Er zijn 95 resultaten gevonden

door beewee
vr 28 aug 2015, 14:27
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Advies en Tips gevraagt mbt revampen speakertjes
Reacties: 14
Weergaves: 346

Re: Advies en Tips gevraagt mbt revampen speakertjes

een wat dikker hout aan de voorkant (ong. 10mm dik) en wat dunner hout aan de zij en achterkant (ong. 5mm dik) Ahum, 5 mm??? Ik denk dat als je ze aansluit en de muziek een beetje hard aanzet, je de zijkanten bijna heen en weer ziet klapperen... Dat lijkt me geen aanrader, zonde om daar je tijd aan...
door beewee
do 27 aug 2015, 20:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Advies en Tips gevraagt mbt revampen speakertjes
Reacties: 14
Weergaves: 346

Re: Advies en Tips gevraagt mbt revampen speakertjes

En wat voor satellietluidsprekertjes zijn dat? Als je een paar leuke betaalbare satellietluidsprekertjes zoekt, kun je op MP/Ebay ook kijken naar de Minimus 7 van Radio Shack/Tandy/Realistic. Die hebben een mooi gegoten metalen kastje. Er zijn ook hout gefineerde varianten van, en klonen van Teax (d...
door beewee
wo 08 jul 2015, 9:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Eerste speakers, vraagje over filter
Reacties: 31
Weergaves: 1206

Re: eerste zelfbouw speakertjes op basis van JBL p20, Vraagj

Zo'n subwoofer heeft inderdaad een high level in plus out voor zowel links als rechts. De speakerkabels van zowel links als rechts gaan dus eerst naar de subwoofer. Die stuurt de laagste tonen naar de sub en de rest naar de andere speakers. Besef dat de speakers wel degelijk wat lage tonen moeten ku...
door beewee
do 04 jun 2015, 13:43
Forum: Sets en Overig
Onderwerp: achter-de-muur-tv-setup
Reacties: 6
Weergaves: 1389

Re: achter-de-muur-tv-setup

Misschien kun je alles wegwerken in een paneel dat je achter je TV monteert? Deze zelfbouw wandmeubels van Neo-Eko geven misschien wat inspiratie: http://neo-eko-meubelwerktekening.nl/ca ... v-meubels/
door beewee
wo 27 mei 2015, 23:19
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 251240

Re: het "te koop gezien" topic....

Op de Facebook groep "Rommelmarkt Zutphen en omstreken": een Dual 1254 platenspeler. Aangeboden door Okkelien Molema.
door beewee
di 28 apr 2015, 22:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: Versterker voor Jamo Power 260R
Reacties: 12
Weergaves: 336

Re: Versterker voor Jamo Power 260R

Ook handig om te weten:
- Een kant-en-klare versterker? En dan: nieuw, tweedehands?
- Of wil je er zelf een bouwen? En zo ja: kun je solderen etc?
- Waar wil je de luidsprekers voor gebruiken? Huiskamergebruik, of vooral tijdens feestjes etc?
door beewee
za 25 apr 2015, 0:40
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: goede 5.1 set gezocht
Reacties: 5
Weergaves: 429

Re: goede 5.1 set gezocht

Gewoon tweedehands Realistic Minimus 7 (niet de 11, die zijn minder) luidsprekertjes nemen. Bijna zo compact als een satelliet, mooi gegoten metaal, tweeweg systeempje, en klinkt lekker. Er staan er momenteel een paar op Marktplaats. Gewoon in de gaten houden tot je er genoeg bij elkaar hebt gesprok...
door beewee
za 18 apr 2015, 10:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: BOSE 501 serie II
Reacties: 76
Weergaves: 5282

Re: BOSE 501 serie II

Als je ze netjes en werkend weet te krijgen, ze worden wel eens voor flinke bedragen verkocht: https://audiohoho.wordpress.com/2011/10 ... -speakers/
door beewee
do 16 apr 2015, 21:37
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: ROCKWOOD YDD-200.
Reacties: 15
Weergaves: 836

Re: Eén van deze?

Grote luidsprekerboxen kosten geen ene barst op Marktplaats, daar zitten vaak prima woofers in ;-) Die Jamo is idd ook interessant, helaas net niet om de hoek voor me. Ik heb voor dat geld net een JBL sub125 op de kop getikt.
door beewee
do 16 apr 2015, 21:08
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Suggesties drivers voor in de wagen - Back from the dead !!
Reacties: 75
Weergaves: 4598

Re: Suggesties drivers voor in de wagen

Hi-Vi heeft ook luidsprekers voor in de auto, de serie 'Autosound'. Die zijn redelijk ondiep. Ik weet niet of ze ook in Nederland te koop zijn.
door beewee
di 31 mar 2015, 11:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Speakers opknappen
Reacties: 29
Weergaves: 1881

Re: Speakers opknappen

Solderen van een filter is niet zo moeilijk, dit zijn allemaal redelijk grote onderdelen. De onderdelen kun je ook bij een Nederlandse luidsprekerspeciaalzaak bestellen, zoals Rumoh. Die kunnen je ook helpen met de selectie van de juiste onderdelen. Je kunt ze gewoon een link naar het Duitse ontwerp...
door beewee
di 31 mar 2015, 8:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Speakers opknappen
Reacties: 29
Weergaves: 1881

Re: Speakers opknappen

De inhoud van de kast is 37,5 liter. Hoogte is 440mm, breedte 250mm en lengte (van voorkant waar de speaker zit tot de achterkant waar de aansluiting zit) is 195 mm. Het hout is 15mm dik. Dat betekent 4,1 x 2,2 x 1,65 decimeter, oftewel een kleine 15 liter. Verder ben je van plan om én de woofers, ...
door beewee
ma 23 mar 2015, 21:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: B_FORCE Minisub. Meer is beter!
Reacties: 70
Weergaves: 3119

Re: Eerste project: B_FORCE Minisub Klaar!

Netjes! Maar: die driver steekt door die vette rubbers ook een beetje uit, dat maakt hem kwetsbaar (voeten, stofzuiger, etc). Heb je er al over gedacht om er aan weerszijden 2 kastgreepjes als 'bumper' naast, of boven en onder de driverer te plaatsen? Zo eentje, maar dan wel een maatje langer: greep...
door beewee
ma 23 mar 2015, 19:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Reacties: 414
Weergaves: 44567

Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8

Ik denk dat hij bedoelt dat er ook een USB laadaansluiting voor een telefoon oid moet komen. Die autoladers kunnen overigens voor aardig wat troep op de 12V voedingsspanning zorgen.
door beewee
vr 20 mar 2015, 10:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: OBALAPAP
Reacties: 214
Weergaves: 5583

Re: OBALAPAP

De W8-1772 is hier een paar tientjes meer afgeprijsd dan de W8-1808: http://www.oaudio.de/Lautsprecher-Chassis/High-End-Breitbandlautsprecher/Breitband-Tang-Band-W8-1772.html De W8 1808 is op deze site al een in de aanbieding geweest voor ongeveer €190, dus nog even wachten op een nieuwe aanbieding...
door beewee
vr 20 mar 2015, 9:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: OBALAPAP
Reacties: 214
Weergaves: 5583

Re: OBALAPAP

De W8-1772 is hier een paar tientjes meer afgeprijsd dan de W8-1808: http://www.oaudio.de/Lautsprecher-Chass ... -1772.html
door beewee
wo 18 mar 2015, 9:47
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Waarom werken sommige sd kaarten niet op een pi?
Reacties: 26
Weergaves: 805

Re: Waarom werken sommige sd kaarten niet op een pi?

Daar zijn er meerdere van. Nu heb ik al ruim een jaar geen PI meer dus mijn kennis wordt wat roestig, de ontwikkelingen gaan snel.

Heb je wat aan de info in dit draadje? http://www.raspberrypi.org/forums/viewt ... 91&t=13138
door beewee
wo 18 mar 2015, 0:11
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Waarom werken sommige sd kaarten niet op een pi?
Reacties: 26
Weergaves: 805

Re: Waarom werken sommige sd kaarten niet op een pi?

Hoe heb je ze geformatteerd?
door beewee
di 17 mar 2015, 16:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: Regelbereik vergroten van potmeter.
Reacties: 6
Weergaves: 470

Re: Regelbereik vergroten van potmeter.

Je kunt ook de sterkte van het ingangssignaal verzwakken met een L-pad. Daar zijn maar 2 weerstanden voor nodig: eentje voor de ingang, en eentje tussen ingang en massa. Als je dat ruwweg wilt halveren, er van uitgaande dat de ingangsimpedantie 47 kiloΩ is: zet een weerstand van 56 kΩ tussen de inga...
door beewee
di 17 mar 2015, 16:34
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Braun Output C luidsprekertjes
Reacties: 17
Weergaves: 1876

Re: Braun Output C luidsprekertjes

Klopt, de opnames zijn soms niet echt super. Maar je hoort daar wel lekker Adèle mét en zónder randje in haar stem.
door beewee
di 17 mar 2015, 14:18
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Braun Output C luidsprekertjes
Reacties: 17
Weergaves: 1876

Re: Braun Output C luidsprekertjes

Vandaag hebben de TEAC's broertjes gekregen in de vorm van 2 originele Realistic Minimus 7 luidsprekerboxjes. Echte eighties look (vergeeld wit) maar wat klinkt dat lekker! Adèle's 19 heeft hiermee opeens veel meer dimensies dan ik ooit met mijn Vifa Gamma (en de tijdelijke Mission 760's) heb gehoor...
door beewee
vr 13 mar 2015, 23:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: autospeakers gebruiken voor zelfbouw..?
Reacties: 26
Weergaves: 579

Re: autospeakers gebruiken voor zelfbouw..?

Hier 3 mooie Fountex breedbandertjes, nieuw: http://link.marktplaats.nl/m901229540
door beewee
vr 13 mar 2015, 19:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: autospeakers gebruiken voor zelfbouw..?
Reacties: 26
Weergaves: 579

Re: autospeakers gebruiken voor zelfbouw..?

En dan even de vrachtkosten vanuit Litouwen aftikken :| Maar een full range speaker hoeft helemaal niet zo duur te zijn, en is dus een mooi uitgangspunt voor een low-budget luidspreker. Voor minder dan 20 euro/stuk heb je soms al prima drivertjes. Dat zijn wel wat kleinere, zo rond de 10 cm doorsned...
door beewee
vr 13 mar 2015, 17:08
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Braun Output C luidsprekertjes
Reacties: 17
Weergaves: 1876

Re: Braun Output C luidsprekertjes

We zijn het in ieder geval wel eens :wink:
door beewee
do 12 mar 2015, 20:04
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler
Reacties: 16
Weergaves: 546

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

de BDP is een Sony BDP S7200 als ik me niet vergis. Prachtig apparaatje. Ik kan die BDP met zijn eigen afstandsbediening perfect zeggen dat hij zijn muziek op de MyBook moet halen, maar daarvoor moet ik dus de TV aanzetten. :hide: Heeft hij nog een extra beeldschermaansluiting? Ik heb hier nog een ...