CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

peterhenk

CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker

Bericht door peterhenk »

CNCers!!

Ik ben op zoek naar een forum lid die (natuurlijk tegen vergoeding) een front en achter paneel kan frezen voor de 6 kanaals DLCP / UCD versterker die ik ga maken.

Tot nu toe altijd zelf met gaten/figuur-zagen etc. best mooie spullen geknutseld maar vooral het achterpaneel voor de DLCP is mij wat te gortig.

Wie kan mij helpen?

Alvast dank
Peter
ds23man
Ook commercieel actief

Re: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker

Bericht door ds23man »

Modushop heeft alle bestanden in hun systeem staan en kunnen tegen redelijke tarieven dit voor je uitvoeren bij bestelling van een kast/kasten.

Dit is mijn werk:

https://www.modushop.biz/site/index.php ... uct_id=581
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Ik zou gewoon even contact opnemen met Frees Kees (forumlid audiomanics)
peterhenk

Bericht door peterhenk »

Dank voor de reacties,

Ben zelf niet zo weg van de Modushop behuizingen, maar wellicht verkopen ze ook alleen de voor en achter panelen want die zien er in ieder geval prachtig uit!! Neem aan dat dit meer kost dan € 25,- per paneel?

Ik zat te denken aan een kast met houten zijkanten en hoog en minder breed (oftewel DIYer die het weer beter denkt te weten ;-).

Ik zal Frees Kees eens benaderen.

Groet
Peter
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

In mijn geval was het wel wat duurder, diepe fresingen, parelstralen en anodiseren. Maar dan heb je ook wat.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

€25 is inderdaad alleen voor het achteraf anodiseren.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Masave hout heeft vaak mooie stukken hout in de aanbieding.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Misschien een tip, er worden vaak reststukjes mooi hout aangeboden op Marktplaats. Heb de stukjes Mahonie (zie GU50PP onderschrift) op Marktplaats kunnen scoren.

PS: heb daar nog wel wat van over bedenk ik me nu.
peterhenk

Bericht door peterhenk »

Mooie versterker Barry!

Ik heb zelf ook nog mooi hout liggen. Afzelia gekocht om o.a. de trap in mijn huis mee te maken. Heeft vroeger als trap gediend in een bejaarden tehuis!

Ben benieuwd of Frees Kees daar wat mee kan?
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

peterhenk schreef:
Ben benieuwd of Frees Kees daar wat mee kan?
dat kan die zeker :goedzo:
ray5150

Bericht door ray5150 »

Ik krijg de indruk dat iedere keer als zo'n DLCP in een kastje gepropt moet worden, het wiel steeds opnieuw moet worden uitgevonden. #-o
Terwijl er topics zijn waar dit al uitgebreid behandeld is en er meen ik ook CAD files op het forum staan...
peterhenk

Bericht door peterhenk »

Ik zal nog eens zoeken dan, De CAD files staan (stonden in ieder geval) ook op de Hypex site.

Even een plaatje voor het idee
amp.png
Drie stukken hout en 4 plaatjes metaal (deksel, achter, bodem en een scheidingswand tussen voedingen / UCD modules en DSP.). Wellicht verstandig om de scheidingswand als bracing uit te voeren die alle metalen delen met elkaar verbind om de aarde meteen goed te regelen.

Groet
Peter
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

ray5150 schreef:
Ik krijg de indruk dat iedere keer als zo'n DLCP in een kastje gepropt moet worden, het wiel steeds opnieuw moet worden uitgevonden. #-o
Terwijl er topics zijn waar dit al uitgebreid behandeld is en er meen ik ook CAD files op het forum staan...
Dan zou je al die topics goed moeten doorspitten, misschien een mooi klusje voor jouw :-# iemand die alles in een topic verwerkt in de eerste 1/2/3 posts ofzo, dan kunnen we direct daarnaar verwijzen.

ik zie soms ook niet meer door al die bomen het bos.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Bas, dat doe ik al jaren, zoveel mogelijk info in de startpost van een bouwtopic verwerken...
Er is ook nog zo iets al als een uitgebreide zoekfunctie in het forum.
peterhenk

Bericht door peterhenk »

Waarvoor hartelijk dank Ray! :goeie:

Het moet allemaal passen in een doos van 35 breed bij 30 diep. Ronde hoeken lijkt mij wel aardig, eens kijken of dat lukt
grondplaat amp.png
Onder de input print komen dan nog de netstekker en 2 x neutrik 4 kanaal-pluggen. Dat hebben we nog wel liggen.

Ik maak me een beetje zorgen over het frezen van de uitsparing voor de sturingsprint, 3 mm is wel akelig dun voor frezen in hout denk ik. Alternatief is een plaatje 3mm alu vlak in de voorkant laten vallen.

Weet overigens niet of mijn PB naar Frees Kees wel aangekomen is, mijn outbox doet raar!

Groet
Peter
ray5150

Bericht door ray5150 »

Zozo, gaat dat niet heel erg krap worden allemaal ?
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Gaat zeker krap worden, je moet de bekabeling ook nog een beetje op een verantwoorde manier kwijt.

Maar wat een veel ernstiger probleem is het koelend vermogen. Waar ga je al die warmte kwijtraken in een houten kast? :shock:
hsmeets

Bericht door hsmeets »

ds23man schreef:
Gaat zeker krap worden, je moet de bekabeling ook nog een beetje op een verantwoorde manier kwijt.

Maar wat een veel ernstiger probleem is het koelend vermogen. Waar ga je al die warmte kwijtraken in een houten kast? :shock:
+1

Heb zelf een 6 kanaals UCD180HG en dat wordt warm en in dit ontwerp heb je nog minder koeling dan mijn kast. Ook de bekabeling zal een punt worden.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Een idee zou kunnen zijn om aan de binnenzijden van de houten panelen rechthoeken uit te frezen, en daar platen dik aluminium of koper in op te nemen die gekoppeld zitten aan de UCD's. en dan gecombineerd met flink geperforeerde boven en onderplaten.
hsmeets

Bericht door hsmeets »

O ja, als je 4 ohmsige speakers gaat aansturen is het wellicht te overwegen om de 2 SMPS400/180 te vervangen door 1 SMPS1200/180
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

En houdt je DLCP gescheiden van je eindtrappen, uiteindelijk wil je Ncore.
bas focal m180
Contacteer:

Bericht door bas focal m180 »

ds23man schreef:
En houdt je DLCP gescheiden van je eindtrappen, uiteindelijk wil je Ncore.
+1 , bouw één voorversterker en één eindversterker daarmee kan je nadien veel meer kanten op, eigenlijk alle kanten.
Kost je een kastje meer.
peterhenk

Bericht door peterhenk »

Vooral het bericht van Hand baart me zorgen!! Ik heb wel nagedacht over het verdelen en afvoeren van de warmte, maar wellicht onvoldoende.

1. De UCD's zitten met het koellichaam op de bodemplaat.
2. Bodem plaat en deksel zijn door middel van een 6 mm dikke plaat verbonden (die kan evt vervangen worden door een nog dikkere (10 mm) plaat of een heel smal koellichaam als dit bestaat?). De verbinding met de bodemplaat kan met warmte geleidende pasta gemonteerd want die hoeft als het goed is niet meer los.
3. Aan beide zijden van de verbindingsplaat komen ventilatie gaten. Wellicht moet ik de hele bodem wel perforeren?
4. De kast moet minimaal 12 en waarschijnlijk 15 cm hoog worden om nog een beetje volume over te houden dat kan circuleren.
5. De bodemplaat moet 4 of 5 mm dik worden denk ik om de warmte te bufferen en te geleiden naar de verbinding

Wat betreft de kabels is het inderdaad krap. Maar ook daar is over nagedacht, en ik maak me hier minder zorgen over. In "professionele" apparatuur zit het ook heel dicht op elkaar.
1. Als de UCD's met het koellichaam naar beneden zijn gemonteerd zitten alle aansluitingen bovenop dus goed bereikbaar. Stroom naar de UCD's en luidspreker aansluitingen lopen dan boven de units (hogere kast = genoeg ruimte)
2. Ik draai de UCD's zo dat signaal-in aan de DLCP zijde zit en stroom en signaal-uit aan de kastwand zijde. Als het goed is zitten ze dan voldoende gescheiden.
3. Om meer ruimte te maken heb ik ook gedacht om de SMPSen rechtop tegen de verbindingsplaat te monteren (ze zijn maar 10 x 11 cm).
4. De DLCP staat op afstandhouders zodat de netstroomkabel er onderdoor kan zonder te storen of in de buurt te komen van signaal / luispreker kabels.

Ik wil wel graag bij één, eventueel grotere, kast blijven om de trigger signalen van de DLCP units te kunnen gebruiken (om de voeding van de UCD's aan te sturen). Ook wil ik van alle kabels af die ik nu heb met 2 x 3 kanaal-blokken die gebalanceerd aan een DSP zitten: XLR kabels, netsnoeren, luidspreker kabel, een doos vol spaghetti!

Klopt mijn redenering een beetje of zit ik er fundamenteel naast?????
Plaats reactie