, in schuim in schuimblokken in zak in dubbeldikke doos.
Na wat kloppen en luisteren besloten ze toch rondom van loodbitumen en schuim te voorzien.
De kasten klonken redelijk dood, maar de gekromde zijwanden waren niet naar mijn zin.
Bijlagen
IMG_0740.jpg
Gebruikersavatar
S3R
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 23 mei 2011, 12:05
Locatie: Woerden

Re: Aether in Dayton behuizing, vervolgd

Bericht door S3R »

Binnenkanten zijn bekleed, op ruimte na voor het filter, achter/onder.

Achterkanten afgetekend, de mini-teminal valt over de voorgeboorde gaten heen, zodat nergens "lekkage" kan ontstaan.


In plaats van de telefoon, toch maar overstappen op de echte camera, kwaliteit valt tegen....
Bijlagen
Aftekenen
Aftekenen
Gebruikersavatar
S3R
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 23 mei 2011, 12:05
Locatie: Woerden

Re: Aether in Dayton behuizing, vervolgd

Bericht door S3R »

Aftekenen fronten.
Bijlagen
IMG_0742.jpg
IMG_0743.jpg
Gebruikersavatar
S3R
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 23 mei 2011, 12:05
Locatie: Woerden

Re: Aether in Dayton behuizing, vervolgd

Bericht door S3R »

Kan iemand me raad geven bij het filter, ik kom er op deze afbeelding niet uit wat de plus en de min zijn.
Mijn eletrolekenbrein maakt van de bovenste draad de plus en van de onderste de min, de middelste is dan voor de ribbon de - en voor de 146 de +. Gaat dat goed komen ?
Bijlagen
filter-v2.gif
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Aether in Dayton behuizing, vervolgd

Bericht door SARK »

Helemaal juist :wink:
Gebruikersavatar
S3R
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 23 mei 2011, 12:05
Locatie: Woerden

Re: Aether in Dayton behuizing, vervolgd

Bericht door S3R »

Bedankt Sark, en niet eens sarcastisch....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”