Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep )
Moderators: Barry2001 , Beheerdersteam
RNacoustics
Berichten: 381 Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:
Bericht
door RNacoustics » za 05 okt 2013, 14:41
De spullen zijn binnen. Dus de soldeerbout kan aan.
Bedankt voor de snelle levering Knuisje!
Btw, Ik heb me ook aangemeld (GB7) voor de Amanero.
knuisje
Berichten: 3690 Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp
Bericht
door knuisje » za 05 okt 2013, 16:30
Succes met solderen! Ga je ze allebei in elkaar zetten?
RNacoustics
Berichten: 381 Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:
Bericht
door RNacoustics » zo 06 okt 2013, 10:57
knuisje schreef: Succes met solderen! Ga je ze allebei in elkaar zetten?
Ja, ook voor een audiomaatje.
Hij gaat mij wel helpen met o.a. de kasten
knuisje
Berichten: 3690 Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp
Bericht
door knuisje » ma 07 okt 2013, 14:43
Henkjan schreef: knuisje schreef: Zoals in de link van Henkjan is te lezen koop je voor 132 ex.btw. een klant en klaar PCM4222 evaluatiebord die je zo kunt aansluiten.
zit er nog verschil tussen die pcm en de cirus logic die Uwe Weis gebruikt?
http://www.cirrus.com/en/products/cs5381.html
Het TI evaluatiebordje is heel flexibel: ondersteuning voor diverse klokfrequenties, uitvoer van PCM, DSD en SPDIF, alle opties via jumpers te zetten. Zo'n universeel inzetbaar bordje met alle bijbehorende onderdelen kun je zelf niet voor dat geld maken. Eventueel nog een relaisbordje erbij als je meerdere analoge bronnen hebt, ik zou het wel weten.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » ma 07 okt 2013, 15:27
knuisje schreef: Henkjan schreef: knuisje schreef: Zoals in de link van Henkjan is te lezen koop je voor 132 ex.btw. een klant en klaar PCM4222 evaluatiebord die je zo kunt aansluiten.
zit er nog verschil tussen die pcm en de cirus logic die Uwe Weis gebruikt?
http://www.cirrus.com/en/products/cs5381.html
Het TI evaluatiebordje is heel flexibel: ondersteuning voor diverse klokfrequenties, uitvoer van PCM, DSD en SPDIF, alle opties via jumpers te zetten. Zo'n universeel inzetbaar bordje met alle bijbehorende onderdelen kun je zelf niet voor dat geld maken. Eventueel nog een relaisbordje erbij als je meerdere analoge bronnen hebt, ik zou het wel weten.
mag ik uit het feit dat je geen uitspraken doet over evt kwaliteitsverschillen concluderen dat als die er al zijn ze erg klein zijn en geen invloed op de keuze hebben?
knuisje
Berichten: 3690 Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp
Bericht
door knuisje » ma 07 okt 2013, 15:43
De specs van de chipies zijn redelijk te vergelijken, maar het bordje van Herr Weis kan uitsluitend SPDIF afgeven.
RNacoustics
Berichten: 381 Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:
Bericht
door RNacoustics » za 12 okt 2013, 15:15
Zo, de eerste set printen heb ik gesoldeerd
Nu de tweede set.
Ik heb bij de Baco nog een paar 230v entree's met filter gescoord.
ray5150
Berichten: 28143 Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage
Bericht
door ray5150 » za 12 okt 2013, 15:22
Condensatoren naar de Aarde....daar zijn de meningen niet mals over.
Ik meen dat Sander Sassen daar wel eens een paar stukken over heeft geschreven.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472 Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek
Bericht
door ds23man » za 12 okt 2013, 15:29
ray5150 schreef: Condensatoren naar de Aarde....daar zijn de meningen niet mals over.
Ik meen dat Sander Sassen daar wel eens een paar stukken over heeft geschreven.
En anders heb ik er hier op dit forum al eens vaker over gehad!
RNacoustics
Berichten: 381 Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:
Bericht
door RNacoustics » za 26 okt 2013, 12:17
Zo, Van beide DAC's de printen gesoldeerd.
Bijlagen
Kappa7
Berichten: 8111 Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:
Bericht
door Kappa7 » za 26 okt 2013, 12:25
Ziet er keurig uit
Bekend ESD matje overigens. toe weer eens wat anders als de geruikeijke handboek hier.
bert003
Berichten: 84 Lid geworden op: di 12 okt 2010, 0:22
Bericht
door bert003 » zo 27 okt 2013, 0:23
Toe maar. 2 DAC's!
Wat zijn die 2 ronde dingetjes links op de mat?
RNacoustics
Berichten: 381 Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:
Bericht
door RNacoustics » zo 27 okt 2013, 10:46
bert003 schreef: Toe maar. 2 DAC's!
Wat zijn die 2 ronde dingetjes links op de mat?
Goed gezien! Dat zijn de CineMag uitgangstrafo's. Mijn eigen DAC ga ik uitvoeren met galvanisch gescheiden gebalanceerde uitgangen.
Afhankelijk van de matching met de OTL's ga ik In een proefopstelling nog bepalen waar ik van af de DAC het signaal ga aftappen.
Naast de galvanische gescheiden uitgangen, komen ook de standaard (single ended) aansluitingen er op.
Bijlagen
knuisje
Berichten: 3690 Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp
Bericht
door knuisje » zo 27 okt 2013, 12:16
Volgens mij is er op diyaudio een topic over de Sabre met uitgangstrafo's.
Mr Tube
Berichten: 1473 Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden
Bericht
door Mr Tube » zo 27 okt 2013, 19:30
Inderdaad interessant, ik zie alweer een interessante vergelijkings test aankomen.
RNacoustics
Berichten: 381 Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:
Bericht
door RNacoustics » zo 03 nov 2013, 14:01
Zo, Krimptang besteld. portokosten is bijna net zoveel als de tang zelf
Maar we delen de kosten.
Bijlagen
Mr Tube
Berichten: 1473 Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden
Bericht
door Mr Tube » zo 03 nov 2013, 20:36
Had ik dat maar geweten, had je er voor mij ook eentje kunnen laten meekomen.
zijn in NL echt slecht verkrijgbaar.
daansan
Berichten: 63 Lid geworden op: zo 24 feb 2013, 16:54
Bericht
door daansan » zo 03 nov 2013, 21:13
Mr Tube,
Ik heb er nog zo eentje liggen, gebruik hem zelf niet.. Mag voor een zacht prijsje weg! Kan morgen de rekening - en type - van elpro even opzoeken als je wil.
Mr Tube
Berichten: 1473 Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden
Bericht
door Mr Tube » zo 03 nov 2013, 21:17
daansan schreef: Mr Tube,
Ik heb er nog zo eentje liggen, gebruik hem zelf niet.. Mag voor een zacht prijsje weg! Kan morgen de rekening - en type - van elpro even opzoeken als je wil.
dan wil hem wel van je overnemen.
RNacoustics
Berichten: 381 Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:
Bericht
door RNacoustics » di 05 nov 2013, 15:51
Vraagje
Is iemand in het bezit van een template in .dwg of .dfx formaat van 10mm aluminium frontpaneel en achterpaneel 2U van Eltim slimline kast?
daansan
Berichten: 63 Lid geworden op: zo 24 feb 2013, 16:54
Bericht
door daansan » di 05 nov 2013, 15:59
Volgens mij kun je ze gewoon bij Modu zelf downloaden..
De template voor mijn behuizing Slim 2u 10mm front panel heb ik hier vandaan:
http://www.hifi2000.it/default.asp?id=0&ACT=19
In dezelfde DXF zitten de templates voor de rack versie.
Weet niet of je dit zocht, maar in elk geval succes!
knuisje
Berichten: 3690 Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp
Bericht
door knuisje » di 05 nov 2013, 16:00
Die kun je
hier downloaden.
Mr Tube
Berichten: 1473 Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden
Bericht
door Mr Tube » do 07 nov 2013, 9:51
daansan schreef: Mr Tube,
Ik heb er nog zo eentje liggen, gebruik hem zelf niet.. Mag voor een zacht prijsje weg! Kan morgen de rekening - en type - van elpro even opzoeken als je wil.
Hebbes!