Er zijn 93 resultaten gevonden

door feraty
di 13 dec 2016, 3:28
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Hoe groot is het klankverschil van (sub) woofers
Reacties: 37
Weergaves: 1902

Re: Hoe groot is het klankverschil van (sub) woofers

Harmonische vervorming?
naast dat de t/s parameters gelijk waardig zijn, lijkt het me misschien ook belangrijk dat de woofer in zn gebruikte freq range geen rare fratsen uithaalt?
door feraty
vr 06 feb 2015, 14:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: woofer zwart spuiten?
Reacties: 64
Weergaves: 2771

Re: woofer zwart spuiten?

door feraty
vr 06 feb 2015, 14:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: woofer zwart spuiten?
Reacties: 64
Weergaves: 2771

Re: woofer zwart spuiten?

vergeet de Seas L26roy niet O:)
door feraty
di 03 jun 2014, 23:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Hulp bij bouwen 2-weg monitoren (low budget)
Reacties: 10
Weergaves: 664

Re: Hulp bij bouwen 2-weg monitoren (low budget)

is een 2 weg perse nodig?

op een low budget denk ik dat je met een breedbander beter af bent :sure:
neem een voorbeeld aan de Needles (zijn wel vloerstaanders)

als je toch voor de twee weg route gaat kun je ook een kijkje nemen bij:
- Dayton audio
- tangband ?
door feraty
di 06 aug 2013, 19:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: hulp gevraagd bij ontwerp 2-weg FAST bookshelf speakers
Reacties: 22
Weergaves: 639

Re: hulp gevraagd bij ontwerp 2-weg bookshelf speakers

het ondersteunen van een fullrange met een woofer wordt ook wel een FAST genoemd (Fullrange And Subwoofer Technology) het is zeer zeker mogelijk met de fullrange die je vermeld had. om het simuleren makkelijker te maken zo je ook een Visaton woofer kunnen kiezen ivm dat beide drivers dan in boxsim s...
door feraty
zo 14 jul 2013, 21:01
Forum: Versterkers
Onderwerp: Toon je Plankjesversterker - Showcase
Reacties: 301
Weergaves: 30118

Re: Toon je Plankjesversterker - Showcase

Geld een bureauversterker ook?
IMAG0563.jpg
sorry voor de brakke foto van m'n telefoon

eindelijk 2x LM3886 op 24v-0-24v 160VA Polytronik ringkern
door feraty
za 18 mei 2013, 23:54
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Ervaringen ZBA dag 2013
Reacties: 158
Weergaves: 5815

Re: Ervaringen ZBA dag 2013

Bedankt voor de organisatie Wowly :rock:
door feraty
wo 15 mei 2013, 16:18
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Reacties: 257
Weergaves: 7773

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Ik denk dat ik m'n cyburg monitoren weer meeneem vanwege dat ik het filter heb veranderd
door feraty
do 09 mei 2013, 14:41
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Reacties: 257
Weergaves: 7773

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Als eventueel behoefte is aan een ta2024 dan kan ik em meenemen
door feraty
vr 29 mar 2013, 19:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Advies gevraagdpPortable HOTROD speaker
Reacties: 35
Weergaves: 1451

Re: Advies gevraagdpPortable HOTROD speaker

de nd91-4 doet het vrij goed in 1,5 liter een een poort op 65 hz maar dan heb je gigantische poort lengtes
je zou het ook kunnen proberen met de peerless 3,5 inch passive radiator
door feraty
vr 29 mar 2013, 19:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Eerste 2-weg
Reacties: 7
Weergaves: 426

Re: Eerste 2-weg

Oke, ik luister voornamelijk on-axis ze komen namelijk op m'n bureau te staan. voor de rest heb ik een beetje met een 3rd order filter op de tweeter geëxperimenteerd in boxsim: het filter: filter 2 gen.png de freq response: w3-926SD + nd16fa-6 freq 2 gen.png en natuurlijk de fase response: phase res...
door feraty
vr 29 mar 2013, 13:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Eerste 2-weg
Reacties: 7
Weergaves: 426

Re: Eerste 2-weg

Hoe dik zijn de panelen eigenlijk en zit er ook bracing in de box? Het ziet er naar uit dat het 12mm is. Dat is op zich ok voor zo'n klein boxje, maar je krijgt er wel een beetje hol geluid van zonder bracing. Door de box vol te stoppen met demping is dat wel een enigszins op te vangen, het hangt e...
door feraty
do 28 mar 2013, 23:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Eerste 2-weg
Reacties: 7
Weergaves: 426

Eerste 2-weg

Goedendag, dit wordt me eerste kennismaking met een 2 weg (natuurlijk is het niet helemaal accuraat zonder phase response van de drivers) ik had nog een paar breedbanders liggen in me kamer TangBand W3-926SD. nou loopt deze driver heel erg op in het hoog zodra je hem fullrange inzet dus heb ik wat g...
door feraty
vr 22 mar 2013, 0:16
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013
Reacties: 15
Weergaves: 654

Re: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013

Dan kan ik in ieder geval een lijn maken van Utrecht naar Breda :lol:
door feraty
vr 22 mar 2013, 0:05
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013
Reacties: 15
Weergaves: 654

Re: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013

hahahahahaha :rofl: :rofl: :rofl: :mrgreen:

kan die ook horizontaal vervoeren? :mrgreen:
door feraty
do 21 mar 2013, 23:23
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013
Reacties: 15
Weergaves: 654

Re: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013

dat begrijp ik hannesie :rofl:
ik zoek weer een lift ja :mrgreen:

maar ov is op zich niet zo'n probleem
door feraty
do 21 mar 2013, 23:17
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013
Reacties: 15
Weergaves: 654

Re: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013

ik heb helaas geen rijbewijs :wink:
door feraty
do 21 mar 2013, 22:56
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: **CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013
Reacties: 15
Weergaves: 654

**CarPool Topic** Luisterdag 9 Breda 18 Mei 2013

De titel spreek van zich :lol:
door feraty
do 21 mar 2013, 13:38
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!
Reacties: 257
Weergaves: 7773

Re: Luisterdag 9 Breda 18 mei 2013!!!

Ik ben zeker in! :D
door feraty
ma 11 mar 2013, 21:29
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Fullrange voor FAST
Reacties: 8
Weergaves: 559

Re: Fullrange voor FAST

Voldoet niet helemaal aan je eisen, maar ik ben zelf erg grote fan van de TB W5-1611sa. Heb hem in een TL en op een OB en erg happy mee. Die had ik gezien en las inderdaad meerdere goede verhalen. Ik ben bang dat off-axis m.n. de hoge frequenties snel teruglopen. Ik ben in bezit van een kleine woon...
door feraty
ma 11 mar 2013, 16:51
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Fullrange voor FAST
Reacties: 8
Weergaves: 559

Re: Fullrange voor FAST

Ik denk dat je de FR125SR kan afstrepen sinds die niet meer wordt geproduceerd of maar heel beperkt leverbaar is
:(
maar de fountek lijkt heel interessant uit de test te komen
door feraty
wo 06 mar 2013, 22:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Inspiratie nodig voor subwoofer behuizing
Reacties: 13
Weergaves: 567

Re: Inspiratie nodig voor subwoofer behuizing

krijg je niet ook 3db extra gain van het verdubbelde vermogen
ik dacht dat 1 extra driver 6db gaf(correct me if i'm wrong) O:)
door feraty
wo 20 feb 2013, 23:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Reacties: 418
Weergaves: 17014

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Gisteren maar eens aan het test printje begonnen en vandaag even getest Hij doet ut :rock: nog even een input signaal er over en dan weer even kijken IMAG0259.jpg (Dit was een foto van gister avond enige wat op deze foto mist is de gloei bekabeling) helaas was me gloei spanning erg laag 5,4 Volt met...
door feraty
zo 10 feb 2013, 0:01
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 2013
Reacties: 258
Weergaves: 7476

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Barry keurig georganiseed

ook voor mij was het de eerste keer en het was zeer geslaagt
:)