Er zijn 223 resultaten gevonden
- vr 10 jan 2020, 19:18
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: SE KT66 versterker
- Reacties: 179
- Weergaves: 9571
Re: SE KT66 versterker
Maar 8 jaar gaan bij regelmatig luisteren KT66 buizen niet mee...
- di 16 feb 2016, 10:33
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Rotel RCD-955AX
- Reacties: 14
- Weergaves: 2813
Re: Rotel RCD-955AX
Mijn exemplaar was de Cary Audio Design versie, een gemod. Rotel RCD-955AX.
- ma 15 feb 2016, 22:45
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Rotel RCD-955AX
- Reacties: 14
- Weergaves: 2813
Re: Rotel RCD-955AX
Volgens mij per kanaal een E82CC/12AU7. Ik heb toentertijd beide buizen vervangen (t.b.v. geluidswinst) door 2x 6SN7.
Buizen staan geschakeld als kathodevolger, dus laagohming uit.
Buizen staan geschakeld als kathodevolger, dus laagohming uit.
- do 16 jan 2014, 12:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
- Reacties: 765
- Weergaves: 27397
Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
Is zeker geen rommelen. Weerstandwaarden blijven gelijk.
Blijkbaar nog weinig inzicht in buizentechniek.
Blijkbaar nog weinig inzicht in buizentechniek.
- do 16 jan 2014, 12:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
- Reacties: 765
- Weergaves: 27397
Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
Ipv die 6N1P zou ik gaan voor de audiophiele 6SN7. is dat een 1-op-1 wissel? past in zelfde voet? dan kan ik dat later als upgrade mss eens doen Nee; raadpleeg de buizendatabank: http://tdsl.duncanamps.com/tubesearch.php Voor de 6SN7/VT231/ECC32/5692: http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=6SN7 Yo...
- do 16 jan 2014, 12:29
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
- Reacties: 765
- Weergaves: 27397
Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
2 weerstanden van 100R aansluiten op de gloeidraden en aan 1 punt samenvoegen en dat punt aan chassis leggen moet voldoende zijn. Versterkers met DC gloeispanning klinken soft/tam trouwens.
Ipv die 6N1P zou ik gaan voor de audiophiele 6SN7.
Ipv die 6N1P zou ik gaan voor de audiophiele 6SN7.
- wo 03 okt 2012, 8:00
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Niet meer tegenop te bouwen ???
- Reacties: 25
- Weergaves: 1488
Re: Niet meer tegenop te bouwen ???
Recessie-amp.:
- do 16 aug 2012, 20:06
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Niet meer tegenop te bouwen ???
- Reacties: 25
- Weergaves: 1488
Re: Niet meer tegenop te bouwen ???
DIY met een hoge WAF...
- zo 08 jan 2012, 16:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL84PP HF10 Verbouwen.
- Reacties: 621
- Weergaves: 13799
Re: EL84PP HF10 Verbouwen.
Ziet er goed uit. Succes!
- do 10 nov 2011, 23:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
- Reacties: 148
- Weergaves: 3616
Re: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
Oke. Ik ga die Ck dan bij volgende beurt even losgooien. Weet alleen nog steeds niet welke Ck. Voorbuis? Eindbuis? Allebei?? Bij voorbuis; eindtrap ruiste immers toch niet?! Ck zit toch bij 2e buishelft voorbuis? En dan de anodeweerstand ver weg zit is niet zo erg? Nee, kan geen ruis veroorzaken. A...
- do 10 nov 2011, 22:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
- Reacties: 148
- Weergaves: 3616
Re: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
Zonder voorbuis zal hij niet ruisen omdat hij dan helemaal niets doen.? Ruis zou ook uit eindtrap kunnen komen. De ruis komt met het signaal mee... En met een kortgesloten ingang is de ruis weg. Da's belangrijke constatering! Daar wilde ik naar toe. Dus zonder voorbuis ook lijkt me. Over de te hoge...
- do 10 nov 2011, 18:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
- Reacties: 148
- Weergaves: 3616
Re: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
Zonder voorbuis zal hij niet ruisen omdat hij dan helemaal niets doen.? Ruis zou ook uit eindtrap kunnen komen. De ruis komt met het signaal mee... En met een kortgesloten ingang is de ruis weg. Da's belangrijke constatering! Daar wilde ik naar toe. Dus zonder voorbuis ook lijkt me. Over de te hoge...
- do 10 nov 2011, 8:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
- Reacties: 148
- Weergaves: 3616
Re: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
Verder heeft ie niet goed gelezen wat er gebeurt :shock: De versterker ruist NIET,enkel met geluid komt er ruis bij :o . Anne Wel degelijk; sommige voorbuizen kunnen vreemd reageren wanneer ze flink moeten uitsturen. (cq. hoge wisselspanning aangeboden krijgen). Einbuizen soms ook, vandaar rijtje t...
- di 08 nov 2011, 17:02
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
- Reacties: 148
- Weergaves: 3616
Re: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
ja dat zou je denken... maar ik krijg hem niet goed op de scoop. Zal eens kijken of ik van de week nog een keer kan worstelen met een toongenerator... Ruis weg, wanneer je de voorbuizen er uittrekt en/of ingang kortsluit? Ander merk voorbuis geprobeerd? Bij diodes in voeding: 1N4007 vervangen door ...
- za 08 okt 2011, 7:44
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Het nut van een goede FM tuner
- Reacties: 61
- Weergaves: 3765
Re: Het nut van een goede FM tuner
Heerlijk die ouderwetse FM radio :goedzo: Voor zolang het nog duurt. Vooral in Engeland is DAB-radio al aardig ingevoerd. Wanneer je regelmatig de Britse eBay bezoekt, kun je vaststellen dat daar zelfs zeer dure analoge tuners voor een prikkie te koop zijn. ************** In de jaren 70 t/m 90 een ...
- di 13 sep 2011, 16:42
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 248146
- wo 07 sep 2011, 21:48
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Leveranciers
- Reacties: 119
- Weergaves: 11702
- di 06 sep 2011, 21:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Afbouw UL-40S KT66 PP-SuperTriode: Hij Speelt!!!
- Reacties: 121
- Weergaves: 4802
Re: Afbouw UL-40S KT66 PP-SuperTriode: Hij Speelt!!!
HIER gezien voor $ 98/€ 70 p. paar.Porcino schreef:Als je nagaat dat de "Golden Treasure KT66" voor bijna het 20-ig voudige over de toonbank gaan en ook bij Shuguang van de band rollen...
(Shuguang KT66 voor $ 16,50/€ 11,80 p. stuk)
- ma 05 sep 2011, 6:42
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Afbouw UL-40S KT66 PP-SuperTriode: Hij Speelt!!!
- Reacties: 121
- Weergaves: 4802
Re: Afbouw UL-40S KT66 PP-SuperTriode: Hij Speelt!!!
Ben ook ook zoek naar een kwartet KT66.
Zag HIER Shuguang KT66 voor $ 17,50/€ 12,35 per stuk.
Ze leveren ook de Shuguang EL34B (voor $ 9,80/€ 6,90) en die speelt de bijna 3x zo dure EH 6CA7 helemaal weg.
Zag HIER Shuguang KT66 voor $ 17,50/€ 12,35 per stuk.
Ze leveren ook de Shuguang EL34B (voor $ 9,80/€ 6,90) en die speelt de bijna 3x zo dure EH 6CA7 helemaal weg.
- za 27 aug 2011, 5:15
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: VU meters kopen, WAAR????
- Reacties: 7
- Weergaves: 1556
- di 23 aug 2011, 9:22
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Leveranciers
- Reacties: 119
- Weergaves: 11702
Re: Leveranciers
Laaggeprijsde onderdelen voor DIY buizenversterkers en goedkope single-ended versterkers:
http://jjyaudio.com/index.asp
http://jjyaudio.com/index.asp
- ma 22 aug 2011, 21:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP
- Reacties: 254
- Weergaves: 9905
Re: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP
DEZE PP is ook interessant geprijsd.
- di 16 aug 2011, 18:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP
- Reacties: 254
- Weergaves: 9905
Re: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP
Over die stappenschakelaar: ik zag dat die gewoon stereo is. Kan ik dan een soort van voorversterkertje maken die alleen het singnaal van de ingang, via deze schakelaar, naar de uitgang brengt, en dan dat signaal aanbieden op mijn monoblokken, en daar de schakeling inbouwen zoals in het schema, maa...
- ma 15 aug 2011, 8:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP
- Reacties: 254
- Weergaves: 9905
Re: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP
@bcvdb. Mbt EZ81/6CA4. Beste ervaring (samen met luisterpanel) met de EH 6CA4 . Open, gedetailleerd en levendig geluid! Andere merken zaten dicht bij elkaar met saai, wat levenloos klankbeeld Ook minder details hoorbaar. Onderling 1-2 V. DC verschil. (De EH 6CA4 bleek overkill in Philips-plano's/bi-...
- zo 14 aug 2011, 13:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP
- Reacties: 254
- Weergaves: 9905
Re: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP
Mijn fav koppel-C's zijn nog steeds de Jensen copperfoils (papercaps) en die SSP caps van De Groef Audio.
Tegenwoordig ook goede ervaring met de betaalbare Obbligato-caps, bezoek daarvoor o.a. Hificollectice (http://www.hificollective.co.uk/compone ... itors.html ) Alleen wat lange inspeeltijd.
Tegenwoordig ook goede ervaring met de betaalbare Obbligato-caps, bezoek daarvoor o.a. Hificollectice (http://www.hificollective.co.uk/compone ... itors.html ) Alleen wat lange inspeeltijd.
