Er zijn 119 resultaten gevonden

door ldm-tuning
di 08 nov 2011, 22:40
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: minidsp
Reacties: 10
Weergaves: 554

Re: minidsp

Ik heb hier een actief filter voor mijn ripole sub. http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=11492 En daar moet alleen nog een gestabiliseerde voeding op. Kan een minidsp dit ook ,of is de ouderwetse manier net zo goed of beter? En tussendoor nog een vraagje. Gaat dit door voor een...
door ldm-tuning
di 08 nov 2011, 21:26
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: minidsp
Reacties: 10
Weergaves: 554

Re: minidsp

Dus een minidsp is net zo goed als een gewoon actief filter?
door ldm-tuning
zo 06 nov 2011, 21:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4
Reacties: 18
Weergaves: 1282

Re: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4

@ Ivo , in wat voor soort kastjes had jij ze zitten?

En moet ik het volume van de driver van de totale inhoud afhalen?
door ldm-tuning
za 05 nov 2011, 16:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4
Reacties: 18
Weergaves: 1282

Re: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4

te lastig wellicht, maar mooi mooi! http://momchil.wordpress.com/monacor-sph-30x4/ gewoon maken wat monacor aanbeveelt wellicht? recommended cabinet 1: closed cabinet with 0,31 L volume from 206/130 Hz (-3dB/-8dB) recommended cabinet 2: 1,2 L volume bass reflex cabinet with 2cm-Rohr reflex tube, 6 ...
door ldm-tuning
za 05 nov 2011, 14:22
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: minidsp
Reacties: 10
Weergaves: 554

Re: minidsp

Waarom moet ik dan de advanced hebben?
door ldm-tuning
za 05 nov 2011, 13:00
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: minidsp
Reacties: 10
Weergaves: 554

Re: minidsp

Ik heb jammer genoeg geen meetset.
Misschien dat er iemand in de buurt van Rijnsburg zoiets heeft.
Dan kan ik daarheen rijden met het spul om mij het een en ander uit te leggen.
Maar met zo'n mini dsp kan ik een ripole sub met 2 breedband satalieten aktief filteren ?
door ldm-tuning
do 03 nov 2011, 22:43
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: minidsp
Reacties: 10
Weergaves: 554

minidsp

Ik ben nu al een tijdje bezig met een goed actief filter te bouwen voor een 2.1 set. Dus een sub en twee kleine breedbanders. Maar bij gebrek aan kennis is dit nog niet gelukt. Is het niet makkelijker met een minidsp, of denk ik weer te makkelijk? Of is dit een hele dure oplossing,de onderdelen voor...
door ldm-tuning
di 01 nov 2011, 21:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4
Reacties: 18
Weergaves: 1282

Re: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4

Ik gebruik een ripole sub waarvan het filter ook nog niet helemaal af is,maar die moet tot 200 hz kunnen.
Dus ik denk dat een 2.1 opstelling moet kunnen met deze mooie drivertjes.

Het houtwerk is voor mij geen enkel probleem ,alleen de filtering daar snap ik nog steeds helemaal niets van.
door ldm-tuning
di 01 nov 2011, 18:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4
Reacties: 18
Weergaves: 1282

Re: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4

Ik zoek al heel lang de maten van dat fraaie speakertje.
door ldm-tuning
ma 31 okt 2011, 22:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4
Reacties: 18
Weergaves: 1282

Re: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4

Om maar eens een hele oude koe uit de sloot te halen.
Ik vond deze drivers weer in de kast ,ik was ze eerlijk gezegd vergeten.
Kan iemand een simpel kastje ontwerpen incl. filter?
Bassreflex of gesloten als het maar een beetje klein is,wordt ondersteunt door een sub.
door ldm-tuning
di 23 nov 2010, 22:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4
Reacties: 18
Weergaves: 1282

Re: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4

Ik vergeet te zeggen dat ik voor een breedbander ontwerp wil gaan dus zonder tweeter.
door ldm-tuning
za 20 nov 2010, 18:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4
Reacties: 18
Weergaves: 1282

Re: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4

Iemand misschien een suggestie ?
Mag gewoon een simpel doosje zijn gesloten of bass reflex.
Ik kan niets simuleren en al helemaal geen filters berekenen.
door ldm-tuning
di 16 nov 2010, 21:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4
Reacties: 18
Weergaves: 1282

Re: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4

Is niet echt mijn ding.
Mag gewoon een simpel dingetje zijn.
Ik lees best goede dingen over deze driver,maar ik zie nergens een bewezen ontwerp.
Vind het zonde om ze in de kast te laten liggen.
door ldm-tuning
ma 15 nov 2010, 22:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4
Reacties: 18
Weergaves: 1282

ontwerp gezocht voor Monacor sph-30x/4

Ik heb hier een setje Monacor SPH-30X/4 liggen waar ik niets mee doe.
Weet iemand hier een leuk ontwerp voor deze drivers?
Ik heb zelf al wat pogingen gedaan maar ik heb weinig kaas gegeten van filtering.
Het liefst zet ik ze actief gefilterd in,maar mag ook passief.
door ldm-tuning
ma 15 nov 2010, 21:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: digitale volume control
Reacties: 68
Weergaves: 2911

Re: digitale volume control

Zo ik zie dat mijn draadje iets langer geworden is. Leuk dat een vraagje uitloopt in een heel verhaal. Ik heb toch ook maar zo'n China bordje besteld,voor dat geld kan je zelf weinig maken. Bevalt prima,heb hem in een apart kasje zitten zodat ik af en toe eens kan wisselen met een andere eindverster...
door ldm-tuning
di 19 okt 2010, 20:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: digitale volume control
Reacties: 68
Weergaves: 2911

Re: digitale volume control

Ik ben een actief systeempje aan het bouwen met klasse D componenten.
Alles speelde al maar had nog geen behuizing.
Nu hebben ze op mijn werk een nieuwe cnc frees aangeschaft dus leek mij een goed moment om dat ding eens uit te gaan proberen.
door ldm-tuning
ma 18 okt 2010, 21:25
Forum: Versterkers
Onderwerp: digitale volume control
Reacties: 68
Weergaves: 2911

Re: digitale volume control

Ik heb even gebelt,het wordt dan de cs3310-ks van Cirrus logic.
Hier heeft hij ervaring mee dus ik heb niet heel veel keus.

Hier is een data sheet: http://pdf1.alldatasheet.co.kr/datashee ... 10-KS.html
door ldm-tuning
ma 18 okt 2010, 20:16
Forum: Versterkers
Onderwerp: digitale volume control
Reacties: 68
Weergaves: 2911

digitale volume control

Ik ben een versterker aan het bouwen en wil nu het volume gedeelte afmaken. Ik wil geen pot-meter dus wil ik het digitaal doen. Een kennis van me is nogal handig met van die Atmel microprocessors en het leek hem geen probleem om dat even te programmeren. Nu is mijn vraag : is dit beter dan een pot-m...
door ldm-tuning
do 08 jul 2010, 17:23
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: budget ripole sub
Reacties: 37
Weergaves: 2535

Re: budget ripole sub

Ok,dan gaan we dat doen.
Ik heb die printjes besteld en ik heb ook een breadboard besteld is denk makkelijker om wat op te gaan experimenteren.
door ldm-tuning
wo 07 jul 2010, 21:52
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: budget ripole sub
Reacties: 37
Weergaves: 2535

Re: budget ripole sub

Ik zie bij Dick Best 2 soorten NE5532.
Namelijk de NE5532P en de NE5532AN .
Wat is het verschil en welke moet ik hebben?
Of moet ik voor de TL072 nemen?
door ldm-tuning
wo 07 jul 2010, 17:07
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: budget ripole sub
Reacties: 37
Weergaves: 2535

Re: budget ripole sub

Ik snap het.
Ben al wat onderdelen aan het verzamelen.
Alvast heel erg bedankt voor jullie inzet.
door ldm-tuning
di 06 jul 2010, 21:23
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: budget ripole sub
Reacties: 37
Weergaves: 2535

Re: budget ripole sub

Dus die komt voor het low pass filter?
door ldm-tuning
di 06 jul 2010, 20:59
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: budget ripole sub
Reacties: 37
Weergaves: 2535

Re: budget ripole sub

Misschien een hele domme vraag:
Maar wat moet ik met een High pass filter in een subwoofer?
Ik begin het een beetje te snappen op dat high pass filter na.
door ldm-tuning
ma 05 jul 2010, 21:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: wat klinkt het beste? class A , AB , D ?
Reacties: 42
Weergaves: 1721

Re: wat klinkt het beste? class A , AB , D ?

xbake schreef:
Waar heb je die printjes gehaald als ik mag vragen?
lig hier ook nog met reep van die gesamplede TDA7294's :lol:
De printjes heb ik geruild voor wat ringkernen met Erwin op het forum.

En Dre de pm is onderweg.
door ldm-tuning
ma 05 jul 2010, 21:39
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: budget ripole sub
Reacties: 37
Weergaves: 2535

Re: budget ripole sub

Had je nog iets berekend?
Ik durf namelijk nog geen onderdelen te bestellen om dat ik bang ben dat allerlei spullen bestel behalve de goede.