Harmonische vervorming?
naast dat de t/s parameters gelijk waardig zijn, lijkt het me misschien ook belangrijk dat de woofer in zn gebruikte freq range geen rare fratsen uithaalt?
Er zijn 93 resultaten gevonden
- di 13 dec 2016, 3:28
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Hoe groot is het klankverschil van (sub) woofers
- Reacties: 37
- Weergaves: 1902
- vr 06 feb 2015, 14:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: woofer zwart spuiten?
- Reacties: 64
- Weergaves: 2771
- vr 06 feb 2015, 14:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: woofer zwart spuiten?
- Reacties: 64
- Weergaves: 2771
Re: woofer zwart spuiten?
vergeet de Seas L26roy niet
- di 03 jun 2014, 23:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Hulp bij bouwen 2-weg monitoren (low budget)
- Reacties: 10
- Weergaves: 664
Re: Hulp bij bouwen 2-weg monitoren (low budget)
is een 2 weg perse nodig?
op een low budget denk ik dat je met een breedbander beter af bent
neem een voorbeeld aan de Needles (zijn wel vloerstaanders)
als je toch voor de twee weg route gaat kun je ook een kijkje nemen bij:
- Dayton audio
- tangband ?
op een low budget denk ik dat je met een breedbander beter af bent
neem een voorbeeld aan de Needles (zijn wel vloerstaanders)
als je toch voor de twee weg route gaat kun je ook een kijkje nemen bij:
- Dayton audio
- tangband ?
- di 06 aug 2013, 19:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: hulp gevraagd bij ontwerp 2-weg FAST bookshelf speakers
- Reacties: 22
- Weergaves: 639
Re: hulp gevraagd bij ontwerp 2-weg bookshelf speakers
het ondersteunen van een fullrange met een woofer wordt ook wel een FAST genoemd (Fullrange And Subwoofer Technology) het is zeer zeker mogelijk met de fullrange die je vermeld had. om het simuleren makkelijker te maken zo je ook een Visaton woofer kunnen kiezen ivm dat beide drivers dan in boxsim s...
- zo 14 jul 2013, 21:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Toon je Plankjesversterker - Showcase
- Reacties: 301
- Weergaves: 30118
Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Geld een bureauversterker ook?
sorry voor de brakke foto van m'n telefoon
eindelijk 2x LM3886 op 24v-0-24v 160VA Polytronik ringkern
sorry voor de brakke foto van m'n telefoon
eindelijk 2x LM3886 op 24v-0-24v 160VA Polytronik ringkern
- za 18 mei 2013, 23:54
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Ervaringen ZBA dag 2013
- Reacties: 158
- Weergaves: 5815
Re: Ervaringen ZBA dag 2013
Bedankt voor de organisatie Wowly 
- wo 15 mei 2013, 16:18
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
- Reacties: 257
- Weergaves: 7773
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Ik denk dat ik m'n cyburg monitoren weer meeneem vanwege dat ik het filter heb veranderd
- do 09 mei 2013, 14:41
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
- Reacties: 257
- Weergaves: 7773
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Als eventueel behoefte is aan een ta2024 dan kan ik em meenemen
- vr 29 mar 2013, 19:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Advies gevraagdpPortable HOTROD speaker
- Reacties: 35
- Weergaves: 1451
Re: Advies gevraagdpPortable HOTROD speaker
de nd91-4 doet het vrij goed in 1,5 liter een een poort op 65 hz maar dan heb je gigantische poort lengtes
je zou het ook kunnen proberen met de peerless 3,5 inch passive radiator
je zou het ook kunnen proberen met de peerless 3,5 inch passive radiator
- vr 29 mar 2013, 19:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste 2-weg
- Reacties: 7
- Weergaves: 426
Re: Eerste 2-weg
Oke, ik luister voornamelijk on-axis ze komen namelijk op m'n bureau te staan. voor de rest heb ik een beetje met een 3rd order filter op de tweeter geëxperimenteerd in boxsim: het filter: filter 2 gen.png de freq response: w3-926SD + nd16fa-6 freq 2 gen.png en natuurlijk de fase response: phase res...
- vr 29 mar 2013, 13:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste 2-weg
- Reacties: 7
- Weergaves: 426
Re: Eerste 2-weg
Hoe dik zijn de panelen eigenlijk en zit er ook bracing in de box? Het ziet er naar uit dat het 12mm is. Dat is op zich ok voor zo'n klein boxje, maar je krijgt er wel een beetje hol geluid van zonder bracing. Door de box vol te stoppen met demping is dat wel een enigszins op te vangen, het hangt e...
- do 28 mar 2013, 23:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eerste 2-weg
- Reacties: 7
- Weergaves: 426
Eerste 2-weg
Goedendag, dit wordt me eerste kennismaking met een 2 weg (natuurlijk is het niet helemaal accuraat zonder phase response van de drivers) ik had nog een paar breedbanders liggen in me kamer TangBand W3-926SD. nou loopt deze driver heel erg op in het hoog zodra je hem fullrange inzet dus heb ik wat g...
- vr 22 mar 2013, 0:16
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013
- Reacties: 15
- Weergaves: 654
Re: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013
Dan kan ik in ieder geval een lijn maken van Utrecht naar Breda 
- vr 22 mar 2013, 0:05
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013
- Reacties: 15
- Weergaves: 654
Re: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013
hahahahahaha

kan die ook horizontaal vervoeren?
kan die ook horizontaal vervoeren?
- do 21 mar 2013, 23:23
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013
- Reacties: 15
- Weergaves: 654
Re: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013
dat begrijp ik hannesie
ik zoek weer een lift ja
maar ov is op zich niet zo'n probleem
ik zoek weer een lift ja
maar ov is op zich niet zo'n probleem
- do 21 mar 2013, 23:17
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013
- Reacties: 15
- Weergaves: 654
Re: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013
ik heb helaas geen rijbewijs 
- do 21 mar 2013, 22:56
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013
- Reacties: 15
- Weergaves: 654
**CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013
De titel spreek van zich 
- do 21 mar 2013, 13:38
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
- Reacties: 257
- Weergaves: 7773
Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Ik ben zeker in! 
- ma 11 mar 2013, 21:29
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Fullrange voor FAST
- Reacties: 8
- Weergaves: 559
Re: Fullrange voor FAST
Voldoet niet helemaal aan je eisen, maar ik ben zelf erg grote fan van de TB W5-1611sa. Heb hem in een TL en op een OB en erg happy mee. Die had ik gezien en las inderdaad meerdere goede verhalen. Ik ben bang dat off-axis m.n. de hoge frequenties snel teruglopen. Ik ben in bezit van een kleine woon...
- ma 11 mar 2013, 16:51
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Fullrange voor FAST
- Reacties: 8
- Weergaves: 559
Re: Fullrange voor FAST
Ik denk dat je de FR125SR kan afstrepen sinds die niet meer wordt geproduceerd of maar heel beperkt leverbaar is

maar de fountek lijkt heel interessant uit de test te komen
maar de fountek lijkt heel interessant uit de test te komen
- wo 06 mar 2013, 22:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Inspiratie nodig voor subwoofer behuizing
- Reacties: 13
- Weergaves: 567
Re: Inspiratie nodig voor subwoofer behuizing
krijg je niet ook 3db extra gain van het verdubbelde vermogen
ik dacht dat 1 extra driver 6db gaf(correct me if i'm wrong)
ik dacht dat 1 extra driver 6db gaf(correct me if i'm wrong)
- do 21 feb 2013, 15:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
- Reacties: 418
- Weergaves: 17014
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Als ik het goed begrijp gebruiken jullie deze trafo's?
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/504438/
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/504684/
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/504438/
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/504684/
- wo 20 feb 2013, 23:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
- Reacties: 418
- Weergaves: 17014
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Gisteren maar eens aan het test printje begonnen en vandaag even getest Hij doet ut :rock: nog even een input signaal er over en dan weer even kijken IMAG0259.jpg (Dit was een foto van gister avond enige wat op deze foto mist is de gloei bekabeling) helaas was me gloei spanning erg laag 5,4 Volt met...
- zo 10 feb 2013, 0:01
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 2013
- Reacties: 258
- Weergaves: 7476
Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201
Barry keurig georganiseed
ook voor mij was het de eerste keer en het was zeer geslaagt

ook voor mij was het de eerste keer en het was zeer geslaagt
