Er zijn 183 resultaten gevonden

door IJsbier
zo 07 apr 2013, 19:49
Forum: Versterkers
Onderwerp: Aan de slag met Bill
Reacties: 151
Weergaves: 3492

Re: Aan de slag met Bill

Dat is snel en netjes gedaan. :) De eerste keer aanzetten gaat spannend worden. Succes!! Ben benieuwd.
door IJsbier
vr 15 mar 2013, 22:45
Forum: Versterkers
Onderwerp: Buff-A-Lot (Opampje en 10 LME49600's)
Reacties: 49
Weergaves: 1850

Re: Buff-A-Lot (Opampje en 10 LME49600's)

Ben wel benieuwd hoe je het vindt klinken.
door IJsbier
wo 06 mar 2013, 19:49
Forum: Versterkers
Onderwerp: Aan de slag met Bill
Reacties: 151
Weergaves: 3492

Re: Aan de slag met Bill

Dit project ga ik ook volgen. :)
door IJsbier
di 26 feb 2013, 16:02
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator
Reacties: 26
Weergaves: 2245

Re: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator

Wel een leuk project om te volgen, ik ben ook benieuwd wat je vindt van de koptelefoon uitgang. Ik was hier zelf ook wel benieuwd naar. Dus de boel 'even' omgebouwd. Headphone-AMP-6n6p.jpg Ra = 10k, Rk1 = 330, Rk2 = 10k. Buizen: 6N6P. Ik had eerst: Ra 3k3, Rk1 = 100, Rk2 330, dit leverde wat rooksi...
door IJsbier
di 05 feb 2013, 19:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: Buff-A-Lot (Opampje en 10 LME49600's)
Reacties: 49
Weergaves: 1850

Re: Buff-A-Lot (Opampje en 10 LME49600's)

Met een goede flinke soldeerbout is mij dit soort soldeerklusjes altijd wel gelukt. :) Even lekker de boel opstoken. :) Qua koeling, in het DIY audio topic hadden ze een koellichaam boven op de opamps geplaatst. Ik weet niet of dat goed genoeg werkt, maar het zou ook een optie kunnen zijn. Dan kan j...
door IJsbier
vr 01 feb 2013, 21:08
Forum: Versterkers
Onderwerp: GBA-CFB amp
Reacties: 32
Weergaves: 1442

Re: GBA-CFB amp

Ik zeg meer foto's. :) Dit ziet er mooi uit.
door IJsbier
zo 13 jan 2013, 22:04
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator
Reacties: 26
Weergaves: 2245

Re: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator

De gridstoppers zitten zo dicht mogelijk op de buisvoet, zie ook de foto die ik eerder gepost had. ik heb inmiddels de 39 Ohm weerstanden vervangen door 390 Ohm weerstanden, nu meet ik een stroom van 7mA (7 volt spanningsval over de 1k weerstand in de voeding). Ik heb nog tijd gehad om er naar te lu...
door IJsbier
za 12 jan 2013, 17:50
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator
Reacties: 26
Weergaves: 2245

Re: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator

Ik heb even een close up gemaakt van 1 van de buizen: 6n6p-close-up.jpg De 2k2 grid weerstand zit direct aan de buisvoet. Vandaag de nieuwe trafo van Amplimo binnengekregen. Inclusief 160mA zekeringen. :) Dus nu kan alles weer helemaal uitelkaar om de nieuwe trafo erop te zetten. Update; net even me...
door IJsbier
do 10 jan 2013, 22:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator
Reacties: 26
Weergaves: 2245

Re: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator

Ik had vanmiddag al een nieuwe trafo besteld. Gewoon dezelfde. Achteraf gezien was de 2N465 misschien wel handiger geweest. Vanmiddag ook nog een tijd met Amplimo gesproken. Je moet zo'n trafo best zwaar kunnen belasten voor dat ie doorbrand. Een kortstluiting of een kapotte buis lijkt waarschijnlij...
door IJsbier
do 10 jan 2013, 12:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator
Reacties: 26
Weergaves: 2245

Re: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator

Ik was eigenlijk niet van plan om deze (voor)versterker als koptelefoonversterker te gebruiken. Ik was voornamelijk benieuwd wat een SRPP voorversterker zou doen. Dus de laatste 2 buizen zoals getekend in het eerste schema (van Lukas) gebruik ik niet. Al liep ik gister wel met de gedachte te spelen ...
door IJsbier
do 10 jan 2013, 10:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator
Reacties: 26
Weergaves: 2245

Re: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator

Ik ben weer goed bezig geweest. :( Die 630mA zekering was de kleinste zekering die ik zo gauw kon vinden, verder heb ik er nooit meer naar gekeken. De 160mA zekering zoals genoemd in de datasheet was me nog niet op gevallen. :oops: Kortom, alles bijmekaar; met de 39 Ohm weerstanden en met de 6N6P bu...
door IJsbier
wo 09 jan 2013, 22:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator
Reacties: 26
Weergaves: 2245

Re: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator

Ik heb hem met een 630mA F zekering primair afgezekerd.
door IJsbier
wo 09 jan 2013, 21:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator
Reacties: 26
Weergaves: 2245

Re: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator

Ik zal Amplimo eens een mailtje sturen. Je zou ook een brandlucht verwachten als er een wikkeling door brand.
door IJsbier
wo 09 jan 2013, 20:50
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator
Reacties: 26
Weergaves: 2245

Re: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator

Geen 10 Ohm aan de uitgang. :) 100 k, m'n handschrift is wat onduidelijk. ;) De anode spanning zou rond de 170 Volt moeten zijn (aan de hand van het vorige topic). Maar nu dus 0 omdat de hoogspannings wikkeling gesneuveld is. :( Hoeveel stroom zou zo'n SRPP trapje kunnen trekken? Ik ga nu gemakshalv...
door IJsbier
wo 09 jan 2013, 19:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator
Reacties: 26
Weergaves: 2245

Re: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator

De trafo die ik gebruik is de: 1n1729 van Amplimo. De stroom zou zo'n 4mA moeten zijn, maar ik kan er volledig naast zitten. Ik ben er vandaag niet aan toegekomen om het te meten. Afgelopen zomer heb ik het wel gemeten. Maar ik kan m'n aantekeningen niet meer vinden. Ik had dit gister eigenlijk al m...
door IJsbier
wo 09 jan 2013, 18:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator
Reacties: 26
Weergaves: 2245

Re: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator

Vanmiddag even aan het experimenteren geweest. Om de een of andere reden heb ik geen hoogspanning meer. Het lijkt wel of de wikkeling van de hoogspanning is doorgebrand. Ik meet bv 3~4 Mega Ohm. De 2 gloeispanningen doen het nog wel. Wel vaag, ik verwacht dit niet van een Amplimo trafo. Maar eens co...
door IJsbier
di 08 jan 2013, 22:56
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator
Reacties: 26
Weergaves: 2245

Re: Voorversterker met 6N1P, SRPP trapje, a la Lampizator

Dank voor je feedback Koifarm. Daar kan ik wel wat mee. Alleen nog even bedenken hoe ik m'n steraarde ga isoleren.
Ik heb nu deze schakelaar klaar liggen om erin te zetten: http://www.dickbest.nl/index.php?_a=vie ... uctId=1874 maar die is dus eigenlijk niet zo goed?
door IJsbier
di 08 jan 2013, 21:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator
Reacties: 26
Weergaves: 2245

Voorversterker met 6N6P, SRPP trapje, a la Lampizator

Dit is eigenlijk een vervolg van dit topic: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=14356 Het leek mij toch beter (netter) om een eigen topic te starten. Een week of wat geleden ben ik wat aan het experimenteren geweest. Dit ivm met wat brom. Met de ingangen open heb ik last van br...
door IJsbier
ma 31 dec 2012, 12:13
Forum: Versterkers
Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
Reacties: 279
Weergaves: 48913

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Voor Aurex mods zou je nog hier kunnen kijken: http://www.mennovanderveen.nl/nl/tube_project.html :)
Het klopt toch dat de versterker in triode minder power geeft en dat in triode een versterker over het algemeen een wat smoother geluid zou geven?!
door IJsbier
zo 30 dec 2012, 23:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
Reacties: 279
Weergaves: 48913

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Ik heb vandaag weer genoten van m'n EL84 SE versterker. Waarom naar Penthode toe? Gaf triode te weinig power?
Mijn EL84 SE versterker is nog steeds volgens het RH84 schema, ik zit er aan te denken om hem om te bouwen naar triode.
door IJsbier
zo 30 dec 2012, 23:04
Forum: Versterkers
Onderwerp: TubeSociety Mable project
Reacties: 35
Weergaves: 1402

Re: TubeSociety Mable project

Inderdaad erg leuke mono blokjes, er is weinig van het origineel overgebleven. ;)
Wat me niet helemaal duidelijk is welke mod er nu 'gewonnen' heeft?
door IJsbier
vr 21 dec 2012, 22:51
Forum: Versterkers
Onderwerp: Squeezer: multiroom audio amplifier
Reacties: 35
Weergaves: 6542

Re: Squeezer: multiroom audio amplifier

Welk OS draai je? Ik heb met XBian gedraaid, maar als HTPC ben ik niet kapot van de Raspberry PI.
door IJsbier
wo 05 dec 2012, 22:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: Een EL34SE
Reacties: 322
Weergaves: 7512

Re: Een EL34SE

Pakketjes versturen met tante Post kan je tegenwoordig het beste of verzekerd of aangetekend doen. Het belangrijkste is dat de ontvanger een handtekening moet zetten. Zo heb ik ooit een Power Meter verstuurd, niet verzekerd, etc. Kwam niet aan.... Oeps. Bleek dat ze het pakket aan de eerste levende ...
door IJsbier
di 27 nov 2012, 22:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited
Reacties: 279
Weergaves: 13417

Re: Arcturus Blue buizen voorversterker revisited

Door die Teledyne relais kan je toch ook tot zo'n 200MHz RF doorheen sturen? Ooit een soort gelijk relais gebruikt om te kunnen schakelen tussen TX en RX.
door IJsbier
wo 21 nov 2012, 19:20
Forum: Versterkers
Onderwerp: Een EL34SE
Reacties: 322
Weergaves: 7512

Re: Een EL34SE

AatV schreef:
N.B. Anne, wat is AJF10D-200?
Een smoorspoel van Ask Jan First, 10 Henry 200 mA DC 66*66*64 mm³ 160 Ohm
http://www.die-wuestens.de/eindex.htm