Er zijn 30 resultaten gevonden

door snikkeltje
di 30 mei 2023, 11:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Input gevraagd: Orrienteren op nieuwe vloerstaander
Reacties: 38
Weergaves: 1614

Re: Input gevraagd: Orrienteren op nieuwe vloerstaander

Zo zou de DD8 die ik heb gebouwd in 14-18 liter kast een behoorlijke punch hebben... echter dan mis je weer wat diepgang... Dat is de concessie die ik gemaakt heb. Iets meer laag, iets minder strak en punch. Ik hoop met meer cm2 conusoppervlakte dat dat niet meer zo een compromis hoeft te zijn... A...
door snikkeltje
vr 15 okt 2021, 15:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Peerless SLS315 (830669) gezocht!
Reacties: 25
Weergaves: 717

Re: Peerless SLS315 (830669) gezocht!

Spannend!
door snikkeltje
vr 15 okt 2021, 15:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Peerless SLS315 (830669) gezocht!
Reacties: 25
Weergaves: 717

Re: Peerless SLS315 (830669) gezocht!

Infinity reference clone?
infinity.jpg
door snikkeltje
vr 25 jan 2019, 11:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Baffle ontwerp tbv verminderen diffractie
Reacties: 464
Weergaves: 19274

Re: Baffle ontwerp tbv verminderen diffractie

Interessant onderwerp. Heb even 2 plaatjes gezocht van de 2 vifa tweeters na aanleiding van de opmerkingen van Tom:
door snikkeltje
do 04 feb 2010, 18:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: Rel Quake MK1 begint na een tijdje te 'zoemen/brommen'
Reacties: 28
Weergaves: 2174

Re: Rel Quake MK1 begint na een tijdje te 'zoemen/brommen'

Ik heb wel eens gelezen dat andere apparatuur (router/modems/koelkasten etcetc) op hetzelfde stopcontact ook wel eens voor een zoem/brom kunnen zorgen. Mogelijk kun je eens proberen om de sub op een andere groep aan te sluiten en te kijken of het probleem daar ook voorkomt.
door snikkeltje
wo 27 jan 2010, 22:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project: termino
Reacties: 2377
Weergaves: 58058

Re: project: termino

De kastvorm doet me erg denken aan de concave's van asterduc en daar is helemaal ik mis mee!
Mooie units ook trouwens, maar ik vraag wel stiekem af of die visueel wel mooi matchen?
door snikkeltje
di 26 jan 2010, 17:21
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 250180

Re: het "te koop gezien" topic....

Dit behoorlijk extreme "hi-end" zelfbouwproject staat te koop op hifi.nl:

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/6 ... eker_.html

De vraagprijs is volgens mij maar een fractie van de werkelijk gemaakte kosten van dit project...
door snikkeltje
wo 23 dec 2009, 14:52
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: SB acoustics nieuw bij europeaudio
Reacties: 18
Weergaves: 1229

Re: SB acoustics nieuw bij europeaudio

Schijnen idd goede units te zijn. Clearwave bijv. gebruikt de SB15 in hun "M5" speaker: http://www.clearwaveloudspeaker.com/M5/M5.html Schijnt erg goed te zijn en ik heb volgens mij op DIY-audio gelezen dat dit een serieuze concurrent is voor de "ZD5" van Zaph die een (duurdere) ...
door snikkeltje
vr 12 jun 2009, 14:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: hulp gezogt met ontwerp van b&w dm604 s2
Reacties: 4
Weergaves: 523

Een 604S2 zal tweedehands denk ik nog zo'n 350-400 Euro mogen kosten.
Voor dat geld kun je naar mijn mening zelf niet een dergelijke speaker fatsoenlijk bouwen en afwerken.

Om geld te besparen moet je het dus niet willen maar Als het je om de fun van het bouwen gaat dan natuurlijk doen!
door snikkeltje
do 18 dec 2008, 11:42
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Avelon Isis cloon, eerste zelfbouw speaker
Reacties: 310
Weergaves: 55090

Troels lost het op door een grotere tweeter te gebruiken van 34mm ( +waveguide) om een tweeweg TWQT te maken met een 8" woofer

http://www.troelsgravesen.dk/JA8008.htm

Vindt ik een erg mooi ontwerp, wat denk ik uitermate fraai klinkt!
door snikkeltje
ma 17 mar 2008, 14:36
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Nautilus kasten
Reacties: 534
Weergaves: 75472

:shock: :shock: :shock: :shock:

Potverdikke jongens wat gaaf!
door snikkeltje
di 04 mar 2008, 15:14
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Nautilus kasten
Reacties: 534
Weergaves: 75472

Prachtig! waar kon ook al weer besteld worden?? :lol:
door snikkeltje
za 01 mar 2008, 18:39
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Nautilus kasten
Reacties: 534
Weergaves: 75472

Prachtig vakwerk! Is het in 1 keer goed gegaan, zonder problemen?
door snikkeltje
di 26 feb 2008, 13:45
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: HATT Mk-III
Reacties: 25
Weergaves: 6820

Ziet er goed uit! In navolging van Tony moet ik ook aanbevelen om de pritex er uit te halen. Ik heb zelf ook de Hatt III gebouwt, ik heb naar Tony’s ontwerp de wanden bekleed met tapijt tegel. Ik had eerst het kastje ook flink vol gestopt met BAF maar dat haalde echt alle leven uit de speaker. Heb e...
door snikkeltje
ma 28 jan 2008, 17:07
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: MOB3W - mijn open baffle drieweg
Reacties: 427
Weergaves: 51049

Prachtig werk!, Het ontwerp doet mij een beetje denken aan de Genesis 500 speaker:
door snikkeltje
do 25 okt 2007, 12:16
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: eton/focal systeem
Reacties: 216
Weergaves: 29250

Gave plannen, dat kan iets ontzettend moois worden!

Waarom eigenlijk de keus voor een dubbele eton? Gaat aardig in de papieren lopen volgens mij en zoals gezegd wordt de kast dan ook behoorlijk groot.

Voor de rest veel plezier met de bouw en veel pics plaatsen!
door snikkeltje
do 18 okt 2007, 10:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Zelfbouwsubje met Infinity REF1240W
Reacties: 15
Weergaves: 1725

Kan die bassboost er niet uitgesoldeerd worden?
door snikkeltje
do 04 okt 2007, 13:23
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Rare jongens, die Britten
Reacties: 20
Weergaves: 4650

Paul schreef:
Afbeelding
Die speaker is ondertussen al klaar volgens mij:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... 55&page=13

Echt prachtig vakwerk en design!
door snikkeltje
ma 06 aug 2007, 11:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Paranello, de bouw van een 803D kloon
Reacties: 673
Weergaves: 132012

Mooi project met een prachtig resultaat!!
door snikkeltje
wo 28 feb 2007, 16:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: Fix Proudly presents: Impulse ( lange termijn project )
Reacties: 35
Weergaves: 6329

audiomanics schreef:
Tada!!!! kwijlen mag beginnen...

Kees
Super! Zit er zeer strak uit. Keep it Up!
door snikkeltje
wo 28 feb 2007, 16:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Philips 70FB820 ouderdomskwalen
Reacties: 7
Weergaves: 5113

Gewoon zelf voorzien van een nieuwe randen!, Randen kun je bestellen bij Fred Buist. Heb pas alle 4 de woofers van een setje FB825 van een kennis gerepareerd, hadden hetzelfde euvel, doordat je dezelfde woofers gebruikt klinken ze weer als vanouds! De speakers zijn het echt waard. Het zelf doen is n...
door snikkeltje
ma 26 feb 2007, 14:38
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Dynaudio Mini Esotar Reference
Reacties: 87
Weergaves: 21018

Oh my God! Naast deze speakers valt het pas echt op, wat zijn dat een joekels zeg, die woofers daarnaast!
door snikkeltje
do 15 feb 2007, 12:29
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Nieuwe Subwoofer Met Mivoc - Aw3000
Reacties: 36
Weergaves: 8301

Als je even googled kan je zo de driver specs vinden. De kast heeft n netto inhoud van 66 liter + de 10% winst van pritex zit ik dus op een 72 liter waar hij ook op getuned is. Afm: 45x43,6x43,6 Volume winst, door Pritex, Baf etc, vindt alleen plaats bij gesloten systemen, je zult dus je poortlengt...
door snikkeltje
do 23 nov 2006, 11:48
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Dynaudio Mini Esotar Reference
Reacties: 87
Weergaves: 21018

Ik denk dat deze setup zich nog makkelijk kan gaan meten met topspeakers van nu. Zoveel is er echt neit veranderd door de jaren heen, ook al willen de marketeers ons graag anders doen geloven... Tony, gaat het trouwens een gesloten ontwerp worden ofd bas-reflex? (hmmm gesloten systeem, 1e orde met t...
door snikkeltje
di 24 okt 2006, 13:44
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Verschil in Folie spoelen
Reacties: 21
Weergaves: 4605

Beste FFF,

Is het niet verstandig om eerst te gaan luisteren wat JIJ goed vindt klinken ipv "op aanraden van anderen" vele euro's in de duurste filtercomponenten te steken zonder dat je weet of dit voor ook voor jou winst opleverd?