Er zijn 59 resultaten gevonden

door daansan
za 27 jan 2024, 23:18
Forum: Versterkers
Onderwerp: Muses 72323 Gebalanceerde volumeregeling
Reacties: 16
Weergaves: 939

Re: Muses 72323 Gebalanceerde volumeregeling

Ben echt heel weinig online geweest op het forum de afgelopen twee jaar. Dit project heeft dan ook stil gelegen. Echter is het voornemen er nog steeds om het af te maken. Heb alle spullen voor de print zelfs al binnen (ook al twee jaar). Maar goed, mn huidige voortrap begint wat kuren te krijgen dus...
door daansan
do 10 feb 2022, 19:33
Forum: Versterkers
Onderwerp: Muses 72323 Gebalanceerde volumeregeling
Reacties: 16
Weergaves: 939

Re: Muses 72323 Gebalanceerde volumeregeling

Ja en je hebt er dus twee van hun nodig om gebalanceerd te kunnen draaien.
door daansan
do 10 feb 2022, 18:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: Muses 72323 Gebalanceerde volumeregeling
Reacties: 16
Weergaves: 939

Re: Muses 72323 Gebalanceerde volumeregeling

Leeuwarden schreef: do 10 feb 2022, 18:35
Ah toe Peter, ik heb dat Academy ding. Gewoon even zeggen dat het bij nader inzien toch wel een streepje beter dan de Sjinees is… :lol:
Ben je tevreden met de academy audio oplossing? Gebruik je ook hun controller?
door daansan
do 10 feb 2022, 18:36
Forum: Versterkers
Onderwerp: Muses 72323 Gebalanceerde volumeregeling
Reacties: 16
Weergaves: 939

Re: Muses 72323 Gebalanceerde volumeregeling

Die thread op diyaudio heb ik zeker gevolgd en is grotendeels de inspiratiebron geweest. Academy audio verkoopt inderdaad kant en klare bordjes, echter: - prijzig - vervelende lint kabel connectie voor de microcontroller aansturing - gebaseerd op de iets oudere muses 72320 ipv de 72323 Het uiteindel...
door daansan
do 10 feb 2022, 16:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: Muses 72323 Gebalanceerde volumeregeling
Reacties: 16
Weergaves: 939

Muses 72323 Gebalanceerde volumeregeling

Ik ben bezig een ontwerp te maken van een gebalanceerde volumeregeling op bases van de Muses 72323 chip als drop-in vervanging van een 4-voudige ALPS Potentiometer. Ik ga hem gaan gebruiken in een voorversterker in aanbouw op basis van onderdelen van Neurochrome. Het idee is feitelijk om twee Input ...
door daansan
di 20 apr 2021, 13:40
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: I2S probleempje - rechtse kanaal
Reacties: 6
Weergaves: 427

Re: I2S probleempje - rechtse kanaal

Opgelost, Zat allemaal prima aangesloten maar de heren van twisted pear hadden er denk ik per abuis een mono firmware op geflasht. Net een nieuwe attiny85 en een nieuwe usbasp programmer binnen gekregen (want mn oude usbasp pikte de attiny85 niet), de goede firmware er op geflasht en voila: alle kan...
door daansan
ma 19 apr 2021, 18:16
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: I2S probleempje - rechtse kanaal
Reacties: 6
Weergaves: 427

Re: I2S probleempje - rechtse kanaal

Ik heb het vermoeden dat dr dac in mono mode geconfigureerd is. Linker kanaal klinkt over beide speakers en rechts is stil.

Ik krijg de attiny85 alleen niet geflasht met de juiste firmware. moet eerst een andere programmer bestellen.

Wordt vervolgd.
door daansan
ma 19 apr 2021, 13:37
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: I2S probleempje - rechtse kanaal
Reacties: 6
Weergaves: 427

Re: I2S probleempje - rechtse kanaal

Ook even getest met SPDIF, zelfde probleem gek genoeg. De volgende testen gedaan: bestand afgespeeld op mn macbook met koptelefoon: "this is the left channel" speelt door linkse oorschelp, "this is the right channel" speelt door rechtse oorschelp, center en surround channels spel...
door daansan
ma 19 apr 2021, 8:13
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: I2S probleempje - rechtse kanaal
Reacties: 6
Weergaves: 427

I2S probleempje - rechtse kanaal

Gisteren een nieuwe buffalo iiise-pro dac in elkaar gezet met cronus reclocker en amanero usb kaartje. Nu iets heel vreemds: Een channel test mp3 die eerst links, dan rechts, dan center en dan surround channel iets afspeelt laat consistent “this is the right channel” niet horen, de andere kanalen we...
door daansan
za 08 feb 2020, 23:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Scamo 15
Reacties: 84
Weergaves: 2155

Re: Scamo 15

Dank voor je reactie Ton, ik ga me nog eens verder inlezen op de Scamo 15! Zou wel eens een mooi projectje kunnen zijn, en met de baffle 7 graden achterover vind ik hem ook veel mooier.
door daansan
za 08 feb 2020, 7:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Scamo 15
Reacties: 84
Weergaves: 2155

Re: Scamo 15

Beetje een late reactie op dit topic van mij maar ik ben ook wel nieuwschierig welk ontwerp het beste klinkt.
Ook vraag ik me af of het naar achteren hellen van de scamo 15 nog consequenties heeft? Het originele ontwerp had dat niet, behoeft dat dan geen aanpassing van het filter?
door daansan
ma 20 jul 2015, 16:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Speakerfront met magneetjes op boutjes drivers bevestigen
Reacties: 14
Weergaves: 944

Re: Speakerfront met magneetjes op boutjes drivers bevestige

Ja ik had over die optie al eens gelezen. Achteraf gezien was het misschien slim geweest om aan de achterkant magneetjes in mijn baffle te boren. Baffle is massief notenhout dus verstoppen onder een afwerklaag gaat niet. Maar denken jullie dat het (magnetisch) nadelig werkt om magneetjes tegen de sp...
door daansan
ma 20 jul 2015, 12:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Speakerfront met magneetjes op boutjes drivers bevestigen
Reacties: 14
Weergaves: 944

Speakerfront met magneetjes op boutjes drivers bevestigen

Graag zou ik jullie mening over het volgende willen weten. Mijn luidsprekers heb ik zojuist afgerond, ik heb nog 1 klusje staan: speakerfronts maken. Nu vind ik het zonde om gaatjes in mijn baffle van notenhout te boren. Ik speel met het idee om de achterkant van het speakerfront te voorzien van kle...
door daansan
di 16 jun 2015, 19:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Verschillen in volumes compartimenten
Reacties: 11
Weergaves: 385

Re: Verschillen in volumes compartimenten

Ik zal de baffles er eens op leggen en een foto maken.
Speling is zeker niet meer als een milimeter denk ik.

Foto volgt!
door daansan
di 16 jun 2015, 13:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Verschillen in volumes compartimenten
Reacties: 11
Weergaves: 385

Re: Verschillen in volumes compartimenten

Wat voor lijm zouden jullie aanraden om de baffle op de kast te lijmen.

Ondanks dat alles behoorlijk goed past maak ik me wat zorgen dat witte houtlijm wat te weinig vullend vermogen heeft.

Dit met het oog op eventuele luchtlekken..
door daansan
wo 03 jun 2015, 6:59
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 46263

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

Heeft iemand al eens een 5v ttl level i2s bron aangesloten op de afdac 2?

Volgens de handleiding zou de il715 aan level conversie naar 3v3 moeten doen.

En is het dan ook zo dat je x6 voedt met 5v van de bron?

Ik wil namelijk de cronus van twistedpear icm een beaglebone black er in sleutelen.
door daansan
zo 31 mei 2015, 18:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Verschillen in volumes compartimenten
Reacties: 11
Weergaves: 385

Re: Verschillen in volumes compartimenten

Zo de gaten voor de basreflex poort zittn er in , cirkrlgeleider werkt perfect :-) Wat raden jullie trouwens aan? De kast laten spuiten voordat ik het lood bitumen, pritex e.d. aanbreng? Of er na? Mijn baffle maak ik uit massief noten en ik denk dat het verstandig is deze er pas op te lijmen nadat d...
door daansan
vr 29 mei 2015, 21:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Verschillen in volumes compartimenten
Reacties: 11
Weergaves: 385

Re: Verschillen in volumes compartimenten

Ik laat het lekker zo, het verschil is nog iets kleiner dan ik dacht :-)

Morgen eens een cirkelgeleider voor de bovenfrees maken en de gaten voor de basreflexpoorten er in maken!
door daansan
do 28 mei 2015, 17:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Verschillen in volumes compartimenten
Reacties: 11
Weergaves: 385

Re: Verschillen in volumes compartimenten

in essentie ga ik het top-paneel ook onder 7 graden laten aflopen, ik vind dat mooier. De voet maak ik weer wat dunner en laat ik achter de speaker ook onder 7 graden aflopen. Op de bovenkant komen geen facetten te zitten, wel aan de voorzijde. Ik twijfel nog of het impact heeft of ik de facetten zo...
door daansan
do 28 mei 2015, 15:46
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Verschillen in volumes compartimenten
Reacties: 11
Weergaves: 385

Verschillen in volumes compartimenten

Hallo allemaal, Ik ben bezig een stel luidsprekers te bouwen die hun basis kennen in de ScanSpeak Vertigo. Wel heb ik een aantal zaken aan het design aangepast, de kern eigenschappen blijven echter overeind. Nu heb ik een vraag: wat is het effect van een klein verschil in de inhoud van het midden en...
door daansan
ma 30 mar 2015, 9:45
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 46263

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

Ik ben aan het kijken of ik rechtstreeks bij Cinemag wat transformatoren kan bestellen.
Heeft iemand behoefte om mee te doen in een gezamenlijke aankoop?
door daansan
za 28 mar 2015, 8:04
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 46263

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

Is er consensus over het type cinemags wat we het beste kunnen gebruiken?

De cmli15-15b2 of is een ander type beter?
door daansan
di 05 nov 2013, 15:59
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 46263

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

Volgens mij kun je ze gewoon bij Modu zelf downloaden..
De template voor mijn behuizing Slim 2u 10mm front panel heb ik hier vandaan: http://www.hifi2000.it/default.asp?id=0&ACT=19

In dezelfde DXF zitten de templates voor de rack versie.

Weet niet of je dit zocht, maar in elk geval succes!
door daansan
zo 03 nov 2013, 21:13
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 46263

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

Mr Tube,

Ik heb er nog zo eentje liggen, gebruik hem zelf niet.. Mag voor een zacht prijsje weg! Kan morgen de rekening - en type - van elpro even opzoeken als je wil.
door daansan
vr 28 jun 2013, 15:43
Forum: Bronnen
Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Reacties: 1161
Weergaves: 46263

Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016

net besteld bij bouwplastics! Nu nog aan het bekijken hoe ik dat met het front ga doen: ik heb een front van hifi2000, maar die moet ik dus na het frezen opnieuw laten anodiseren zoals het er nu uit ziet, dat wordt lastig.. Daar komt bij dat de kleur van dit paneel afwijkt van de knoppen die ik heb ...