Er zijn 43 resultaten gevonden

door josh
za 31 mar 2018, 18:48
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Daphile op Intel Nuc on/off Harmony hub
Reacties: 3
Weergaves: 588

Re: Daphile op Intel Nuc on/off Harmony hub

Nee, deze nuc heeft helaas geen infrarood remote poort.
Zou deze dan uberhaupt door Daphile gebruikt kunnen worden?
door josh
wo 28 mar 2018, 22:44
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Daphile op Intel Nuc on/off Harmony hub
Reacties: 3
Weergaves: 588

Daphile op Intel Nuc on/off Harmony hub

Ik heb Daphile draaien op een Intel Nuc. Mooie combinatie.
Nu kan ik de nuc in shutdown zetten vanuit Daphile en weer opstarten met een wakeuponlan app.
Ik zou dit graag zien middels een Logitech Harmony hub.
Kan Harmony overweg met wol?
door josh
za 01 jun 2013, 17:28
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Keuze subwoofer
Reacties: 21
Weergaves: 950

Re: Keuze subwoofer

Heb juist een sub gebouwd met de sdx10 en hypex ds2.0.
Gesloten sub van ca. 27L. Lekker compact.
Hij speelt mee vanaf 80 hz.
Perfecte aanvulling voor mijn 2-weg Seas speakers.
door josh
do 23 mei 2013, 15:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: L'Orfeo; 2-weg met ScanSpeak 6640+18WU (foto's op pagina 3)
Reacties: 85
Weergaves: 6418

Re: 2-weg: advies welkom

Al eens gekeken op de site van troels?
Genoeg ontwerpen en aangezien je vertrouwd bent met seas zou ik daar een keuze maken....
door josh
ma 20 feb 2012, 13:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: Trigger output Arcam A90
Reacties: 6
Weergaves: 212

Re: Trigger output Arcam A90

Navraag bij de importeur van Arcam, de trigger output van de A90 kan 85 mA schakelen.
door josh
zo 19 feb 2012, 18:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met PGA2310
Reacties: 71
Weergaves: 2813

Re: Voorversterker met PGA2310

Dat is in ieder geval een mooi duidelijk display.
Heb je op de print ook eventuele buffertrapjes gebouwd?
Is dit ook makkelijk na te bouwen ivm programmeren, schema?
door josh
za 18 feb 2012, 19:32
Forum: Versterkers
Onderwerp: Trigger output Arcam A90
Reacties: 6
Weergaves: 212

Re: Trigger output Arcam A90

At your service :goeie:
door josh
za 18 feb 2012, 19:29
Forum: Versterkers
Onderwerp: PGA2311 volume control
Reacties: 68
Weergaves: 3139

Re: PGA2311 volume control

Die chinese PGA2311 remote kit klinkt overigens een stukkie minder dan het voorversterker gedeelte van mijn Arcam A90.
Ga eens rondneuzen voor een andere remote kit.
Iemand belangstelling voor deze kit, zie ebay item 120860906448
door josh
za 18 feb 2012, 19:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met PGA2310
Reacties: 71
Weergaves: 2813

Re: Voorversterker met PGA2310

Mooi project, is het niet verstandigere om een groter display te gaan gebruiken?
Ik heb nl ongeveer hetzelfde display in gebruik maar vindt het op zo'n 4 m afstand moeilijk leesbaar.
door josh
za 18 feb 2012, 19:17
Forum: Versterkers
Onderwerp: PGA2311 volume control
Reacties: 68
Weergaves: 3139

Re: PGA2311 volume control

Ga kijken :roll:
door josh
za 18 feb 2012, 18:22
Forum: Versterkers
Onderwerp: Trigger output Arcam A90
Reacties: 6
Weergaves: 212

Re: Trigger output Arcam A90

:lol: Kun je die service manual naar me toe sturen?
door josh
za 18 feb 2012, 10:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: Trigger output Arcam A90
Reacties: 6
Weergaves: 212

Trigger output Arcam A90

Ik wil de trigger output van mijn Arcam A90 gaan gebruiken om een ander apparaat aan te sturen. Deze trigger out is 12Vdc.
Output dient een relais aan te sturen die ca. 50 mA trekt.
Kan dit? weet iemand hoeveel zo'n output kan schakelen?
door josh
vr 17 feb 2012, 20:54
Forum: Versterkers
Onderwerp: PGA2311 volume control
Reacties: 68
Weergaves: 3139

Re: PGA2311 volume control

Is jouw project ergens te volgen op dit forum?
door josh
vr 17 feb 2012, 7:30
Forum: Versterkers
Onderwerp: PGA2311 volume control
Reacties: 68
Weergaves: 3139

PGA2311 volume control

Ik heb een versterker gebouwd met ucd180hg. Het ingangssignaal wordt verzorgt door een chinese PGA2311 remote volume control en een simpel bufferopampprintje. Nu zit er in het uitgangssignaal van die PGA2311 een weerstand(serie 220, parallel 47k) en een elco(10uF). Kun je deze gewoon overbruggen? He...
door josh
zo 29 jan 2012, 18:29
Forum: Versterkers
Onderwerp: Inbouw display in aluminium front
Reacties: 10
Weergaves: 456

Re: Inbouw display in aluminium front

Makkelijker is misschien: De verzinking die je van achteren maakt voor de display dieper maken, zodat er nog bijvoorbeeld 0.5mm blijft staan. Je kan dan het stukje plexiglas groter houden en van achteren in de sparing lijmen. Tegen inkijk kun je dan het passe-partout van de zwarte folie nog verder ...
door josh
zo 29 jan 2012, 16:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: Inbouw display in aluminium front
Reacties: 10
Weergaves: 456

Re: Inbouw display in aluminium front

Zoiets ja, zo mooi zijn.
Waar kan je dat dunne plexiglas verkrijgen? en hoe dit te monteren?
door josh
zo 29 jan 2012, 13:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: Inbouw display in aluminium front
Reacties: 10
Weergaves: 456

Inbouw display in aluminium front

Ik ben bezig met een Hypex versterker. Geheel komt in een hifi2000 kast met 10 mm aluminium zwart front en als voorversterker inc. ab heb ik deze http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110788178236 liggen. Display dient dus in/achter het front te komen. Zat zelf te denken om ca. ...
door josh
wo 18 jan 2012, 16:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant
Reacties: 70
Weergaves: 2113

Re: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant

Het meest ideale is natuurlijk om de mid aan de onderzijde niet te filteren. Maar als ik dan een kleine inhoud kies voor het mid en het blijkt dat ik middels een serieweerstand enkele db's moet dempen om mooi aan te sluiten op het laag(huidige filter zit een serie van 3,3 Ohm) dan krijg je een behoo...
door josh
di 17 jan 2012, 11:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant
Reacties: 70
Weergaves: 2113

Re: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant

- Ik ga voor een midtonerkastje van 2,8L netto. Kast dient enigszins gedempt te worden met bv. pritex, gaat dit ten koste van die 2,8L. [/quote]Daarover is een leuke stickie . Het vullen van een kastje met geschikt dempingsmateriaal 'vergroot' het volume juist tot in de praktijk zo'n 120-125%. Dus ...
door josh
zo 15 jan 2012, 21:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant
Reacties: 70
Weergaves: 2113

Re: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant

Project weer opgepakt. Enkele vragen: - Ik ga voor een midtonerkastje van 2,8L netto. Kast dient enigszins gedempt te worden met bv. pritex, gaat dit ten koste van die 2,8L. - Heeft iemand ervaring met het toepassen van een interne Heimholtz kamer? Of een ander oplossing om staande golven tegen te g...
door josh
za 17 dec 2011, 20:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant
Reacties: 70
Weergaves: 2113

Re: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant

In principe geen. Dan zou iedereen een kleine dia kiezen. Zie bij veel ontwerpen een grote dia dus zal toch zijn voordelen hebben. Kan mij voorstellen dat bij een kleinere diameter het geluid er krachtiger(boomerig) eruit komt. :?: Als ik kies voor een dia 7 cm dien ik een pijp met een 90 graden bo...
door josh
za 17 dec 2011, 20:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant
Reacties: 70
Weergaves: 2113

Re: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant

nxs77 schreef:
van 7 naar 5 cm: voordeel kortere buis nadeel luchtsnelheid in de buis. Dat kan ik iig al vertellen.
Als je in winisd kiest voor een dia 5, 7 of 10 zie ik alleen maar de lengte veranderen.
Wat voor een gevolgen heeft het voor het geluid?
door josh
vr 16 dec 2011, 20:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant
Reacties: 70
Weergaves: 2113

Re: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant

Ik zou de kast voor de 22W groter maken. Met een beetje serieweerstand door filterspoelen, luidsprekerkabel en versterker schiet je Qts zo omhoog naar boven de 0,25. Een mooie afstemming bereik je dan met een kast van 30-35 liter. Zit je ook wat minder te kl*en met je BR-pijp, die wordt een stuk ko...
door josh
do 15 dec 2011, 20:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant
Reacties: 70
Weergaves: 2113

Re: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant

Na enig meet, tekenwerk kom ik tot de conclusie dat ik de kasten al een stuk kleiner kan maken met toch de woofer in het front. :lol: Resultaat is een luidspreker van hxbxd=100x24x32 cm. In bijlage het resultaat. Ruimtes voor het filter moet ik nog goed bekijken of ze groot genoeg zijn. Graag jullie...
door josh
di 13 dec 2011, 19:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant
Reacties: 70
Weergaves: 2113

Re: Slanke luidspreker, woofer aan de zijkant

Een mid als GHP inzetten, was dat? Voor de woofer zou een plate amp ideaal zijn maar ik heb natuurlijk de bestaande speakers waar natuurlijk al de diverse filtercomponenten in zetten en hoop dat die te gebruiken zijn. :) Bij de huidige situatie is overigens het filter opgebouwd zonder zuigkringen oi...