Scamo 15

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Scamo 15

Bericht door tonvandeacker »

Eindresultaat van de 2 versies die ik gemaakt heb.

Links is 360x190x300 (HxBxD)
Rechts is 370x200x300

IMG_0791.jpg
Word nog een battle...de Scamo15 tegen de SBamo15 :rofl:
IMG_0793.jpg
IMG_0795.jpg
IMG_0797.jpg
IMG_0799.jpg
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Scamo 15

Bericht door tonvandeacker »

Ivm vergrijzing en we willen steeds meer vliegen is de laatste jaren er een enorme toeloop voor nieuwe vliegers.
Die worden bij ons opgeleid tot verkeersvlieger.
We hebben het redelijk druk.
Mijn job is die simulators in de lucht te houden.
Van B737-800 tot A320, B747..... we hebben ze allemaal..14 stuks.....een grote hal vol op het oude fokker terrein bij Schiphol
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Scamo 15

Bericht door tonvandeacker »

Beetje off topic maar dit is mijn werkplek
170816_FSC_beeldbank_029_Q1-1-720x575-c-default.jpg
B787-9-1.jpg
Geen dag hetzelfde...en ik vlieg alle types...zonder enig geldig papiertje :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Scamo 15

Bericht door Pjotr »

Oh, ik begreep dat je in de bouw van die simulators zit (SIM hier om de hoek) ;)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Scamo 15

Bericht door Shadow »

Nog meer vliegtuig techneuten hier :lol:
Rick76
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 22:13

Re: Scamo 15

Bericht door Rick76 »

Vakwerk. Als je dat fineren onder de knie hebt kun je echt fraaie resultaten behalen, denk dat ik dat zelf ook eens gaan proberen. Hoe staat het trouwens tussen de battle? Gaat het gelijk op? Of heb je al een voorkeur voor 1?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Scamo 15

Bericht door Shadow »

Die met de ringradiator zou mijn gok zijn :lol:
daansan
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 24 feb 2013, 16:54

Re: Scamo 15

Bericht door daansan »

Beetje een late reactie op dit topic van mij maar ik ben ook wel nieuwschierig welk ontwerp het beste klinkt.
Ook vraag ik me af of het naar achteren hellen van de scamo 15 nog consequenties heeft? Het originele ontwerp had dat niet, behoeft dat dan geen aanpassing van het filter?
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Scamo 15

Bericht door tonvandeacker »

Uiteindelijk is de SBA in de woonkamer terecht gekomen...
Het naar achteren hellen van de Scamo15 zorg ervoor dat de 2 drivers ongeveer op dezelfde as zitten.(time alignment)
Filter hoeft niet aangepast te worden hiervoor.
De Scamo15 klinkt echt goed en is niet de duurste om te maken.(winnaar van de 2 sets)
daansan
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 24 feb 2013, 16:54

Re: Scamo 15

Bericht door daansan »

Dank voor je reactie Ton, ik ga me nog eens verder inlezen op de Scamo 15! Zou wel eens een mooi projectje kunnen zijn, en met de baffle 7 graden achterover vind ik hem ook veel mooier.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”