Er zijn 314 resultaten gevonden
- di 06 okt 2020, 21:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Actief open baffle systeem
- Reacties: 24
- Weergaves: 835
Re: Actief open baffle systeem
Ik heb de DEQX ook wel eens als een regulier DSP systeem gebruikt (alleen de metingen gebruikt om zelf equalisatie in te stellen) maar je komt niet in de buurt van wat er met de DEQX calibratie software mogelijk is. Voor mij is het een verschil van dag en nacht, en het geld dubbel en dwars waard. Ac...
- di 06 okt 2020, 20:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Actief open baffle systeem
- Reacties: 24
- Weergaves: 835
Re: Actief open baffle systeem
Heb er wel aan gedacht, maar de DEQX is in a league of it’s own. Het is veel meer dan een digitaal crossover. De term “speaker calibration” betekent echt wat in DEQX jargon. En perfecte time alignment. Uhm, als ik de boel even doorlees, heb je dus een dsp systeem van 4K, zónder versterker voor het ...
- di 06 okt 2020, 20:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Actief open baffle systeem
- Reacties: 24
- Weergaves: 835
Re: Actief open baffle systeem
Waar cross je nu? 2k of 3k oid? Heb je geen problemen kwa afstraling met de midden luidsprekers? Iets boven de 3k, 3150Hz als ik me niet vergis. Als ik veel lager cross wordt het mid heel luchtig en gewichtloos. Het gek bij mij een wat minder natuurlijke beleving. Op deze manier heb ik meer "b...
- zo 04 okt 2020, 22:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Actief open baffle systeem
- Reacties: 24
- Weergaves: 835
Re: Actief open baffle systeem
Leuke projecten! Gave 21" woofer ook. Waarom heb je voor de kleinste ESS AMT gekozen? De grotere kunnen lager crossen. Waar heb je de overgang nu tussen mid en tweeter? Goede vraag. Was een overweging tussen laag crossen en verticale bundeling. Ik ben gewoon voor het kleinste membraan gegaan. ...
- zo 04 okt 2020, 22:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Actief open baffle systeem
- Reacties: 24
- Weergaves: 835
Re: Actief open baffle systeem
De PD2150 is inderdaad “naked”. Simpelste bouwproject ooit: blokje hout onder de magneet. :lol: De overgang tussen de subwoofer ligt op 150 Hz, 48dB/oct. door de Chord DACs (die vertragen ong. 15ms) is de subwoofer veel te vroeg. Dus hij is ook in tijd vertraagd om de fase goed te krijgen. Hij ging...
- za 03 okt 2020, 16:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Actief open baffle systeem
- Reacties: 24
- Weergaves: 835
Re: Actief open baffle systeem
De PD2150 is inderdaad “naked”. Simpelste bouwproject ooit: blokje hout onder de magneet. 
De overgang tussen de subwoofer ligt op 150 Hz, 48dB/oct. door de Chord DACs (die vertragen ong. 15ms) is de subwoofer veel te vroeg. Dus hij is ook in tijd vertraagd om de fase goed te krijgen.
De overgang tussen de subwoofer ligt op 150 Hz, 48dB/oct. door de Chord DACs (die vertragen ong. 15ms) is de subwoofer veel te vroeg. Dus hij is ook in tijd vertraagd om de fase goed te krijgen.
- za 03 okt 2020, 15:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Actief open baffle systeem
- Reacties: 24
- Weergaves: 835
Actief open baffle systeem
Hoi Forum, Het is even geleden sinds ik voor het laatst gepost heb, het huis stond vol met speakers en ben toen maar begonnen met luisteren. :lol: Ook de komst van de DEQX betekende dat de zoektocht naar een goed geluid ten einde was en de drive om nog iets anders te bouwen wat minder werd. Ook het ...
- di 05 sep 2017, 19:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
- Reacties: 141
- Weergaves: 9385
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Doet-ie het al?
- ma 22 sep 2014, 11:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
- Reacties: 187
- Weergaves: 8397
Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Ten eerste: prachtige speakers, gefeliciteerd. Ik heb dit topic over de jaren :-$ geduldig gevolgd. Gaaf om de voltooing en voldoening te ervaren. of ik haal de subs achter de hoge kasten weg en schuif de mid/hoog kasten tegen de muur. Dan staan ze minder prominent in de kamer. Ik ben bang dat als j...
- ma 25 mar 2013, 10:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101708
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hij's lekker bezig!!
Ga de versterker maar vast warmstoken.
Ga de versterker maar vast warmstoken.
- di 12 mar 2013, 16:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101708
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Trilogie gelezen inderdaad.rho schreef:Ja, logisch toch. Een trilogie in 5 delen.
Al weer een vlakje verder?
- di 12 mar 2013, 10:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101708
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Vooral niet vragen om een gedicht voor te dragen....hannesie schreef:Ik ben ook wel benieuwd wat daar voor een geluid uit komt.
- ma 11 mar 2013, 14:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101708
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Wat een monsters... Het begint een beetje een Wilson Audio opzetje te worden met een Avalon sausje.
Neil Patel moet hebben gedacht: "Those DIY-ers are annoying me, copying my speakers... Eat your heart out on those, villains!!"
Sorry, maar ik vind de "clonebare" modellen mooier.
Neil Patel moet hebben gedacht: "Those DIY-ers are annoying me, copying my speakers... Eat your heart out on those, villains!!"
Sorry, maar ik vind de "clonebare" modellen mooier.
- ma 11 mar 2013, 12:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101708
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Schitterend!
Ik weet zeker dat je hier erg trots op bent, en terecht! De speakers beginnen echt tot leven te komen.
Ik weet zeker dat je hier erg trots op bent, en terecht! De speakers beginnen echt tot leven te komen.
- vr 01 mar 2013, 12:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101708
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Grappig. Mijn speakers zijn inmiddels al weer 7 jaar oud, maar het fineer zit nog als een huis. Ik heb wel de randen iets dikker ingesmeerd om te zorgen dat de verbinding daar zeker vast zit. Ik heb mijn speakers afgewerkt met Danish oil. Wat ik wel heb met het Kuiperflex (bird's eye maple) is dat e...
- vr 01 mar 2013, 11:28
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101708
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
over fineer gesproken.......ik postte de vraag ook al even in het Houtbewerking etc-subforum, maar ook maar even hierzo: ter voorbereiding op het fineren van de Galactica's met Kuiperflex (fineer met een papieren rug) met witte houtlijm en de strijkbout-methode de volgende vraagjes: 1. op welke tem...
- di 18 dec 2012, 11:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101708
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hmmm... Zo'n speaker op z'n zij onder je TV wordt wel een beetje een probleempje...MechanicalAnimal schreef:4.0....en dan op naar 5.1![]()
Maar ja, problemen zijn niets anders dan uitdagingen...
- vr 16 nov 2012, 11:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101708
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik vond het fineren niet al te moeilijk. En gezien jouw nauwkeurige manier van werken gaat dat zeker lukken met jou.MechanicalAnimal schreef:en nou maar hopen dat fineren net zo makkelijk is als ze zeggen![]()
Je zult wel merken dat het sowieso het meest "rewarding" is van het hele proces.
- vr 09 nov 2012, 11:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101708
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Reepje fineer in de rand plakken?MechanicalAnimal schreef:Ik moet alleen even zien hoe ik dat met die PHL ga doen, met de Arno-mal, verschillende maten kopieerringen en freesjes moet ik vast wel een randje kunnen fiksen maar dat wordt wel een heel dun dingetje vrees ik
- do 01 nov 2012, 10:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101708
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik heb nog even een testje gedaan en ik heb geen klemfestijn losgelaten op de topkasten want daar werdt ik helemaal kriegel van, wat een gekloot zeg. Topkasten gaan idd prima zo, die zijn zwaar zat. Ik heb zelf de facetten van mijn speakers gedaan met spanbanden en een aandrukplank in de vorm van h...
- do 11 okt 2012, 10:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101708
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Nee, da's Ikea.serum schreef:Weer in de war met Lucky Luck? Hornbach associeer ik met zwetende gewillige Zweedse blondines.. (zegt misschien meer over mij dan over Hornbach..)
- wo 12 sep 2012, 10:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101708
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik ben zeer kritisch op het hoog van een luidspreker. In mijn mails met tony omschreef ik al dat ik absoluut allergisch ben voor hoog dat ook maar enigzins opdringerig overkomt. Ik zeg: DEQX . :twisted: Sorry voor deze draai, ik weet dat je een aktief systeem niet overweegt. Jouw opmerking over opd...
- do 26 jul 2012, 9:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101708
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Zat ik ook aan te denken.
De korven van die PHL's zien er sowieso niet uit.
Afdekplaat van geborsteld aluminium of RVS? Verzonken en flush met de rest van de kast natuurlijk. Of een dun laagje zwart moosgummin of suède.
De korven van die PHL's zien er sowieso niet uit.
Afdekplaat van geborsteld aluminium of RVS? Verzonken en flush met de rest van de kast natuurlijk. Of een dun laagje zwart moosgummin of suède.
- vr 13 jul 2012, 14:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101708
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Da's wel beter. Heb je ook geen probleem meer om uit te zoeken welke kabel beter klinkt.ToTo schreef:Maar mis ik niet iets?
Of ga je de units draadloos aansturen?
- wo 13 jun 2012, 17:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: mooi model zo'n Sentinel
- Reacties: 83
- Weergaves: 6412
Re: mooi model zo'n Sentinel
+1.firsttimer schreef:Gave kleurcombinatie hoor, ziet er hier op mijn schermpje top uit!
Ik vind het er ook wel erg strak uitzien. Wat voor een coating is het precies?
