Versterker voor Jamo Power 260R

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
DjKevin1
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 09 jun 2013, 17:21

Versterker voor Jamo Power 260R

Bericht door DjKevin1 »

Hallo,

Ik weet niet zeker of ik de goede rubriek heb gekozen, maar zo niet hoor ik dat nog.
Ik heb hier 2 Jamo Power 260R speakers staan. (zie mijn eerder topic ) 180W / 260W RMS. Hoeveel watt moet de versterker hiervoor minimaal zijn (aanbevolen) en wat voor soort versterker heb ik hier dan voor nodig?

Alvast bedankt.

DjKevin1
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Versterker voor Jamo Power 260R

Bericht door Ah!buis »

Die 180/360W is het max. wat er in mag.Hoeveel er in moet hangt af van de ruimte waar ze gebruikt worden,het rendement van de LS's en evt de soort "muziek".
En hoe hardhorend de luisteraars zijn :lol:
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Versterker voor Jamo Power 260R

Bericht door ray5150 »

Belangrijkste vraag : wat mag het kosten ?... :-k
beewee
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 22 okt 2012, 23:57
Locatie: Zutphen

Re: Versterker voor Jamo Power 260R

Bericht door beewee »

Ook handig om te weten:
- Een kant-en-klare versterker? En dan: nieuw, tweedehands?
- Of wil je er zelf een bouwen? En zo ja: kun je solderen etc?
- Waar wil je de luidsprekers voor gebruiken? Huiskamergebruik, of vooral tijdens feestjes etc?
ief
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 16:22
Locatie: Groningen

Re: Versterker voor Jamo Power 260R

Bericht door ief »

Haal gewoon een 2 tot 300 watt pa versterker van marktplaats en klaar, kan je DJ'en :)

zoiets

kost dat, 150 euro (?)

Moet je mengpaneel wel +4db uit kunnen sturen, al werkt het met gewoon line level ook wel.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Versterker voor Jamo Power 260R

Bericht door ray5150 »

En asjeblieft geen Skytec nemen, dat is zonde van het geld...
bramwilbrink
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 07 jul 2014, 13:12

Re: Versterker voor Jamo Power 260R

Bericht door bramwilbrink »

Ik kan ook niks anders zeggen dan dat je je geld ermee verspilt, want mijn vriend heeft zo'n geval. En ik had hem eens opengeschroeft, en er zat bar weinig in. Een printje van 15x7,5 cm en voor de rest een ventilator, een ringkerntrafo, en 2 zekeringen....
volgens sky tec zelf zou er rms bij 4 ohm, 2x500 watt uitkomen!! :) dus ik denk dat weer genoeg zegt over dit soort versterkers
gr, bram
DjKevin1
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 09 jun 2013, 17:21

Re: Versterker voor Jamo Power 260R

Bericht door DjKevin1 »

Bedankt voor jullie reacties. Op het moment staan ze in mijn "slaap" kamer (6m x 4m) om muziek te luisteren, films te kijken en tv te kijken. Maar ze worden eens per 1 a 2 maanden naar onderen gehaald voor een feestje in de huiskamer. Ze zitten nu beide op een Sony STR-DH520 7.1 versterker met een Sony subwoofertje. ik vroeg me dus af of het veel zou uitmaken als ik achter de Sony STR-DH520 (120W per kanaal) nog een zwaardere versterker zet (als eindversterker zonder subwoofer). Moet dus ook een aansluiting voor speakerkabel hebben, dus niet speakon of jack. Nieuw of tweedehands, niet zelfbouw. Wil hem nu nog niet gelijk aanschaffen dus prijs maakt niet uit. Wil vooral informatie hebben.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Versterker voor Jamo Power 260R

Bericht door ray5150 »

Je kan toch ook een tweede setje speakerkabels nemen ?
Speakon en jack uitgangen zijn min of meer standaard bij (PA) versterkers.

Ik vrees dat we verder niet veel met dit antwoord kunnen, roept juist meer vragen op....
DjKevin1
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 09 jun 2013, 17:21

Re: Versterker voor Jamo Power 260R

Bericht door DjKevin1 »

Hoi Ray,

Ik heb ook PA versterkers gezien met speakerkabel connectoren vandaar. Ik volg je even niet met " Je kan toch ook een tweede setje speakerkabels nemen ? " Ik bedoel dus met een 2e versterker erachter (als eindversterker) om meer vermogen te krijgen zodat ik mijn huidige 7.1 versterker kan behouden voor films en tv en de 2e versterker gebruiken om muziek te luisteren en voor feestjes.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Versterker voor Jamo Power 260R

Bericht door meiborg »

Hoe bedoel je, erachter zetten: de Sony als voorversterker en de tweede versterker daaraan hangen? Het enige voordeel is dat je dan de Sony als bronkeuze etc kan gebruiken. Als de tweede versterker nou bijzonder zwaar is en je hebt dat nodig ivm te weinig geluidsdruk, tja dan kan dat maar kun je de Sony net zo goed weg laten.

Het is niet zo dat je een tweede versterker er aan kan hangen en je de vermogens op kan tellen bijvoorbeeld. Sterker nog, waarschijnlijk sloop je er zo twee in een klap. Je kan alleen de tweede versterker aan de signaal uit (bijv. headphones) uitgang hangen, wat dus in jouw geval geen nut heeft als ik je goed begrepen heb.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Versterker voor Jamo Power 260R

Bericht door ray5150 »

DjKevin1 schreef:

Ik heb ook PA versterkers gezien met speakerkabel connectoren vandaar.

Die zitten dan zeer waarschijnlijk in de kwaliteteits range van eerder genoemde Skytec.
of het moet een exemplaar voor vaste montage zijn geweest, daar zit nog wel eens zo'n klemmenstrook achterop
DjKevin1 schreef:
Ik volg je even niet met " Je kan toch ook een tweede setje speakerkabels nemen ? " Ik bedoel dus met een 2e versterker erachter (als eindversterker) om meer vermogen te krijgen zodat ik mijn huidige 7.1 versterker kan behouden voor films en tv en de 2e versterker gebruiken om muziek te luisteren en voor feestjes.
Ik bedoel dus een setje kabels om met je Sony te gebruiken, en een setje voor je nog aan te schaffen versterker...
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Versterker voor Jamo Power 260R

Bericht door Olaf Analogue »

Waarom allemaal zo ingewikkeld, waarom niet de eerste de beste knappe Kenwood of Pioneer versterker vanaf marktplaats, die hebben power zat en klinken ook nog eens goed.
De jamo's zijn ook niet echt 180 watt, als je de bas luidspreker er uit schroeft dan zit er een mini magneetje achter, dat geld ook voor de andere drivers.
Gewoon een nette versterker op marktplaats kopen voor 80 tot 140 euro en je bent klaar.
Met versterker uit onderstaande link bijvoorbeeld kun je de jamo's tot over hun max laten werken:

http://link.marktplaats.nl/m924028246
Plaats reactie