Er zijn 43 resultaten gevonden
- vr 12 jul 2013, 0:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet
- Reacties: 31
- Weergaves: 2635
Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet
Helaas hebben een paar kittens de woofer van de sub kapot gekrabd :cry: dus nu ben ik op zoek naar een vervanging. De inhoud is 18,5 liter en de woofer moet 5 tot 6.5 inch zijn. De poort is 6 bij 18 cm en los te maken niet bereikbaar. Dus is deze niet aan te passen, of ik moet er een kleinere diamet...
- do 13 jun 2013, 0:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Blanda rears
- Reacties: 127
- Weergaves: 4226
Re: Blanda rears
Netjes werk!
Ik heb om staande golven te verminderen/verkleinen een schijf met gaten in de bol. Zie foto: http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view Op deze foto had ik nog niet een groot gat in het midden er in gemaakt. Verder achter de schijf een flinke pluk BAF.
Ik heb om staande golven te verminderen/verkleinen een schijf met gaten in de bol. Zie foto: http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view Op deze foto had ik nog niet een groot gat in het midden er in gemaakt. Verder achter de schijf een flinke pluk BAF.
- ma 20 mei 2013, 13:28
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Blanda rears
- Reacties: 127
- Weergaves: 4226
Re: Blanda rears
Ik probeer je ook niet tegen te houden hoor!ErikW schreef:Maar we zullen zien, als je het niet probeert dat weet je het niet.
Ik blijf rustig mee kijken, wie weet upgrade ik die van mij ook eens een keertje
- do 16 mei 2013, 22:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Blanda rears
- Reacties: 127
- Weergaves: 4226
Re: Blanda rears
Oh! Die vindt ik best wel druk qua tekening.. En een groter risico bij het frezen!ErikW schreef:Deze zijn alvast binnen, ze zijn tegenwoordig van bamboe. Ik vind dat eigenlijk wel mooi.
- wo 15 mei 2013, 22:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Blanda rears
- Reacties: 127
- Weergaves: 4226
Re: Blanda rears
Op het DIY forum ben ik inderdaad heel wat ontwerpen met Blanda speaker tegen gekomen en ook één waarbij ze de speakers hebben "flush" met de bol hebben gemonteerd, helaas gingen ze daar niet heel diep in op doe ze dat hadden gedaan. Ze vertellen eigenlijk alleen dat ze dat met een "...
- vr 03 mei 2013, 23:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Blanda rears
- Reacties: 127
- Weergaves: 4226
Re: Blanda rears
Ik heb de blanda als frontspeakers. Niet met verzonken drivers. Op een ander forum ben ik wel een topic tegen gekomen met de werkwijze voor het verzinken. Ik weet niet meer welk forum. Deze link had ik nog wel in mijn topic staan: http://www.diyaudio.com/forums/multi-way/159151-ikea-spherical-speake...
- do 19 jan 2012, 18:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Centerspeaker op basis van Chr-70 vragen en twijfels..
- Reacties: 15
- Weergaves: 597
Re: Centerspeaker op basis van Chr-70 vragen en twijfels..
Waarom zou eentje niet genoeg zijn? Daar haal je toch dik 95dB op een meter mee? Mits netjes afgefilterd in het laag uiteraard. Overigens wil ik je niet tegenhouden wanneer je units naast elkaar gaat zetten. Realiseer je alleen dat je 'sweet spot' wel erg klein wordt (zegge één zitplaats op de bank...
- do 19 jan 2012, 17:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Centerspeaker op basis van Chr-70 vragen en twijfels..
- Reacties: 15
- Weergaves: 597
Re: Centerspeaker op basis van Chr-70 vragen en twijfels..
Dat is dus mijn eigen..blueznl schreef:Grappig, dit heb ik een paar dagen geleden ook ergens anders gezien, even kijken of ik die link nog kan vinden...
Kon er toen ook nog niet over uit of ik het nou mooi vond of niet
- wo 18 jan 2012, 23:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Centerspeaker op basis van Chr-70 vragen en twijfels..
- Reacties: 15
- Weergaves: 597
Re: Centerspeaker op basis van Chr-70 vragen en twijfels..
Ik heb het even op een laag pitje gezet vanwege een verbouwing die deze week al mijn tijd en aandacht vergt. Als ik 2 van deze drivers parallel zet, en zo dus voor een impedantie van 4 ohm zorg, hoe laag kan ik dan gaan met deze driver in een gesloten box van 2 aparte compartimenten van elk 5 liter?...
- wo 11 jan 2012, 18:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Centerspeaker op basis van Chr-70 vragen en twijfels..
- Reacties: 15
- Weergaves: 597
Re: Centerspeaker op basis van Chr-70 vragen en twijfels..
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Maar dat word het filteren weer erg ingewikkeld. Voor mij niet te doen eigenlijk. Aangezien 4 liter GHP een redelijke bas weergave geeft wil ik gewoon 2 gebruiken in twee aparte ruimtes van ongeveer 4 liter elk. De subwoofer neemt echt lage tonen onder de 130 ...
- ma 09 jan 2012, 11:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC (Just Purple)
- Reacties: 108
- Weergaves: 4793
Re: Pc/muziek Speakers VIFA TC9-FD18/08 ASE StartAirKit PC
Ik heb al meerder malen plexiglas op maat besteld bij http://www.bouwplastics.nl/ goeie service en snelle levering.
Ik weet niet of ze de uitsparing kunnen zagen.
Ik weet niet of ze de uitsparing kunnen zagen.
- ma 09 jan 2012, 9:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Centerspeaker op basis van Chr-70 vragen en twijfels..
- Reacties: 15
- Weergaves: 597
Centerspeaker op basis van Chr-70 vragen en twijfels..
Ik zit er over te denken om een nieuwe center te maken die beter bij mijn frontspeakers met de chr-70 passen. (zie sig.) Mijn idee was om van twee maal het Paasproject 2009 één center te maken. Ergens tussen de 3 en 4 liter GHP dus. Wat is nu verstandig? De nieuwe Chr in de fronts plaatsen of in de ...
- za 26 nov 2011, 19:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rear speakers
- Reacties: 8
- Weergaves: 520
Re: Rear speakers
JA natuurlijk!the cosmic gate schreef:of zal ik een zoveelste Blanda project gaan starten voor mijn rear's
- do 10 nov 2011, 15:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: CHR-70 fullrange met blanda 20cm (ikea)
- Reacties: 73
- Weergaves: 5792
Re: CHR-70 fullrange met blanda 20cm (ikea)
ik gebruik voor afdichten eigenlijk altijd acrylkit, dicht goed, vult oneffenheden, minimale dikte, en blijft soepel genog om t los te kunnen krijgen mocht dat nodig zijn Ik heb ze nu al 4 keer los gehad dus dat lijkt mij niet zo handig, zou een dun laagje kit en dan laten drogen voordat je de spea...
- wo 09 nov 2011, 23:54
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: CHR-70 fullrange met blanda 20cm (ikea)
- Reacties: 73
- Weergaves: 5792
Re: CHR-70 fullrange met blanda 20cm (ikea)
Maarre, je hebt het hele effect van een kast zonder hoeken een beetje teniet gedaan door de speakers er niet netjes in te laten vallen... Zie de scherpe randen bij het overgaan van kast (bol) naar speaker... De belachelijk grote plastic rand van de Alpairs maakt het er sowieso niet gemakkelijker op...
- do 13 okt 2011, 8:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet
- Reacties: 31
- Weergaves: 2635
Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet
Huh.. Bij in serie worden de weerstand toch bij elkaar opgeteld en dus groter? En bij parallel is de parallel is de vervangings weerstand toch kleiner.. Of ben ik nu zo in de warHenkjan schreef:je bedoelt in serie...ritger schreef:... (680uf 35V) ...En als ik er nou 4 parallel schakel komt dat op ongeveer 170uf uit w
- wo 12 okt 2011, 20:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet
- Reacties: 31
- Weergaves: 2635
Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet
Ik heb nog een paar condensatoren liggen (680uf 35V) zijn die te gebruiken? Zou precies genoeg zijn voor GHP van de chr-70 namelijk. En als ik er nou 4 parallel schakel komt dat op ongeveer 170uf uit wat toevallig precies goed genoeg voor de tangbands in de bolletjes zou zijn :) ik heb er een stuk o...
- ma 03 okt 2011, 15:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: sateliet speakers: CHR-70 in ikea blanda schalen
- Reacties: 63
- Weergaves: 6278
Re: sateliet speakers: CHR-70 in ikea blanda schalen
Erg mooi geworden! Lijken net de Elipson http://www.elipson.com/en/model/233_Planet-M.html bollen.
- ma 19 sep 2011, 18:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: sateliet speakers: CHR-70 in ikea blanda schalen
- Reacties: 63
- Weergaves: 6278
Re: sateliet speakers: CHR-70 in ikea blanda schalen
Als alternatief kwam ik op deze combinaties, (webshop speaker en co): MKP + ruwe folie 33.0 µF MKP-kond. 400-V 5% [1341410] €10,39 560 µF bipolair 100V= ruw [1341124] €5,30 =593 µF Eur 31.38 Of 33.0 µF MKT-kond. 160-V 5% ax [1341451] €6,09 560 µF bipolair 100V= ruw [1341124] €5,30 =593 µF Eur 22.78 ...
- wo 14 sep 2011, 20:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Visaton Stella light.
- Reacties: 23
- Weergaves: 2910
Re: Visaton Stella light.
Erg mooi! en vooral erg smal! Ben eigenlijk wel benieuwd naar de details van het filter en de woofer. Ik heb namelijk ook nog een setje FRS 8 en een paar woofers liggen die wachten op een kastje 
- ma 12 sep 2011, 22:51
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: sateliet speakers: CHR-70 in ikea blanda schalen
- Reacties: 63
- Weergaves: 6278
Re: sateliet speakers: CHR-70 in ikea blanda schalen
Voor de schijf een plak Baf 5cm dik, en achter net zo veel in stukjes.tjerkpolle schreef:
@Ritger: even voor mij, dus alleen achter de tussenschijf... en flink vol gepropt en dus niet ervoor?
Misschien dat een ander kan vertellen wat ongeveer standaard is bij BAf, hoeveel gram per liter?
- ma 12 sep 2011, 20:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: sateliet speakers: CHR-70 in ikea blanda schalen
- Reacties: 63
- Weergaves: 6278
Re: sateliet speakers: CHR-70 in ikea blanda schalen
Is dat nou een europallet?
Dan blijft hij zeker wel staan!
Ik heb trouwens de BAF weer achter de tussenschijf terug geplaatst, dat klonk naar mijn mening toch beter.
Ik heb trouwens de BAF weer achter de tussenschijf terug geplaatst, dat klonk naar mijn mening toch beter.
- vr 19 aug 2011, 21:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: sateliet speakers: CHR-70 in ikea blanda schalen
- Reacties: 63
- Weergaves: 6278
Re: sateliet speakers: CHR-70 in ikea blanda schalen
Ok bedankt voor de plamuurtip! Ik heb inmiddels uitgevonden waarom de speakers zo beroerd klinken! Ik had de gaatjes iets aan de 'ruime' kant geboord (iets te ver naar buiten) waardoor het plastic frame van de speaker iets vervormd was bij het aandraaien. Daardoor zat er een 'kraak' in het geluid. ...
- di 02 aug 2011, 23:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Wederom Ikea Blanda schalen met CHR70 Fullrange
- Reacties: 9
- Weergaves: 855
Re: Wederom Ikea Blanda schalen met CHR70 Fullrange
Haha, ja maar het is een gordijnroede en die is zo'n 3 a 3,5 cm in doorsnee schat ik zo. Ik weet ook überhaupt niet of ik volume te kort kom. Kan de CHR-70 in 3L spelen (nog zonder correctie speaker, maar dit is niet veel schat ik)? Iemand een idee of ik die baffle nog nodig heb wegens stijfheid? A...
- di 02 aug 2011, 23:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Wederom Ikea Blanda schalen met CHR70 Fullrange
- Reacties: 9
- Weergaves: 855
Re: Wederom Ikea Blanda schalen met CHR70 Fullrange
Hey, een gestoord idee: als de voet toch een buis is, kun je die dan niet aan het volume toevoegen als dat het probleem is? Bij mijn blanda speaker had ik de buis eerst niet goed afgesloten vanwege de speakerkabel en ik kan je wel vertellen dat dat niet klinkt :lol: Leek wel een stoomfluit zo'n poo...
