dat is de V-groef in het laminaat, kerelds23man schreef:Nou weet ik waar het stof blijft! Er zitten 2 kieren in het laminaat op de laatste foto!![]()
![]()
[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
en nou maar hopen dat fineren net zo makkelijk is als ze zeggen

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
We hebben dan ook nooit gezegd dat DS23man geen oog voor detail heeft..
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik vond het fineren niet al te moeilijk. En gezien jouw nauwkeurige manier van werken gaat dat zeker lukken met jou.MechanicalAnimal schreef:en nou maar hopen dat fineren net zo makkelijk is als ze zeggen![]()
Je zult wel merken dat het sowieso het meest "rewarding" is van het hele proces.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Inmiddels de voetjes eronder
......paar dingetjes gedaan nog vandaag maar 't nam allemaal weer eens meer tijd in beslag dan gedacht.
En de voetjes voor de laagkast met de voorgeboorde deuvelgaten.
En morgen het grote cirkelfreesfestijn om de rubber afdichtingsringen uit vijverfolie te kunnen snijden.
En de voetjes voor de laagkast met de voorgeboorde deuvelgaten.
En morgen het grote cirkelfreesfestijn om de rubber afdichtingsringen uit vijverfolie te kunnen snijden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Rubber?????? Je was toch op zolder bezig en niet in je ..kelder????

- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Heb geen kelder......wel een kruipruimte 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
hmmmmmmmmmm,door het stof kruipen krijg je dan........ 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
zojuist ontspannen zonder machinegeraas de uisparingen voor de bevestigingstrips met Bison PolyMax Classic een beetje dicht gemaakt.
En de voetjes even gecheckt op vastgeplakte krant door gelekte lijm via de deuvels, schuurpapiertje er langs en klaar.
en nog eens nagedacht over de Neutrik-connector. Als dat straks een blok hout lijkt dan vindt ik dit toch fraaier staan dan ingefreest.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
lijkt me zeker niet misstaan! niet alles hoeft ingefreesd he 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik ben het daar niet mee eens. Ingefreesd lijkt mij mooier.
Maar het zijn mijn speakers niet en ik beslis dus niet wat jij mooi moet vinden.
Het gaat iig de speakers niet maken of kraken. Het blijft een indrukwekkend project dat zeer netjes wordt uitgevoerd.
Maar het zijn mijn speakers niet en ik beslis dus niet wat jij mooi moet vinden.
Het gaat iig de speakers niet maken of kraken. Het blijft een indrukwekkend project dat zeer netjes wordt uitgevoerd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
En let vooral op het gereedschap: dat zijn heftige schragen die je hebt!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Met zulke mooie boxen zou ik zelfs voor deze kiezen.
Hier te krijgen, voor die prijs koop je nog geen condensator.
http://www.bax-shop.nl/luidspreker-plug ... Ke73YbZ3ng
http://www.bax-shop.nl/luidspreker-plug ... Ke73YbZ3ng
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Wisvods23man schreef:En let vooral op het gereedschap: dat zijn heftige schragen die je hebt!
zijn van die dingen die altijd in de wegstaan, tót je ze nodig hebt
Die heb ik.....maar dan zwarthannesie schreef:Met zulke mooie boxen zou ik zelfs voor deze kiezen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Van een stukkie afval-MDF maar even 3 snijmallen gemaakt om het vijverfolie op maat te kunnen snijden.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Bijzonder mooi fineer-weer, al zeg ik het zelf!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Het ligt er maar aan welk weer het op het moment is, waar je je op het moment bevindt. 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hahahaha....ik zal me toch eerst even psiegisj moeten voorbereiden op het fineren hoor
Vandaag eerst maar eens de laatste freesbewerking aan de laagkast uitvoeren en dat is het uitfrezen van een terminalplaat op de achterzijde.
Daarna nog even klooien of ik voor de 6.5" PHL-driver een malletje kan maken omdat ook die te ruim is uitgefreest.
Vandaag eerst maar eens de laatste freesbewerking aan de laagkast uitvoeren en dat is het uitfrezen van een terminalplaat op de achterzijde.
Daarna nog even klooien of ik voor de 6.5" PHL-driver een malletje kan maken omdat ook die te ruim is uitgefreest.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
@Rho;
je snapt het plezier achter het fineren niet; het is ALTIJD mooi weer om te fineren!
je snapt het plezier achter het fineren niet; het is ALTIJD mooi weer om te fineren!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Jij hebt blijkbaar nooit met echt wortelnoten fineer gewerkt. Daar is het nooit echt ideaal weer voor. 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Bij Kuiperflex of decoflex is het niet therapeutische deel van het fineren al voor je gedaan. 
Heb in de jaren aardig wat soorten en m2's aan fineer verbruikt, kuiperflex/decoflex is eigenlijk niet echt fineren meer. (maakt het overigens niet minder leuk om te verwerken)
Hooww, wacht.. Nu zie ik wat je doet! je wilt MechanicalAnimal bang maken voor het fineren! Nou, in dat geval! Wortelnoten! man man, dat je dit aan durft! geacclimatiseerde ruimte, 21 graden C stabiel, relatieve luchtvochtigheid geconditioneerd op 45 procent. Lijmen met beenderlijm, en persen met minimaal 2kg cm/2!
Enige tip die ik je kan geven is dat je het niet verlijmt met contactlijm. Dat is te zacht en veerkrachtig. randen werken minder mooi af dan met relatief hard drogende houtlijm.
Heb in de jaren aardig wat soorten en m2's aan fineer verbruikt, kuiperflex/decoflex is eigenlijk niet echt fineren meer. (maakt het overigens niet minder leuk om te verwerken)
Hooww, wacht.. Nu zie ik wat je doet! je wilt MechanicalAnimal bang maken voor het fineren! Nou, in dat geval! Wortelnoten! man man, dat je dit aan durft! geacclimatiseerde ruimte, 21 graden C stabiel, relatieve luchtvochtigheid geconditioneerd op 45 procent. Lijmen met beenderlijm, en persen met minimaal 2kg cm/2!
Enige tip die ik je kan geven is dat je het niet verlijmt met contactlijm. Dat is te zacht en veerkrachtig. randen werken minder mooi af dan met relatief hard drogende houtlijm.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Komt helemaal goed jongens
Ik ga fineren....als ik het van Serum tenminste nog zo mag noemen
........met de strijkbout/witte houtlijmmethode. Ik begreep van contactlijm dat de meeste na verloop van tijd toch kunnen gaan werken, het blijft toch een iets elastiche verbinding.
Ik ga fineren....als ik het van Serum tenminste nog zo mag noemen
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Zo, de rubber afdichtingen zijn ook een feit
Eerst snij ik met de mal de binnenomtrek uit, daarna steun ik de mal op een paar balken met daarop het vijverrubber en laat daar de driver weer inzakken om met een scherpe scalpel de buitenomtrek uit te snijden. Zo houd je een ring over die in de uitfrezing van de driver valt en zowel de binnen- als buitendiameter van de driver volgt en de driver luchtdicht op de baffle laat aansluiten.
Eerst snij ik met de mal de binnenomtrek uit, daarna steun ik de mal op een paar balken met daarop het vijverrubber en laat daar de driver weer inzakken om met een scherpe scalpel de buitenomtrek uit te snijden. Zo houd je een ring over die in de uitfrezing van de driver valt en zowel de binnen- als buitendiameter van de driver volgt en de driver luchtdicht op de baffle laat aansluiten.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Jij bent echt iets bijzonders aan het bouwen ! Respect...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik wil niet lullig doen, maar was beglazingsband niet eenvoudiger geweest????
