Er zijn 314 resultaten gevonden

door fgroen
di 06 okt 2020, 21:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Actief open baffle systeem
Reacties: 24
Weergaves: 835

Re: Actief open baffle systeem

Ik heb de DEQX ook wel eens als een regulier DSP systeem gebruikt (alleen de metingen gebruikt om zelf equalisatie in te stellen) maar je komt niet in de buurt van wat er met de DEQX calibratie software mogelijk is. Voor mij is het een verschil van dag en nacht, en het geld dubbel en dwars waard. Ac...
door fgroen
di 06 okt 2020, 20:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Actief open baffle systeem
Reacties: 24
Weergaves: 835

Re: Actief open baffle systeem

Heb er wel aan gedacht, maar de DEQX is in a league of it’s own. Het is veel meer dan een digitaal crossover. De term “speaker calibration” betekent echt wat in DEQX jargon. En perfecte time alignment. Uhm, als ik de boel even doorlees, heb je dus een dsp systeem van 4K, zónder versterker voor het ...
door fgroen
di 06 okt 2020, 20:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Actief open baffle systeem
Reacties: 24
Weergaves: 835

Re: Actief open baffle systeem

Waar cross je nu? 2k of 3k oid? Heb je geen problemen kwa afstraling met de midden luidsprekers? Iets boven de 3k, 3150Hz als ik me niet vergis. Als ik veel lager cross wordt het mid heel luchtig en gewichtloos. Het gek bij mij een wat minder natuurlijke beleving. Op deze manier heb ik meer "b...
door fgroen
zo 04 okt 2020, 22:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Actief open baffle systeem
Reacties: 24
Weergaves: 835

Re: Actief open baffle systeem

Leuke projecten! Gave 21" woofer ook. Waarom heb je voor de kleinste ESS AMT gekozen? De grotere kunnen lager crossen. Waar heb je de overgang nu tussen mid en tweeter? Goede vraag. Was een overweging tussen laag crossen en verticale bundeling. Ik ben gewoon voor het kleinste membraan gegaan. ...
door fgroen
zo 04 okt 2020, 22:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Actief open baffle systeem
Reacties: 24
Weergaves: 835

Re: Actief open baffle systeem

De PD2150 is inderdaad “naked”. Simpelste bouwproject ooit: blokje hout onder de magneet. :lol: De overgang tussen de subwoofer ligt op 150 Hz, 48dB/oct. door de Chord DACs (die vertragen ong. 15ms) is de subwoofer veel te vroeg. Dus hij is ook in tijd vertraagd om de fase goed te krijgen. Hij ging...
door fgroen
za 03 okt 2020, 16:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Actief open baffle systeem
Reacties: 24
Weergaves: 835

Re: Actief open baffle systeem

De PD2150 is inderdaad “naked”. Simpelste bouwproject ooit: blokje hout onder de magneet. :lol:

De overgang tussen de subwoofer ligt op 150 Hz, 48dB/oct. door de Chord DACs (die vertragen ong. 15ms) is de subwoofer veel te vroeg. Dus hij is ook in tijd vertraagd om de fase goed te krijgen.
door fgroen
za 03 okt 2020, 15:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Actief open baffle systeem
Reacties: 24
Weergaves: 835

Actief open baffle systeem

Hoi Forum, Het is even geleden sinds ik voor het laatst gepost heb, het huis stond vol met speakers en ben toen maar begonnen met luisteren. :lol: Ook de komst van de DEQX betekende dat de zoektocht naar een goed geluid ten einde was en de drive om nog iets anders te bouwen wat minder werd. Ook het ...
door fgroen
ma 22 sep 2014, 11:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading
Reacties: 187
Weergaves: 8397

Re: "Les Courbes" :Gebogen Line array met Shading

Ten eerste: prachtige speakers, gefeliciteerd. Ik heb dit topic over de jaren :-$ geduldig gevolgd. Gaaf om de voltooing en voldoening te ervaren. of ik haal de subs achter de hoge kasten weg en schuif de mid/hoog kasten tegen de muur. Dan staan ze minder prominent in de kamer. Ik ben bang dat als j...
door fgroen
ma 25 mar 2013, 10:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101708

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Hij's lekker bezig!! :D

Ga de versterker maar vast warmstoken. :rock:
door fgroen
di 12 mar 2013, 16:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101708

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

rho schreef:
Ja, logisch toch. Een trilogie in 5 delen.
9780434003488.jpg
Trilogie gelezen inderdaad. :-) In het Engels uiteraard.

Al weer een vlakje verder?
door fgroen
di 12 mar 2013, 10:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101708

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

hannesie schreef:
Ik ben ook wel benieuwd wat daar voor een geluid uit komt. :rofl:
Vooral niet vragen om een gedicht voor te dragen.... :mrgreen:
door fgroen
ma 11 mar 2013, 14:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101708

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Wat een monsters... Het begint een beetje een Wilson Audio opzetje te worden met een Avalon sausje.

Neil Patel moet hebben gedacht: "Those DIY-ers are annoying me, copying my speakers... Eat your heart out on those, villains!!"

Sorry, maar ik vind de "clonebare" modellen mooier.
door fgroen
ma 11 mar 2013, 12:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101708

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Schitterend!

Ik weet zeker dat je hier erg trots op bent, en terecht! De speakers beginnen echt tot leven te komen. :-)
door fgroen
vr 01 mar 2013, 12:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101708

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Grappig. Mijn speakers zijn inmiddels al weer 7 jaar oud, maar het fineer zit nog als een huis. Ik heb wel de randen iets dikker ingesmeerd om te zorgen dat de verbinding daar zeker vast zit. Ik heb mijn speakers afgewerkt met Danish oil. Wat ik wel heb met het Kuiperflex (bird's eye maple) is dat e...
door fgroen
vr 01 mar 2013, 11:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101708

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

over fineer gesproken.......ik postte de vraag ook al even in het Houtbewerking etc-subforum, maar ook maar even hierzo: ter voorbereiding op het fineren van de Galactica's met Kuiperflex (fineer met een papieren rug) met witte houtlijm en de strijkbout-methode de volgende vraagjes: 1. op welke tem...
door fgroen
di 18 dec 2012, 11:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101708

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

MechanicalAnimal schreef:
4.0....en dan op naar 5.1 :mrgreen:
Hmmm... Zo'n speaker op z'n zij onder je TV wordt wel een beetje een probleempje... :lol:

Maar ja, problemen zijn niets anders dan uitdagingen... :twisted:
door fgroen
vr 16 nov 2012, 11:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101708

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

MechanicalAnimal schreef:
en nou maar hopen dat fineren net zo makkelijk is als ze zeggen :mrgreen:
Ik vond het fineren niet al te moeilijk. En gezien jouw nauwkeurige manier van werken gaat dat zeker lukken met jou.

Je zult wel merken dat het sowieso het meest "rewarding" is van het hele proces.
door fgroen
vr 09 nov 2012, 11:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101708

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

MechanicalAnimal schreef:
Ik moet alleen even zien hoe ik dat met die PHL ga doen, met de Arno-mal, verschillende maten kopieerringen en freesjes moet ik vast wel een randje kunnen fiksen maar dat wordt wel een heel dun dingetje vrees ik :-#
Reepje fineer in de rand plakken?
door fgroen
do 01 nov 2012, 10:27
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101708

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Ik heb nog even een testje gedaan en ik heb geen klemfestijn losgelaten op de topkasten want daar werdt ik helemaal kriegel van, wat een gekloot zeg. Topkasten gaan idd prima zo, die zijn zwaar zat. Ik heb zelf de facetten van mijn speakers gedaan met spanbanden en een aandrukplank in de vorm van h...
door fgroen
do 11 okt 2012, 10:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101708

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

serum schreef:
Weer in de war met Lucky Luck? Hornbach associeer ik met zwetende gewillige Zweedse blondines.. (zegt misschien meer over mij dan over Hornbach..)
Nee, da's Ikea. :rofl:
door fgroen
wo 12 sep 2012, 10:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101708

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Ik ben zeer kritisch op het hoog van een luidspreker. In mijn mails met tony omschreef ik al dat ik absoluut allergisch ben voor hoog dat ook maar enigzins opdringerig overkomt. Ik zeg: DEQX . :twisted: Sorry voor deze draai, ik weet dat je een aktief systeem niet overweegt. Jouw opmerking over opd...
door fgroen
do 26 jul 2012, 9:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101708

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Zat ik ook aan te denken.

De korven van die PHL's zien er sowieso niet uit. :-#

Afdekplaat van geborsteld aluminium of RVS? Verzonken en flush met de rest van de kast natuurlijk. Of een dun laagje zwart moosgummin of suède. :rock:
door fgroen
vr 13 jul 2012, 14:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101708

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

ToTo schreef:
Maar mis ik niet iets?
Of ga je de units draadloos aansturen?
Da's wel beter. Heb je ook geen probleem meer om uit te zoeken welke kabel beter klinkt. :rofl:
door fgroen
wo 13 jun 2012, 17:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: mooi model zo'n Sentinel
Reacties: 83
Weergaves: 6412

Re: mooi model zo'n Sentinel

firsttimer schreef:
Gave kleurcombinatie hoor, ziet er hier op mijn schermpje top uit!
+1.

Ik vind het er ook wel erg strak uitzien. Wat voor een coating is het precies?