Nieuw Project, maar wat?
Moderator: Beheerdersteam
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Nieuw Project, maar wat?
Ik ben wel weer eens toe aan een setje nieuwe luidsprekers. Ik weet nog niet wat, maar belangrijk is dat laag en hoog zeer mooi zijn, en ook het midden moet goed klinken.
Hoog is voor mij belangrijker dan laag.
Het leek me leuk om dit keer zelf luidspekers te maken ipv een bestaande high-end set van bijv. B&W of Tannoy te kopen.
Ik ben wel beginnende bouwer, en heb alleen pas een setje visaton Alto II gemaakt, al was dit wel heel makkelijk XD
Ik wil kwa prestaties in elk geval gelijk zitten aan me huidige luidsprekers, een setje Tannoy Profile 635 Rosewood (D300). Een mooier geluid is natuurlijk altijd beter, maar niet noodzakelijk.
Ik vind zelf het geluid van Tannoy heel mooi, maar ik wil iets groters. Ook spreekt het geluid van Chario mij echt aan, dus een project met een resultaat in die richting is perfect.
Ik hoop dat jullie een geschikt bestaan project voor me weten.
Alvast bedankt =D
Hoog is voor mij belangrijker dan laag.
Het leek me leuk om dit keer zelf luidspekers te maken ipv een bestaande high-end set van bijv. B&W of Tannoy te kopen.
Ik ben wel beginnende bouwer, en heb alleen pas een setje visaton Alto II gemaakt, al was dit wel heel makkelijk XD
Ik wil kwa prestaties in elk geval gelijk zitten aan me huidige luidsprekers, een setje Tannoy Profile 635 Rosewood (D300). Een mooier geluid is natuurlijk altijd beter, maar niet noodzakelijk.
Ik vind zelf het geluid van Tannoy heel mooi, maar ik wil iets groters. Ook spreekt het geluid van Chario mij echt aan, dus een project met een resultaat in die richting is perfect.
Ik hoop dat jullie een geschikt bestaan project voor me weten.
Alvast bedankt =D
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Nieuw Project, maar wat?
had je al een budget in gedachten?
en hoe groot mag t worden?
en hoeveel ruimte heb je om t op te stellen?
en hoe groot mag t worden?
en hoeveel ruimte heb je om t op te stellen?
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: Nieuw Project, maar wat?
rond de 500-600-700 euro ongeveer
frmaat; ongeveer 1m, bij 45, bij 45 ofso. hger mag ook wel
frmaat; ongeveer 1m, bij 45, bij 45 ofso. hger mag ook wel
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: Nieuw Project, maar wat?
hm die is niet echt mijn smaak, al zien ze er wel supernetjes uit
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: Nieuw Project, maar wat?
[quote="wouter"]http://www.yaradesign.nl/collectie.htm
[img]http://www.yaradesign.nl/afbeeldingen/pallas600-400.jpg[/img][/quote]
die is netjes, maar nogal duur XD
[img]http://www.yaradesign.nl/afbeeldingen/pallas600-400.jpg[/img][/quote]
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Nieuw Project, maar wat?
Dat wordt lastig. Meeste is recht en hoekig. En met jouw budget is er niet veel variatie mogelijk.
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
-
dream theater
- Berichten: 44
- Lid geworden op: do 08 okt 2009, 17:40
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Nieuw Project, maar wat?
niet zo snel opgeven zeg..autotuning_sem schreef:das wel klote, dan blijft het denk ik toch bij me rosewoods.
http://www.speakerenco.nl/content/producten_zuil.html
http://www.speakerland.nl/paginas/luids ... d-tot-600/
http://www.lautsprechershop.de/hifi/clou.htm
http://www.lautsprechershop.de/hifi/triangel.htm
http://www.lautsprechershop.de/hifi/platino_en.htm
http://www.lautsprechershop.de/hifi/excel_mm_en.htm
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Nieuw Project, maar wat?
Je budget is prima voor een mooie luidspreker. je moet alleen misschien wat creatiever omgaan met bestaande ontwerpen.
En anders even wat ideeen posten, ipv te verwachten dat anderen aanvoelen wat je leuk vindt - dan krijg je sneller respons.
de CT 240:

Kun je ook een beetje Sonus Faber achtig bouwen - waarvan ook zelfbouw klonen zijn.

Of een kloon van de Audio Physic Tempo II

Valt wel binnen budget: http://www.humblehomemadehifi.com/Tempo.html
Hoe ver wil je gaan qua afwijkende vorm... misschien ff googlen op design speakers en dan kijken of je iets leuks tegen komt als inspiratie?!
http://images.google.nl/images?hl=nl&um ... 54&ndsp=18
En anders even wat ideeen posten, ipv te verwachten dat anderen aanvoelen wat je leuk vindt - dan krijg je sneller respons.
de CT 240:

Kun je ook een beetje Sonus Faber achtig bouwen - waarvan ook zelfbouw klonen zijn.

Of een kloon van de Audio Physic Tempo II

Valt wel binnen budget: http://www.humblehomemadehifi.com/Tempo.html
Hoe ver wil je gaan qua afwijkende vorm... misschien ff googlen op design speakers en dan kijken of je iets leuks tegen komt als inspiratie?!
http://images.google.nl/images?hl=nl&um ... 54&ndsp=18
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: Nieuw Project, maar wat?
Idd die Charios zijn supernice, mooiste speaker vind ik zelf de Chario Academy Grand :O
Die ene eerste visaton van het lijstje vind ik wel mooi,
en wouten :O die 2e is netjes, weet iemand zo'n soort bestaand model?
Die ene eerste visaton van het lijstje vind ik wel mooi,
en wouten :O die 2e is netjes, weet iemand zo'n soort bestaand model?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Nieuw Project, maar wat?
Sonus Faber Stradivari Homage kloon?
ff zoeken, wel eens wat tegen gekomen.
Alvast deze:
http://www.stolberg-audio.dk/index-filer/Page577.htm

De Elipsa is iets eenvoudiger dan de Stradivari...

Kun je met dit ontwerp wellicht combineren...

Het is de schwarzweiss op : http://www.lautsprechershop.de/hifi/ind ... kut_en.htm
ff zoeken, wel eens wat tegen gekomen.
Alvast deze:
http://www.stolberg-audio.dk/index-filer/Page577.htm

De Elipsa is iets eenvoudiger dan de Stradivari...

Kun je met dit ontwerp wellicht combineren...

Het is de schwarzweiss op : http://www.lautsprechershop.de/hifi/ind ... kut_en.htm
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: Nieuw Project, maar wat?
hmm... geen bestaand bouwpakket of wel? het is me 2e project dus dat zou wel handinger zijn.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Nieuw Project, maar wat?
Jawel, en binnen je budget - en zeker een lekkere speaker... (niet gehoord btw)
kijk maar op de link, scroll naar swartzweiss....
kijk maar op de link, scroll naar swartzweiss....
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Nieuw Project, maar wat?
Ha, das een beetje boven budget vrees ik...
Zoek bij lautsprechershop anders eens op Minuetta Light, kost minder dan de Duetta (Eton 3-weg)
een 3-weg en Eton units met 13cm midden en 20cm laag... toch al 377. misschien dat je de units elders goedkoper vinden kunt en dan bespaar je op t filter... zoek eens bij http://www.europe-audio.nl ofzo
Zoek bij lautsprechershop anders eens op Minuetta Light, kost minder dan de Duetta (Eton 3-weg)
een 3-weg en Eton units met 13cm midden en 20cm laag... toch al 377. misschien dat je de units elders goedkoper vinden kunt en dan bespaar je op t filter... zoek eens bij http://www.europe-audio.nl ofzo
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
Re: Nieuw Project, maar wat?
Oke, die ga ik gelijk ff opzoeken, thnks
misschien had ik ook een idee via iemand anders hier, zal zo ff een link sturen naar zijn topic
En hier de link: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=15&t=8636
die zijn zo mooi
misschien had ik ook een idee via iemand anders hier, zal zo ff een link sturen naar zijn topic
En hier de link: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=15&t=8636
- autotuning_sem
- Berichten: 139
- Lid geworden op: di 23 jun 2009, 13:53
- Locatie: Doesburg
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Nieuw Project, maar wat?
Heb gevonden wat ik (voor je) zocht:
http://www.troelsgravesen.dk/PMS_Kari.htm
http://www.troelsgravesen.dk/PMS.htm
teasers:


http://www.troelsgravesen.dk/PMS_Kari.htm
http://www.troelsgravesen.dk/PMS.htm
teasers:




