Er zijn 223 resultaten gevonden

door VT4C
vr 10 jan 2020, 19:18
Forum: Versterkers
Onderwerp: SE KT66 versterker
Reacties: 179
Weergaves: 9571

Re: SE KT66 versterker

Maar 8 jaar gaan bij regelmatig luisteren KT66 buizen niet mee...
door VT4C
di 16 feb 2016, 10:33
Forum: Bronnen
Onderwerp: Rotel RCD-955AX
Reacties: 14
Weergaves: 2813

Re: Rotel RCD-955AX

Mijn exemplaar was de Cary Audio Design versie, een gemod. Rotel RCD-955AX.
door VT4C
ma 15 feb 2016, 22:45
Forum: Bronnen
Onderwerp: Rotel RCD-955AX
Reacties: 14
Weergaves: 2813

Re: Rotel RCD-955AX

Volgens mij per kanaal een E82CC/12AU7. Ik heb toentertijd beide buizen vervangen (t.b.v. geluidswinst) door 2x 6SN7.
Buizen staan geschakeld als kathodevolger, dus laagohming uit.
door VT4C
do 16 jan 2014, 12:58
Forum: Versterkers
Onderwerp: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
Reacties: 765
Weergaves: 27397

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Is zeker geen rommelen. Weerstandwaarden blijven gelijk.
Blijkbaar nog weinig inzicht in buizentechniek. :roll:
door VT4C
do 16 jan 2014, 12:51
Forum: Versterkers
Onderwerp: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
Reacties: 765
Weergaves: 27397

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Ipv die 6N1P zou ik gaan voor de audiophiele 6SN7. is dat een 1-op-1 wissel? past in zelfde voet? dan kan ik dat later als upgrade mss eens doen Nee; raadpleeg de buizendatabank: http://tdsl.duncanamps.com/tubesearch.php Voor de 6SN7/VT231/ECC32/5692: http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=6SN7 Yo...
door VT4C
do 16 jan 2014, 12:29
Forum: Versterkers
Onderwerp: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
Reacties: 765
Weergaves: 27397

Re: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

2 weerstanden van 100R aansluiten op de gloeidraden en aan 1 punt samenvoegen en dat punt aan chassis leggen moet voldoende zijn. Versterkers met DC gloeispanning klinken soft/tam trouwens.

Ipv die 6N1P zou ik gaan voor de audiophiele 6SN7.
door VT4C
wo 03 okt 2012, 8:00
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Niet meer tegenop te bouwen ???
Reacties: 25
Weergaves: 1488

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Recessie-amp.:
door VT4C
do 16 aug 2012, 20:06
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Niet meer tegenop te bouwen ???
Reacties: 25
Weergaves: 1488

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

DIY met een hoge WAF...
bestandsbron: http://i49.tinypic.com/2ywa9vl.jpg
bestandsbron: http://i49.tinypic.com/2ywa9vl.jpg
door VT4C
zo 08 jan 2012, 16:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: EL84PP HF10 Verbouwen.
Reacties: 621
Weergaves: 13799

Re: EL84PP HF10 Verbouwen.

Ziet er goed uit. Succes!
door VT4C
do 10 nov 2011, 23:22
Forum: Versterkers
Onderwerp: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
Reacties: 148
Weergaves: 3616

Re: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)

Oke. Ik ga die Ck dan bij volgende beurt even losgooien. Weet alleen nog steeds niet welke Ck. Voorbuis? Eindbuis? Allebei?? Bij voorbuis; eindtrap ruiste immers toch niet?! Ck zit toch bij 2e buishelft voorbuis? En dan de anodeweerstand ver weg zit is niet zo erg? Nee, kan geen ruis veroorzaken. A...
door VT4C
do 10 nov 2011, 22:22
Forum: Versterkers
Onderwerp: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
Reacties: 148
Weergaves: 3616

Re: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)

Zonder voorbuis zal hij niet ruisen omdat hij dan helemaal niets doen.? Ruis zou ook uit eindtrap kunnen komen. De ruis komt met het signaal mee... En met een kortgesloten ingang is de ruis weg. Da's belangrijke constatering! Daar wilde ik naar toe. Dus zonder voorbuis ook lijkt me. Over de te hoge...
door VT4C
do 10 nov 2011, 18:12
Forum: Versterkers
Onderwerp: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
Reacties: 148
Weergaves: 3616

Re: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)

Zonder voorbuis zal hij niet ruisen omdat hij dan helemaal niets doen.? Ruis zou ook uit eindtrap kunnen komen. De ruis komt met het signaal mee... En met een kortgesloten ingang is de ruis weg. Da's belangrijke constatering! Daar wilde ik naar toe. Dus zonder voorbuis ook lijkt me. Over de te hoge...
door VT4C
do 10 nov 2011, 8:41
Forum: Versterkers
Onderwerp: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
Reacties: 148
Weergaves: 3616

Re: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)

Verder heeft ie niet goed gelezen wat er gebeurt :shock: De versterker ruist NIET,enkel met geluid komt er ruis bij :o . Anne Wel degelijk; sommige voorbuizen kunnen vreemd reageren wanneer ze flink moeten uitsturen. (cq. hoge wisselspanning aangeboden krijgen). Einbuizen soms ook, vandaar rijtje t...
door VT4C
di 08 nov 2011, 17:02
Forum: Versterkers
Onderwerp: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
Reacties: 148
Weergaves: 3616

Re: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)

ja dat zou je denken... maar ik krijg hem niet goed op de scoop. Zal eens kijken of ik van de week nog een keer kan worstelen met een toongenerator... Ruis weg, wanneer je de voorbuizen er uittrekt en/of ingang kortsluit? Ander merk voorbuis geprobeerd? Bij diodes in voeding: 1N4007 vervangen door ...
door VT4C
za 08 okt 2011, 7:44
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Het nut van een goede FM tuner
Reacties: 61
Weergaves: 3765

Re: Het nut van een goede FM tuner

Heerlijk die ouderwetse FM radio :goedzo: Voor zolang het nog duurt. Vooral in Engeland is DAB-radio al aardig ingevoerd. Wanneer je regelmatig de Britse eBay bezoekt, kun je vaststellen dat daar zelfs zeer dure analoge tuners voor een prikkie te koop zijn. ************** In de jaren 70 t/m 90 een ...
door VT4C
di 13 sep 2011, 16:42
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248146

Re: Leveranciers

Nu toeslaan:

bij BACO Dump, IJmuiden; Sylvania 12SL7GT NOS. 8)
door VT4C
wo 07 sep 2011, 21:48
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Leveranciers
Reacties: 119
Weergaves: 11702

Re: Leveranciers

door VT4C
di 06 sep 2011, 21:32
Forum: Versterkers
Onderwerp: Afbouw UL-40S KT66 PP-SuperTriode: Hij Speelt!!!
Reacties: 121
Weergaves: 4802

Re: Afbouw UL-40S KT66 PP-SuperTriode: Hij Speelt!!!

Porcino schreef:
Als je nagaat dat de "Golden Treasure KT66" voor bijna het 20-ig voudige over de toonbank gaan en ook bij Shuguang van de band rollen...
HIER gezien voor $ 98/€ 70 p. paar.

(Shuguang KT66 voor $ 16,50/€ 11,80 p. stuk)
door VT4C
ma 05 sep 2011, 6:42
Forum: Versterkers
Onderwerp: Afbouw UL-40S KT66 PP-SuperTriode: Hij Speelt!!!
Reacties: 121
Weergaves: 4802

Re: Afbouw UL-40S KT66 PP-SuperTriode: Hij Speelt!!!

Ben ook ook zoek naar een kwartet KT66.
Zag HIER Shuguang KT66 voor $ 17,50/€ 12,35 per stuk.

Ze leveren ook de Shuguang EL34B (voor $ 9,80/€ 6,90) en die speelt de bijna 3x zo dure EH 6CA7 helemaal weg.
door VT4C
za 27 aug 2011, 5:15
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: VU meters kopen, WAAR????
Reacties: 7
Weergaves: 1556

Re: VU meters kopen, WAAR????

door VT4C
di 23 aug 2011, 9:22
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Leveranciers
Reacties: 119
Weergaves: 11702

Re: Leveranciers

Laaggeprijsde onderdelen voor DIY buizenversterkers en goedkope single-ended versterkers:

http://jjyaudio.com/index.asp
door VT4C
ma 22 aug 2011, 21:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP
Reacties: 254
Weergaves: 9905

Re: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP

DEZE PP is ook interessant geprijsd.
door VT4C
di 16 aug 2011, 18:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP
Reacties: 254
Weergaves: 9905

Re: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP

Over die stappenschakelaar: ik zag dat die gewoon stereo is. Kan ik dan een soort van voorversterkertje maken die alleen het singnaal van de ingang, via deze schakelaar, naar de uitgang brengt, en dan dat signaal aanbieden op mijn monoblokken, en daar de schakeling inbouwen zoals in het schema, maa...
door VT4C
ma 15 aug 2011, 8:09
Forum: Versterkers
Onderwerp: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP
Reacties: 254
Weergaves: 9905

Re: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP

@bcvdb. Mbt EZ81/6CA4. Beste ervaring (samen met luisterpanel) met de EH 6CA4 . Open, gedetailleerd en levendig geluid! Andere merken zaten dicht bij elkaar met saai, wat levenloos klankbeeld Ook minder details hoorbaar. Onderling 1-2 V. DC verschil. (De EH 6CA4 bleek overkill in Philips-plano's/bi-...
door VT4C
zo 14 aug 2011, 13:40
Forum: Versterkers
Onderwerp: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP
Reacties: 254
Weergaves: 9905

Re: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP

Mijn fav koppel-C's zijn nog steeds de Jensen copperfoils (papercaps) en die SSP caps van De Groef Audio.
Tegenwoordig ook goede ervaring met de betaalbare Obbligato-caps, bezoek daarvoor o.a. Hificollectice (http://www.hificollective.co.uk/compone ... itors.html ) Alleen wat lange inspeeltijd.