Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
ik heb de sabre dac nu eindelijk in een fatsoenlijke kast (hifi 2000) en daar een ncore 400 versterker bij gebouwd.
heb nu 1 probleem, de microcontroller van de dac reageert na ongeveer 10 seconden niet meer op inputs, lijkt te hangen. (muziek speelt wel gewoon door)
hoe los ik dit op?
heb nu 1 probleem, de microcontroller van de dac reageert na ongeveer 10 seconden niet meer op inputs, lijkt te hangen. (muziek speelt wel gewoon door)
hoe los ik dit op?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Voedingspanning van de controller ok? Ergens een losse connectie misschien?
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
voedingsspanning van de controller lijkt ok, is ook niet anders als hiervoor, netjes 5V
als ik verder niets aansluit op de dac, duurt het veel langer voordat ie gaat hangen, nu een paar minuten
verder alles gecontroleerd, maar zie geen vreemde dingen
hoeveel vermogen heeft de controller nodig?
als ik verder niets aansluit op de dac, duurt het veel langer voordat ie gaat hangen, nu een paar minuten
verder alles gecontroleerd, maar zie geen vreemde dingen
hoeveel vermogen heeft de controller nodig?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Het beste systematisch elimineren van oorzaken. Probeer eens alleen de IR sensor, display en dac op de controller aan te sluiten. Treedt het probleem dan nog steeds op?
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
het verschilt heel erg, het lijkt er op, hoe meer aangesloten hoe eerder hij vastloopt, maar ook niet elke keer, vanavond wel een uur zonder problemen, bedenk wel net dat ie op toslink stond, dus geen relais van I2S geactiveerd.
de voeding die ik gebruik is 300mA, terwijl de load ongeveer 150mA is, zou toch geen probleem op mogen leveren?
de voeding die ik gebruik is 300mA, terwijl de load ongeveer 150mA is, zou toch geen probleem op mogen leveren?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
De sterkte van de voeding is geen probleem, hij heeft toch al bijna een jaar prima gespeelt bij je in een houten kast?
Misschien maak je ergens een contact met de behuizing. Gebruik je geisoleerde chassisdelen? Hoe ziet je aardingschema er uit?
Misschien maak je ergens een contact met de behuizing. Gebruik je geisoleerde chassisdelen? Hoe ziet je aardingschema er uit?
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
ik bedenk net dat ik het probleem al een langere tijd heb, dus ook de houten kast, alleen duurde dit veel langer, bv pas na een paar dagen.
ik ga vanmiddag/vanavond wel even de microprocessor vervangen, heb nog wel een andere liggen.
@knuisje, heb je nog de laatste versie van de firmware voor mij?
ik ga vanmiddag/vanavond wel even de microprocessor vervangen, heb nog wel een andere liggen.
@knuisje, heb je nog de laatste versie van de firmware voor mij?
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
microprocessor vervangen had geen effect.
wat wel effect had is de kabel voor de standby schakelaar vervangen door een afgeschermde (deze schakelaar zit aan de achterkant, en de kabel loopt van voor naar achter door de kast)
het probleem is nog niet helemaal verholpen, het systeem hangt nu na ongeveer een half uur in plaats van 10 seconden
wat wel effect had is de kabel voor de standby schakelaar vervangen door een afgeschermde (deze schakelaar zit aan de achterkant, en de kabel loopt van voor naar achter door de kast)
het probleem is nog niet helemaal verholpen, het systeem hangt nu na ongeveer een half uur in plaats van 10 seconden
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
erg netjes afgewerkt trouwens!
Wat heb je gebruikt om voor het display te zetten (dat grote donkere vlak zeg maar ?
Wat heb je gebruikt om voor het display te zetten (dat grote donkere vlak zeg maar ?
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
5mm antraciet plexiglas
het gefreesde vlak zwart geschilderd
het gefreesde vlak zwart geschilderd
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Waarschijnlijk wordt er een storing opgepikt door de (interne) bekabeling als ik het zo lees. Heb je de kast aan de randaarde verbonden?
En wat bedoel je precies met hangen?
En wat bedoel je precies met hangen?
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
beide kasten hangen aan randaarde
met hangen bedoel is dat de microprocessor niet mee reageert op remote en encoder, terwijl de muziek gewoon doorspeelt
met hangen bedoel is dat de microprocessor niet mee reageert op remote en encoder, terwijl de muziek gewoon doorspeelt
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
En als je op het resetknopje drukt, start de controller dan opnieuw op en reageert hij weer?
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
als ik de resetknop indruk als ie hangt dan start ie weer op, en doet ie het weer
bij deze nog een foto van het interieur
bij deze nog een foto van het interieur
- Bijlagen
-
- IMG_5638.zip
- originele foto
- (8.73 MiB) 59 keer gedownload
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Het kan niet komen door interferentie tussen verschillende kabels ?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Probeer het eens met een elcootje van ergens tussen 22uF en 100uF over C1 te zetten.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hi Salautom,
Je ontwerp ziet er inderdaad erg mooi uit!
Heb je je IR receiver ook achter het plexiglas zitten? Ik zoek zelf ook nog wat donker plexiglas dat blauw licht doorlaat en ook IR signalen doorlaat...
Succes verder met het debuggen, wel vervelend!
Je ontwerp ziet er inderdaad erg mooi uit!
Heb je je IR receiver ook achter het plexiglas zitten? Ik zoek zelf ook nog wat donker plexiglas dat blauw licht doorlaat en ook IR signalen doorlaat...
Succes verder met het debuggen, wel vervelend!
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
@daansan: IR receiver zit ook achter het plexi en is totaal niet zichtbaar.
de kleuren op de foto zijn niet helemaal goed, zal binnenkort wat betere maken, het display is met witte tekst, terwijl de leds blauw zijn, de gaatjes voor de leds zijn 1mm
we gaan rustig door met het oplossen van de fout, het is alleen een beetje storend, ik kan er verder prima muziek mee luisteren
de kleuren op de foto zijn niet helemaal goed, zal binnenkort wat betere maken, het display is met witte tekst, terwijl de leds blauw zijn, de gaatjes voor de leds zijn 1mm
we gaan rustig door met het oplossen van de fout, het is alleen een beetje storend, ik kan er verder prima muziek mee luisteren
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
@salautom
Mooi hoor!
Nog een paar vraagjes:
- welk plexiglas heb je gekocht (en waar?)
- hoe heb je die leds en IR receiver bevestigd, kan dat in de foto's niet echt goed zien...
Thx!
Mooi hoor!
Nog een paar vraagjes:
- welk plexiglas heb je gekocht (en waar?)
- hoe heb je die leds en IR receiver bevestigd, kan dat in de foto's niet echt goed zien...
Thx!
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
plexi: http://www.bouwplastics.nl -> plexiglas 5mm antraciet getint (2685)
leds: van achteren eerst 5mm rond, en 6mm diep gefreesd, daar nog verder doorgeboord met 1mm, led zit er strak in
ir: van achteren gat gefreesd (rechthoekig + rond, zodat ir precies past en vastzit)
leds: van achteren eerst 5mm rond, en 6mm diep gefreesd, daar nog verder doorgeboord met 1mm, led zit er strak in
ir: van achteren gat gefreesd (rechthoekig + rond, zodat ir precies past en vastzit)
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Heb ik ook gebruikt. Werkt prima!salautom schreef:plexi: http://www.bouwplastics.nl -> plexiglas 5mm antraciet getint (2685)
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
net besteld bij bouwplastics!
Nu nog aan het bekijken hoe ik dat met het front ga doen:
ik heb een front van hifi2000, maar die moet ik dus na het frezen opnieuw laten anodiseren zoals het er nu uit ziet, dat wordt lastig.. Daar komt bij dat de kleur van dit paneel afwijkt van de knoppen die ik heb (ook grijs geanodiseerd).. Misschien toch maar mijn ontwerp aanpassen zodat opnieuw anodiseren niet nodig is...
schaeffer levert weer panelen die met natural color geanodiseerd ongeveer hetzelfde zijn als de knoppen die ik heb, maar dan moet ik een heel nieuw front bestellen... Wordt vrij prijzig...
Nu nog aan het bekijken hoe ik dat met het front ga doen:
ik heb een front van hifi2000, maar die moet ik dus na het frezen opnieuw laten anodiseren zoals het er nu uit ziet, dat wordt lastig.. Daar komt bij dat de kleur van dit paneel afwijkt van de knoppen die ik heb (ook grijs geanodiseerd).. Misschien toch maar mijn ontwerp aanpassen zodat opnieuw anodiseren niet nodig is...
schaeffer levert weer panelen die met natural color geanodiseerd ongeveer hetzelfde zijn als de knoppen die ik heb, maar dan moet ik een heel nieuw front bestellen... Wordt vrij prijzig...
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
wat betere foto's:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Zeer mooie kasten
Is er alleen bij de Ir-sensor niet kans op kortsluiting
Is er alleen bij de Ir-sensor niet kans op kortsluiting
- Bijlagen
-
- Kortsluiting.JPG (14.32 KiB) 582 keer bekeken
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
zeker is er kans op kortsluiting, maar als er niemand aankomt lijkt mij het probleem minimaal.
misschien nog een keer een drup smeltlijm er tussen
misschien nog een keer een drup smeltlijm er tussen
