Ja das slim,
Gaan we doen
Er zijn 141 resultaten gevonden
- do 14 jan 2021, 12:58
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Afwikkelen Intertechnik tritec spoelen
- Reacties: 4
- Weergaves: 348
- do 14 jan 2021, 9:25
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Afwikkelen Intertechnik tritec spoelen
- Reacties: 4
- Weergaves: 348
Re: Afwikkelen Intertechnik tritec spoelen
Dank voor de info, schoon branden heb ik al gedaan met gewoon spoelen draad.
Ik durf dat wel aan
Ik durf dat wel aan
- wo 13 jan 2021, 22:49
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Afwikkelen Intertechnik tritec spoelen
- Reacties: 4
- Weergaves: 348
Afwikkelen Intertechnik tritec spoelen
Hallo forum,
Kan ik een Intertechnik tritec spoel 7X0,8 8,2mH afwikkelen tot 6,4mH of zijn deze ´gebakkeń of gelijmd?
Alvast dank
Peter
Kan ik een Intertechnik tritec spoel 7X0,8 8,2mH afwikkelen tot 6,4mH of zijn deze ´gebakkeń of gelijmd?
Alvast dank
Peter
- vr 01 jan 2021, 15:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Poor mans PAP trio 12"
- Reacties: 35
- Weergaves: 2283
Re: Poor mans PAP trio 12"
Om alles in één draadje te houden een update nadat de speakers een paar jaar in de opslag hadden gestaan. Wat echt opvalt is dat de units blijkbaar opnieuw in moesten spelen :think: en wat nu na een dag of 5 veel spelen ook opvalt is dat vrouwenstemmen naar mijn smaak te veel slissen (ja is een beke...
- wo 23 mei 2018, 11:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Poor mans PAP trio 12"
- Reacties: 35
- Weergaves: 2283
Re: Poor mans PAP trio 12"
De 2e speaker ook opgebouwd en nog een paar zaken aangepast om de Fostex wat te temmen en het geheel meer in balans te krijgen. Om de Fostex te temmen is er een koker van "vilt" achter gekomen zoals in het originele concept voorzien was. Deze is met ruim kit op het chassis geplakt. Dit maa...
- zo 20 mei 2018, 21:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Poor mans PAP trio 12"
- Reacties: 35
- Weergaves: 2283
Re: Poor mans PAP trio 12"
Eindelijk weer tijd om verder te klussen aan de poormans paps Dichter bij mijn originele plan gaan zitten en het resultaat is een nu al lekker klinkende speaker zonder filtering! :yeah: Vilt achter de units gespannen om een lekke kast te maken die naar achteren minder afstraalt en die de kortsluitin...
- wo 28 mar 2018, 20:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Poor mans PAP trio 12"
- Reacties: 35
- Weergaves: 2283
Re: Poor mans PAP trio 12"
Henk Jan,
Ik heb geen Elektor staat het ook op onze site? (ga ff zoeken)
Floeper, Ben nu nog heel druk, maar maak daar graag gebruik van! Alvast dank
Peter
Ik heb geen Elektor staat het ook op onze site? (ga ff zoeken)
Floeper, Ben nu nog heel druk, maar maak daar graag gebruik van! Alvast dank
Peter
- di 27 mar 2018, 21:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Poor mans PAP trio 12"
- Reacties: 35
- Weergaves: 2283
Re: Poor mans PAP trio 12"
Weer terug aan de slag met deze nu in de weg staande "meubels". Al mijn actief-filteren spullen staan te koop en wil het gaan proberen met de methode Leon + meten (met REW). Als er iemand is die mij kan en wil helpen zou dat super zijn! wil daar ook best voor betalen want ik kom alleen nie...
- za 24 mar 2018, 10:15
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Hypex filter designer ASIO probleem
- Reacties: 6
- Weergaves: 581
Re: Hypex filter designer ASIO probleem
Je had helemaal gelijk!!!
Ze stonden niet op de laptop!
Geinstalleerd en HFD ziet ze ook!
Hartelijk dank
Ze stonden niet op de laptop!
Geinstalleerd en HFD ziet ze ook!
Hartelijk dank
- za 24 mar 2018, 10:03
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Hypex filter designer ASIO probleem
- Reacties: 6
- Weergaves: 581
Re: Hypex filter designer ASIO probleem
Dank voor de reactie!
Op de laptop heb ik ze wel geinstalleerd. Waar moet ik ze in HFD installeren?
Op de laptop heb ik ze wel geinstalleerd. Waar moet ik ze in HFD installeren?
- za 24 mar 2018, 9:03
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Hypex filter designer ASIO probleem
- Reacties: 6
- Weergaves: 581
Hypex filter designer ASIO probleem
Gisteren de nieuwste Hype filter designer geïnstalleerd op een 3 jaar oude professionele laptop (hardware mag dus het probleem niet zijn denk ik). In het Tools menukrijg ik de Asio Preferences en de Open Asio controlpanel opties maar die werken niet. De preferences opent wel een dialoog venster maar...
- za 14 jan 2017, 19:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
- Reacties: 47
- Weergaves: 1181
Re: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
8 polig bestaat niet! :lol: Wat een verrassende wending opeens! Tja als het oorspronkelijke plannetje niet deugd, dan maar helemaal anders :D Het blijft zo en minimalistisch en technisch is het natuurlijk veel beter dan alles warm te stoken :wink: Net even gekeken bij Thomann: Prima prijzen voor de...
- za 14 jan 2017, 16:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
- Reacties: 47
- Weergaves: 1181
Re: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
Door alle input weer een stap verder gekomen. Voor de versterkers moet het een plate-amp worden op een koelblok van RS electronics 250 x 125 x 5. Deze komt in een heel simpel kastje aan de luidspreker. Voor de signaal kabels wordt de 7 polige Neutrik besteld. Voor het stuursignaal naar de SMPS nog e...
- vr 13 jan 2017, 18:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
- Reacties: 47
- Weergaves: 1181
Re: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
Als het toch anders moet meteen maar even naar de Modushop website gegaan. De 19" Dissipante lijn lijkt me heel geschikt, Houten frontje er op en klaar! De 80 mm hoge versie zou moeten voldoen of heb ik dan nog te weinig koel oppervlakte voor de UCD's? Ik zie alleen dat de structuur van de kast...
- vr 13 jan 2017, 17:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
- Reacties: 47
- Weergaves: 1181
Re: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
Wat bedoel u?ray5150 schreef:Ik vraag me af hoe de splitsing van de netspanning gedaan gaat worden...![]()
- vr 13 jan 2017, 17:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
- Reacties: 47
- Weergaves: 1181
Re: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
Hhhhhhmmm terug naar de tekentafel dus! Opties: - UCD voedingen in een losse kast. Moet ik een stekker oplossing vinden om dat weer op de versterkers aan te sluiten inclusief trigger kabel. - 2 kasten: versterkers los en DLCP los. - Toch weer 3 kasten (is minder werk want de versterker kasten heb ik...
- vr 13 jan 2017, 16:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
- Reacties: 47
- Weergaves: 1181
Re: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
Vooral het bericht van Hand baart me zorgen!! Ik heb wel nagedacht over het verdelen en afvoeren van de warmte, maar wellicht onvoldoende. 1. De UCD's zitten met het koellichaam op de bodemplaat. 2. Bodem plaat en deksel zijn door middel van een 6 mm dikke plaat verbonden (die kan evt vervangen word...
- do 12 jan 2017, 19:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
- Reacties: 47
- Weergaves: 1181
Re: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
Waarvoor hartelijk dank Ray! :goeie: Het moet allemaal passen in een doos van 35 breed bij 30 diep. Ronde hoeken lijkt mij wel aardig, eens kijken of dat lukt grondplaat amp.png Onder de input print komen dan nog de netstekker en 2 x neutrik 4 kanaal-pluggen. Dat hebben we nog wel liggen. Ik maak me...
- wo 11 jan 2017, 19:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
- Reacties: 47
- Weergaves: 1181
Re: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
Ik zal nog eens zoeken dan, De CAD files staan (stonden in ieder geval) ook op de Hypex site. Even een plaatje voor het idee amp.png Drie stukken hout en 4 plaatjes metaal (deksel, achter, bodem en een scheidingswand tussen voedingen / UCD modules en DSP.). Wellicht verstandig om de scheidingswand a...
- wo 11 jan 2017, 18:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
- Reacties: 47
- Weergaves: 1181
Re: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
Mooie versterker Barry!
Ik heb zelf ook nog mooi hout liggen. Afzelia gekocht om o.a. de trap in mijn huis mee te maken. Heeft vroeger als trap gediend in een bejaarden tehuis!
Ben benieuwd of Frees Kees daar wat mee kan?
Ik heb zelf ook nog mooi hout liggen. Afzelia gekocht om o.a. de trap in mijn huis mee te maken. Heeft vroeger als trap gediend in een bejaarden tehuis!
Ben benieuwd of Frees Kees daar wat mee kan?
- wo 11 jan 2017, 17:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
- Reacties: 47
- Weergaves: 1181
Re: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
Dank voor de reacties, Ben zelf niet zo weg van de Modushop behuizingen, maar wellicht verkopen ze ook alleen de voor en achter panelen want die zien er in ieder geval prachtig uit!! Neem aan dat dit meer kost dan € 25,- per paneel? Ik zat te denken aan een kast met houten zijkanten en hoog en minde...
- wo 11 jan 2017, 15:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
- Reacties: 47
- Weergaves: 1181
CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
CNCers!! Ik ben op zoek naar een forum lid die (natuurlijk tegen vergoeding) een front en achter paneel kan frezen voor de 6 kanaals DLCP / UCD versterker die ik ga maken. Tot nu toe altijd zelf met gaten/figuur-zagen etc. best mooie spullen geknutseld maar vooral het achterpaneel voor de DLCP is mi...
- ma 25 jul 2016, 16:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: artikel Volkskrant luidsprekers leo de klerk 2/7/2016
- Reacties: 220
- Weergaves: 10156
Re: artikel Volkskrant luidsprekers leo de klerk 2/7/2016
Nelson Pass de aartsvader van de audio. Die dan naar ontwerpen van Linkwitz gaat luisteren. Dus we moeten wachten tot Bruno naar deze systemen gaat luisteren? Ik weet al wat die zou gaan zeggen. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat hij niet gaat luisteren. Nou dat is dus niet precies wat ik bedoel,...
- vr 22 jul 2016, 18:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: artikel Volkskrant luidsprekers leo de klerk 2/7/2016
- Reacties: 220
- Weergaves: 10156
Re: artikel Volkskrant luidsprekers leo de klerk 2/7/2016
En toch zou ik eens gaan luisteren! Dan kunnen jullie de wetenschap aan de beleving koppelen! Of juist niet! Nu komt het op mij over als gepraat in de ruimte! En dit doet mij denken aan een heel lang lijntje op een beroemde amerikaanse site (diyaudio.com) waar een heel stel hoog aangeschreven audio ...
- za 02 jul 2016, 20:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Infinite Baffle 24" kruipruimte build
- Reacties: 22
- Weergaves: 1237
Re: Infinite Baffle 24" kruipruimte build
Ik zou hem met de voorkant naar de kelder monteren en de motor lekker droog naar boven laten steken.
Of je moet gewoon zeker weten dat het kurk droog blijft daar beneden (dat had ik in mijn vorige huis, mijn huidige huis heeft een zwembad
.
Of je moet gewoon zeker weten dat het kurk droog blijft daar beneden (dat had ik in mijn vorige huis, mijn huidige huis heeft een zwembad
