Ik weet dat een hoop mensen ervan gruwelen en ik ook maar in een pose van een soort verstand verbijstering toch even in de buidel getast om een setje BOSE aan te schaffen...
Niet teveel dus, het was eigenlijk een soort nieuwsgierigheid naar deze aparte boxen.
Weinig uitleg nodig denk ik zo want ze staan maar bekent om 1 ding en dat is het direct-reflectie-systeem.
Ik ben deze topic eigenlijk begonnen om wat dingen te vragen...de woofers moeten zowiezo worden voorzien van nieuwe foam randen.
Op Youtube staan zat filmpjes die een goed beeld geven wat en hoe tewerk te gaan.
Maar....welke sets moet ik gaan gebruiken..?? rubber, foam of een andere soort rand.
De tweeters wil ik vervangen voor een wat gangbare tweeter omdat deze nu ook al zo'n 40 jaar oud zijn..
Kortom...ideeën en tips zijn van harte welkom want ik denk zelf dat een goeie gerestaureerde BOSE 501 best wel leuk kan klinken.

