Er zijn 95 resultaten gevonden
- vr 28 aug 2015, 14:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Advies en Tips gevraagt mbt revampen speakertjes
- Reacties: 14
- Weergaves: 346
Re: Advies en Tips gevraagt mbt revampen speakertjes
een wat dikker hout aan de voorkant (ong. 10mm dik) en wat dunner hout aan de zij en achterkant (ong. 5mm dik) Ahum, 5 mm??? Ik denk dat als je ze aansluit en de muziek een beetje hard aanzet, je de zijkanten bijna heen en weer ziet klapperen... Dat lijkt me geen aanrader, zonde om daar je tijd aan...
- do 27 aug 2015, 20:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Advies en Tips gevraagt mbt revampen speakertjes
- Reacties: 14
- Weergaves: 346
Re: Advies en Tips gevraagt mbt revampen speakertjes
En wat voor satellietluidsprekertjes zijn dat? Als je een paar leuke betaalbare satellietluidsprekertjes zoekt, kun je op MP/Ebay ook kijken naar de Minimus 7 van Radio Shack/Tandy/Realistic. Die hebben een mooi gegoten metalen kastje. Er zijn ook hout gefineerde varianten van, en klonen van Teax (d...
- wo 08 jul 2015, 9:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste speakers, vraagje over filter
- Reacties: 31
- Weergaves: 1206
Re: eerste zelfbouw speakertjes op basis van JBL p20, Vraagj
Zo'n subwoofer heeft inderdaad een high level in plus out voor zowel links als rechts. De speakerkabels van zowel links als rechts gaan dus eerst naar de subwoofer. Die stuurt de laagste tonen naar de sub en de rest naar de andere speakers. Besef dat de speakers wel degelijk wat lage tonen moeten ku...
- do 04 jun 2015, 13:43
- Forum: Sets en Overig
- Onderwerp: achter-de-muur-tv-setup
- Reacties: 6
- Weergaves: 1389
Re: achter-de-muur-tv-setup
Misschien kun je alles wegwerken in een paneel dat je achter je TV monteert? Deze zelfbouw wandmeubels van Neo-Eko geven misschien wat inspiratie: http://neo-eko-meubelwerktekening.nl/ca ... v-meubels/
- wo 27 mei 2015, 23:19
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 251240
Re: het "te koop gezien" topic....
Op de Facebook groep "Rommelmarkt Zutphen en omstreken": een Dual 1254 platenspeler. Aangeboden door Okkelien Molema.
- di 28 apr 2015, 22:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Versterker voor Jamo Power 260R
- Reacties: 12
- Weergaves: 336
Re: Versterker voor Jamo Power 260R
Ook handig om te weten:
- Een kant-en-klare versterker? En dan: nieuw, tweedehands?
- Of wil je er zelf een bouwen? En zo ja: kun je solderen etc?
- Waar wil je de luidsprekers voor gebruiken? Huiskamergebruik, of vooral tijdens feestjes etc?
- Een kant-en-klare versterker? En dan: nieuw, tweedehands?
- Of wil je er zelf een bouwen? En zo ja: kun je solderen etc?
- Waar wil je de luidsprekers voor gebruiken? Huiskamergebruik, of vooral tijdens feestjes etc?
- za 25 apr 2015, 0:40
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: goede 5.1 set gezocht
- Reacties: 5
- Weergaves: 429
Re: goede 5.1 set gezocht
Gewoon tweedehands Realistic Minimus 7 (niet de 11, die zijn minder) luidsprekertjes nemen. Bijna zo compact als een satelliet, mooi gegoten metaal, tweeweg systeempje, en klinkt lekker. Er staan er momenteel een paar op Marktplaats. Gewoon in de gaten houden tot je er genoeg bij elkaar hebt gesprok...
- za 18 apr 2015, 10:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: BOSE 501 serie II
- Reacties: 76
- Weergaves: 5282
Re: BOSE 501 serie II
Als je ze netjes en werkend weet te krijgen, ze worden wel eens voor flinke bedragen verkocht: https://audiohoho.wordpress.com/2011/10 ... -speakers/
- do 16 apr 2015, 21:37
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: ROCKWOOD YDD-200.
- Reacties: 15
- Weergaves: 836
Re: Eén van deze?
Grote luidsprekerboxen kosten geen ene barst op Marktplaats, daar zitten vaak prima woofers in
Die Jamo is idd ook interessant, helaas net niet om de hoek voor me. Ik heb voor dat geld net een JBL sub125 op de kop getikt.
- do 16 apr 2015, 21:08
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Suggesties drivers voor in de wagen - Back from the dead !!
- Reacties: 75
- Weergaves: 4598
Re: Suggesties drivers voor in de wagen
Hi-Vi heeft ook luidsprekers voor in de auto, de serie 'Autosound'. Die zijn redelijk ondiep. Ik weet niet of ze ook in Nederland te koop zijn.
- di 31 mar 2015, 11:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Speakers opknappen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1881
Re: Speakers opknappen
Solderen van een filter is niet zo moeilijk, dit zijn allemaal redelijk grote onderdelen. De onderdelen kun je ook bij een Nederlandse luidsprekerspeciaalzaak bestellen, zoals Rumoh. Die kunnen je ook helpen met de selectie van de juiste onderdelen. Je kunt ze gewoon een link naar het Duitse ontwerp...
- di 31 mar 2015, 8:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Speakers opknappen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1881
Re: Speakers opknappen
De inhoud van de kast is 37,5 liter. Hoogte is 440mm, breedte 250mm en lengte (van voorkant waar de speaker zit tot de achterkant waar de aansluiting zit) is 195 mm. Het hout is 15mm dik. Dat betekent 4,1 x 2,2 x 1,65 decimeter, oftewel een kleine 15 liter. Verder ben je van plan om én de woofers, ...
- ma 23 mar 2015, 21:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: B_FORCE Minisub. Meer is beter!
- Reacties: 70
- Weergaves: 3119
Re: Eerste project: B_FORCE Minisub Klaar!
Netjes! Maar: die driver steekt door die vette rubbers ook een beetje uit, dat maakt hem kwetsbaar (voeten, stofzuiger, etc). Heb je er al over gedacht om er aan weerszijden 2 kastgreepjes als 'bumper' naast, of boven en onder de driverer te plaatsen? Zo eentje, maar dan wel een maatje langer: greep...
- ma 23 mar 2015, 19:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
- Reacties: 414
- Weergaves: 44567
Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Ik denk dat hij bedoelt dat er ook een USB laadaansluiting voor een telefoon oid moet komen. Die autoladers kunnen overigens voor aardig wat troep op de 12V voedingsspanning zorgen.
- vr 20 mar 2015, 10:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: OBALAPAP
- Reacties: 214
- Weergaves: 5583
Re: OBALAPAP
De W8-1772 is hier een paar tientjes meer afgeprijsd dan de W8-1808: http://www.oaudio.de/Lautsprecher-Chassis/High-End-Breitbandlautsprecher/Breitband-Tang-Band-W8-1772.html De W8 1808 is op deze site al een in de aanbieding geweest voor ongeveer €190, dus nog even wachten op een nieuwe aanbieding...
- vr 20 mar 2015, 9:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: OBALAPAP
- Reacties: 214
- Weergaves: 5583
Re: OBALAPAP
De W8-1772 is hier een paar tientjes meer afgeprijsd dan de W8-1808: http://www.oaudio.de/Lautsprecher-Chass ... -1772.html
- wo 18 mar 2015, 9:47
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Waarom werken sommige sd kaarten niet op een pi?
- Reacties: 26
- Weergaves: 805
Re: Waarom werken sommige sd kaarten niet op een pi?
Daar zijn er meerdere van. Nu heb ik al ruim een jaar geen PI meer dus mijn kennis wordt wat roestig, de ontwikkelingen gaan snel.
Heb je wat aan de info in dit draadje? http://www.raspberrypi.org/forums/viewt ... 91&t=13138
Heb je wat aan de info in dit draadje? http://www.raspberrypi.org/forums/viewt ... 91&t=13138
- wo 18 mar 2015, 0:11
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Waarom werken sommige sd kaarten niet op een pi?
- Reacties: 26
- Weergaves: 805
Re: Waarom werken sommige sd kaarten niet op een pi?
Hoe heb je ze geformatteerd?
- di 17 mar 2015, 16:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Regelbereik vergroten van potmeter.
- Reacties: 6
- Weergaves: 470
Re: Regelbereik vergroten van potmeter.
Je kunt ook de sterkte van het ingangssignaal verzwakken met een L-pad. Daar zijn maar 2 weerstanden voor nodig: eentje voor de ingang, en eentje tussen ingang en massa. Als je dat ruwweg wilt halveren, er van uitgaande dat de ingangsimpedantie 47 kiloΩ is: zet een weerstand van 56 kΩ tussen de inga...
- di 17 mar 2015, 16:34
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Braun Output C luidsprekertjes
- Reacties: 17
- Weergaves: 1876
Re: Braun Output C luidsprekertjes
Klopt, de opnames zijn soms niet echt super. Maar je hoort daar wel lekker Adèle mét en zónder randje in haar stem.
- di 17 mar 2015, 14:18
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Braun Output C luidsprekertjes
- Reacties: 17
- Weergaves: 1876
Re: Braun Output C luidsprekertjes
Vandaag hebben de TEAC's broertjes gekregen in de vorm van 2 originele Realistic Minimus 7 luidsprekerboxjes. Echte eighties look (vergeeld wit) maar wat klinkt dat lekker! Adèle's 19 heeft hiermee opeens veel meer dimensies dan ik ooit met mijn Vifa Gamma (en de tijdelijke Mission 760's) heb gehoor...
- vr 13 mar 2015, 23:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: autospeakers gebruiken voor zelfbouw..?
- Reacties: 26
- Weergaves: 579
Re: autospeakers gebruiken voor zelfbouw..?
Hier 3 mooie Fountex breedbandertjes, nieuw: http://link.marktplaats.nl/m901229540
- vr 13 mar 2015, 19:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: autospeakers gebruiken voor zelfbouw..?
- Reacties: 26
- Weergaves: 579
Re: autospeakers gebruiken voor zelfbouw..?
En dan even de vrachtkosten vanuit Litouwen aftikken :| Maar een full range speaker hoeft helemaal niet zo duur te zijn, en is dus een mooi uitgangspunt voor een low-budget luidspreker. Voor minder dan 20 euro/stuk heb je soms al prima drivertjes. Dat zijn wel wat kleinere, zo rond de 10 cm doorsned...
- vr 13 mar 2015, 17:08
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Braun Output C luidsprekertjes
- Reacties: 17
- Weergaves: 1876
Re: Braun Output C luidsprekertjes
We zijn het in ieder geval wel eens 
- do 12 mar 2015, 20:04
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler
- Reacties: 16
- Weergaves: 546
Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler
de BDP is een Sony BDP S7200 als ik me niet vergis. Prachtig apparaatje. Ik kan die BDP met zijn eigen afstandsbediening perfect zeggen dat hij zijn muziek op de MyBook moet halen, maar daarvoor moet ik dus de TV aanzetten. :hide: Heeft hij nog een extra beeldschermaansluiting? Ik heb hier nog een ...
