Er zijn 137 resultaten gevonden

door Àadjo
wo 16 nov 2016, 21:29
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Reacties: 212
Weergaves: 11902

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn -> 19 November 2016 !

Na jarenlange afwezigheid zal ik er ook weer eens zijn. Vanaf 16:00 uur. MVG, Aad
door Àadjo
vr 24 aug 2012, 23:44
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Welke multimeter / LC meter
Reacties: 42
Weergaves: 3614

Re: Welke multimeter / LC meter

zie ook in de rubriek AANGEBODEN ..geen conductance meting, maar wel invl. temperatur en frequentie, in audiogebied tot 20 khz) http://www.dealextreme.com/p/xlhwyb002-2-6-lcd-digital-multimeter-yellow-black-109415?item=1 onlangs heb ik zijn goedkopere broertje aangeshaft. prima, en idd is de auto-of...
door Àadjo
vr 24 aug 2012, 23:04
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 250019

"te koop gezien" .DVM ) made in Chnia met heel veel funties

Nu bij DX Deal Extreme, voor $ 33,30 DVM incl.- zelfs een Anode temperature probe! zonder gekheid, kijk eens naar de indrukwekkende specs en verbaas je. link1: http://dx.com/p/xlhwyb002-2-6-lcd-digital-multimeter-yellow-black-109415?item=1 Model: XLHWYB002 - 2.6" LCD display - DC voltage range:...
door Àadjo
di 23 aug 2011, 18:21
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 250019

Re: het "te koop gezien" topic....

kado geven aan mijn zoon voor aanturing van een CNC machine ...geloof ik. Er is genoeg open source software voor te vinden en voor dat geld kun je m.i. niet zelf bouwen. en er is ook een remote control (IR) voor te koop, da biedt weer mogelijkheden voor audio toepassingen. http://www.duinos.nl/opnem...
door Àadjo
di 23 aug 2011, 15:44
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 250019

Re: het "te koop gezien" topic....Arduino PCB's op marktplaa

afgelopen Zondag de BOLD zaken besteld, dinsdag keurig verpakt in huis. Zo nu en dan mag je een attente klantviendelijke verkoper wel wens in het zonnetje zetten... http://link.marktplaats.nl/1000886131 Arduino UNO Arduino Mega 25650 Arduino mini Behuizing LCD shield Ethernet shield Breadboards Jump...
door Àadjo
wo 03 nov 2010, 20:22
Forum: Versterkers
Onderwerp: Kleinste Klasse D amp ooit ?
Reacties: 14
Weergaves: 810

Re: Kleinste Klasse D amp ooit ?

ik zie ook geen ingangs-ontkoppel C's ?
Hebben we hier te maken met een DC koppeling op de ingangssignaal? of zit de ontkoppeling in de chip. Als dat mogelijk is, vraag ik me af waarom andere Class-D chips (TA2024 etc) dat niet ook doen, scheelt weer een paat 500V Condensoters
door Àadjo
za 09 okt 2010, 22:18
Forum: Versterkers
Onderwerp: Eerste versterker project (eBay 3x LM3886 mono basis)
Reacties: 12
Weergaves: 1175

Re: Eerste versterker project (eBay 3x LM3886 mono basis)

Hier is een scehma van een 2*LM3886 van een paar jaar geleden. zoek de verschillen...
door Àadjo
ma 27 sep 2010, 21:15
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 250019

Re: het "te koop gezien" topic..High-End monitors Seas Excel

High-End monitors Seas Excel units Noten
erg fraai en John heeft nog meer in de aanbieding voor de buizen liefhebbers.
http://link.marktplaats.nl/381241223
door Àadjo
di 03 aug 2010, 21:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: 'Zelfbouw' UCD versterker
Reacties: 90
Weergaves: 3688

Re: 'Zelfbouw' UCD versterker

dre schreef:
en dan een mooie pre er in!!
bv. een marantz 7 clone! 8)

Afbeelding
waar zijn deze beauties te koop?
door Àadjo
vr 09 jul 2010, 21:36
Forum: Versterkers
Onderwerp: FM gedeelte in buizenradio
Reacties: 25
Weergaves: 2243

Re: FM gedeelte in buizenradio

Ga de onderdelen maar vast bij elkaar zoeken... het zijn maar een paar spoeltjes, condensators wat weerstandjes... en 1 buisje en wat inzicht om e.e.a af te regelen... Handige, verstandiger is om een bestaande buizenradio te kopen waar al FM in zit , op MP zijn er vele te koop. Onlangs heb ik op die...
door Àadjo
zo 09 mei 2010, 11:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ga Voor Goud - Desktop TL Speaker - Elektor Audio 2008
Reacties: 93
Weergaves: 10172

Re: Ga Voor Goud - Desktop TL Speaker - Elektor Audio 2008

Bedankt voor jullie nuttige commentaar.
Gelukkig heb ik al een paartje van deze Cornu-spiral horn look alikes boven mijn buro aan de PC hangen.
door Àadjo
za 08 mei 2010, 16:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ga Voor Goud - Desktop TL Speaker - Elektor Audio 2008
Reacties: 93
Weergaves: 10172

Re: Ga Voor Goud - Desktop TL Speaker - Elektor Audio 2008

vraagje: zou kastontwerp ook 1:1 geschikt zijn voor de FE103-Sigma 100 mm (4") full-range driver van Fostex?
Ik heb er nog 2 liggen.

T/S Parameters - Fostex FE103E
Fs 79.5 Hz
Vas 6.9 L
Qts 0.36
Qes 0.40
Qms 2.87
Re 7.45 Ohms
Le n/a
SPL 89 dB
door Àadjo
ma 25 jan 2010, 23:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Saba Cello / Sonatine Kloon met Monacor driver : Klonatine
Reacties: 75
Weergaves: 5004

Re: Saba Cello / Sonatine Kloon met Monacor driver

Robert, Je was me net een paar dagen voor.. Dit is wat ik gisteren voltooid heb: 2 hardhouten blokjes (inwendig uitgeboord met 7 gatenboor) . Ik had ze best aan je willen uitlenen,. Dat hoeft dus nu niet meer want je bent al voorzien. Het resultaat is wel aardig geworden al zeg ik het zelf. Vanavond...
door Àadjo
za 09 jan 2010, 9:57
Forum: Kabels
Onderwerp: een goede verbindingskabel
Reacties: 8
Weergaves: 1063

Re: een goede verbindingskabel

Nog een mooi recept; Wordt stap voor stap uitgelegd. De ferrietkraag lijkt mij persoonlijk niet absoluut nodig. DIY Silver RCA Interconnect Cables http://diyaudioprojects.com/Power/diySilver/ oordeel van de bouwe op deze site: I found these DIY Silver cables better than the Blue Heavens. I was so pl...
door Àadjo
do 07 jan 2010, 20:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Saba Cello / Sonatine Kloon met Monacor driver : Klonatine
Reacties: 75
Weergaves: 5004

Re: Saba Cello / Sonatine Kloon met Monacor driver

Ze zijn erg mooi geworden. collegabb
Ik vroeg met alleen af of in de 1-e post op de foto ook een "upfire" tweeter te zien was op de originele Sonatine en zo ja: of dat misschien een leuk idee is om dat ook eens uit te proberen?
upfire (super)tweeter Sonatine.jpg
door Àadjo
vr 04 dec 2009, 20:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: nog een el-cheapo TQWP125 horn met FX200 + HT17 van Fostex
Reacties: 2
Weergaves: 467

Re: nog een el-cheapo TQWP125 horn met FX200 + HT17 van Fostex

Gezien de diepte geef ik ook de voorkeur aan de Walrus. De Fostex FT17H nog nieuw en in verpakking op Marktpkaats gekocht (zoek maar eens, er is nog 1 paartje) Die supertweeters wil ik boverop de kast plaatsen op `brass bars´ en inzetten vanaf ong. 14 KHz, ze gaan vreselijk hoog door. Als het te sch...
door Àadjo
zo 29 nov 2009, 21:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: Velleman K8020 buizen-voorversterker
Reacties: 97
Weergaves: 25600

Re: Velleman K8020 buizen-voorversterker

Ja die kende ik al.
Overigens in mijn Yaqin zijn de 6J1's vervangen door RCA 6AK5 buisjes, zoals deze.
Volgens de verkoper op MP "klinken" deze beter dan de 6J1... iemand die dit kan beamen?

Het sausje bevalt me wel ! =P~
door Àadjo
za 28 nov 2009, 22:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: nog een el-cheapo TQWP125 horn met FX200 + HT17 van Fostex
Reacties: 2
Weergaves: 467

nog een el-cheapo TQWP125 horn met FX200 + HT17 van Fostex

Ik ben van plan om de TQWP125 te gaan maken met FX200 en HT17 van Fostex. Twee bouwtekeningen is alles wat ik heb, ik heb daar zelf niet aan gerekend (weet ook niet met welk programma) . Het TQWP125 ontwerp is een gesloten kast, met daarin een Voigt pijp. In dit ontwerp is een zgn. "Cavite Vide...
door Àadjo
do 26 nov 2009, 21:32
Forum: Versterkers
Onderwerp: Wat denken jullie hiervan?
Reacties: 13
Weergaves: 484

Re: Wat denken jullie hiervan?

de ad is inmiddels verkocht, of i.i.g. van MP gehaald.

gelukkig heb ik nog 2 in een 1 cm dik plexiglazen kastje (met Alps voorop). zie avitar en ook ik ben inmiddels een zittende reclamezuil voor Hypex
door Àadjo
zo 01 nov 2009, 21:17
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 250019

Re: het "te koop gezien" topic....ringkerntrafo's

leuk voor o.a. UCD180 (en UCD400) Ringkerntrafo, 2 x 30 volt 8 amp. 250VA http://www.baco-army-goods.nl/product_1510.html Belpa ringkerntransformator, primair:230 volt, kern:250Va, 2 x 30volt bij 4Amp per wikkeling, montage klaar, hoeft alleen nog een bout en moer bij, afm: 110 mm rond bij 57mm dik....
door Àadjo
vr 14 aug 2009, 22:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: Velleman K8020 buizen-voorversterker
Reacties: 97
Weergaves: 25600

Volgens mij staat het er gewoon. De versterking is bijna 4 x (0.775/0.2) Velleman Spec: input sensitivity for 0dB (0.775Vrms) out: approx. 200mV / 50Kohm dat las ik als als G= 0,200 / 0,750 , maar idd. als je het letterlijk/beter leest is het inderdaad zoals Daniel scheef. Een Gain van 4 is precies...
door Àadjo
vr 14 aug 2009, 22:32
Forum: Versterkers
Onderwerp: Velleman K8020 buizen-voorversterker
Reacties: 97
Weergaves: 25600

dus Velleman is een "." vergeten. slordig...

nogmaals:
hoeveel versterkt deze amp, wat is de Gain...?
door Àadjo
vr 14 aug 2009, 22:05
Forum: Versterkers
Onderwerp: Velleman K8020 buizen-voorversterker
Reacties: 97
Weergaves: 25600

Mooi verhaal en reden om zoiets aan te gaan schaffen c.q. te gaan (om)bouwen. Maar dan zou ik eerst van jullie -de experts hier- graag willen vernemen wat de versterkingsfactor (max) nu eigenlijk is van deze versterker, want daar ben ik nog steeds niet achter gekomen. Velleman.be spec zegt: # input ...
door Àadjo
zo 21 jun 2009, 21:57
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 250019

250 VA 2x30VAC ringkerntrafos bij Baco army dump

voor € 15p/s bijv. voor UCD180, maar UCD400 kan er ook mee gevoed worden. Belpa ringkerntransformator, primair:230 volt, kern:250Va, 2 x 30volt bij 4Amp per wikkeling, montage klaar, hoeft alleen nog een bout en moer bij, afm: 110 mm rond bij 57mm dik. status: nieuw. http://www.baco-army-goods.nl/pr...
door Àadjo
vr 22 mei 2009, 22:13
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 250019

Ah, de QC Electrical Engineer die even later EE is. Het is m.i. niet zo dat Arjen slager en keurmeester is ! Hij laat i.i.g. als EE mooie dingen bouwen daar en test ze als QC voordat ze worden verscheept. QC of EE, wat telt is: Positive Feedback: 100% Feedback score: 390 -> tevreden klanten dus. :)