Nog maar een vraag:
ik ga ook aan een "ikea projekt" beginnen, alleen als ik de schalen tegen elkaar hou lijkt het geheel juist wel mooi bolvormig.
Ik vraag me dus af of ik die snijplank er tussen wel nodig heb?
Zie:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=14131
Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet
Moderator: Beheerdersteam
-
tjerkpolle
- Berichten: 94
- Lid geworden op: wo 08 jun 2011, 12:10
-
tjerkpolle
- Berichten: 94
- Lid geworden op: wo 08 jun 2011, 12:10
Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet
Ben inmiddels al verder met het projekt. Welke vulling heb jij gebruikt voor de speakers als ik vragen mag en hoeveel heb je er van ingestopt?
Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet
Ik heb nog een paar condensatoren liggen (680uf 35V) zijn die te gebruiken? Zou precies genoeg zijn voor GHP van de chr-70 namelijk.
En als ik er nou 4 parallel schakel komt dat op ongeveer 170uf uit wat toevallig precies goed genoeg voor de tangbands in de bolletjes zou zijn
ik heb er een stuk of 15 dus het zou een mooie oplossing zijn!
En als ik er nou 4 parallel schakel komt dat op ongeveer 170uf uit wat toevallig precies goed genoeg voor de tangbands in de bolletjes zou zijn
ik heb er een stuk of 15 dus het zou een mooie oplossing zijn!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet
je bedoelt in serie...ritger schreef:... (680uf 35V) ...En als ik er nou 4 parallel schakel komt dat op ongeveer 170uf uit w
Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet
Huh.. Bij in serie worden de weerstand toch bij elkaar opgeteld en dus groter? En bij parallel is de parallel is de vervangings weerstand toch kleiner.. Of ben ik nu zo in de warHenkjan schreef:je bedoelt in serie...ritger schreef:... (680uf 35V) ...En als ik er nou 4 parallel schakel komt dat op ongeveer 170uf uit w
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet
bij weerstanden wel, bij condensatoren gaat t omgekeerdritger schreef:Huh.. Bij in serie worden de weerstand toch bij elkaar opgeteld en dus groter? En bij parallel is de parallel is de vervangings weerstand toch kleiner..Henkjan schreef:je bedoelt in serie...ritger schreef:... (680uf 35V) ...En als ik er nou 4 parallel schakel komt dat op ongeveer 170uf uit w
Re: Sphere met chr-70, subkast, center en satelliet
Helaas hebben een paar kittens de woofer van de sub kapot gekrabd
dus nu ben ik op zoek naar een vervanging. De inhoud is 18,5 liter en de woofer moet 5 tot 6.5 inch zijn.
De poort is 6 bij 18 cm en los te maken niet bereikbaar. Dus is deze niet aan te passen, of ik moet er een kleinere diameter in schuiven om hem iets te verlengen. Ik kan er eventueel ook voor kiezen om de poorten af te sluiten en dus gesloten te spelen.
Ik heb met WinISD een paar Tangband woofers vergeleken maar ik heb niet de ervaring met het programma om een juiste keuze te maken.
Woofers zijn de W6-1139sc en W6-1974
Of zijn er nog andere mooie (sub)woofers in deze prijsklasse (0-125) die ik kan overwegen.
De poort is 6 bij 18 cm en los te maken niet bereikbaar. Dus is deze niet aan te passen, of ik moet er een kleinere diameter in schuiven om hem iets te verlengen. Ik kan er eventueel ook voor kiezen om de poorten af te sluiten en dus gesloten te spelen.
Ik heb met WinISD een paar Tangband woofers vergeleken maar ik heb niet de ervaring met het programma om een juiste keuze te maken.
Woofers zijn de W6-1139sc en W6-1974
Of zijn er nog andere mooie (sub)woofers in deze prijsklasse (0-125) die ik kan overwegen.
