minidsp
Moderator: Beheerdersteam
-
ldm-tuning
- Berichten: 127
- Lid geworden op: do 09 nov 2006, 22:54
minidsp
Ik ben nu al een tijdje bezig met een goed actief filter te bouwen voor een 2.1 set.
Dus een sub en twee kleine breedbanders.
Maar bij gebrek aan kennis is dit nog niet gelukt.
Is het niet makkelijker met een minidsp, of denk ik weer te makkelijk?
Of is dit een hele dure oplossing,de onderdelen voor mijn actieve filter voor de sub heb ik al.
Ik moet alleen nog een gestabiliseerde voeding hebben voor dit filter.
Dus een sub en twee kleine breedbanders.
Maar bij gebrek aan kennis is dit nog niet gelukt.
Is het niet makkelijker met een minidsp, of denk ik weer te makkelijk?
Of is dit een hele dure oplossing,de onderdelen voor mijn actieve filter voor de sub heb ik al.
Ik moet alleen nog een gestabiliseerde voeding hebben voor dit filter.
Re: minidsp
Als je ook een meetset hebt kun je met een minidsp relatief makkelijk eq op de satellieten en roomeq op de sub doen.
-
ldm-tuning
- Berichten: 127
- Lid geworden op: do 09 nov 2006, 22:54
Re: minidsp
Ik heb jammer genoeg geen meetset.
Misschien dat er iemand in de buurt van Rijnsburg zoiets heeft.
Dan kan ik daarheen rijden met het spul om mij het een en ander uit te leggen.
Maar met zo'n mini dsp kan ik een ripole sub met 2 breedband satalieten aktief filteren ?
Misschien dat er iemand in de buurt van Rijnsburg zoiets heeft.
Dan kan ik daarheen rijden met het spul om mij het een en ander uit te leggen.
Maar met zo'n mini dsp kan ik een ripole sub met 2 breedband satalieten aktief filteren ?
Re: minidsp
Ja hoor, dat kan.
Zie link hieronder. Je kunt dan de 2.1 plugin advanced gebruiken.
http://www.minidsp.com/products/plugins
Zie link hieronder. Je kunt dan de 2.1 plugin advanced gebruiken.
http://www.minidsp.com/products/plugins
-
ldm-tuning
- Berichten: 127
- Lid geworden op: do 09 nov 2006, 22:54
Re: minidsp
hoeft niet perse, maar kper volgens mij niet meer. Advanced heeft parametrische equalizer. Kun je preciezer instellen dan grafisch.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: minidsp
die kan hetzelfde als de gewone, met als extra dat je biquad filters kan invoeren, daar kan je veel ingewikkelde filtering mee doen, bijvoorbeeld een Linkwitz transform (voor je ripole niet zo relevant) of met de output van het programma REW je laagweergave corrigeren voor je luisterruimte.ldm-tuning schreef:Waarom moet ik dan de advanced hebben?
-
ldm-tuning
- Berichten: 127
- Lid geworden op: do 09 nov 2006, 22:54
-
ldm-tuning
- Berichten: 127
- Lid geworden op: do 09 nov 2006, 22:54
Re: minidsp
Ik heb hier een actief filter voor mijn ripole sub. http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 15&t=11492
En daar moet alleen nog een gestabiliseerde voeding op.
Kan een minidsp dit ook ,of is de ouderwetse manier net zo goed of beter?
En tussendoor nog een vraagje.
Gaat dit door voor een gestabiliseerde voeding? http://dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=5851
En daar moet alleen nog een gestabiliseerde voeding op.
Kan een minidsp dit ook ,of is de ouderwetse manier net zo goed of beter?
En tussendoor nog een vraagje.
Gaat dit door voor een gestabiliseerde voeding? http://dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=5851
- mistercountach
- Berichten: 28
- Lid geworden op: za 29 jan 2011, 14:55
Re: minidsp
Hoi ldm-tuning
Het is jammer dat jij niet veel van electronica ( nog )niet begrijpt
Maar de MiniDsp is zonder meer de beste oplossing voor zelfbouw.
Eigenlijk altijd de beste oplossing,want dat filter wat jij een ( gewoon actief filter ) noem,is inderdaad een gewoon filter
Maar wel met veel beperkingen,Ik ben om wat betreft de MiniDsp , en waarom ?
( 1 ) Je kan met een muisklik de frequentie veranderen , want het klinkt bij het begin nooit naar je zin.
( 2 ) Voor het midden en hoog is dat misschien ( VAAK ) niet het probleem , maar voor het laag juist wel ,staande golven in je woonkamer
( 3 ) Plus dat je met 1 muisklik kan kiezen tussen een ( Butterworth/Linkwitz Riley/Bessel ) dus daar kan je ongeloofelijk mee experimenteren
( 4 ) En ook erg belangrijk , je kan kiezen met 1 muisklik met hoeveel db filter je je wil gebruiken tot 48 db Toe
( 5 ) Dat is bijna niet te doen met een gewoon actief filter plus dat je voor je Ripole Sub misschien wel een cutoff moet maken voor het sublaag ( klapperen van de conus van de Woofer ) ?
( 6 ) En wat dacht je van de tijd?? tussen de woofer en je mid hoog?? loopt dat gelijk met een normaal actief filter ?? ik denk dat je Ripole wel ergens anders staat ? met de MiniDsp 1 muisklik
( 7 ) plus ook niet onbelangrijk die ingebouwde ( Parametric Equalizer ) je kan weer met 1 muisklik de boel aanpassen aan je woonkamer
pieken en bulten vewijderen dus
( 8 ) Dat was het ff
nog een heel verhaal geworden he ??
En die voeding is denk ik geen gestabliseerde voeding ,een ontstoring van de voeding is waarschijnlijk gewoon een spoeltje die er in is gezet
Groetjes
Martin
Het is jammer dat jij niet veel van electronica ( nog )niet begrijpt
Maar de MiniDsp is zonder meer de beste oplossing voor zelfbouw.
Eigenlijk altijd de beste oplossing,want dat filter wat jij een ( gewoon actief filter ) noem,is inderdaad een gewoon filter
Maar wel met veel beperkingen,Ik ben om wat betreft de MiniDsp , en waarom ?
( 1 ) Je kan met een muisklik de frequentie veranderen , want het klinkt bij het begin nooit naar je zin.
( 2 ) Voor het midden en hoog is dat misschien ( VAAK ) niet het probleem , maar voor het laag juist wel ,staande golven in je woonkamer
( 3 ) Plus dat je met 1 muisklik kan kiezen tussen een ( Butterworth/Linkwitz Riley/Bessel ) dus daar kan je ongeloofelijk mee experimenteren
( 4 ) En ook erg belangrijk , je kan kiezen met 1 muisklik met hoeveel db filter je je wil gebruiken tot 48 db Toe
( 5 ) Dat is bijna niet te doen met een gewoon actief filter plus dat je voor je Ripole Sub misschien wel een cutoff moet maken voor het sublaag ( klapperen van de conus van de Woofer ) ?
( 6 ) En wat dacht je van de tijd?? tussen de woofer en je mid hoog?? loopt dat gelijk met een normaal actief filter ?? ik denk dat je Ripole wel ergens anders staat ? met de MiniDsp 1 muisklik
( 7 ) plus ook niet onbelangrijk die ingebouwde ( Parametric Equalizer ) je kan weer met 1 muisklik de boel aanpassen aan je woonkamer
( 8 ) Dat was het ff
En die voeding is denk ik geen gestabliseerde voeding ,een ontstoring van de voeding is waarschijnlijk gewoon een spoeltje die er in is gezet
Groetjes
Martin
