2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 2013

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 2013

Bericht door Barry2001 »

Beste mensen,

Vorig jaar, of eigenlijk dit jaar, de 1e luisterdag Oost Nederland, met veel plezier meegemaakt, dit smaakt naar meer. Direkt een tegenslag, hoe prettig de ruimtes waren in Almelo, ze zijn inmiddels in gebruik. Het was ook te mooi om waar te zijn :mrgreen:

Ik ben op zoek gegaan naar een andere ruimte, dit valt absoluut niet mee; moet betaalbaar zijn, meerdere ruimtes, en goed toegankelijk. Via een maatje van vroeger heb ik wat kunnen vinden, ben er wezen kijken, volgens mij is het supergeschikt.

Met veel plezier kan ik melden dat ZATERDAG 9 FEBRUARI 2013 de 2e ZBA luisterdag Oost Nederland zal zijn.

Locatie: Go Planet Enschede http://www.go-planet.nl/ . Dit is direkt naast de 'Pride of the East', de Grolsch Veste, oftewel het FC Twente stadion. Ik zou iets kunnen mijmeren over de aanstaande kampioen, maar na de laatste wedstrijden zijn we daar niet meer zo zeker van :D Overigens speelt de FCT niet op deze dag, er is ook geen doorkomen aan dan.

Go Planet is bereikbaar als je vanaf de A1 de A35 op rijdt richting Enschede, afslag 'Enschede West' borden 'Universiteit, 'Stadion' of 'Go Planet' volgen. Kan niet missen.

De ruimtes zitten boven indoor speelparadijs Monkeytown http://www.monkeytown.eu/enschede. De mensen die zonder spullen komen kunnen via Monkeytown naar binnen. Ze weten ervan, trap omhoog naar de 2e verdiepeing en dan op het geluid afgaan. De mensen die wel met spullen komen, je kunt om het terrein heenrijden, dus via de kant van de ijsbaan, en via de achterdeur naar binnen. Je moet er even omheen, rechtstreeks kan niet.
Er is een lift en er zullen wat karretjes e.d. anwezig zijn. Let op, de mensen die van de achterdeur gebruik maken, deze deur gaat tussendoor op slot. Tussen 10:00 en 11:00 zal ik deur open laten, daarbuiten kun je me bellen en kan ik de deur voor je open doen (PB me voor mijn tlf nummer). Zie bijgevoegd picje hoe bij de achterdeur te komen, je kunt ook direkt aan de straat bij de achterdeur parkeren.

Vanuit de luisterruimtes kun je naar beneden naar Monkeytown, waar een cafe/restaurant is. Koffie, broodjes, cafetaria, omeletje, er is best een uitgebreide kaart. De prijzen zijn gewoon horeca, een kop koffie kost EUR 1,75. Deze mensen zijn ons oa terwille vwb het gebruik van de ruimtes, gebruik lift, dus sponsor ze svp, en koop er een lekker broodje. Monkeytown gaat om 10:00 open, en sluit om 18:00. Mensen die van verder komen en 's avonds willen eten, onder Cinestar (de bioscoop 100 meter verderop) zijn diverse restaurants/cafe's die de hele avond open zijn.

Dan de luisterruimtes, daar gaat het natuurlijk om. Het is een grote zaal die verdeeld wordt in 3 luisterruimtes. De ruimtes zijn afzonderlijk 10m X 12m. Best ruim. De akoustiek is er goed te noemen, er hangen zware gordijnen en het geheel heeft een nostalgische aankleding. Hebben we eerder een luisterruimte gehad met glas in lood? er kan wat akoustische overspraak zijn tussen de ruimtes, alhoewel er een dikke gevoerde wand tussen zit, ik denk dat het meevalt.

Naast de luisterruimte is er een grote ruimte wat de 'bijpraatkamer' wordt. Natuurlijk kan het beneden in het restaurant ook wat bijgekletst worden, maar het spreekt voor zich dat je daar geen meegebrachte consumpties kunt nuttigen. In de bijpraatkamer is dit uiteraard geen probleem. Kleine 'leuk voor onderweg sets', gadgets, iedereen die wat leuks zelfgebouwd heeft kan het ook hier showen/ten gehore brengen.

Helaas kan dit niet gratis zoals vorig jaar in Almelo, wel is het echt matswerk voor deze locatie: De entree kan daarom op EUR 5,- pp worden gehouden, dus voor deelnemer, introducee (onbeperkt welkom), iedereen. Vrijwillige giften hier bovenop zijn welkom zodat we een fooi kunnen geven en wellicht de ruimte nog eens kunnen gebruiken. Normaal gesproken krijg je zo'n ruimte absoluut niet voor een dag tegen deze prijs.

De deuren sluiten om 18:00, dus na 17:00 lanzaam afbouwen svp :mrgreen:

Parkeren kan dus bij de achterdeur en aan de kant van de ijsbaan, en is gratis.

Er is direkt een treinstation aan het terrein voor de OV-ers, dit is Station Drienerlo.

Tot slot nog een paar picjes (brak van de tlf) voor een sfeerimpressie, een kaartje hoe je bij de achterdeur komt. Er zijn voldoende tafels en stoelen aanwezig, stopcontacten zijn zeer beperkt, denk aan verlengsnoeren/verdeeldozen.

Graag een aanmelding of je komt en met welke spullen. Alles op zelfbouwaudiogebied is welkom, denk niet dat je zelf gebouwde spullen niet goed genoeg zijn, alles wat zelfgebouwd is hoort erbij op zo'n dag. Geen uitzondering :goeie:

Wees welkom allen!

Mvg, Barry
Bijlagen
DSC00428.jpg
DSC00432.jpg
DSC00434.jpg
ZBA2013.jpg
Laatst gewijzigd door Barry2001 op vr 23 nov 2012, 16:53, 6 keer totaal gewijzigd.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Re: 2e ZBA luisterdag Oost-Nederland Enschede 9 februari 201

Bericht door Barry2001 »

Gereserveerd voor deelnemers.

TheoK:
Diverse buizenversterkers.
Gemodiceerde BNS Quintet luidsprekers.
Thomox & introducee
Henkjan:
Paasproject 2012.
'3 weggen'.
Ncore versterker.
AatV:
ELL80 versterker, Paasproject 2010 luidsprekers en CDspeler.
hannesie:
AF-DAC2
sander1238 & introducee:
HF10 buizenversterker.
aaronboumans
Dalojan:
PGA preamp met nieuwe eindversterkers.
AUDAX VIFA luidsprekers.
rjmulder
Martijn M
Iets nieuws, 3 weg
Lieuwe:
2.1 set, bestaande uit Tangband W3-665SC breedbanders en een Tangband W8-670C sub.
Versterker met minidsp.
feraty:
Cyburg monitor
okki:
Pass Labs X0.2 voorversterker
TubeHead:
Phonodude voorversterker.
Triodedick
Koifarm:
Solar phono preamp.
Retroversterker.
LME49600 hoofdtelefoon versterker.
Indien gereed Emerald Physics kloon.
Kappa7 & introducee:
Eigen ontwerp Tube Society buizen monoblokken.
Phonodude.
Thorens draaitafel.
sevenup:
12E1 eindversterker.
Zelfbouwaudio hoofdtelefoonversterker.
Castle Durham monitor speakers.
bas focal m180:
Philips ad1256 breedbanders.
k.p. & 2 introducees:
Omnicron.
bronco2011B
NP
ray5150 & cool:
Pass Labs Aleph 5
jeroen_d & Hans B, Daudio:
W-frame van Daudio, dipool design audio
tomatamot
Dan
knuisje:
AF-DAC2
Zweitse
sjons
dre
DickS
Laatst gewijzigd door Barry2001 op vr 08 feb 2013, 19:29, 38 keer totaal gewijzigd.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Luisterruimte 1
10:00 Martijn M & k.p. : Inregelen Omnicron.
11:00 Luistersessie Martijn M & k.p.
12:30 Henkjan: ‘3-weggen’ , Ncore versterker, AF-DAC2.
14:00 jeroen_d & Hans B, Daudio: Inregelen W-frame van Daudio, dipool design audio.
15:00 Luistersessie jeroen_d & Hans B, Daudio.

Luisterruimte 2
11:00 HF10 van Sander, Peerless HDS monitor van Martijn, Touch van Henkjan.
12:30 AatV: ELL80 versterker, Paasproject 2010 luidsprekers en CDspeler.
14:00 Lieuwe: Inregelen 2.1 set, bestaande uit Tangband W3-665SC breedbanders en een Tangband W8-670C sub. Versterker met minidsp.
15:00 Luistersessie Lieuwe.

Luisterruimte 3
11:00 TheoK: Diverse buizenversterkers waaronder HF10, bron, gemodificeerde BNS luidsprekers.
12:30 Kappa7: eigen ontwerp Tube Society buizen monoblokken, TheoK BNS luidsprekers.
14:00 sevenup: 12E1 eindversterker, Zelfbouwaudio hoofdtelefoonversterker, Castle Durham monitor speakers.
15:30 Shootout met verschillende phono preamps / DT's:
Koifarm Solar phono preamp / Kappa7 Phonodude, /Barry2001 phono preamp / TubeHead Phonodude.
Kappa7 Thorens DT / Barry2001 Thorens DT.

Bijpraatkamer
Henkjan Paasproject 2012, feraty TA2024.

Deelnemers met losse componenten, naar eigen inzicht in te zetten:
Ray5150: Pass Labs Aleph 5.
Hannesie: AF-DAC2.
Knuisje: AF-DAC2.
Sander1238: HF10 buizenversterker.
Feraty: Cyburg monitor.
Okki: Pass Labs X0.2 voorversterker.
Bas focal m180: Philips ad1256 breedbanders.
Laatst gewijzigd door Barry2001 op vr 08 feb 2013, 19:30, 16 keer totaal gewijzigd.
TheoK

Bericht door TheoK »

Ik kom zeker en neem alles op buizengebied wat ik heb mee.
Zal nog even zorgen voor een eigen bron.
En ik neem mijn gemodificeerde BNS Quintet mee.
En misschien mijn meer dan 35 jaar oude hobby speakers die nog perfect werken.

En Barry je moet 2012 nog even veranderen in 2013. :wink:
Laatst gewijzigd door TheoK op vr 23 nov 2012, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Thomox

Bericht door Thomox »

Ik ben erbij :D :D
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

in de agenda gezet! ga er van uit dat ik er ben :rock:
AatV

Bericht door AatV »

Ik kom ook, ijs en weder dienende!

groet,
Aat
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Ik heb hem ook in mijn agenda gezet, ik neem aan dat ik er ook bij ben.

Barry........ =D> =D> =D> =D>
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

@ Theo: that's the spirit, mooi man!

@ Aat: Ook buisjes mee, de 'Beetsterzwaag set' en/of de Arcturus voorversterker??

Thomox en HenkJan welkom!

@hannesie: er zit op loop afstand aan de andere kant vh stadion een goed hotel, de Broeierd: http://www.edenhoteldebroeierd.com/nl/overview.aspx Wel hogere prijsklasse, je kunt er trouwens ook heerlijk eten. Goedkoper alternatief is Dish hotel http://www.hotelscombined.com/Hotel/Eden_Dish_Hotel.htm in het centrum, kun je zo vanaf de luisterlocatie met de trein naartoe. En voor je vrouw, denk dat Enschede wel een leuke winkelstad is :D als de duitsers geen vrije dag hebben :twisted:
Laatst gewijzigd door Barry2001 op vr 23 nov 2012, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
sander1238

Bericht door sander1238 »

allereerst complimenten barry!!!!

zet mij maar op de lijst waarschijnlijk is mijn hf10 dan klaar zodat hij mee kan

sander
AatV

Bericht door AatV »

Barry2001 schreef:
@ Aat: Ook buisjes mee, de 'Beetsterzwaag set' en/of de Arcturus voorversterker??
Het zal de Beetsterzwaag set wel worden, de Arcturus zal nog wel niet klaar zijn. :(

groet,
Aat
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ah, de Broeierd zit er ook nog steeds. daar heb ik toen ik studeerde nog eens de helft van wat een vriend en ik hadden overgehouden aan het samenstellen van een Alembic jaarboek (advertentieverkoop ging beter dan verwacht) opgegeten, was ongeveer een week basisbeurs per persoon :lol: was erg goed te verteren, we waren pas om 11 uur klaar met t toetje. hint voor de prijsklasse: alleen de gastheer kreeg een kaart met prijzen :mrgreen:

mss kunnen we voor de "aanhang" :hide: wel een nevenprogramma opstellen? ik zag dat je in dat go-planet bv kan duiken, en de schaatsbaan is ook naast de deur, kids vermaken zich in die spelhal wel (wel jammer dat de kartbaan dicht is)
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

sander1238 schreef:
allereerst complimenten barry!!!!

zet mij maar op de lijst waarschijnlijk is mijn hf10 dan klaar zodat hij mee kan

sander
Leuk dat je er ook bent Sander, ik ga het noteren.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

AatV schreef:
Barry2001 schreef:
Het zal de Beetsterzwaag set wel worden, de Arcturus zal nog wel niet klaar zijn. :(

groet,
Aat
Zijn er genoeg die niet in Beetsterzwaag waren, en hij mag gezien/gehoord worden, neem vooral mee zou ik zeggen.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Henkjan schreef:
ah, de Broeierd zit er ook nog steeds. daar heb ik toen ik studeerde nog eens de helft van wat een vriend en ik hadden overgehouden aan het samenstellen van een Alembic jaarboek (advertentieverkoop ging beter dan verwacht) opgegeten, was ongeveer een week basisbeurs per persoon :lol: was erg goed te verteren, we waren pas om 11 uur klaar met t toetje. hint voor de prijsklasse: alleen de gastheer kreeg een kaart met prijzen :mrgreen:

mss kunnen we voor de "aanhang" :hide: wel een nevenprogramma opstellen? ik zag dat je in dat go-planet bv kan duiken, en de schaatsbaan is ook naast de deur, kids vermaken zich in die spelhal wel (wel jammer dat de kartbaan dicht is)
Och het is wel te doen hoor, maar je bent wat meer kwijt dan bij de Mac ja..

Wel humor, ik heb bij Ericsson gewerkt wat daar op hetzelfde terrein zat, helaas is die club terziele. Maar dat was in de jaren '90 toen er geld zat was, training 'communicatieve vaardigheid' met onderdeel 'zakelijk dineren' gehad (blijkbaar nodig bij de techneutjes). Bij de Broeierd inderdaad :shock: Als je daar nu mee aankomt zal men denken dat met geen enkele cursus de medewerker nog te redden is :lol:
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

eerst
... training 'communicatieve vaardigheid' met onderdeel 'zakelijk dineren' gehad ... Bij de Broeierd inderdaad ...
en toen
helaas is die club terziele.
zal toch niemand verbaasd hebben :rofl:
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Vwb de rest van de aktiviteiten op het park, zonder nou direkt negatief te willen doen...tsja. 2 uitzonderingen:
De bioscoop is echt top, ken er wat mensen, stuk voor stuk filmfanaten die ervoor zorgen dat beeld en geluid volgens de laatste techniek is. Kun je met een gerust hart een mooie premiere gaan kijken zonder dat je bang hoeft te zijn dat het een teleurstelling wordt doordat bv het geluid niet goed is, eens met Lord of the Rings hier in Hengelo gehad. Nooit weer.
De schaatsbaan is vrij nieuw en is mooi geworden, heb ook begrepen dat dat goed loopt. Schaatst.

De kartbaan is te huur voor exploitatie hoorde ik toen ik er was, dus als je je leven nog eens over en andere boeg wil gooien..
aaronboumans

Bericht door aaronboumans »

zoals ik al eerder zei; ik ben er ook!
Dalojan
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door Dalojan »

Barry,

Natuurlijk ben ik weer aanwezig, ik zal mijn preamp met de nieuwe eindversterkers die nog in de maak zijn meenemen, en ook weer mijn AUDAX VIFA combinatie.

Groeten,
Jan
rjmulder
Contacteer:

Bericht door rjmulder »

Dit lijkt me leuk om mee te maken en het is dicht in de buurt.
Dus zet mij ook maar op de lijst.
Ik neem alleen mezelf mee :)
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

@aaronboumans: mooi dat je er weer bij bent, kom je met GIGAproject??

@Dalojan: ook weer van harte welkom natuurlijk, en weer met een nieuwe creatie, wat een tempo..

@rjmulder: thuiswedstrijd, ook welkom!
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Vorig jaar in Almelo was zeer geslaagd. Ik ga mijn best doen er op 9 februari weer bij te zijn!
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Martijn M schreef:
Vorig jaar in Almelo was zeer geslaagd. Ik ga mijn best doen er op 9 februari weer bij te zijn!
ha Martijn, we hebben hier wat minder ruimtes, maar ze zijn per stuk wel weer groter. Moet goedkomen :D Ik zet je op de lijst in elk geval.
Lieuwe

Bericht door Lieuwe »

Deze thuiswedstrijd zal ik absoluut niet gaan missen! :D
feraty

Bericht door feraty »

als er nog plek is kan je me er ook bij zetten met m'n cyburg monitor
nu er ook ov in de buurt is is er meer zekerheid

:D
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”