Er zijn 39 resultaten gevonden

door dream theater
vr 18 mar 2011, 15:12
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Welke woofers ter vervanging van de B200 (Kef)??
Reacties: 8
Weergaves: 736

Re: Welke woofers ter vervanging van de B200 (Kef)??

Het klopt het is de driehoekige B200 SP1256 veelvuldig gerefoamd :sure:

Kijk hier maar,

http://www.hifiloudspeakers.info/speake ... .php?t=208
door dream theater
wo 09 mar 2011, 16:27
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: bookshelf bs1 (seas excel units)
Reacties: 13
Weergaves: 2515

Re: bookshelf bs1 (seas excel units)

:?: spelen ze al :?:
door dream theater
zo 20 feb 2011, 13:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
Reacties: 290
Weergaves: 6425

Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers

Koen,

Dat is alvast eerste aanzet tot de 3Way classic van Troels :D

http://www.troelsgravesen.dk/3WClassic.htm
door dream theater
di 15 feb 2011, 9:01
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: filter ontwerp FB 1000
Reacties: 62
Weergaves: 3565

Re: filter ontwerp FB 1000

@ joop, waar woon je eigenlijk? volgens mij heb ik namelijk eens naar zon stel geluisterd toen ik iets kocht via marktplaats... Wellicht was dat bij jou? Zorg eerst eens dat je het filter boven water haalt, en hier neerzet,dan weten we meer Ik woon in Emmen. Zou kunnen, ik heb wel eens iets verkoch...
door dream theater
za 28 aug 2010, 14:57
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: bookshelf bs1 (seas excel units)
Reacties: 13
Weergaves: 2515

Re: bookshelf bs1 (seas excel units)

Ik heb hier ook projectje liggen met deze units laat dan de W12 achterwege, meer een Trym dus maar dan wel al fraaie vloerstaander.Ik ben wel voorstander van actief en ben nog aan het dubben over hoe en wat, heb slechts ervaring met de Home Active plate amps van Hypex die waren al erg goed juiste cr...
door dream theater
vr 20 aug 2010, 10:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: " MONITOR xl " referentie studio monitor - take 2
Reacties: 43
Weergaves: 1694

Re: Low distorsion drivers

:? Sneu voor wie :?: Kijk topic zomaar sluiten vindt ik wel erg ver gaan. Helmuth kan best wat dieper op de zaken ingaan zoals hier b.v http://www.hififorum.nl/index.php?topic=17431.0 Als volwassen vent van 42 met meerdere zelfbouw projecten kan hij zaken toch goed toelichten,waarom hier op ZBA niet...
door dream theater
di 17 aug 2010, 15:30
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Welke goedkope subwoofer(s) in een kastje van 36 liter?
Reacties: 79
Weergaves: 1483

Re: Welke goedkope subwoofer(s) in een kastje van 36 liter?

Koen K schreef:
Een RE Audio RE10... Ik heb overigens nog geen vraagprijs gehoord.

http://reaudio.com/old_specs.html#sp_re
8)

Vooral de XXX series :twisted: :twisted: :twisted:

Krijg jij je Beemer wel aan het schudden :shock:
door dream theater
di 17 aug 2010, 0:56
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Welke goedkope subwoofer(s) in een kastje van 36 liter?
Reacties: 79
Weergaves: 1483

Re: Welke goedkope subwoofer(s) in een kastje van 36 liter?

Koen, had jij niet nog paar setjes Vifa woofers liggen :wink:
door dream theater
wo 11 aug 2010, 17:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: fabrieksluidsprekers (MA GR10) aanpassen
Reacties: 8
Weergaves: 290

Re: fabrieksluidsprekers (MA GR10) aanpassen

Ik zou ook eerst eens schuiven iets naar voren bredere opstelling bv kan al beter resultaat opleveren. Ook belangrijk juiste stands gebruiken degelijk en uiteraard de goede hoogte.
door dream theater
wo 11 aug 2010, 15:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
Reacties: 67
Weergaves: 2526

Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub

Gesloten kist met de CSS SDX15 lijkt mij de beste oplossing. Gesloten kist maken is relatief eenvoudig, kan ik mooi op maat maken voor in de schouw te schuiven. Deze woofer zal idd veel watts lusten, maar eerst eens testen met een HK kost niet. Ik kan altijd eens een PA-versterker van een maat lene...
door dream theater
wo 11 aug 2010, 15:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
Reacties: 67
Weergaves: 2526

Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub

Zeker nu Flor zijn muzieksmaak heeft verteld dat is precies waar die SDX15 is voor gemaakt het echte beukwerk vette beats reproduceren zo hard mogelijk. De SDX15 is toch ook voor het subtiele werk? Met de muziek die je luistert is het wel prettig als de subwoofer onder de 30Hz ook nog wat doet. Ook...
door dream theater
wo 11 aug 2010, 7:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
Reacties: 67
Weergaves: 2526

Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub

Nou zo,n CSS SDX15 is echt een wild thing :lol: Een woofer met enorme X/max kan geen wattages genoeg krijgen lust er wel tot 1500. Je moet gewoon zo,n joekel van 21 kilo keer in je handen houden zeer degelijk opgebouwd. Zeker nu Flor zijn muzieksmaak heeft verteld dat is precies waar die SDX15 is vo...
door dream theater
di 10 aug 2010, 15:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
Reacties: 67
Weergaves: 2526

Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub

Ik bekijk het ook puur naar mijn ervaringen. Ik heb zelf de Kappa,s 100 gehad ook in vergelijkbare compacte opstelling te dicht tegen de achterwand (dan is het laag waardeloos bij die Kappa,s). Ik heb er toen 2 losse subwoofers (Vifa Ma26 Hypex Ds4.0) waren kleine slecht 35 liter subwoofers de beste...
door dream theater
di 10 aug 2010, 8:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
Reacties: 67
Weergaves: 2526

Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub

Ik zou gewoon eerst eens een fatsoenlijke subwoofer testen in die schouw voor het zelfde geld klinkt voor geen meter dan kun je de beste woofer nemen maar zul je hem toch elders plaatsen. Ik vindt het op jouw schets erg compact uit zien voor zo,n ruimte laat de schets of de echte set/up hier eens zi...
door dream theater
ma 09 aug 2010, 22:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
Reacties: 67
Weergaves: 2526

Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub

ondertussen al veel zitten spelen met winISD. Als ik gesloten wil, en toch behoorlijke druk, dan zal het een flinke sub moeten zijn met fameus wat power onder. Anders naar BR gaan, maar dan gaat de group delay in het laag veel te hoog & dat vind ik echt niet aangenaam (weet ik nog vanuit mijn c...
door dream theater
ma 09 aug 2010, 13:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
Reacties: 67
Weergaves: 2526

Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub

Zelf ben ik bezig met een project van vier gesloten subs (afm. 50 * 50 * 35) met de Faital Pro 18HP1040 . Een hele chique driver met neodymium magneet. Toen ik begon met het project had ik betrekkelijk veel ruimte. Nu niet meer, dus ik heb er straks twee over. Wellicht is het wat voor je. Ik heb er...
door dream theater
ma 09 aug 2010, 13:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
Reacties: 67
Weergaves: 2526

Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub

tot hoe diep zou die aurasound gaan? dsp-kost valt weg, want ik heb hier de emotiva umc-1 processor staan! Kunnen niet veel meer dan de CSS SDX15. Jij hebt op voorhand de ruimte gereserveerd in de schouw, maar ook al cornerwoofers overwogen :?: Met meerdere is dat echt een aanvulling op jouw 4x12&q...
door dream theater
ma 09 aug 2010, 9:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub
Reacties: 67
Weergaves: 2526

Re: welke driver & type kast heb ik nodig? muzikale sub

Ik vindt de X-maxx van de Monacor van slechts 7mm erg mager en lijkt mij dat zo bereikt is in gesloten uitvoering. Ik zou gaan voor 2x CSS SDX15 in gesloten kast (nadeel heeft veel Watts nodig) misschien Dayton heeft ook fraaie woofers. Die ruimte bij jouw is inmens :shock: 300m3 is niet niks ik zou...
door dream theater
ma 05 apr 2010, 6:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: DD8 MkII zuilen [2de kast bijna klaar]
Reacties: 80
Weergaves: 3460

Re: DD8 MkII zuilen [ik zit in de penarie :(]

Als je het op die manier wilt testen moet je uiteraard zorgen dat de baffle naadloos en luchtdicht aansluit op de kast. Dus tochtrubber gebruiken en echte sjorbanden met ratel :wink:

Ook kan er nog bij midweergave gewonnen worden bij juiste demping inhoud in de kast.

Zien er goed uit 8) , Succes
door dream theater
di 23 mar 2010, 19:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: DD8 MkII zuilen [2de kast bijna klaar]
Reacties: 80
Weergaves: 3460

Re: Beginnen aan DD8-MkII

Forza schreef:
Ik heb ze juist aan de achterkant gedaan, dat vond ik er een stuk beter uit zien. O:) Klik
:( Nou gezien de plaatsing gaat dat vast niet op, filter van de avatar is wel van de bovenste plank 8)
Zie dozen voor volgende project al klaar staan :o
door dream theater
zo 10 jan 2010, 21:53
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Bamboe
Reacties: 27
Weergaves: 2371

Re: Bamboe

Bamboe massief multiplex 2500x1250x42 €300,00 ex Dat valt me nog best mee eigenlijk. Als je ziet dat een massief houten werkblad van 246x62x3.8cm bij de IKEA (berken/eiken/beuken) al 169 euro kost. Dat zou in jouw afmeting al 340 euro zijn. Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, die prijs is ge...
door dream theater
ma 21 dec 2009, 10:08
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009
Reacties: 186
Weergaves: 12127

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Omdat ik alvast wil stoeien met mijn huidige speakers ( http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91445.0 ) sta ik op het punt om bij bmm 2x de AS2.100 te bestellen, maar klopt het dat als ik digitaal in wil hebben ik maar één AS2.100 DG EU nodig heb met daar naast een AS2.100 EU ????? Ze zijn b...
door dream theater
wo 16 dec 2009, 13:46
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nieuw Project, maar wat?
Reacties: 24
Weergaves: 1432

Re: Nieuw Project, maar wat?

Iets doorsparen :wink:

Deze zijn zeer fraai 8)

http://www.speakerland.nl/paginas/luids ... hario-lynx

:shock: