Er zijn 30 resultaten gevonden
- di 30 mei 2023, 11:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Input gevraagd: Orrienteren op nieuwe vloerstaander
- Reacties: 38
- Weergaves: 1614
Re: Input gevraagd: Orrienteren op nieuwe vloerstaander
Zo zou de DD8 die ik heb gebouwd in 14-18 liter kast een behoorlijke punch hebben... echter dan mis je weer wat diepgang... Dat is de concessie die ik gemaakt heb. Iets meer laag, iets minder strak en punch. Ik hoop met meer cm2 conusoppervlakte dat dat niet meer zo een compromis hoeft te zijn... A...
- vr 15 okt 2021, 15:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Peerless SLS315 (830669) gezocht!
- Reacties: 25
- Weergaves: 717
Re: Peerless SLS315 (830669) gezocht!
Spannend!
- vr 15 okt 2021, 15:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Peerless SLS315 (830669) gezocht!
- Reacties: 25
- Weergaves: 717
Re: Peerless SLS315 (830669) gezocht!
Infinity reference clone?
- vr 25 jan 2019, 11:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Baffle ontwerp tbv verminderen diffractie
- Reacties: 464
- Weergaves: 19274
Re: Baffle ontwerp tbv verminderen diffractie
Interessant onderwerp. Heb even 2 plaatjes gezocht van de 2 vifa tweeters na aanleiding van de opmerkingen van Tom:
- do 04 feb 2010, 18:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Rel Quake MK1 begint na een tijdje te 'zoemen/brommen'
- Reacties: 28
- Weergaves: 2174
Re: Rel Quake MK1 begint na een tijdje te 'zoemen/brommen'
Ik heb wel eens gelezen dat andere apparatuur (router/modems/koelkasten etcetc) op hetzelfde stopcontact ook wel eens voor een zoem/brom kunnen zorgen. Mogelijk kun je eens proberen om de sub op een andere groep aan te sluiten en te kijken of het probleem daar ook voorkomt.
- wo 27 jan 2010, 22:59
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: project: termino
- Reacties: 2377
- Weergaves: 58058
Re: project: termino
De kastvorm doet me erg denken aan de concave's van asterduc en daar is helemaal ik mis mee!
Mooie units ook trouwens, maar ik vraag wel stiekem af of die visueel wel mooi matchen?
Mooie units ook trouwens, maar ik vraag wel stiekem af of die visueel wel mooi matchen?
- di 26 jan 2010, 17:21
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 250180
Re: het "te koop gezien" topic....
Dit behoorlijk extreme "hi-end" zelfbouwproject staat te koop op hifi.nl:
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/6 ... eker_.html
De vraagprijs is volgens mij maar een fractie van de werkelijk gemaakte kosten van dit project...
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/6 ... eker_.html
De vraagprijs is volgens mij maar een fractie van de werkelijk gemaakte kosten van dit project...
- wo 23 dec 2009, 14:52
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: SB acoustics nieuw bij europeaudio
- Reacties: 18
- Weergaves: 1229
Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio
Schijnen idd goede units te zijn. Clearwave bijv. gebruikt de SB15 in hun "M5" speaker: http://www.clearwaveloudspeaker.com/M5/M5.html Schijnt erg goed te zijn en ik heb volgens mij op DIY-audio gelezen dat dit een serieuze concurrent is voor de "ZD5" van Zaph die een (duurdere) ...
- vr 12 jun 2009, 14:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: hulp gezogt met ontwerp van b&w dm604 s2
- Reacties: 4
- Weergaves: 523
- do 18 dec 2008, 11:42
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Avelon Isis cloon, eerste zelfbouw speaker
- Reacties: 310
- Weergaves: 55090
Troels lost het op door een grotere tweeter te gebruiken van 34mm ( +waveguide) om een tweeweg TWQT te maken met een 8" woofer
http://www.troelsgravesen.dk/JA8008.htm
Vindt ik een erg mooi ontwerp, wat denk ik uitermate fraai klinkt!
http://www.troelsgravesen.dk/JA8008.htm
Vindt ik een erg mooi ontwerp, wat denk ik uitermate fraai klinkt!
- ma 17 mar 2008, 14:36
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Nautilus kasten
- Reacties: 534
- Weergaves: 75472
- di 04 mar 2008, 15:14
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Nautilus kasten
- Reacties: 534
- Weergaves: 75472
- za 01 mar 2008, 18:39
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Nautilus kasten
- Reacties: 534
- Weergaves: 75472
- di 26 feb 2008, 13:45
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: HATT Mk-III
- Reacties: 25
- Weergaves: 6820
Ziet er goed uit! In navolging van Tony moet ik ook aanbevelen om de pritex er uit te halen. Ik heb zelf ook de Hatt III gebouwt, ik heb naar Tony’s ontwerp de wanden bekleed met tapijt tegel. Ik had eerst het kastje ook flink vol gestopt met BAF maar dat haalde echt alle leven uit de speaker. Heb e...
- ma 28 jan 2008, 17:07
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: MOB3W - mijn open baffle drieweg
- Reacties: 427
- Weergaves: 51049
- do 25 okt 2007, 12:16
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: eton/focal systeem
- Reacties: 216
- Weergaves: 29250
- do 18 okt 2007, 10:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouwsubje met Infinity REF1240W
- Reacties: 15
- Weergaves: 1725
- do 04 okt 2007, 13:23
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Rare jongens, die Britten
- Reacties: 20
- Weergaves: 4650
Die speaker is ondertussen al klaar volgens mij:Paul schreef:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... 55&page=13
Echt prachtig vakwerk en design!
- ma 06 aug 2007, 11:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Paranello, de bouw van een 803D kloon
- Reacties: 673
- Weergaves: 132012
- wo 28 feb 2007, 16:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Fix Proudly presents: Impulse ( lange termijn project )
- Reacties: 35
- Weergaves: 6329
- wo 28 feb 2007, 16:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Philips 70FB820 ouderdomskwalen
- Reacties: 7
- Weergaves: 5113
Gewoon zelf voorzien van een nieuwe randen!, Randen kun je bestellen bij Fred Buist. Heb pas alle 4 de woofers van een setje FB825 van een kennis gerepareerd, hadden hetzelfde euvel, doordat je dezelfde woofers gebruikt klinken ze weer als vanouds! De speakers zijn het echt waard. Het zelf doen is n...
- ma 26 feb 2007, 14:38
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Dynaudio Mini Esotar Reference
- Reacties: 87
- Weergaves: 21018
- do 15 feb 2007, 12:29
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Nieuwe Subwoofer Met Mivoc - Aw3000
- Reacties: 36
- Weergaves: 8301
Als je even googled kan je zo de driver specs vinden. De kast heeft n netto inhoud van 66 liter + de 10% winst van pritex zit ik dus op een 72 liter waar hij ook op getuned is. Afm: 45x43,6x43,6 Volume winst, door Pritex, Baf etc, vindt alleen plaats bij gesloten systemen, je zult dus je poortlengt...
- do 23 nov 2006, 11:48
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Dynaudio Mini Esotar Reference
- Reacties: 87
- Weergaves: 21018
Ik denk dat deze setup zich nog makkelijk kan gaan meten met topspeakers van nu. Zoveel is er echt neit veranderd door de jaren heen, ook al willen de marketeers ons graag anders doen geloven... Tony, gaat het trouwens een gesloten ontwerp worden ofd bas-reflex? (hmmm gesloten systeem, 1e orde met t...
- di 24 okt 2006, 13:44
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Verschil in Folie spoelen
- Reacties: 21
- Weergaves: 4605

